Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » A katolikus pápa miért,...

A katolikus pápa miért, csòkoltasa meg a kezét? Jézus nem csinált ilyet.

Figyelt kérdés
2016. febr. 1. 12:53
1 2 3 4 5
 21/49 Clark Kent.. ***** válasza:

@19:00-es Tanú


Hiába másolsz a jw.org-ról, hiszen az Őrtorony nem PhD-s kutatókból áll, hanem egy 19. században alapult ariánus vallás, így semmiféle jelentősége nincs.


Te akarsz ezek után tanítani minket?


A péteri primátus és Róma elsőbbsége a kereszténységben 2000 éve megkérdőjelezhetetlen, ezt az ókori keresztény dokumentumok kétségtelenül alátámasztják. Innentől fogva az, hogy hogyan bűvészkedsz a Bibliával, az égvilágon semmit nem nyom a latban. A Szentírás magyarázata ugyanis nem téged illet meg, hanem az Egyházat, aki a Biblia könyveit összeválogatta, szentesítette, és a hosszú-hosszú évszázadokon keresztül szakadatlanul másolta, majd meg is őrizte az utókornak.


A depositum katolikus hitvédelmi pedig oldalon nagyon jól leírták ennek a szakasznak a helyes exegetikáját:


”Ha rendesen belenézünk ebbe a szentírási részbe, akkor könnyen rájöhetünk, hogy a szikla kifejezés (görögül: petra) itt magára Szent Péterre utal, és nem az ő hitére, hitvallására, vagy Jézus Krisztusra, ahogy ezt több (bár egyre kevesebb) protestáns gondolja. Krisztus itt nem mint alap, hanem mint alapító, mint építész jelenik meg, aki „épít”. Az Egyház az, ami épül, de nem hitvallásra, hanem a hitvallókra, azaz élő emberekre (vö. pl. 1 Pét 2,5 - „magatok is, mint élő kövek, épüljetek lelki házzá, szent papsággá”). Manapság a biblikus tudósok és kommentátorok túlnyomó többségének a véleménye ugyanaz, mint amit a Katolikus Egyház mindig is tanított erről a részről. Azaz, ez a rész Szent Péterről szól, akit az Egyház alapkövévé tett Jézus, és így Péter lett Isten új népének fője és elöljárója (ami végül is a pápaság tanának a magja). Ezenkívül a Szikla egy metaforát is magában foglal, amely Péterre vonatkozik, amivel a szenvedő és semmibe vett Messiásra hasonlít (1Pét 2,4-8; vö. Mt 21,42). Jézus tudta, hogy a biztos alap nélküli ház összedől (vö. Mt 7,24-27), ezért tett le Ő maga egy alapot Egyházának, amelynek erejét és szilárdságát ígérete szerint saját maga biztosítja. A Katolikus Egyházban Szent Péter tehát az alap, de nem az Egyház alapítója, ő a gazda, de nem az Egyház Ura. Jézus Krisztus a Jó Pásztor (Jn 10,11) más pásztorokat is adott számunkra (Ef 4,11 - „Ő némelyeket apostollá, másokat prófétává, ismét másokat evangélistává, pásztorrá és tanítóvá tett”; ApCsel 20,28 - „Vigyázzatok magatokra és az egész nyájra. Azért rendelt benneteket a Szentlélek az élére elöljáróul, hogy igazgassátok az Isten egyházát”), de az összes juhát egy pásztorra bízta rá (vö. Jn 21,15-17), és az akol kulcsait is őneki adta át (vö. Mt 16,19)”


Forrás: [link]


Megsúgom még azt is neked, hogy Jézus arám nyelven mondta el ezeket a szavakat, amikből még jobban látszik, hogy Péterről van szó.

2016. febr. 2. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/49 anonim ***** válasza:

Nos akkor Jézus hiába igazította helyre a tanítványait amikor azok versenyeztek, hogy ki a legnagyobb közöttük.


Már pedig Jézus sehol nem tanította, hogy bárki feljebb valónak tarthatná magát, mert csak szolgatársak vagyunk,


Héb 7:23–25, Kat.: „nagy számban voltak papok [Izraelben], mivel a halál következtében nem maradhattak meg. Ő [Jézus Krisztus] viszont örökre megmarad, s így papsága örökké tart. Ezért mindörökre üdvözítheti is azokat, akik általa járulnak az Isten elé, hiszen örökké él, hogy közbenjárjon értünk.”


S nem Péter által.


