Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A vallásosok szerint hol...

A vallásosok szerint hol "található" Isten? Hol van az Úr?

Figyelt kérdés
2010. jún. 28. 14:01
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
21%

most ir neked kommentet xd

ammeg nem létezik ilyen h isten meg úr..csak a sok hülye kitalálta hogy tudjon beszerezni valahonnan pénzt mert nem akart rendesen dolgozni... meg had higyjék máá a hülye emberek ezt alapon találták ki és kezdték el terjeszteni...

ki tudja bebizonyitani hogy létezik az az" isten "?

senki mivel h nem létezik

pár "csodát" arra fognak...

pedig csak véletlen! nem kell álomvilágban élni.

2010. jún. 28. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
100%

A három nagy monoteista világvallás(kereszténység, judaizmus, iszlám) egyhangúlag elutasítja, hogy Istennek antropomorfizmust (idő, tér, teremtettség, nemiség stb.) tulajdonítson.

Isten számára nincs tér. Csak létállapot. Az időt és a teret Ő teremtette.

2010. jún. 28. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
75%

Szia!


A Biblia tanítása szerint Isten a mennyekben lakik.

Jézus Krisztus így tanított imádkozni:

"Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben, szenteltessék meg a te neved..."


A mennyei templomról részletes leírást a Jelenések könyvében olvashatsz. Érdekességképpen: a földi templomot is ennek a mintájára kellett alkotni.


Éppen ezen a hétvégén volt egy tartalmas igehirdetés erről, melyet Csókási Pál tartott, ha érdekel itt meghallgathatod: [link]


Üdv. Péter

2010. jún. 28. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 A kérdező kommentje:

De akkor a menny az egy hely?

Térben van és időben ezek szerint?

Amúgy értem Jézus szavait, de ő nem egy helyszínről beszél, vagyis ez nem derül ki a mondatból.


köszönöm a véleményed.

2010. jún. 28. 19:40
 5/18 anonim ***** válasza:
"Közelebb vagyok hozzátok, mint a nyaki ütőeretek!" -ezt mondja az Irás
2010. jún. 28. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:

Isten teremtette a világot, ő az az erő és energia, ami mindent áthat és éltet. A természetben személytelen erőként, az emberi szívben viszont lélekként/szellemként van jelen. Az emberi szív azonban kettős: a gonosznak ugyanúgy helye van benne. Ezért vannak minden vallásban szabályok, amik háttérbe szorítják a szívünkben a gonoszt hogy a jóra koncentrálhassunk. Amikor imádkozol/meditálsz, befelé figyelsz. Ha Isten szól hozzád, a szívedben szólal meg.

A mennyekben lakozó Isten képe is nagyon fontos szimbólum, azt az ősi bölcsességet fejezi ki, hogy a szellemi mindig följebb való, mint a testi, mert a szellem örökkévaló, a test múlandó. Ám ez a múlandó test hordozza magában Isten szellemét. Ezért utal úgy a Szentírás az emberi testre, mint templomra.

2010. jún. 28. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:

Isten túl van téren és időn. Mindenütt jelen van. "Ki vagy a mennyekben" - Ez a bibliai kifejezés nem helyet (teret) jelent, hanem létmódot; nem Isten távolságát jelenti, hanem fölségét. A mi Atyánk nem "másutt" van, hanem "túl van mindazon", amit mi az Ő szentségéről elgondolhatunk. Mivel Ő a háromszor Szent, egészen közel van az alázatos és megtört szívhez.


A menny sem egy hely, hanem az Istennel való életközösség állapota.

2010. jún. 28. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
40%

Az Istennel való tökéletes életet, ezt az életközösséget az Istennel, a Szűz Máriával, az angyalokkal és az összes szentekkel nevezzük "mennyországnak". A mennyország az ember végső célja és legmélyebb vágyainak beteljesedése, a végső és teljes boldogság állapota.

A mennyországban élni azt jelenti, "Krisztussal lenni". [Vö. Jn 14,3; Fil 1,23; 1Tesz 4,17.] A választottak "Őbenne" élnek, de megtartják, sőt megtalálják saját mivoltukat, a saját nevüket: [Vö. Jel 2,17.] "Az élet ugyanis annyit jelent, mint Krisztussal lenni; mert ahol Krisztus, ott van az Ország." Jézus Krisztus halálával és föltámadásával "megnyitotta" nekünk a mennyországot. Az üdvözültek élete a Krisztus által megvalósított megváltás gyümölcseinek teljes birtoklása. Krisztus azokat, akik hittek benne és hűségesek maradtak akaratához, részesíti a maga mennyei dicsőségében. A mennyország mindazok boldog közössége, akik tökéletesen beépültek Krisztusba.

