Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Az Újszövetség sok "ószövetség...

Az Újszövetség sok "ószövetségi" próféciát rosszul idéz, rossz fordításokból merít (Septuaginta). Ha ez így van, mennyire lehet hiteles az "Újszövetség", meg az evangéliumok?

Figyelt kérdés

Lássunk néhányat:


Zsoltárok könyve 22:17:

Mert ebek vettek körül engem, a gonoszok serege körülfogott; átlyukasztották kezeimet és lábaimat. - ebben a formában arra gondolhatnánk, hogy Jézus kereszhalálára utal a versszak...

Eredeti fordításban ez áll:

„Körülvették kezemet és lábamat, akár egy oroszlán” - "utalva ezzel Dávid királyra és az őt üldöző ellenségeire, akiket Dávid több helyen is oroszlánhoz hasonlít".


A zsidókhoz írt levél 10:5., azt állítja, hogy Isten kiváltotta az állatáldozatokat a Messiás halálával, és ezt egy zsoltárokból idézett verssel[11] támasztja alá: „Áldozatot és ajándékot nem akartál, de testet alkottál nekem.”

Az eredeti szövegben ez áll: „Te nem kívánsz véres vagy ételáldozatot, de megnyitottad fülem a hallásra. Égőáldozatot és vétekáldozatot nem kívánsz.” - Istennek azon kívánságára utal, hogy hallgassunk az Ő szavára. Egy másik szentírási rész is erről szól: „Bizony, többet ér az engedelmesség az áldozatnál.”


„Bizony, többet ér az engedelmesség az áldozatnál.” - lehetséges, h már nem kellett az állatáldozat, HA volt engedelmesség Isten irányába? Hiábavaló volt Jézus áldoZata, mert Istennek nem kell áldozat, ha van engedelmesség?!


A „Szűz”


Hogy megkísérelje bebizonyítani a „szűzi fogantatás” koncepcióját, a Máté 1:22–23. ezt állítja: „Mindez pedig azért történt, hogy beteljesedjék, amit az Úr mondott a próféta által: „Íme, a szűz fogan méhében, fiút szül, akit Immánuelnek neveznek” – ami azt jelenti: Velünk az Isten.” Máté evangéliuma nyilvánvalóan annak a próféciának a beteljesedése, amelyet a Jesájá 7:14. örökít meg.

Ez ténylegesen így hangzik: „Íme a fiatal nő teherben van, és fiút fog szülni, és Immánuélnak nevezi el.”

A Máté idézetében számos pontatlanság található:

1) Az a héber szó, hogy „álmá”, fiatal nőt jelent, nem pedig szüzet.

2) A versben ez áll: „há’álmá”, „a fiatal nő”, nem pedig egy fiatal nő, ezzel egy bizonyos nőt határozva meg közelebbről, akit Jesájá ismert; és

3) A versben ez áll: „és Immánuélnak nevezi el [ő, a fiatal nő]”, nem pedig az, hogy „akit Immánuelnek neveznek.”

4) Ha elolvassuk Jesájá könyvének egész hetedik fejezetét, ahonnan ez a vers is származik, nyilvánvalóvá válik, hogy a keresztények ezt a szövegrészt a maga eredeti szövegkörnyezetéből kiragadva kezelték .

A fejezet egy olyan próféciáról beszél, amelyet Jesájá Ácház zsidó királynak mondott, hogy enyhítse rettegését a két királytól (Damaszkusz és Szamária királyaitól), akik arra készültek, hogy rátörnek Jeruzsálemre, mintegy 600 évvel Jézus születése előtt. Jesájá arra utal, hogy ezek az események a nagyon közeli jövőben fognak bekövetkezni. A 16. vers ezt tökéletesen nyilvánvalóvá teszi: „Mert mielőtt ez a gyermek még megtanulná, hogy ami gonosz, azt elvesse, és a jót válassza, pusztává lesz az az ország, amelynek két királya most rettegésben tart.”

Ami azt illeti, a prófécia már az ezt követő fejezetben beteljesedik, amikor megszületik Jesájáfia. A Jesájá 8:4-ben ezt olvassuk: „Mielőtt ugyanis a gyermek megtanulja kimondani: „apám” és „anyám”, Damaszkusz kincsét és Szamaria zsákmányát Asszíria királya elé viszik.” Ez a vers pedig teljesen kizár bármiféle kapcsolatot Jézussal, aki csak 600 évvel később fog megszületni.