Luk 22:24–26, Kat.: „versengés támadt [az apostolok között], hogy melyikük nagyobb. Erre ezt mondta nekik: »A királyok uralkodnak a népeken, s akiknek hatalom van a kezükben, jótevőknek hívatják magukat. Közöttetek ne így legyen.«” (Ha Péter lett volna a „szikla”, vajon kérdéses lett volna, hogy „melyikük nagyobb”?)


Mik voltak a Péterre bízott ’kulcsok’?

Péter arra használta fel a rábízott ’kulcsokat’, hogy megnyissa a lehetőséget (a zsidók, a szamáriaiak és a nem zsidók előtt), hogy elfogadják Isten szellemét azzal a kilátással, hogy az égi Királyságba jutnak


S nem arra, hogy Ő általa vannak egyéb lehetőségek, vagy utódlások.

2016. febr. 2. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/49 anonim ***** válasza:

Vajon Péter ítélkezik bíróként abban, hogy ki méltó arra, hogy bemenjen a Királyságba?

2Tim 4:1, Kat.: ’Krisztus Jézus fog ítélkezni élők és holtak fölött.’

2Tim 4:8, Kat.: „Készen vár az igazság győzelmi koszorúja, amelyet azon a napon megad nekem az Úr [Jézus Krisztus], az igazságos bíró, de nemcsak nekem, hanem mindenkinek, aki örömmel várja eljövetelét.”


Volt-e Péter Rómában?

A Szentírásban bárhol említik is Rómát, ezek közül egyik vers sem írja, hogy Péter ott volt.

Jak 4:4, Kat.: „nem tudjátok, hogy a világgal való barátság ellenségeskedés az Istennel?”

Elkülönülés a világtól


VI. Pál pápa 1965-ben az Egyesült Nemzetek Szervezetének mondott beszédében kijelentette: „ A népek az egyetértés és béke végső reményeként fordulnak az Egyesült Nemzetek Szervezete felé. Vesszük magunknak a bátorságot, hogy a magunkéval együtt az ő tiszteletük és reményük adóját is önök elé terjesszük” (Három pápa. Benkő Antal összeállításában, Eisenstadt, Prugg Verlag, 1979, 33. o.).

Ján 15:19, Kat.: Jézus Krisztus mondta: „Ha a világból valók volnátok, mint övéit szeretne benneteket a világ. De mert nem vagytok a világból valók, hanem kiválasztottalak benneteket a világból, gyűlöl benneteket a világ.”


Harci eszközök igénybevétele

A katolikus történész, E. I. Watkin ezt írja: „Bármennyire fájdalmas is a beismerés, a félretájékoztatás vagy a tisztességtelen lojalitás érdekében nem tagadhatjuk vagy nem hagyhatjuk figyelmen kívül azt a történelmi tényt, hogy a püspökök következetesen támogatták az országuk kormánya által folytatott valamennyi háborút.


Az igazság az, hogy nem ismerek egyetlen olyan esetet sem, amikor a nemzeti klérus jogtalannak bélyegzett volna bármilyen háborút . . . A hivatalos elméletektől függetlenül a gyakorlatban az volt a katolikus püspökök jelszava háborús időkben, hogy »az én országomnak mindig igaza van«” (Morals and Missiles. [London, 1959] Charles S. Thompson szerkesztésében, 57—8. o.).

Máté 26:52, KNB: „Jézus erre azt mondta . . . : »Tedd vissza a kardodat a helyére. Mert mindaz, aki kardot ragad, kard által vész el.«”

1Ján 3:10–12, KNB: „Erről lehet megismerni, hogy kik az Isten fiai és kik az ördög fiai. Mindaz, aki . . . nem szereti testvérét, nem Istentől van . . . szeressük egymást. Nem úgy, mint Kain, aki a gonosztól volt, és megölte testvérét.”

Az előbbiek fényében vajon azok, akik állításuk szerint az apostolok utódai, valóban úgy tanítanak és úgy viselkednek, mint Krisztus és az apostolai?

2016. febr. 2. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/49 Clark Kent.. ***** válasza:
56%

29%.os Tanú:


Azzal nem fogom magam fárasztani, hogy a szövegedet teljesen szétcincáljam, mert nem érdemled meg, hiszen nem téged nem érdekel az igazság, így felesleges rád időt is pocsékolni.


A laikusok kedvéért azonban néhány pontban reagálok, [tehát nem miattad.]