"Ki vagy a mennyekben" - Ez a bibliai kifejezés nem helyet (teret) jelent, hanem létmódot; nem Isten távolságát jelenti, hanem fölségét. A mi Atyánk nem "másutt" van, hanem "túl van mindazon", amit mi az Ő szentségéről elgondolhatunk. Mivel Ő a háromszor Szent, egészen közel van az alázatos és megtört szívhez.

"Jól értjük tehát, hogy a kijelentés: Miatyánk, ki vagy a mennyekben, az igazak szívére érvényes, mint az Ő szent templomára. Ugyanígy, aki imádkozik, azt is akarja, hogy benne lakjék az, akit megszólít."

"A mennyek azokat is jelenti, akik a mennyei képmást hordozzák, akikben Isten lakik és sétál."

A mennyek szimbóluma a szövetség misztériumára utal, melyben élünk, amikor a mi Atyánkhoz imádkozunk. Ő a mennyekben van, ez az Ő lakása, az Atya háza tehát a mi "hazánk". A szövetség földjéről a bűn kiűzött minket, [Vö. Ter 3.] és az Atyához a mennybe a szív megtérése vezet vissza. [Vö. Jer 3,19--4,1a; Lk 15,18.21.] Krisztusban tehát az ég és a föld megbékél, [Vö. Iz 45,8; Zsolt 85,12.] mert egyedül a Fiú "szállt alá a mennyekből", és Ő teszi, hogy mi Vele együtt oda fölmenjünk keresztje, föltámadása és mennybemenetele által. [Vö. Jn 12,32; 14,2--3; 16,28; 20,17; Ef 4,9--10; Zsid 1,3; 2,13.]


A "ki vagy a mennyekben" nem helyet jelöl, hanem Isten fölségét és jelenlétét az igazak szívében. Az ég, az Atya lakása az igazi haza, mely felé törekszünk, s melyhez már hozzátartozunk.


A Bibliában egyébként a "föld" szó alatt sem ezt a sárgömböt kell érteni, melyért az erőszakosak harcolnak, s ahol a szelídek a rövidebbet húzzák, hanem az igéret földjét, a földi messiási országot és annak folytatását a mennyben. (V. ö. Zsolt. 37, 11.)

A földet, országot gyakran nevezik a próféták képleg a mennyország helyett.


A mennyország, vagy mennyek országa nem más, mint a tökéletes boldogság helye, Isten országának beteljesedett állapota. Tehát ez a szó a végleges üdvösség kifejezése, ahol az emberek Krisztus által Isten életében részesülnek.


Krisztus mennybemenetele nem azt jelentette, hogy elszakadt ettől a világtól, hanem inkább azt, hogy megadta és bemutatta a kozmikus megdicsőülés lehetőségét. A mi üdvösségünk és boldogságunk nem más, mint részesedés az ő dicsőségében.


A mennyország nem valami történésen kívüli hely, ahová az ember eljut, hanem a Krisztussal való együttlét, az ő dicsőségében való részesedés, amit ő földi érdemeivel kiérdemelt önmagának és a mi számunkra.


A mennyországot nem lehet úgy fölfogni, mint külön helyet v. mint egészen más állapotot, hanem mint az embereknek Istennel való életközösségét. Ezért amikor „felsőbb” világról beszélünk, azt nem tér szerint, hanem a lét rendje szerint kell érteni.

2010. jún. 28. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
0%

"A mennyországot nem lehet úgy fölfogni, mint külön helyet v. mint egészen más állapotot, hanem mint az embereknek Istennel való életközösségét. Ezért amikor „felsőbb” világról beszélünk, azt nem tér szerint, hanem a lét rendje szerint kell érteni."


akkor miért kérte az Isten Ezékielt hogy vegyen méretet a mennyei templomáról, és építsék meg a földön is?

A "menyország" bibliai értelmezésben nem több mint egy lelki mankó.

2010. jún. 29. 03:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
40%
A fölmérés Isten különleges védelmét jelenti.
2010. jún. 29. 05:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!