A szentek közbenjárása:
Ha megkérsz egy szent életű keresztény ismerősödet, aki a Földön él, hogy imadkozzon érted, járjon közben érted, ez hasznos, rendben van.
De az, hogy halott vagy a Földről elköltözött emberhez imadkozol, az nincs rendben, vétkezel az első parancsolat ellen, mely szerint ne legyenek neked idegen isteneid! Halottakhoz, angyalokhoz ne imadkozz! Ez utálatos bűn Isten előtt, őhozzá imadkozz, vagy ő adott összesen egy darab kozbenjárót Isten és az emberek között, őhozzá mar nem kell másik kkozbenjaro, ha kellene, akkor szerepelne a Bibliában. Az Istentől rendelt kozbenjaro Jézus Krisztus, a többi hamisítvány.
"Ha megkérsz egy szent életű keresztény ismerősödet, aki a Földön él, hogy imadkozzon érted, járjon közben érted, ez hasznos, rendben van.
De az, hogy halott vagy a Földről elköltözött emberhez imadkozol, az nincs rendben, vétkezel az első parancsolat ellen"
Ebben mi a logika? Miért van rendben (ráadásul szerinted hasznos is), ha megkér egy földön élő bűnös embert, akkor miért nem vét az 1. parancsolat ellen? Hisz ugyanúgy mást választ közbenjárónak Krisztus helyett és egy bálványimádó lesz, nemde? Ha nem, akkor a másik esetben miért válik azzá?
Mi a különbség, ha egy itteni, faluban élő testvért kérek meg, hogy imádkozzon értem, vagy egy Kolumbiában élőt? Mi a különbség, ha egy Kolumbiában élőt kérek meg, vagy már egy üdvösségben élő szentet? Hiszen Krisztus szerint mindkettő él. Vagy tagadod esetleg Krisztus igéjét? Tagadod, hogy aki benne hal meg, az nem lát halált, hanem örökké él?
Jó kérdés, elmagyarázom.
Isten szabályozza az Isten és az emberek közötti kapcsolatot. Itt nem megengedett mnden, erről szól a 10 parancsolat első parancsolata, hogy "Én vagyok az Úr, ne legyenek néked idegen isteneid."
Imádkozni csak Istenhez lehet, angyalokhoz, emberekhez nem. Az emberek nem képesek meghallani az imát, meg akkor sem, ha újszövetségi szentek közvetlenül a mennybe kerültek. Erről tanúskodik az az ige, hogy
"Egyetlen Isten van, ezért egyetlen a kozbenjaro is, az ember Krisztus Jézus" (fejből idéztem az igét)
Jézus Krisztus rendelkezik azzal a képességgel, mivel nem csak emberi, hanem isteni természettel is rendelkezik, hogy a Földről jövő imákat meghallgassa, azokra válaszoljon. Ehhez vitathatatlanul isteni természet szükséges, ezt az elköltözött szentek nem képesek megtenni, sem az imát meghallgatni, sem válaszolni rá. A szentek időnként imádják az Atyát a mennyben, de olyan feladatuk nincs, hogy közben járjanak földi emberekért. Földről jövő imát sem képesek meghallani. Ezt tisztázza az az ige, amit idéztem, hogy egyetlen kozbenjaro van, akit Isten erre a feladatra felkent.
Mi van akkor, ha Földön elő ember egy másik Földön elő embert kér meg, hogy imadkozzon érte az Istenhez.
Ekkor nem azt teszi, hogy imában megszólítja a venezuelai testvért (legyen a neve János) hogy "János, imadkozz értem az Isten előtt!" , mert János ezt nem hallaná meg, tekintve, hogy mi Magyarországon vagyunk, és nem Venezuelaban. Ez a közbenjárás úgy történhet csak meg, hogy írunk neki levelet, SMS-t, vagy el utazunk hozza, stb. és élő szóban kérjük meg a feladatra. Az információ átvitel Jánoshoz földi módon (levél, SMS, élőszóban) történik. Ez után János mar a mennyei protokoll szerint fog imádkozni, ha eredményt akar elérni, azaz vagy az egyedüli mennyei kozbenjarot, Jézust szólítja meg, vagy a Teremtő Atyát közvetlenül. Ha ő egy halott embert, vagy elköltözött szent embert próbál megszólítani, akkor imája hatástalan lesz.
