Valóban kereszten halt meg Jézus? Összhangban van-e a Szentírással a kereszt tisztelete?
Vannak, akik azt mondják, hogy a kereszt által közelebb érzik magukat Istenhez ima közben.
Mások amulettként hordják, azt gondolva, hogy megvédi őket a gonosztól.
De vajon a keresztényeknek imádati tárgyként kell tekinteniük a keresztre? És Jézus valóban kereszten halt meg?
A kereszt csak egy szimbólum, arra kell hogy emlékezzünk ha meglátunk egy keresztet, hogy Jézus szenvedett és meghalt értünk, átélve a kínok kínját csak azért, hogy nekünk embereknek megváltást szerezzen! És igen, valóban kereszten halt meg,mégpedig ártatlanul.Ez volt az egyik legkegyetlenebb kivégzési mód!
A kereszt mint amulett nem hiszem hogy megvédene bármitől is.
Azért ennyire nem kellene copypaste-elni:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__2..
(Legalább vennéd a fáradságot, és saját szavaiddal írod ki a kérdést! Vagy szorít a határidő a szántóföldi jelentés leadásához?)
A vita a fentebbi kérdésnél már lezajlott. Nem hiszem, hogy itt bármi újat mondhatna bármelyik oldal.
Két kérdést tettél fel.
1: "Valóban kereszten halt meg Jézus?"
Valószínű. Bár a kereszt szó, mely a Bibliában van, jelenthet cölöpöt is.
G4716 σταυρός (sztaurosz)
1) cölöp, pózna
2) kereszt (kivégzőeszköz)
A Biblia azt írja, hogy a táblát Krisztus urunk feje fölé tették. Ha pózna lett volna, akkor a feje fölött a kezei lettek volna, és a keze fölé kellett volna tenni a táblát.
Mt 27,37 És feje fölé illeszték az ő kárhoztatásának okát, oda írván: Ez Jézus, a zsidók királya.
33 esetben említi a megfeszít szót, aminek a jelentése:
G4717 σταυρόω (sztauroó)
- keresztre feszít; kivégez
Megfeszíteni szerintem inkább egy kereszten lehet, mint egy cölöpön. Az inkább fellógatás, mint megfeszítés.
2: "Összhangban van-e a Szentírással a kereszt tisztelete?"
Nincs. Minden tárgy, melyet áhítattal viselnek, hordanak, tisztelnek, ellene van Isten rendeletével.
A kereszt előtt leborulnak, ami bálványimádás, Függetlenül attól, hogy minek a jelképét látják benne. Mózes népe is az aranyborjúra, mint az Istenre emlékeztető tárgyat imádott, nem a borjút, hanem azt, amit jelképezett. Ez nem tetszett Istennek.
Tehát az, hogy kereszt vagy cölöp volt, teljesen mindegy. Akár négyzet alakú is lehetett, teljesen mindegy. Az egész onnantól lehet érdekes, hogy vannak emberek, akik a keresztet bálványozzák. Viszont visszatérve teljesen mindegy, mert akár cölöpöt is bálványozhatnának, az sem változtatna semmin.
Az aranyborjús részt cáfolnám
"És elvevé kezökből, és alakítá azt vésővel; így csinála abból öntött borjút. És szóltak: Ezek a te isteneid Izráel, a kik kihoztak téged Égyiptom földéről."
Maga a borjú(k), ami(ke)t készítettek!
Én meg téged cáfolnálak. EGY borjút készítettek!
2Móz 32,4 És elvevé kezökből, és alakítá azt vésővel; így csinála abból öntött BORJÚT. És szóltak: Ezek a te isteneid Izráel, a kik kihoztak téged Égyiptom földéről.
2Móz 32,8 Hamar letértek az útról, a melyet parancsoltam nékik, BORJÚKÉPET öntöttek magoknak, azt tisztelik és annak áldoznak, és azt mondják: Ezek a te isteneid Izráel, a kik téged kihoztak Égyiptom földéből.
2Móz 32,19 És mikor közeledett volna a táborhoz, látá a BORJÚT és a tánczolást, és felgerjede Mózesnek haragja, és elveté kezéből a táblákat, és összetöré azokat a hegy alatt.