Isten Fia


A Zsidókhoz írt levél[15] egy verset idéz a 2Sámuél 7:14-ből: „Atyjává leszek, és ő Fiammálesz.” Ezt Jézusra mint Isten fiára tett prófétai utalásként tartják számon. Ha azonban ezt a verset a 2Sámuélben a maga teljességében vesszük szemügyre, akkor kiderül, hogy a vers nem az Újszövetség által idézett mondattal ér véget, hanem folytatódik: „Ha bűnt követ el, megfenyítem férfihoz illő bottal.” Ez persze nem illik bele a keresztény Biblia „bűntelen” Jézus-képébe. Ráadásul a vers kifejezetten Salamon királyról beszél, ahogyan az nyilvánvalóan kiderül a 1Krónikák 22:9-10-ből: „Salamon lesz a neve… Ő épít majd házat nevem tiszteletére. Ő a fiam lesz, és Én atyja leszek.”

A Biblia gyakran nevez bizonyos egyéneket Isten „fiá”-nak. Ami azt illeti, Isten Izrael egész népére így utal[16]: „Izráel az én elsőszülött fiam.”


Sokat idéztem innen: [link]


A fent említett "próféciák" az Újszövetségben a legismertebbek a keresztények számára és igazólni próbálják, a "szűznemzést", Jézus kereszthalálának "megprófétálását", hogy az Atya már az Ószövetségben Fiának szólít valakit, aki nem lehet más, az újszövetségi tanítások szerint, mint Jézus, pedig egyszerűen Salamonnak szólnak (2Sámuél 7:14), Jézus halálának szükségszerűségét, mely eltőrli majd megjelenésével az állatáldozatokat, holott Isten íránti engedelmesség mellett nincs szükség semmiféle, halállal járó áldozatra Istennek (Ószövetség szerint!)... mind csúsztatások ezek az újszövetség tanításaiban, és a keresztény gyülekezetek előljáróinak tanításaikban...

Lehet így még hinni, hogy hibátlanul van kezünkben az "újszövetségi íratok", és biztos Isten ihletése álltal született meg a ma kezünkben tartott "Újszövetség"??



2019. aug. 10. 17:22
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:
38%

Kedves ma 16:12-kor hozzászóló,


Szerintem pedig fordítva van, te nem érted, hogy nincs probléma.

Először is a Septugaintát készítő fordító egy zsidó tudós volt Krisztus előtt, aki nyilván jobban ismerte az akkori héber és görög nyelveket mint bármelyikünk.

Másodszor pedig Máté nyilván nem a kisujjából szopta ezt a próféciát, hanem magától Jézus Krisztustól vette, akiről azt olvassuk, hogy már 12 évesen tanította a farizeusokat és írástudókat a templomban és "és mindenki, aki hallotta, csodálkozott értelmén és feleletein."

Harmadszor pedig a lényeg nem a "szűz" szón van, tehát egyáltalán nem probléma ha így fordítjuk: „fiatal nő”. A próféciában a lényeg az "Immánuel" ami Jézus Krisztus neve, aki Isten Fiaként jött a földre, közöttünk lakozott és nekünk kegyelmet hozott (lásd még Lk 1:26–38; Jn 1:14).


Üdv. Péter

2019. aug. 14. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:
81%

Pedig nyilvánvaló, hogy Izajás 7,14 jövendölésében a lényeg a "szűz" szón van. Ha az eredeti izajási szövegben nem szűz volt, akkor nem alkalmazható a kijelentés Jézus Krisztusra.


Persze meg lehet próbálni még így is ráhúzni a kereszténységre a jövendölést, úgy, hogy kibővítjük a héber eredeti jelentését, vagy azt mondjuk, hogy az LXX ihletett szöveg, és miért ne tartalmazhatott volna egy plusz jövendölést.


De ez így erőltetett azért. Bizony benne van a pakliban, hogy Izajás próféta nem a kereszténységről jövendölt, amikor az i.e. 8-7. században elhangzott az a kijelentés Immánuelről. Ez már csak egy késői, őskeresztény értelmezés

2019. aug. 14. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim ***** válasza:
54%

Kedves Péter,


"Szerintem pedig fordítva van, te nem érted, hogy nincs probléma."


