Az "ószövetség" tükrében ki lehet mondani, hogy a keresztények Messiása egy mitológiai alak?
Az "ószövetségben" végig apai ágon vannak lejegyezve, gondolom Isten ihletése nyomán, az utódok! Apai ágon volt "nyomon követve" a törzsi származás, a törzsi "leszármazás"- lásd a sok családfákat, melyek fellelhetők az "ószövetségben" a-pa-i ÁGON!
Dávid magjából kell szülessen az izraeliták messiása a prófécia szerint! Jézusnak nincs földi apja, így nem lehet "Dávid fia"! Jézus "csak" egy mitikus alak a Tóra, a Próféták és az Írások tükrében! EZÉRT (is) nem elfogadható egy izraelita számára Jézus, mint beigért izraelita Messiás.
EZEN A PONTON (a messiásnak nincs földi apja), azt gondolom, le lehet "akasztani" az "ószövetségről" a kereszténységet és Messiásukat.
Járjon két külön úton, tiszteletben és békességben e két "világvallás", a Judaizmus (ószövetség) és a kereszténység. A Jézus-messiás mitológiába illő SZÜLETÉSE vállassza el eme két vallást (kellene elválassza)! De erről nem vesz tudomást a keresztény világ. [Sok népek (pogányok) hitvilágában, hiedelmeikben voltak említve oly nagy emberek, akik egy nő (szűz) és istenségük egybekeléséből születtek].
tehat megegyszer es utoljara!!!
az UR feltamasztja a szabaditot es nem "elkuldi"!!!
a szabaditot tamasztja fel es nema "messiast akirol a kertesztenyek szolnak" mert annak ehhez semmi koze nincsen!
-----------------------------------------------------------
a korai oskereszteny elso zsinaton eldontottek mi szolgalja az erdekuket!! ezert megsemmisitettek tobb osi keziratot, zsido toratekercseket,stb! megtartottak a ma ismert negy irast ami nem biztos hogy tokeletes!!ugyanis alapveto kerdesekben is kulomboznek!!
az azota elokerult ugynevezett apokrif iratok racafolnak a kereszteny hitre! gondolok it judah es myriam irasaira!!
raadasul a kereszteny szovegek jo resze, tobbszaz evvel kesobb irodtak!! a masodik latrani zsinaton ujra atirtak -(ezuttal meg a tiz parancsolatot is!!)-az egeszet!!
ugyanis az a parancsolat hogy "ne olj" csak a masodik latrani zsinatnotya letezik!!
az erdeti szovegben ugyanis beture vez allt -"ES TULELSZ PEDIG BA KARDOD ALTAL"!!
" És a Tízparancsolat is, "csak" Isten "népéhez" szól, nekik lett "leadva"! "Én, az Úr, vagyok A TE Istened, aki kihoztalak téged Égyiptomnak földéről, a szolgálat házából. Móz.II.20 - a hangsúly A TE ISTENED-en van! Nem a "pogányokhoz" van írányítva a "tízparancsolat... úgy gondolom."
Teljes mértékben igazat adok neked abban,hogy a Mózesi szövetség Izraellel lett megkötve,és nem csupán Mózessel.Ez a szövetség nem velünk a gyülekezettel és nem is a pogányokkal köttetett meg,hanem kizárólag Izraellel.(Malakiás 4/4,Zsoltárok 147/19,20) A mózesi szövetség kulcsfontosságú rendelkezése Mózes törvénye volt, amely összességében
613 parancsolatot tartalmazott és nem csupán 10-et,ahogy néhányan gondolják.Tehát nem csak a 10 parancsolatot tartalmazta,hanem parancsolatokat a véráldozathoz,törvény volt az étrendre,az öltözködésre,a szombat(sábát) betartására,az ünnepek tartására és ugye a halálbüntetés is ki lett terjesztve pl bálványimádásért,boszorkányságért ,Istenkáromlásért,vagy szülők káromlásáért.
Tehát a Mózesi törvény egy megbonthatatlan egységet képez,amit nem szabad részekre bontani.Nem vehetünk ki belőle 10-parancsolatot,mert ez egy megbonthatatlan egység.És a Mózesi szövetség Izraellel lett megkötve.
Messiás törvénye is tartalmaz számos egyéni parancsolatot, amelyek az
újszövetségi hívőre vonatkoznak. Ezeket a parancsolatokat közvetlenül Jézus, vagy az
apostolok adták. A részletek egyszerű összehasonlítása megmutatja, hogy ez nem lehet és
nem is ugyanaz, mint Mózes törvénye. Négy megfigyelést érdemes áttekintenünk. Először is,
sok parancsolat ugyanaz, mint Mózes törvényében. Másodszor viszont, sok parancsolat más, mint Mózes
törvényében. Például nem szerepel benne a szombat törvénye (Róma 14:5, Kolossé 2:16),
vagy az étkezésre vonatkozó szabályok (Márk 7:19, Róma 14:20). Harmadszor egyes, a
mózesi törvényben szereplő parancsolatok felerősödnek a Messiás törvényében. Mózes
törvénye például azt mondta: szeresd felebarátodat, mint magadat (III. Mózes 19:18); ebben a
parancsolatban az ember a mérce. A Messiás törvénye így szól: szeressétek egymást,
amiképpen én szerettelek titeket (János 15:12); itt a Messiás a mérce, aki annyira szerette az
embert, hogy kész volt meghalni érte. Negyedszer, a Messiás törvénye új motivációt ad.
Mózes törvénye például a feltételes mózesi szövetségre alapult, így a motiváció ez volt: tedd
meg, hogy áldást nyerj. A Messiás törvénye a feltétel nélküli új szövetségre alapul, amelyben
a motiváció ez: megáldattál, áldott vagy, tehát tedd meg. Mózes és a Messiás törvényét azért
övezi olyan sok zűrzavar, mert számos parancsolat hasonló a mózesi törvényben
találhatóakhoz, s ezért sokan arra a következtetésre jutottak, hogy annak bizonyos részei
érvényben vannak.
Én ajánlanám neked elolvasásra a következő tanulmányt,ami nagyszerüen végigvezet az édeni szövetségtől az Ábrahámi szövetségen és a Mózesi szövetségen keresztül egészen az újszövetségig. [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!