A menny olyan mint egy szerver, aminek 2 portja, kapuja van: az Atya, és Jézus Krisztus. (A Szent Lélekhez imadkozast most ne tárgyaljuk ki)
Az Újszövetségben sem az Apcsel, sem a levelek nem tartalmaznak más imát, mint az Atyához, vagy Jézus Krisztushoz.
Pedig tudunk biztosan a mennyben levő szenteket: Enoch, Illés testben ment fel a mennybe, gyanús Mózes is, meg sincs hozzájuk ima sem az Ő, sem az Újszövetségben. Ezért újszövetségi szereplőket sem kell kozbenjaronak kinevezni, elég az az egy, akit Isten rendelt.
A meghalt emberek ráadásul nem is biztos, hogy a mennybe kerültek mind, erre meg az sem garancia, hogy szép katolikus temetést csinál neki a pap.
"Ez a közbenjárás úgy történhet csak meg, hogy írunk neki levelet, SMS-t, vagy el utazunk hozza, stb. és élő szóban kérjük meg a feladatra. Az információ átvitel Jánoshoz földi módon (levél, SMS, élőszóban) történik."
Értelek. Tehát ha az információátvitel földi közegen keresztül történik, legyen az sms, vagy telefonáslás, akkor már nem érvényes az egyetlen közbenjáróról szóló ige. Érdekes nézőpont. Hol írja a Biblia, hogy mikor van egyetlen közbenjáró és mikor lehet több is, mondjuk János Venezuelában?
Talán még ez megér egy szót.
"meg akkor sem, ha újszövetségi szentek közvetlenül a mennybe kerültek"
Kicsit elkerekedett a szemem, hiszen te nem hiszel Krisztusban. Érdekes az az engem kioktatni akaró keresztény, aki Krisztus kijelentését úgy kezeli: "ha igaz". Szerintem igaz Krisztus minden egyes állítása, nagyon úgy tűnik, hogy neked erős kételyeid vannak Krisztussal szemben.
Talán félreértettél, elmondom bővebben:
Az igaz, és ebben hiszek, hogy újszövetségi, Krisztusban hívő szentek (akiket Isten nevez annak, nem a róm. kat. egyház!) közvetlenül feljutnak a mennybe, de abban nem hiszek, mert ilyet nem mondott Jézus, hogy ott egyből ima meghallgatásra képes lények lesznek, és ezt gyakorolják is! Ez egy hamis tanítás.
Nem csak a római katolikus Egyház nevezi őket szentnek, hanem mind a 24 katolikus egyház, valamint az összes ortodox egyház, sőt még az anglikán egyház is, félig-meddig még a lutheránus egyház is.
Míg néhány "nagykeresztény" ezen a fórumon csak szájkaratézik,, addig ezek a valódi szentek és igaz keresztények nem csak példamutató életet éltek, de sokszor még életüket is adták Krisztusért. Márpedig őket maga Krisztus nevezi szentnek és biztosít afelől, hogy a mennyben vannak:
"Boldogok, akiket az igazság miatt üldöznek, mert övék a mennyek országa."
Sőt nem csak ott lébecolnak, hanem tevékenyen imádkoznak is:
"Amikor átvette a könyvet, a négy élőlény és a huszonnégy vén leborult a Bárány előtt. Hárfája volt mindegyiknek és tömjénnel tele aranycsészéje - ezek a szentek imádságai."
De ha ennyire érdekel ez a téma, akkor javaslom az alábbi leírást, ami szerintem elég érthetően és világosan leírja ennek bibliai alapját.