Az eredeti héber szövegek kivétel nélkül "fiatal nőről" beszélnek, míg a Septuaginta már "szűzről". És szerinted itt nincs semmi probléma?


"Először is a Septugaintát készítő fordító egy zsidó tudós volt Krisztus előtt, aki nyilván jobban ismerte az akkori héber és görög nyelveket mint bármelyikünk."


Ezek szerint valaki téved. Két lehetőség van:

1. lehetőség: A héberül tudók nem tudnak héberül, ezért rosszul fordítják a „há’álmá” kifejezést "fiatal nőnek".

2. lehetőség: Az ókori zsidó tudósod nem tudott tökéletesen görögül, ezért rosszul fordította görögre a „há’álmá” kifejezést "szűznek".

Tehát, vagy az összes zsidó nem ismeri a saját nyelvét, vagy az ókori zsidó nem ismerte a görög idegennyelvet. Szerinted melyik?


"Másodszor pedig Máté nyilván nem a kisujjából szopta ezt a próféciát,"


Szerintem senki sem mondta, hogy a kisujjából szopta. A Septuagintából vette, és ezt maga Máté bizonyítja be azzal, hogy szó szerint idézi a próféciát a Septuagintából.


"hanem magától Jézus Krisztustól vette,"


Ezt miből gondolod? Mert nekem egy totálisan légből kapott állításnak tűnik. Tudjuk, hogy egyik evangélista sem ismerte Jézust, ezt maguk az evangélisták sem állítják.

Az evangéliumok elnevezése ne zavarjon meg, egyik szerző sem nevezi meg magát, a neveket - Márk, Máté, Lukács, János - az egyházi hagyomány adta hozzájuk, valójában fogalmunk sincs kik írták. Abban, viszont mindenki egyetért, még a teológusok egy része is, hogy egyiket sem közvetlen szemtanú írta.


"akiről azt olvassuk, hogy már 12 évesen tanította a farizeusokat és írástudókat a templomban és "és mindenki, aki hallotta, csodálkozott értelmén és feleletein."


Ez most egy érv volt? Ha igen, mire?


"Harmadszor pedig a lényeg nem a "szűz" szón van, tehát egyáltalán nem probléma ha így fordítjuk: „fiatal nő”."


De igen, ezen van a probléma, mert

- egyrészt teljesen mást jelent a kettő, Mária ezek szerint nem volt szűz, az egész szűzi hagyomány egy félreértésből alakult ki;

- másrészt ez bizonyítja, hogy Máté teljesen vakon ment: nem a próféciából vezette le, hogy Jézus volt a Messiás, épp ellenkezőleg, előre eldöntötte, hogy Jézus a Messiás, majd utólag húzta rá Jézusra a próféciát.

2019. aug. 14. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 A kérdező kommentje:

Wikipédia: "A Septuaginta a legrégebbi ismert görög fordítása az Ószövetségnek. A latin nyelvű elnevezés jelentése ’hetven’ és arra utal – amint azt az Ariszteasz-levél alapján alexandriai Philóntól tudjuk –, hogy hetvenkét zsidó bölcs írta. A bölcsek a tizenkét zsidó törzs tagjai voltak, minden törzset hatan képviseltek a fordítás elkészítésekor." [link]

-------------------------

Máté 1. "... József, Dávid fia, ne félj feleségül venni Máriát, mert ami benne fogant, az a Szentlélektől van. Fiút fog szülni, te pedig majd Jézusnak nevezed, mert ő fogja megszabadítani népét bűneiből."

