Isten miért akarja, hogy Izraelben felépüljön a templom, hogy helyre álljon a zsidó áldozásos istentisztelet?
Ezt hirdetik sok pünkösdi (pl. HGY), baptista, és hasonló gyülekezetekben.
Miért akarja ezt Isten?
Hiszen Jézus Krisztus már egyszeri, megismételhetetlen áldozatot mutatott be az egész világ bűnéért.
Az Ószövetségi áldozatok mind őrá mutattak előre.
Krisztus áldozata után nem az Ő megcsúfolása lenne helyre állítani a Lévita törzset, a zsidó papságot (amikor Krisztus a mi örök főpapunk), és újra bakokat, tulkokat, madarakat áldozni?
A Jeruzsálemi templom felépülése nem Isten akarata.
Nyugalom, Istent nem lehet megcsúfolni. Eddig is az volt amit Ő megmondott, ezután sem lesz másként.
Ha valaki keresztényként ezt állítja, az az írások ellen szól, amit Isten szelleme által íratott le. S aki a szellem ellen beszél, annak tudjuk mi a kimenetele.
Mint nemzetet vetette el kedves válaszoló. Egyénileg bárki aki test szerinti Izraelita elfogadja, ha Isten kinevezett messiási királyát a személy is elfogadja, és az újszövetség alapján mutat be imádatot Istennek.
Ábrahám magváról beszél, mint egyről, s nem magvakról, mint sokról.
Ezért az, hogy a Zsidók azzal akarják az igazságosságukat bizonyítani, hogy Ábrahám leszármazottjai, Tévedés.
Kedves 33%-os!
Akkor a kérdésre is válaszolhatnál, hogy mi érdeke van emögött Istennek? Mit jelent az, hogy Izrael megtér? Egy ószövetségi jellegű megtérés, bűnbánat, bűnelhagyás, vagy el is fogadja Jézust, mint megváltót?
Ha úgy értelmezed, hogy elfogadja, akkor minek a templom? Ha nem fogadja el Jézust, és újra tehenet kezdenek áldozni, akkor vajon Isten akaratát cselekszik?
A Bibliából több igét ki lehet ragadni pl. a szentháromság ellen is. Azt írja, hogy "egy Istenünk van, az Atya, és egy Urunk, Jézus Krisztus."
Akkor miért kellene egy tanúnak foglalkoznia a katolikus, pünkösdi, stb tanítással, mikor egyértelműen itt van a Bibliában, ki lehet ragadni ezt is.
Vagy egy adventista miért gondolkozzon el rajta, hogy meg kell-e tartani a szombatot?
Ott van a tíz parancsolatban, egyértelműen leírva.
Mit jelent az, hogy nem vetette el?
Azt, hogy továbbra is kiválasztott nép, származás alapján, vagy azt hogy nekik is ugyan úgy van lehetőség a megtérésre, Jézus elfogadására? Mert mind a kettőt jelentheti és nagyon nem mindegy.
"Róm 11:25 Mert nem akarom, hogy ne tudjátok atyámfiai ezt a titkot, hogy magatokat el ne higgyétek, hogy a megkeményedés Izraelre nézve [csak] részben történt, ameddig a pogányok teljessége bemegyen."
De a teljesség is megvolt már az apostolok idejében. Jelenések-->42 hónap. Szerintem indokolatlan ezt az eseményt a mai korba beemelni.
Nézzük csak a Biblia idevonatkozó verseit:
Róma
11,25 Mert nem akarom, hogy ne tudjátok atyámfiai ezt a titkot, hogy magatokat el ne higyjétek, hogy a megkeményedés Izráelre nézve csak [Mik. 5,3.4.] részben [Luk. 21,24.] történt, a meddig a pogányok teljessége bemegyen.
Lukács
21,24 És elhullanak fegyvernek éle által, és fogva vitetnek minden pogányok közé; és Jeruzsálem megtapodtatik a pogányoktól, míglen betelik a [Róm. 11,25.26. Jel. 11,2.] pogányok ideje.
Jelenések
11,2 De a tornáczot, a mely a templomon kívül van, kihagyd, és azt meg ne mérd; mert a pogányoknak adatott, és a szent várost tapodják negyvenkét [rész 13,5.] hónapig.
Igencsak az első századra vonatkoznak, szerintem
33%-isnak:
"A bibliaertelmezes nem jelenti azt, hogy az ellenkezőjét hozom ki abból, ami oda van írva. A Biblia hosszan és egyértelműen írja, hogy Isten nem vetette el végleg Izraelt."
>Pedig bizonyos esetekben az ellenkezője jön ki annak, ami oda van írva! Egyrészt a szövegkörnyezet, másrészt a műfaj, irodalmi szerkezet is meghatározza az értelmezést! Azért, mert valamit egyértelműnek látsz, még nem biztos, hogy az!
"Ebben hisznek a zsidók is, a baptista keresztények is, és az evangéliumi keresztények úgyszintén. Az adventista-jehovista és a római katolikus értelmezés engem nem érdekel, bocsánatot kérek."
>Azt még megértem, hogy a Tanúk álláspontja nem érdekel, de az már kevésbé világos előttem, hogy miért menekülsz ennyire más felekezetek szentírás-magyarázatától. Sejtem azonban miről van szó: jól érzed magad a felekezetedben, megfelel a tanításuk is neked, és nem szívesen szembesülnél azzal, hogy esetleg félrevezetnek. Nos, ezt úgy hívjuk, hogy gyávaság, és elfogultság.