A szolgaság és a feljebb valóság nem zárja ki egymást, erre pontosan Jézus mutatott példát. Egyszer ezt mondta: ”Ti engem így hívtok: Mester, és Uram. És jól mondjátok, mert az vagyok.” [Jn 13,13] de ennek éppen az ellenkezőjét cselekedte, amikor megmosta a tanítványok lábát [Jn 13,5]. Az ókori Keleten a szolgák dolga volt a lábmosás, tehát paradox módon itt Jézus éppen az ellenkezőjét cselekedte annak, ami kijárt volna neki. A péteri primátust is ehhez hasonlóan, és ezen a síkon kell elképzelni. A primátusi tisztség nem járt együtt beképzeltséggel, és uralkodni vágyással, de azzal együtt járt, hogy a primátust bitorló személynek a többiekhez képest bizonyos előnyei voltak. A Szentírás bizonyságot tesz arról, hogy Péter megvolt különböztetve a többi apostoltól. Néhány példa:


- Az apostoli névjegyzékben Máté evangéliumának szerzője kifejezetten hangsúlyozza, hogy első Péter [Mt 10,2]

- A belső tanítványi körben is Péter az első helyen van megemlítve [Mt 17,1]

- Péter az, aki gyakran beszél úgy, mint az apostolok szószólója [Mk 8,29; Jn 6,67-68]

- Péter az egyetlen apostol, akiért Jézus név szerint imádkozik, a másik 11-ért nem. [Lk 22,32]

- Stb...


Mégis mi ez az értelmetlen kérdés, hogy ”Vajon Péter ítélkezik bíróként abban, hogy ki méltó arra, hogy bemenjen a Királyságba?” Csak nem azt mondta valaki, hogy a péteri primátus az ítélkezést is magában foglalja? Én ilyen tanítást nem ismerek a primátussal, tehát a kérdés is értelmetlen, és hamis is.


A következő pontban azt van támadva, hogy vajon Péter járt-e Rómában.


Az [1Pt 5,13]-szakaszban az első péteri levél végén azt olvassuk, hogy a szerző Babilonból küldte ezt a levelet. Ha elfogadjuk, hogy a levél Péterhez kötődik, akkor már a Biblia alapján választ kapunk arra a kérdésre, hogy járt-e Péter Rómában. Ha most félre tesszük a mai teológiai magyarázatokat, és megnézzük, hogy >>akkor<<, az ókorban mit jelentett Babilon, akkor nagyon egyszerűen megoldódik ez a válasz. Nyilvánvaló, hogy Babilon az ókori Rómának volt a fedőneve. Ezzel kapcsolatban olvasd el ezt:


[link]


A lejáratókampányod után felteszed a megtévesztő kérdést:


”Az előbbiek fényében vajon azok, akik állításuk szerint az apostolok utódai, valóban úgy tanítanak és úgy viselkednek, mint Krisztus és az apostolai?”


Erre ezt válaszolhatjuk: az Egyház bűnei nem befolyásolják a státuszát. Jó példa erre az, hogy a zsidók már a bírák és a királyság korában eltértek a pátriárkák tanításaitól, mégis megmaradtak Isten népének. Jézus tanítása szerint a konkoly és a búza együtt nő az aratásig, az ítélkezés tehát nem a mi dolgunk, főleg nem a Tanúk dolga, akik egyébként is Isten ellen dolgoznak.


A megtévesztés a kérdésben egyébként még ott van, hogy Jehova Tanúi bűneiről nincs semmiféle szó. Pedig nektek is van mit bőven rendezni, így maradjatok csak a saját házatok táján.

2016. febr. 2. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/49 anonim ***** válasza:

Te tudod,


ám az utolsó napokról szóló próféciákban, írva vagyon Jézus követői felismerésének jelei.

s nem télkezek, mindössze a Biblia leírására irányítom a figyelmet,

A keresztény nem része ennek a világnak és nem barátkozhat a világgal, mert Jézus királysága mivel Ő a kinevezett királya, nem politikai és emberi törekvés által fogja érvényesíteni az akaratát,


(1János 2:15–17) 15 Ne szeressétek a világot, se a világban levő dolgokat. Ha valaki a világot szereti, nincs meg benne az Atya szeretete; 16 mert mindaz, ami a világban van — a test kívánsága, a szem kívánsága és az életben birtokolt javak látványos fitogtatása —, nem az Atyától származik, hanem a világtól származik. 17 Azonkívül a világ elmúlóban van, s ugyanígy a kívánsága is, de aki az Isten akaratát cselekszi, megmarad örökké.