Ez csak egy "OFF" hozzászólás: Jézusnak azért kellett megszülessen (Máté szerint), hogy megszabadítsa NÉPÉT bűneitől (az ószövetségben beigért, leendő Messiásnak nem volt "kitűzve oly leendő feladata, hogy népét megszabadítsa bűneiből, főleg úgy, hogy majd pogányok "áldozzák meg/fel", és nem a soron levő főpap), és, ha ez így van, hogy eljön, h népét bűneitől mentse meg, akkor miért várt annyit, hogy csak egy törzs élt a szent földön? Úgymond, Jézusnak volt tízenkét testvére (lásd 12 törzs), és nem akkor jött el a földre, amikor mind megvoltak, hanem akkor, amikor pogány uralkodók 10 "testvérét" talán örökre elvitték a szent földről, beolvasztva őket a pogányok közé... "Hogy megszabadítsa népét/"testvéreit"... 300-400 éve nem volt a szent földön, a megmaradt törzsnek/"testvérnek felszentelt prófétája, királya, főpapja, és a frigyláda is híján volt, és mégis ekkor jött el Jézus "népe megmentéséért", hogy megmentsen egy törzset "bűneiből"! Egy kicsit, ebben a formában nonszensz a történet...

2019. aug. 14. 18:20
 25/27 anonim ***** válasza:
35%

"Ez csak egy "OFF" hozzászólás: Jézusnak azért kellett megszülessen (Máté szerint), hogy megszabadítsa NÉPÉT bűneitől (az ószövetségben beigért, leendő Messiásnak nem volt "kitűzve oly leendő feladata, hogy népét megszabadítsa bűneiből"


Istennek kell kezdeményeznie, neki kell megoldást adnia

Csak Isten válthatja ki lelkemet a Seol kezéből, mikor az megragad engem. Zsoltárok 49:16


A bűn akadálya csakis az Isten Igéjében való hit és a vér engesztelése által szüntethető meg.


Ábrahám példája volt annak, hogyan mozdítható el a bűn akadálya. És hitt az Úrnak és tulajdoníttaték az őnéki igazságul. I Mózes 15:6 Nekünk is hasonlóan kell tennünk. Kinek szíve reád támaszkodik, megőrzöd azt teljes békében, mivel Te benned bízik; Bízzatok az Úrban örökké. Ézsaiás 23:3-4a (lásd még: Habakuk 2:4) Mózes azt mondta, egy dolog elengedhetetlen, a vér engesztelése. Mert a testnek élete a vérben van, én pedig az oltárra adtam azt néktek, hogy engesztelésül legyen a ti életetekért, mert a vér a benne levő élet által szerez engesztelést. III Mózes 17:11 (lásd még III Mózes 10:17, 4:35)


De miért akarja Isten, hogy az ember végigmenjen az állat áldozásának szörnyű folyamatán?


Amikor a bűnös látja az áldozat szenvedését és vérének kiontását azokért a bűnökért, amelyeket ő követett el, megérti a bűn borzalmát és a bűnei büntetésért megérdemelt halált. (Ezékiel 18:4, 20)


Az áldozat megmutatja neki Isten


szentségét, mert ő gyűlöl minden gonoszt,

igazságosságát, mert ő nem hagyja a bűnt büntetlenül

kegyelmét, mert ő kész arra, hogy megbocsásson a szívből megtérőnek és hívőnek az által, hogy helyettesítő áldozatot készített számára.

Az állatáldozat így engesztelő vért szerzett és hitbeli cselekedet volt, ami Istennek elfogadható.


De papság és templom nélkül lehetetlen az áldozat.


Hogyan lehet ma számunkra engesztelő véráldozatot hozni?


4. Isten ma is készített engesztelő véráldozatot

Mindnyájan, mint juhok eltévelyedtünk, kiki az ő útára tértünk; de az Úr mindnyájunk vétkét ő reá veté.Ézsaiás 53:6


Kivágatott az élők földéből, hogy népem bűnéért lőn rajta vereség! Ézsaiás 53:8b


Pedig ő sokak bűnét hordozá. Ézsaiás 53:12b


Az Ézsaiás 53 bevezetésében (Ézsaiás 52:13-15) a szerző azonosítja ezeket a részeket a szolgájával.


Mint Isten szolgáját írja le, aki fel lesz magasztalva.


Isten a végső engesztelő véráldozatot a Messiáson keresztül biztosította, hasonló elvek alapján, mint ahogy azt már az áldozati rendszerben bemutatta.


Bűnért való áldozat: engesztelés az áldozat által egy emberért.

Pászka: engesztelés az áldozat által egy családért.

Jóm Kippur (Engesztelő nap): engesztelés az áldozat által egy nemzetért.

Messiás: engesztelés az áldozat által mindenkiért.

