Van olyan keresztény, aki nem hiszi hogy a Sátán egy velejéig romlott entitás?
Aki máshogy látja Sátán szerepét, és nem rója fel neki a világ összes bűnét, torzulását,háborúját?
Aki az emberben keresi a hibát, nem bűnbakok keresésével próbálja önnön hibáit elfedni, tagadni?
Van, aki lát Sátánban változásra való hajlamot, vagy ő egy örök bukott, aki erre lett rendeltetve?
Kedves Kérdező!
Szerintem nem tudod, hogy ez a szó, hogy sátán mit jelent.
Valamint azt feltételezed, hogy az Isten teremtene olyan szellemi lényt, amely selejt lenne, nem tökéletes, aki örökkön örökké gonosz akarna lenni. Ez ellene mond Jézus tanításának, valamint a józan észnek is.
A teremtés Istennek állapotszerű tulajdonsága. Tehát soha nem lesz olyan, hogy nem fog teremteni. Istenben nem történhet változás!
Akit, amit te Sátánnak nevezel, az elsősorban nem személy, hanem hivatal! Olyan ez, mint a pápa. A pápa mindenkor pápa, de nem mindig ugyanaz a személy. A sátán mindenkor sátán, de nem mindig ugyanaz a személy. E hivatal soha nem fog kiürülni, mert mindig lesznek olyanok, akik inkább akarnak uralkodni, mint szolgálni.
Ezért nagyon is elképzelhető, hogy aki eredetileg a sátán volt az már régen megtért, és most valaki más gonosz szellemi teremtmény ragadta magához a "sátánságot".
"A SÁTÁN IS ISTEN MŰVE?
Örömöm határtalan, amikor olyan kérdezőnek lehetek partnere, aki komolyan gondja azt a felszólításomat, hogy alakítsátok át gondolkodásotokat. Az ilyen lelkekből válhat az a jó talaj, amelyben az elvetett mag sokszoros termést hoz (Márk 4:8). Rátérve kérdésedre, a válaszom a következő:
Én, Jézus, a működésem során elmondtam mindazt, amit az Atyámtól hallottam és láttam. Ebből nyilvánvalóan ki kell derülnie annak, hogy milyen az Isten! Ki kell derülnie, hogy Isten a szeretet, a mindent adás. Benne ez a forrása a mindent birtoklásnak.
A Sátán nem teremthetett szeretetlen teremtményeket. A Sátánnak, más névvel Lucifernek, tehát a Fény hordozójának volt lehetősége választani aközött, hogy Értem éljen, vagy önmagáért. Istenben nincs, nem lehet rossz! A tiszta Szeretetben nem lehet szeretetlenség!
Szabadság ott van, ahol jelen van az Isten Lelke (2.Kor. 3:17).
2. E második kérdésedre is már az előbb megadtam a választ, de élek a lehetőséggel, és jobban megvilágítom mondanivalómat.
Országotokban is a szellemi nyitás következtében tért hódítottak a keleti vallások tanai. Ez jó is, meg nem is. Jó, mert van mit tanulnotok tőlük, de nem jó, mert nem látjátok az a zűrzavart, amit e tanok tudatotokban okoznak. Más kultúra hitvilágából kiemelt gondolatok kritikátlanul kerülnek tudatotokba. Úgy járok, mint az a háziasszony, aki a fehér ruhát válogatás nélkül összemossa különböző színes ruhákkal, és nem érti, hogy miért lett minden ruhája más színű!
Az a gondolat, hogy a Sátán egy negatív isten lenne, téves! Annyiban isten, amennyiben ti saját gondolkodásotokban istenné teszitek. Így születik a bálványimádás!
A negatív isten gondolatának forrásai azok a keletről származó tanítások, amelyek a világot a jó és a rossz egyensúlyának harmóniájában látják. Ezek a tanítások azt mondják, hogy a világban annyi rossznak kell lennie, amennyi jó van. Ez a tanítás útként a jó és a rossz közötti utat jelöli meg. Se jobbra, se balra. Tehát a langyosság! Mindez nem az Én világom! Nincs pozitív és hozzá tartozó negatív istenség!
Egy az Isten! Ebben az egy Istenben van az a harmónia, mire minden szellemi lény teremtetett! Maga Isten a HARMÓNIA! Isten nem osztja meg Magát senkivel, s mivel Én, Jézus, EGY vagyok Vele, ezért Én sem!
A Sátán azáltal akar istennek mutatkozni, hogy hatalmát az engedelmeskedtetésben akarja megvalósítani. Az Isten SZABADSÁG, és semmi köze az engedelmeskedtetéshez. Az engedelmeskedtetés a kaszárnyák világa. Tehát az a világ, ahol intézményesen tanítják az emberölést. A Sátán gyilkos volt kezdettől fogva (János 8:44)!
Csak olyan értelemben vagytok ti, szellemi lények istenek, hogy Isten saját képére és hasonlatosságára teremtett benneteket. Minden rossz egy lerontott JÓ! Ez áll a Sátánra is! Benne egyik legnagyobb jó romlott meg!
A Sátán kivettetett az Én világomból! Én legyőztem a sátáni világot!
Megáldalak a HŰSÉG LELKÉVEL!"
Jézus: A HANG - könyv 2572
A gonosz nem egyszerüen rossz, hanem a rossz tudatos választása és a jó tudatos rombolása.
Természetesen nem okolható minden gonoszért a sátán, hiszen az emberben a Biblia szerint gonosz hajlam/kívánság létezik amely a bünbeesés következménye.