"Ez annyira egyértelműen van leírva, hogy vak bigottság máshogy "értelmezni". Isten beszédében hiszek, nem a jehovizmusban, katolicizmusban."
>Magad sem vetted észre, de kb. a "jehovizmus" szintjén vagy, akit most szidsz! Kb. ugyanezt írják, amikor felkínáljuk a lehetőséget, hogy gondolják át újra, amit hisznek. Ahogyan ők "Isten beszéde" alatt valójában az Őrtorony értelmezésében hisznek, úgy te is valójában csak a felekezeted értelmezésében hiszel! Az nem érdekel, hogy mit mondd igazából a Biblia.
A katolikusokról meg csak annyit, hogy ha véleményed szerint annyira sok dologban tévednek, hogy látni sem akarod az értelmezésüket, akkor a Bibliát is szépen félreteheted!
A Katolikus Egyház papjai voltak ugyanis azok, akik összeállították a Bibliát, és másolták évszázadokon keresztül. Ha az Egyház nem tökéletes, akkor a Biblia sem az, amely az ő termékük!
" Mit jelent az, hogy nem vetette el?
Azt, hogy továbbra is kiválasztott nép, származás alapján, vagy azt hogy nekik is ugyan úgy van lehetőség a megtérésre, Jézus elfogadására?"
Mind a kettő.
Az, hogy választott nép, ugyanúgy Isten kegyelméből való akarat, mint az, hogy meg fog térni az egész maradék nemzet és elfogadják Jézust. Semmilyen emberi érdem nem befolyásolja, egyedül Isten döntése, az Ő könyörületessége amely kijelentésektől hemzseg a Biblia. Jézus ezt mondta az apostoloknak: "nem ti választottatok engem, hanem én választottalak titeket..."
Jézus lett volna Izrael férje. Mivel Őt elvetették, a nemzetekhez fordult, hogy onnan vegyen népet magának. Pál az egyházat nevezi az Ő jegyesének. Amikor feltámadt nem jelent meg az egész népnek, de a nagy nyomorúság végén az egész maradék nemzetnek meg fog jelenni és meg fognak térni. Az elvetésük is áldás lett a nemzetek számára, a felvételük pedig még inkább az lesz. Az adventistáknak meg hasonló zagyva agyas igemagyarázataik vannak mint a Jehova tanúinak. Két mondatnál többet nem nagyon szoktam tudni elolvasni ezekből. Direkt jelentésű mondatokat úgy tudnak csűrni csavarni, hogy azt jelentse ami a tévtanaitásukat támasztja alá. Borzalom az egész.
Róm 11:28 Az evangéliumra nézve ugyan ellenségek ti érettetek; de a választásra nézve szerelmetesek az atyákért.
Róm 11:29 Mert megbánhatatlanok az Istennek ajándékai és az ő elhívása.
Róm 11:30 Mert miképpen ti egykor engedetlenkedtetek az Istennek, most pedig irgalmasságot nyertetek az ő engedetlenségük miatt:
Róm 11:31 Azonképpen ők is most engedetlenkedtek, hogy a ti irgalmasságba jutásotok folytán ők is irgalmasságot nyerjenek;
" Krisztus áldozata után nem az Ő megcsúfolása lenne helyre állítani a Lévita törzset, a zsidó papságot (amikor Krisztus a mi örök főpapunk), és újra bakokat, tulkokat, madarakat áldozni?"
A zsidó keresztények amig a templom állt, addig a törvényt megtartották.
A logikád szerint a templom lerombolásáig az összes zsidó-keresztény megcsúfolta Istent amikor a Templomban rituális parancsokat teljesitettek. Köztük Pál apostol is. (Apcsel 21:26)
A Jelenések könyve 11. Fejezet 1-2. versének a szövegkörnyezete teljességgel kizárja, hogy az a Templom ami a szövegben szerepel, az a mennyei templom lenne. Ezek a versek amikor iródtak, akkor Jeruzsálemben már nem volt templom mert Titusz római légiói lerombolták. Tehát egy jövőbeni Jeruzsálemi templomról írt János apostol, mégpedig abszolút pozitiv értelemben: "Isten temploma".
"Ha úgy értelmezed, hogy elfogadja, akkor minek a templom? Ha nem fogadja el Jézust, és újra tehenet kezdenek áldozni, akkor vajon Isten akaratát cselekszik?"
A fő kérdésre is válaszolok.
Izrael még nincs meg térve, és amig nem lesz megtérve addig lesz áldozásos rendszerük a templomban. Illetve utána is lesz, csak néhany parancs fog kiüresedni.
Jézus amikor meggyógyitott egy leprást, elküldte a paphoz ajándékot bemutatni.
Nem bünért való áldozatot kellett bemutatnia, hanem hálaáldozatot. A zsidó hagyomány szerint, ezek az áldozatok müködni fognak a Messiási királyságban is.
"Mit jelent az, hogy Izrael megtér?"
Ez is ott van az idézett ige szakaszban:
Róm 11:25 Mert nem akarom, hogy ne tudjátok atyámfiai ezt a titkot, hogy magatokat el ne higgyétek, hogy a megkeményedés Izraelre nézve [csak] részben történt, ameddig a pogányok teljessége bemegyen.
Róm 11:26 És így az egész Izrael megtartatik, amint meg van írva: Eljő Sionból a Szabadító, és elfordítja Jákóbtól a gonoszságokat:
Róm 11:27 És ez nekik az én szövetségem, midőn eltörlöm az ő bűneiket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!