Amint láttuk az áldozati rendszerben szükséges volt a személyes hit és ugyanakkor az engesztelő véráldozat is. Ugyanígy szükséges a hit a Messiás áldozata esetében.


Ő a hitünk tárgy ma.


De hogyan tudhatjuk, hogy ki a Messiás?

Isten biztosította, hogy felismerjük a Messiást bizonyos jegyek alapján.


Dávid családjából származik. (Jeremiás 23:5-6)

Betlehem volt a születésének helye. (Mikeás 5:2)

Természetfeletti valója volt. (Jeremiás 23:5-6, Mikeás 5:2, Ézsaiás 9:6)

A kivégzésének módja a keresztre feszítés volt. (Zsoltárok 22:15-18)

Feltámadt a halálból. (Zsoltárok 16:10, Ézsaiás 53:10)

Az eljövetelének ideje a heródesi templom lerombolása (i.e. 70) előtti időszakra volt megjövendölve. (Dániel 9:26)

A történelem megmutatja számunkra, hogy ezeket és sok már próféciát a názáreti Jesua (Jézus) teljesítette be.


Jesua legalább 48 a Messiásra vonatkozó próféciát töltött be. Annak a valószínűsége, hogy egy személy mind a 48 próféciát betöltse egy a 10 után a 157 nullához.


Azóta sok ember, zsidók és nem zsidók (pogányok) bűnei meg lettek bocsátva, és a Messiás Jesuán (Jézuson) keresztül személyes kapcsolatba kerültek Ábrahám, Izsák, Jákob Istenével.


5. Hit által el kell fogadnod a Messiás Jesuát ahhoz, hogy személyes kapcsolatod legyen Istennel és megelégedett, értelmes életet élj

Valakik pedig befogadák őt, hatalmat ada azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, a kik az ő nevében hisznek. János 1:12


Jesua a Messiás elfogadása együtt jár azzal az erkölcsi döntéssel, hogy saját utadról Isten útjára térsz, bízol abban, hogy Jesua a Messiás megbocsátotta a bűneidet, és általa kapcsolatba kerültél Istennel. Amikor elfogadod Jesuát a Messiást hit által, bízol abban, amit érted tett (meghalt a kereszten, eltemették és feltámadt), ő bejön az életedbe, és neked adja az erőt, hogy megelégedett, értelmes életet élj.


Jesua mondja, Ímé az ajtó előtt állok és zörgetek; ha valaki meghallja az én szómat és megnyitja az ajtót, bemegyek ahhoz és vele vacsorálok, és ő én velem. Jelenések 3:20


Emlékezz…

Isten az értelmes élet forrása.

A bűneid elválasztanak Istentől.

Isten a Messiás Jézuson keresztül gondoskodott a bűn akadályának legyőzéséről.

Az egyetlen dolog, amit Isten kér tőled, hogy bízzál a Messiás Jesuában, aki megbocsátotta a bűneidet, és a megfelelő kapcsolatot adott neked Istennel.

Elfogadhatod most a Messiás Jesuát egy imán keresztül.



Az ima beszélgetés Istennel, és megfelelő mód arra hogy kifejezd a hited.

Az ima: Messiás Jesua, elismerem, hogy vétkeztem. Hiszek abban, hogy értem adtad a te engesztelő véráldozatodat. Elfogadlak Messiásomnak, Megváltómnak. Köszönöm, hogy megbocsátottad a bűneimet és bejössz az életembe, ahogy ígérted.


Egyszerűnek tűnik, de ha meggyőződéssel imádkozol, őszinte és tiszta szívből, a Messiás bejön életedbe, ott lakozást vesz és radikálisan megváltoztatja azt. Már megtette millióknak, zsidóknak és pogányoknak (nem zsidóknak).


[link]


[link]

2019. aug. 18. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 anonim ***** válasza:
54%
Az előző válaszhoz mellékelt link: [link]
2019. aug. 18. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim ***** válasza:
0%

Vannak benne igaz dolgok, a legigazabbak és legmagasabbrendűek benne az alkímiai párhuzamok. Ezeket Jézus alakjában írták meg.


Pállal már óvatosabban kell bánni. Pál tanai a gnosztikus tudás ferdítése.

2019. aug. 25. 02:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!