Segitenétek értelmezni az alábbi biblia igét?
Talán kicsit jobb fordításban, illetve tágabb környezettel egyszerűbb lesz.
"Inkább azt kívánnám, hogy magam legyek átok alatt, távol Krisztustól, testvéreimért, a test szerint népemből valókért, Izrael fiaiért: övék az istenfiúság, a dicsőség, a szövetségek, a törvényadás, az istentisztelet és az ígéretek. Övéik az atyák, és test szerint közülük származik Krisztus, aki mindenek fölött való, mindörökké áldott Isten, Ámen."
Itt a zsidóságról ír Pál, akikkel Isten első ízben szövetséget kötött, tőlük származik a Megváltó, a Krisztus, aki egyben Isten is.
(Róma 9:5) 5 Azoktól az ősapáktól származtak, akiktől Krisztus is származott vér szerint. Örökké legyen dicsérve Isten, aki felette van mindennek és mindenkinek! Ámen.
A Róma 9:5 melyik fordítása van összhangban a Róma 15:5, 6-tal, mely először is különbséget tesz Isten és Krisztus Jézus között, majd felszólítja az olvasót, hogy ’dicsőítse Jézus Krisztusnak, a mi Urunknak Istenét és Atyját’?
A The New International Dictionary of New Testament Theology kijelenti:
A vers akkor így szólna: »Krisztus, aki Isten mindenek felett, áldott legyen mindörökké.
Krisztus még így sem lenne teljesen egyenlő Istennel, hanem csak isteni természetű lénynek tekinthetnénk a leírás alapján, mivel a theosz szó névelő nélkül áll
A sokkal valószínűbb magyarázat viszont az, hogy a kijelentés Istenre vonatkozó doxológia [Istent dicsőítő ima, illetve ének]” ([Grand Rapids, Mich.; 1976] németből fordítva, 2. köt., 80. o.).
Ennél fogva itt Krisztus nem olyan minőségben "Isten", amilyenben az Atyja, és Istene.
2-esnek: Filippi levél 2:6 tisztán leírja, hogy Jézus Istennel egyenlő volt, semmivel sem kevesebb. Filippi 2:6 "Ő ugyanis, minden tekintetben Istenhez volt hasonló, sőt, egyenrangú volt Istennel. Ehhez azonban nem ragaszkodott mindenáron, mint jogos tulajdonához, hanem Filippi 2:7 mindenről önként lemondott, és beleegyezett abba, hogy szolga legyen. Amikor a Földön megszületett és emberré lett, valóban olyan is volt, mint egy szolga."
Ha korábban is ember lett volna, akkor nem ízt írná az Ige, hogy emberré lett.
János ev. 1:1 és János ev.1:14 még tisztábban leírja, hogy Jézus Isten volt, mielőtt emberré lett.
Attól, hogy vannak Istent dicsőítő imák, attól még Jézus értéke nem lesz kevesebb.
Krisztusi tudat az, amelyik képes univerzálisan gondolkodni, levetette magáról az agymosásokat.
Az ösapák mint eredeti út ismerői, azok leszármazottai pedig még hordozzák a tudást. Itt nem konkrét utódlásról van szó, mert e tudást az ember újraelsajátíthatja, hiába egy átlagember nevelte.
Mindenki isten volt, és úgy volt istennel azonos, hogy szelleni tudatállapotban élte az életét. Önmagára mint létezőre, isten egy darabjára, nem csak mint emberre tekintett.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!