S nem mondtam, hogy a Tanuk nem követnek el hibákat, hiszen Ők is az apostolokhoz hasonlóan tökéletlenek, viszont, nem fognak megalkudni a keresztény élet kérdésében, csak azért, hogy emberek tetszését keressék.

s úgy hirdessük Krisztus királyságát, vagy tanítsuk a Bibliát, hogy azt mondjuk amit az emberek hallani szeretnének,


ezért is van hogy kevesen találják meg és nem sokan az utat. S Jézus nem tömegek, vagy világmegtérésről prédikált.

2016. febr. 3. 06:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/49 anonim ***** válasza:

„A keresztény nem része ennek a világnak és nem barátkozhat a világgal, mert Jézus királysága mivel Ő a kinevezett királya, nem politikai és emberi törekvés által fogja érvényesíteni az akaratát”


Ne mondd, képmutató, hogy nem vagy része a világnak, mert eszel, iszol, pénzt keresel, költesz, adózol, a hatalom által leírható kedvezményeket felveszed, lásd gyes, gyed, gyás, szocpol (csok), családi adókedvezmény, születési segély, nyugdíj, stb. Ezekben az esetekben bizony jó a hatalom és a világ, amikor fröcsögsz magadról, a szentségedről, akkor köpködsz a hatalomra, a világra, igaz?


És Jézus soha nem kérte, hogy ne legyünk részei a világnak.

Jn 17,15

Nem azt kérem, hogy vedd ki őket e világból, hanem hogy őrizd meg őket a gonosztól.


Mocskos nagy különbség. Az általad idézett Jánosi levélben a világ, mint bűn szerepel.

„Mert mindaz, a mi a világban van, a test kívánsága, és a szemek kívánsága, és az élet kérkedése nem az Atyától van, hanem a világból.”


„S nem mondtam, hogy a Tanuk nem követnek el hibákat”


Hibák? Tehát mindenki bűnös, de ti csak hibáztok?


„ hiszen Ők is az apostolokhoz hasonlóan tökéletlenek”


Ez azért meredek párhuzam… Főleg, hogy nem tudod, mit beszélsz. Tökéletesnek kell lennünk, ahogy Jézus is megkövetelte. És hogy mit jelent mindez, azt elolvashatod itt: Máté Evangyélioma 5. rész 43-48


„s úgy hirdessük Krisztus királyságát, vagy tanítsuk a Bibliát, hogy azt mondjuk amit az emberek hallani szeretnének”


Ez nagyon szépen hangzik, viszont:

Mt 23,8 Ti pedig ne hivassátok magatokat Mesternek, mert egy a ti Mesteretek, a Krisztus; ti pedig mindnyájan testvérek vagytok.


Nem lenne gond, ha tanítjátok az embereket, a gond ezzel, hogy mestereknek nevezitek magatokat, és egy tanítványnak először a mesterénél kell levizsgáznia, mielőtt megkeresztelkedik, abszolút bibliátlan módon.

A másik gond ezzel, hogy tévedhetetlennek hiszitek magatokat. Pont, mint egy katolikus fejedelem. Nagyon sok párhuzam van az egyházatok és a középkori katolikus egyház között szemléletben. Az elsődleges Istentől való tudás, hatalom, Jézus irányításának tudata, a hierarchiai rendszer, a tévedhetetlenség, a Bibliai átírás, illetve annak értelmezésének kisajátítása. Ti vagytok a 20. 21. századi középkori egyház, csak a körülmények mások.


„ezért is van hogy kevesen találják meg és nem sokan az utat. S Jézus nem tömegek, vagy világmegtérésről prédikált.”


1: Az utat megtalálják, csak nem sokan vannak rajta. De ez nem az üdvösség, valamit nagyon elolvastál.

2: Jézus bizony megszámlálhatatlanul sok emberről tett bizonyságot, akik megváltattak. Márpedig van olyan szám a Bibliában, hogy ezerszer ezer, vagy tízezerszer tízezer, és ezek bizony mocskosul milliós nagyságrendek. Isten pedig a csillagok számát sőt, nevét is tudja:

Zsolt 147,4 Elrendeli a csillagok számát, és mindnyájokat nevéről nevezi.

Mégis azt mondja, hogy megszámlálhatatlan sokaság van jelen a megváltottak között:

Jel 7

9. Azután látám, és ímé egy nagy sokaság, A MELYET SENKI MEG NEM SZÁMLÁLHATOTT, minden nemzetből és ágazatból, és népből és nyelvből; és a királyiszék előtt és a Bárány előtt állnak vala, fehér ruhákba öltözve, és az ő kezeikben pálmaágak;

10. És kiáltanak nagy szóval, mondván: Az idvesség a mi Istenünké, a ki a királyiszékben ül, és a Bárányé!


