A vallásosok szerint hol "található" Isten? Hol van az Úr?
most ir neked kommentet xd
ammeg nem létezik ilyen h isten meg úr..csak a sok hülye kitalálta hogy tudjon beszerezni valahonnan pénzt mert nem akart rendesen dolgozni... meg had higyjék máá a hülye emberek ezt alapon találták ki és kezdték el terjeszteni...
ki tudja bebizonyitani hogy létezik az az" isten "?
senki mivel h nem létezik
pár "csodát" arra fognak...
pedig csak véletlen! nem kell álomvilágban élni.
A három nagy monoteista világvallás(kereszténység, judaizmus, iszlám) egyhangúlag elutasítja, hogy Istennek antropomorfizmust (idő, tér, teremtettség, nemiség stb.) tulajdonítson.
Isten számára nincs tér. Csak létállapot. Az időt és a teret Ő teremtette.
Szia!
A Biblia tanítása szerint Isten a mennyekben lakik.
Jézus Krisztus így tanított imádkozni:
"Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben, szenteltessék meg a te neved..."
A mennyei templomról részletes leírást a Jelenések könyvében olvashatsz. Érdekességképpen: a földi templomot is ennek a mintájára kellett alkotni.
Éppen ezen a hétvégén volt egy tartalmas igehirdetés erről, melyet Csókási Pál tartott, ha érdekel itt meghallgathatod: [link]
Üdv. Péter
De akkor a menny az egy hely?
Térben van és időben ezek szerint?
Amúgy értem Jézus szavait, de ő nem egy helyszínről beszél, vagyis ez nem derül ki a mondatból.
köszönöm a véleményed.
Isten teremtette a világot, ő az az erő és energia, ami mindent áthat és éltet. A természetben személytelen erőként, az emberi szívben viszont lélekként/szellemként van jelen. Az emberi szív azonban kettős: a gonosznak ugyanúgy helye van benne. Ezért vannak minden vallásban szabályok, amik háttérbe szorítják a szívünkben a gonoszt hogy a jóra koncentrálhassunk. Amikor imádkozol/meditálsz, befelé figyelsz. Ha Isten szól hozzád, a szívedben szólal meg.
A mennyekben lakozó Isten képe is nagyon fontos szimbólum, azt az ősi bölcsességet fejezi ki, hogy a szellemi mindig följebb való, mint a testi, mert a szellem örökkévaló, a test múlandó. Ám ez a múlandó test hordozza magában Isten szellemét. Ezért utal úgy a Szentírás az emberi testre, mint templomra.
Isten túl van téren és időn. Mindenütt jelen van. "Ki vagy a mennyekben" - Ez a bibliai kifejezés nem helyet (teret) jelent, hanem létmódot; nem Isten távolságát jelenti, hanem fölségét. A mi Atyánk nem "másutt" van, hanem "túl van mindazon", amit mi az Ő szentségéről elgondolhatunk. Mivel Ő a háromszor Szent, egészen közel van az alázatos és megtört szívhez.
A menny sem egy hely, hanem az Istennel való életközösség állapota.
Az Istennel való tökéletes életet, ezt az életközösséget az Istennel, a Szűz Máriával, az angyalokkal és az összes szentekkel nevezzük "mennyországnak". A mennyország az ember végső célja és legmélyebb vágyainak beteljesedése, a végső és teljes boldogság állapota.
A mennyországban élni azt jelenti, "Krisztussal lenni". [Vö. Jn 14,3; Fil 1,23; 1Tesz 4,17.] A választottak "Őbenne" élnek, de megtartják, sőt megtalálják saját mivoltukat, a saját nevüket: [Vö. Jel 2,17.] "Az élet ugyanis annyit jelent, mint Krisztussal lenni; mert ahol Krisztus, ott van az Ország." Jézus Krisztus halálával és föltámadásával "megnyitotta" nekünk a mennyországot. Az üdvözültek élete a Krisztus által megvalósított megváltás gyümölcseinek teljes birtoklása. Krisztus azokat, akik hittek benne és hűségesek maradtak akaratához, részesíti a maga mennyei dicsőségében. A mennyország mindazok boldog közössége, akik tökéletesen beépültek Krisztusba.