"A szívből származnak a gonosz gondolatok...": mondta Jézus, tehát nem csak a sátán a forrása a gonosznak hanem az ember is. A Szentírás a szív keménységével és a kőszívvel szemlélteti a gonoszra való hajlamát az emberiségnek. Valamint találunk ilyen kifejezést is benne, hogy "gonosz lélek", akiknek a fejedelme "Belzebub", aki a sátán.
A betegség forrásaként is csak a sátánt nevezi meg a Szentírás. (Apcsel 10:38) "...meggyógyitván mindeneket kik az ördög hatalma alatt voltak..." A betegség minden esetben sátáni elnyomás következménye, mint ahogy a Biblia szerint a sátánnak van hatalma a halálon is. Jézusnak többek között ezért is kellett meghalnia, hogy hatástalanítsa és eltávolítsa az ördög erejét a halál felett, hogy félelem nélkül szolgálhassunk neki. Mármint a benne hívők Jézusnak.
Az egész emberiség a halál által a sátán kezében volt Jézus keresztjéig, és csak a Jézus nevében való hit szabadítja ki az ördög hatalma alól az embereket az életre az evangélium hirdetése által. "Még ha a halál árnyékának völgyében járok is nem félek a gonosztól."
Arra vonatkozik ez a Zsoltár, hogy ennek a világnak a sátán az istene aki a halál által hatalmaskodik az emberiségen, de a hívők nem félnek tőle. Itt gonosznak nevezi a Biblia a halált és közvetve azt is aki a hatalmat gyakorolja fölötte. Akik nem hallották az igazságot, vagy nem hisznek benne, azokon továbbra is a sátán és a halál uralkodik. Kérdezem én, ez nem gonosz? Ezért nevezi az ördögöt Jézus embergyilkosnak kezdettől fogva. Valójában a gonoszságnak a forrásaként sem Istent nevezi meg a Szentírás hanem Lucifert. Akit fedhetetlennek teremtett Isten, de a szabad akarat felelőségével jár az is, hogy gonosszá válhat valaki. "Feddhetetlen valál utaidban attól a naptól fogva, melyen teremtetél, míg gonoszság nem találtaték benned." (Ez. 28:15)
A gonoszság egy teremtményben született meg, amiért Istent okolni ugyanolyan szintű vádaskodás mint amit valószínű Lucifer is intézett a mennyben Isten ellen.
11 es válaszoló, nagyon szép választ írtál, tetszik a nézeted.
Én hasonló módon gondolkodok olyan téren, hogy a gonosz ma már, mint intézmény, vagy mint tudatosság van jelen.
Egy rendszer, mely fogságban tartja az oda betévedőket.
Valójában ha van is egy ilyen entitás, az céllal jött létre, és a célját csak egy még nála is magasabb rendű által nyerhette el.
Ezért említettem ezt a keleti felfogást is.
Egyébként is a keleti ember nézetrendszere sem sokban különbözik, a kérdések ugyanazok, max. a válaszok tekintetében más a megközelítés.
A keleti vallások létjogosultsága sem kérdőjelezhető meg, hisz ez is egy folyamat. Jó pár évvel ezelőtt ezen a területen teljesen más volt az elterjedt fő vallási vonulat, és más lesz ezután akár csak párszáz évvel is. De ha nem is, mindenképp felhígul.
Semmi sem állandó ezen a fizikai síkon.
A kereszténység térhódítására az európai színtér volt leginkább alkalmas, és az európai szellemiségű emberek által létrehozott országok, melyek más kontinensen helyezkednek el, ma azok melyeken szintén a kereszténység dominál.
De ugyanez manapság fordítva is elsült a keleti tradíciók, hitrendszerek teret nyernek a jelenlegi Európa színterén.
"Kérdésem pusztán azért merült fel, mert a védikus tanítások szerint a mostani kornak (vaskor) a királya Sátán, akit ők Kálinak hívnak, azért uralja a mostani világot, hogy az erkölcstelenség meg tudjon nyilvánulni, teret nyerjen azok számára, akik erre vágynak."
Ööö, te melyik Védákat olvasod, kedves Kérdező?
Előző mondtam én, hogy doktora vagyok ennek a filozófiai, vallási rendszernek?
Másrészt sehol nem írtam, hogy én isten vs sátán harcát látok bármiben is.
Pusztán, hogy ennek a korszaknak a szellemiségéhez az az entitás áll legközelebb(mint archetipus) , akit a keresztények Sátánként aposztrofálnak.
De nem olvastam az általad említett szent iratot, és ha tanítói szándékkal is közeledsz majd, az eddigi kioktatóból, akkor megköszönöm, ha ezt nálam jóval részletesebben kifejted itt.
Tizennégyes és tizenhatos vagyok.
Nem fejtem ki.
Baktay Ervin fejti ki értelmesen és részletesen a Szanáthana Dharama c. könyvében. Az alapfogalmakat és a védikus filozófia attitűdjét stb is.
Inkább érdekelt, hogy a fő világvallásunk egyike hogyan vélekedik a jó es a rossz kérdéséről.
Megszemélyesíti, esetleg le bontja e korszakokra, vagy ezen periódusok szélsőségesen és csak adott események tükrében értelmezhetőek (Sátani lázadás, bűnbeesés, Noé bárkája(emberiség szelektálása) , Káin és Ábel (első gyilkosság)..stb. )..
Tehát volt egy gyújtó pont, ahonnan aztán megszaporodtak a jó és a rossz "erői" vagy ezek korszakokra bontva jelen vannak bizonyos fölényben.
Értem, ha már érdemben kell megnyilvánulnod akkor hátrálsz, nem pazarolsz rá időt, ám ha vádaskodni kell élvonalban vagy.
De majd én elődöntöm kitől mit olvasok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!