Persze csak ha szervezeted nem tiltotta meg ilyenek olvasását.
"Nem csak a római katolikus Egyház nevezi őket szentnek, hanem mind a 24 katolikus egyház, valamint az összes ortodox egyház, sőt még az anglikán egyház is, félig-meddig még a lutheránus egyház is."-írod.
Ettől még én abban hiszek, hogy Isten dönti el, ki jut a mennybe, nem a 24 vagy akárhány katolikus meg ortodox egyház. Nem a pápa és a pópa dönti el szerintem (akárhányan is vannak), hanem Isten.
"Sőt nem csak ott lébecolnak, hanem tevékenyen imádkoznak is:
"Amikor átvette a könyvet, a négy élőlény és a huszonnégy vén leborult a Bárány előtt. Hárfája volt mindegyiknek és tömjénnel tele aranycsészéje - ezek a szentek imádságai."
"-írod
A között, hogy imádkoznak, vagy imát meghallgatnak, ugye van különbség? Szerintem igen. Én például szoktam imádkozni (Istenhez), de hozzám (remélem) nem szoktak imádkozni, legalábbis nem hallom meg.
Ha valamire egyértelmű ige van, hogy pl. hány közbenjáró van Isten és ember között, akkor én azt hittel elfogadom, nem szoktam megkérdőjelezni. De te nyugodtan megkérdőjelezheted, én az Igében hiszek, nem neked, bocsánatot kérek érte. (Jézus meghalt értem, Neki hiszek inkább)
"Persze csak ha szervezeted nem tiltotta meg ilyenek olvasását."
Nem tiltotta meg, az időm viszont véges, bár hitem szerint örök életem van, de már későre jár. Ígérni nem akarom, hogy el fogom olvasni.
Átnéztem, a sok bibliai idézet nem a mennyei szentekhez való imádságról szól, az az egy ige van (meg esetleg még egy), amit idéztél, de abban sem szerepel, hogy a 24 vénnél lévő imák azok a 24 vénhez intézett imák lennének, hanem inkább Istenhez intézett imák. Tehát nincs 24 másik közbenjáró Isten és ember között, hanem Isten csak egy ilyen közbenjárót rendelt, az ember Krisztus Jézust. Aki mást mond, az Isten Beszédének mond ellent, vagyis megcsalattatásban van!
A másik idézet, amely idézve van:
Jel 8, 3-4:
"Jött egy másik angyal is, és felállt az áldozati oltárra. Aranyfüstölő volt nála, és sok illatos füstölőszert kapott, hogy hozzátegye majd azt az összes szent imáihoz az arany áldozati oltárnál, amely a trón előtt áll.
Az illatszerek füstje felszállt az angyal kezéből a szentek imáival Isten színe előtt."
Itt sincsen szó arról, hogy az angyalt imádták volna a földi emberek, vagy hozzá imádkoztak volna! Ez félreértés! Ő az arany füstölőjét hozzátette a szentek imáihoz. Eleve a róm.kat.vallás félreértelmezi a szent fogalmát, neki az eleve egy halott/elköltözött embert jelent, holott a Biblia szerint vannak mennyei szentek, és földön élő szentek is. A mennyei szentek nem közbenjárók a Biblia szerint, hanem csak egy közbenjáró van Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus. Ez van. Sem Mohamed "próféta", sem "Szűzanya", sem "Kis Teréz" nem közbenjáró Isten és ember között, csak Jézus Krisztus.
Valaki felrakott ide egy kérdést, elpanaszolta, hogy Kis Teréz-hez imádkozott, de nem hallgatta meg, mert amikor hozzá a legbuzgóbban imádkozott, pont akkor hagyta el a férje egy másik nőért. Nem értette meg ez a kérdező, hogy a Biblia szerint Isten és ember között csak egy közbenjáró van, Jézus Krisztus!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!