"Ki vagy a mennyekben" - Ez a bibliai kifejezés nem helyet (teret) jelent, hanem létmódot; nem Isten távolságát jelenti, hanem fölségét. A mi Atyánk nem "másutt" van, hanem "túl van mindazon", amit mi az Ő szentségéről elgondolhatunk. Mivel Ő a háromszor Szent, egészen közel van az alázatos és megtört szívhez.
"Jól értjük tehát, hogy a kijelentés: Miatyánk, ki vagy a mennyekben, az igazak szívére érvényes, mint az Ő szent templomára. Ugyanígy, aki imádkozik, azt is akarja, hogy benne lakjék az, akit megszólít."
"A mennyek azokat is jelenti, akik a mennyei képmást hordozzák, akikben Isten lakik és sétál."
A mennyek szimbóluma a szövetség misztériumára utal, melyben élünk, amikor a mi Atyánkhoz imádkozunk. Ő a mennyekben van, ez az Ő lakása, az Atya háza tehát a mi "hazánk". A szövetség földjéről a bűn kiűzött minket, [Vö. Ter 3.] és az Atyához a mennybe a szív megtérése vezet vissza. [Vö. Jer 3,19--4,1a; Lk 15,18.21.] Krisztusban tehát az ég és a föld megbékél, [Vö. Iz 45,8; Zsolt 85,12.] mert egyedül a Fiú "szállt alá a mennyekből", és Ő teszi, hogy mi Vele együtt oda fölmenjünk keresztje, föltámadása és mennybemenetele által. [Vö. Jn 12,32; 14,2--3; 16,28; 20,17; Ef 4,9--10; Zsid 1,3; 2,13.]
A "ki vagy a mennyekben" nem helyet jelöl, hanem Isten fölségét és jelenlétét az igazak szívében. Az ég, az Atya lakása az igazi haza, mely felé törekszünk, s melyhez már hozzátartozunk.
A Bibliában egyébként a "föld" szó alatt sem ezt a sárgömböt kell érteni, melyért az erőszakosak harcolnak, s ahol a szelídek a rövidebbet húzzák, hanem az igéret földjét, a földi messiási országot és annak folytatását a mennyben. (V. ö. Zsolt. 37, 11.)
A földet, országot gyakran nevezik a próféták képleg a mennyország helyett.
A mennyország, vagy mennyek országa nem más, mint a tökéletes boldogság helye, Isten országának beteljesedett állapota. Tehát ez a szó a végleges üdvösség kifejezése, ahol az emberek Krisztus által Isten életében részesülnek.
Krisztus mennybemenetele nem azt jelentette, hogy elszakadt ettől a világtól, hanem inkább azt, hogy megadta és bemutatta a kozmikus megdicsőülés lehetőségét. A mi üdvösségünk és boldogságunk nem más, mint részesedés az ő dicsőségében.
A mennyország nem valami történésen kívüli hely, ahová az ember eljut, hanem a Krisztussal való együttlét, az ő dicsőségében való részesedés, amit ő földi érdemeivel kiérdemelt önmagának és a mi számunkra.
A mennyországot nem lehet úgy fölfogni, mint külön helyet v. mint egészen más állapotot, hanem mint az embereknek Istennel való életközösségét. Ezért amikor „felsőbb” világról beszélünk, azt nem tér szerint, hanem a lét rendje szerint kell érteni.
"A mennyországot nem lehet úgy fölfogni, mint külön helyet v. mint egészen más állapotot, hanem mint az embereknek Istennel való életközösségét. Ezért amikor „felsőbb” világról beszélünk, azt nem tér szerint, hanem a lét rendje szerint kell érteni."
akkor miért kérte az Isten Ezékielt hogy vegyen méretet a mennyei templomáról, és építsék meg a földön is?
A "menyország" bibliai értelmezésben nem több mint egy lelki mankó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!