Miért nem fogadja el leginkább a Római katolikus egyház, hogy Jézusnak voltak testvéri?
Miért ne élhetett volna házas életet Mária és József..
Bibliai is említést tessz hogy Jézus az első szülött volt, valamint meg is nevezi Jézus a Biblia testvéreit.. erre mondják persze a katolikusok hogy az unokatestvérek de itt azért erőssen vita van, szóval simán lehettek ezek az édes féltestvétei Józseftől és Máriától...
Nem volt Józsefnek másik felesége, ahogy Ádámnak sem volt.
Isten olyan személyeket választott a fia nevelésére, akik hűségesek, és tiszta életet éltek, hogy jó példával járjanak az Isteni önátadást illetően.
Pál utal rá, hogy Jézusnak legalább néhány testvére nős volt
(1Korintusz 9:5) 5 Talán nincs jogunk arra, hogy hívő feleséget vigyünk magunkkal, miként a többi apostol, az Úr testvérei és Kéfás is teszi?
(Máté 12:47) . . .„Nézd! Anyád és a testvéreid odakint állnak, és beszélni akarnak veled.”
"A Görög Iratokban nem használják az a·del·phoszʹ szót az olyan történetekben, ahol unokaöccsről vagy unokatestvérről van szó."
Dehogynem használják... Szent Pál az 1Kor 15,6-ban is például az adelphos szót használja annál az ötszáz testvérnél, akiknek megjelent a Feltámadt Úr. Ugye senki sem gondolja komolyan, hogy egy nőtől 500 gyermek születik..? :))
Itt lehet rákeresni a szentírási részekre, persze kell némi görög tudás, hogy az ember el tudja olvasni. [link] De azért is hasznos, mert ráállva az egyes szavakra a szó jelentése is megjelenik. Azt nem mondja senki, hogy az adelphos szót nem használják édestestvérnél is, mert természetesen igen. De nem csak erre használjuk, szóval ez nem ad támaszt arra, hogy édestestvérekről, féltestvérekről vagy pl. unokatestvérekről van-e szó. Ami nem meglepő, a középkori latin szövegeknél is gyakori ez, hogy a rokoni kapcsolatot nem fejtik ki bővebben.
Én a magam részéről szívesebben támaszkodom az ókeresztény írókra, mint egyes protestáns magyarázókra. Hozzáteszem, én úgy tudom, hogy nem minden protestáns gondolja úgy, hogy Jézusnak voltak testvére. Az ókeresztény szerzők és természetesen a szentírási hagyományra támaszkodva minden apostoli egyház vallja, hogy Jézus egyetlen gyermeke volt Máriának. Ezzel kapcsolatban fentebb más hozzászólók már leírták a lényeget.
Illetve még annyit hozzátéve, József szemszögéből megközelítve a dolgot, aki "igaz ember volt". A zsidó nép évszázadok óta várja a Messiást, akinek a születési körülményeiről a próféták is jövendöltek. József szembesül azzal, hogy ez beteljesedett és azzal is, hogy Mária a gyermekét a Szentlélektől foganta. Egy mélyen vallásos, zsidó férfi gondolkodásmódjában feltételezhetjük, hogy elképzelhetetlen számára, hogy azt a nőt, akit a Mindenható ilyen formán szentté tett, azt majd ő is "birtokba vegye". És nem azért, mert a szexualitás bűn, hanem azért, mert ez a nő (Mária) már Istené.
"hanem azért, mert ez a nő (Mária) már Istené."
Isten senkit nem tulajdonít ki magának, azért mert egyszer felhasználja az egyik céljának a beteljesítésére. Ábrahámnak is lehetett gyermeke, attól függetlenül, hogy célja volt vele.
Mindannyian Istenéi vagyunk, de nem foszt meg bennünket a házasodástól, vagy gyermekneveléstől ezek miatt.
Egyébként is az írás szerint Máriával csak addig nem hált, amíg a messiás meg nem született. Ez utal arra, hogy utána a feleségeként élt mellette tovább.
"Ugye senki sem gondolja komolyan, hogy egy nőtől 500 gyermek születik..? :))"
Hidd el, hogy vannak olyan betegek, akik gondolják, lásd két és másfél pipás hozzászólókat.
Ne általánosíts,
Nem gondolom azt!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!