„ám az utolsó napokról szóló próféciákban, írva vagyon Jézus követői felismerésének jelei”

Igen, az, hogy szeretet van közöttük. És nem egyéb.

2016. febr. 3. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/49 anonim ***** válasza:

Nem vitázni, és nyerni jöttem,

amiket ide írtál nekem, az teljesen másról szól, mint amit Én leírtam

2016. febr. 3. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/49 anonim ***** válasza:
Ejha! És te nevezed magadat tanítónak?
2016. febr. 3. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/49 anonim ***** válasza:
Miért szólna másról, téged idéztelek, és arra reagáltam mitől szólna másról, ember!
2016. febr. 3. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/49 Clark Kent.. ***** válasza:

28%-os Tanú:


Igen, én tudom. És valójában, nem az a legnagyobb baj, hogy te nem tudod, hanem az, hogy nem is akarod tudni. Becsukod a szemedet a tények előtt, és inkább egy álomvilágba menekülsz, amelyet az Őrtorony kreált neked. Egyébként az írásaidból teljesen egyértelmű, hogy semmiféle lexikális tudással nem rendelkezel, sem az egyháztörténelmet, sem a teológiai kérdéseket illetően. Csak annyit tudsz, amennyit az Őrtorony forrásokból előbányászol, bár ha abból kifogysz, akkor meg semmit nem tudsz mondani, csak ilyen mellébeszélést, mint ami a legutóbbi kommentedben is olvasható. Csak azt nem veszed figyelembe, hogy az Őrtorony forrásokkal csak a naiv, buta, hiszékeny embereket tudod megetetni. Aki kellően intelligens, azt nem. Az Őrtorony szervezet ugyanis egy amatőr banda, egyikük sem elismert hittudós, sem egyháztörténész, sem pedig szövegkritikus. Mit is akarsz akkor?


Az említett látszólagos érveidre:


1. Te nem a Bibliára irányítod a figyelmet, hanem a Bibliának az Őrtorony értelmezésére. Az, hogy a Biblia valójában mit mondd, és az, ahogyan azt Őrtorony értelmezi, két teljesen más dolog. Fel kellene már végre nőni és megérteni, hogy a Szentírás nem egyéni értelmezés kérdése. Másrészt pedig amit említettem, neked semmiféle jogalapod nincs az Egyház által összeállított, szentesített, és megőrzött könyvet kényed-kedved szerint értelmezni. A Biblia az Egyház könyve. Az ókorban az apostolok utódaiként működő püspökök értelmezték. A szektás értelmezéseket már akkor sem kamázták.


2. A próféciai magyarázataitok teljesen önkényesek, hitelt nem érdemelnek. A végidő hirdető mozgalmak mást sem csinálnak, mint állandóan az utolsó napokról beszélnek, mintha azok mostanában kezdődtek volna el, noha a Biblia szerint már az apostolok idejében megkezdődtek az utolsó napok [Zsid 1,1-2]. Tehát majdnem 2000 év óta tartanak azok a bizonyos utolsó napok, de ez ne zavarjon.


3. A keresztények királya valóban Krisztus, de ez nem mondható el a Jehova Tanúira. Ti alárendeltétek magatokat egy emberi szervezetnek, az Őrtoronynak, amelynek semmi köze nincs Krisztushoz. Ennél jobban már nem is lehetnétek része a világnak, és nem is alkudhatnátok meg, hogy egy emberi szervezetet bálványoztok. Ráadásul tévesen ariánus nézeteket is terjesztettek Krisztusról. Arianizmust, amit a kereszténység már több mint egy évezrede elítélt, mint eretnekséget... Nevetséges. Amint az előzőekben láttuk, Krisztus magát Szent Pétert nevezte ki utódjának, akinek a római pátriárkák az utódjai. Az Egyház bűnei pedig mint mondtam, nem befolyásolják ezt a kiváltságot, ahogyan a zsidóknak a királyság korabeli bűnei sem befolyásolták azt, hogy Isten kiválasztotta Ábrahámot. Hiába is próbáljátok tehát a péteri primátust megingatni erkölcsi alapokon, nem fog menni.


4. Jehova Tanúi a bűneiket próbálják elsumákolni. A gyermekmolesztálások például sosem derültek volna ki, ha az áldozatok nem kezdenek el beszélni.


Ismét adódik tehát a kérdés, immár harmadszorra: Ezek után, tényleg komolyan gondolod, hogy te akarsz minket tanítani?

2016. febr. 3. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!