2Móz 32,20 Azután fogá a BORJÚT, a melyet csináltak vala..
stb
Tehát nem borjú(k), hanem egy borjú, egy aranyborjú.
Az, hogy nem tudták elképzelni, hogy egy Isten van, az nem újdonság. Ma sem tudják elképzelni keresztények. Egyiptomból egy erős valami hozta ki őket, látták a csapásokat, látták a felhőt nappal, ahogy vezeti őket nappal, látták a tűzoszlopot, ahogy vezeti őket éjjel. Ők pusztán ábrázolták egy földi dologgal. Nem a borjút tisztelték, hanem azt, amit ábrázolni akartak.
A keresztre feszítést a Karthágóiak találták ki, de nem ez volt a legszörnyűbb halálbüntetésük, a kalózok bőrét félig lenyúzták és úgy kötötték ki a Gálya elejére, hogy elrettentésül sokáig szenvedjen.
A rómaiak is látványosnak találták a kereszthalált, aminek a fő jellemzője a kínlódás, mert a lelógó test súlyát a kezekbe és a lábfejbe vert szögeken kellett megtartani, ha a lassú fulladásra ítélt levegőt akart venni, kissé fel kellett emelkedni. Az eltompuló idegek az erőfeszítésre még órák múlva is hevesen reagáltak. Ha előtte megkorbácsolták az elítéltet, az kegyelem számba ment, mert akkor a kereszten már nem sokáig gyötrődött, hiszen az ereje nagy része elhagyta.
Akár két napig is szenvedhetett egy erősebb, javakorabeli férfi, a bámészkodók mulatságára, mire az elégtelen oxigénellátás miatt lassan megfulladt.
Ez a két napos szenvedés iszonyú lehetett, de amint Villon írja: "minden halál kínhalál" és bizony előfordul, hogy hónapokig is szenved valaki, mégpedig annyira, hogy a végén a morfin sem tudja kompenzálni a fájdalmat.
Egyszer mindenkinek túl kell esnie ezen és nekem, mint ateistának még az a vigaszom sincs meg, hogy halálom nem végleges.
Mindenesetre sem nyaktilót, sem akasztófát nem tartanék a tárgyaim között, annál is inkább, mert a halálos ítéletet hihetetlen barbárságnak tartom.
Ha Jézust nem feszítették volna keresztre, akkor még élhetett volna néhány évet, de két évezrede akkor is halott lenne. Kaphatott volna később leprát, számtalan szörnyű betegséget és megismerhette volna az öregség gyötrelmeit, de ebben már nem lehetett része, ezt meghagyta nekünk, bár a mi halálunk senkit nem vált meg, még akkor sem, ha az borzalmasabb mint a keresztre feszítés.
Sajnos jócskán van ennél kegyetlenebb halál, de nincs mit tenni, ilyen az élet, el kell fogadni, mert egyebet úgysem tehetünk.
Jézus a kereszten halt e meg?
Léte sem bizonyos, ezért a halála, vagy az élete története sem hiteles, valószínűleg idealizált személy.
A keresztény hit alapjait ellenben valakinek, vagy valakiknek ki kellett találni és engem cseppet sem zavar, ha van aki mindezt szó szerint veszi.
Az ősmagyar csodaszarvas legendában sem hiszek, sem sumér eredetünkben, de mindig büszkén kihúzom magam, ha erről esik szó, pedig nagy a valószínűsége, hogy őseim között sváb, szláv, esetleg török vagy tatár felmenők is vannak, de ez mit sem számít, hiszen magyarnak születtem.
Ugyan ki tudja bizonyosan mi történt kétezer éve és Jézusról is csak évszázadok múlva írt a krónikás, hogy Pilátus kivégeztetett egy ilyen nevű prófétát.
Én pontosan értem a legenda mondanivalóját és attól függetlenül, hogy nem hiszem el, hogy megválthat e valaki a halálával (ami előbb utóbb úgyis biztosan bekövetkezett volna), szép gondolatnak tartom.
"Összhangban van-e a Szentírással a kereszt tisztelete?"
-nincs... átkot imádnak (imádtatnak velük)
"Valóban kereszten halt meg Jézus?"
-az sem biztos, hogy élt... lehet, hogy csak egy implant (ami állandóan aktiválódik egyesekben)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!