Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hány féle halálról ír a Biblia?

Hány féle halálról ír a Biblia?

Figyelt kérdés
A szeretetnek három fajtájáról ír: testi szeretetrő, barári szeretetről. Isten szeretetéről, de nézzem a kommenteket, gondolom van a halálnak is több formálya, mint az örök életnek is...
2018. nov. 28. 16:22
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
59%
Csak a test halála van, feltámadás után meg a halál sem lesz, ezért lesz örök kárhozat újra testben.
2018. nov. 28. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Szellemi halál, fizikai halál, örök halál. A szellemi halál a bűn következménye. A fizikai halál eredetileg a szellemi halál következménye. Ha valaki megtér, és Jézus vére által veszi a bűnei bocsánatát és megtisztul, akkor is alá van rendelve a teste a fizikai halálnak, egészen a feltámadásig. Örök halál az, amikor valaki a szellemi halál állapotában fejezi be a földi életét, mert ekkor örökre lezárul az élet megnyerésének a lehetősége.


Ezen kívül a Halál egy gonosz angyalnak a személyneve (Jel 6,8; 20,14), illetve az alá beosztott alacsonyabb rendű szellemi lények is erre a névre hallgatnak. Sátántól való küldetésük az ember fizikai halálának a siettetése, ezáltal az örök halál előmozdítása.

2018. nov. 28. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
45%

Jézus:

Aki győz, annak nem árt a második halál.


Boldog és szent, akinek része van az első feltámadásban: ezeken nincs hatalma a második halálnak.


A gyávának pedig, és hitetleneknek, ... gyilkosoknak, paráznáknak... része a tűzzel és kén kővel égő tóban lesz, ami a második halál.

2018. nov. 28. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
45%
2018. nov. 28. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
45%

Egyetértek az előzővel. Az örök halál 2 lépésben jön el a hitetlenek és paráznák számára:


első halál: amikor orvos v halottkém megállapítja a halál beálltát, és koporsós vagy urnás temetés van

második halál: lásd előző bejegyzés


A kettő között a pokolban szenved az elkárhozott, elveszett lélek.

2018. nov. 28. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
0%

Eredetileg, két féle halál van.

Az egyik az Ádámtól örökölt tökéletlenség miatt kell az embernek most még meghalnia. De ebből lehetősége van a feltámadásra, amennyiben méltónak találja Isten arra.


A második halál pedig azt jelenti, hogy abból nincs lehetősége az újra éledéshez, vagy is nem élhet újra, így nem részesül feltámadásban. Ezt a Biblia a Tűz tavával szemlélteti, ahova maga a halál is kerülmajd, vagy is megszűnik teljesen ez az állapot.

2018. nov. 28. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Ha megengeded, a szeretetnek 4, fajtája van-

a·gaʹpe, stor·geʹ, eʹros, phi·liʹa,

2018. nov. 28. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

>>De ebből lehetősége van a feltámadásra, amennyiben méltónak találja Isten arra.<<



Szerinted Isten csak azokat részesíti feltámadásban, akik erre méltóak? A Biblia szerint nem:


"A dolognak summája, mindezeket hallván, ez: az Istent féljed, és az ő parancsolatit megtartsad; mert ez az embernek fődolga! Mert minden cselekedetet az Isten ítéletre előhoz, minden titkos dologgal, akár jó, akár gonosz legyen az." (Préd 12,15-16)


Elképzelhetetlennek tartom, hogy a földi bíróság igazságosabb lenne, mint a mennyei bíróság, ezért azt sem tudom elképzelni, hogy a mennyei bíróság a vádlott elővezettetése nélkül hozna ítéletet. Persze az mindegy, hogy én mit tudok és mit nem tudok elképzelni, a lényeg az, hogy mit mond a Biblia:


"És sokan azok közül, akik alusznak a föld porában, felserkennek, némelyek örök életre, némelyek pedig gyalázatra és örökkévaló útálatosságra." (Dán 12,2)


Maga Jézus is tényként beszél a gonoszok feltámadásáról:


"Ne csodálkozzatok ezen: mert eljő az óra, amelyben mindazok, akik a koporsókban vannak, meghallják az ő szavát, És kijőnek; akik a jót cselekedték, az élet feltámadására; akik pedig a gonoszt művelték, a kárhozat feltámadására." (János 5,28-29)


De hogy ne maradjon kétségünk a dolog felől, a Jelenések 20,12-15 egyértelműen beszél az utolsó ítéletről, ami mindenkit érint, ahol mindazok, akiknek a neve nem íratott be az Élet Könyvébe korábban, a Gyehennába vettetett a feltámadása után:


"És látám a halottakat, nagyokat és kicsinyeket, állani az Isten előtt; és könyvek nyittatának meg, majd egy más könyv nyittaték meg, amely az életnek könyve; és megítéltetének a halottak azokból, amik a könyvekbe voltak írva, az ő cselekedeteik szerint. És a tenger kiadá a halottakat, akik ő benne voltak; és a halál és a pokol is kiadá a halottakat, akik ő nálok voltak; és megítéltetének mindnyájan az ő cselekedeteik szerint. A pokol pedig és a halál vettetének a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava. És ha valaki nem találtatott beírva az élet könyvében, a tűznek tavába vetteték."

2018. nov. 28. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

&˙8

Kedves Barátom.

A kérdésedre a válasz, hogy igen, az ezer éves millenium alatt, azokat támasztja fel, akik egyrészt valóban hűséggel éltek, vagy is a választottait, illetve azokat, akiknek nem volt lehetőségük, valamilyen rajtuk kívűl álló okok miatt állást fogalalni.

Ezek útobbiakra érti azt a szent írás, hogy "igazságtalanok",(rosszak), mert gonosznak nem neveznék minden embert.

Azokat pedig akik megrögzött gonosz tevők voltak, és méltatlanok az életre, mert semmiképen nem változnának meg, azokat nem fogja feltámasztani csak azért, hogy utána újra meghaljanak.


A Dániel könyvében szereplő "rossz" emberek, akik feltámadnak, az alapján lesznek majd megítélve, hogy ott Krisztus uralma alatt milyen életet élnek, és nem az alapján, amit előtte tettek. Már csak azért sem, mert maga a halál a fizettség az ember vétkéért, és aki meghalt, az megkapta a büntetését, további büntetést, nem ad Isten senkinek:

(Róma 6:6, 7) . . .. 7 Mert aki meghalt, azt felmentették a bűne alól.

Ézsaiás könyvében ép ezért ez a vers így szól:

(Ézsaiás 65:20) 20 „Nem lesz ott többé néhány napot élt csecsemő, sem öregember, aki ne töltené be napjait; mert százéves korában is gyermekként hal meg az ember, a bűnös pedig, ha százéves is, megátkoztatik.


Vagy is az örök élethez képest, ha valaki mondjuk száz évesen hibázik, az gyermeknek számít.

Lényeges a teljes Bibliát figyelembe venni. A Feltámadás után, az ezer év alatt, az új tekercsek alapján lesz megítélve. S lesznek akik sajnos ahogy írja is, nem érik meg az ezer évet. Ezért, azok akik feltámadnak, és elbuknak, azok a Te szavaiddal élve, "kárhozatra" támadnak fel. De hangsúlyozom, hogy az ott tett dolgaik miatt, nem azért, mert előtte rosszalkodtak.

Azt a halálukkal rendezték. Tiszta lappal indulhatnak.

2018. nov. 28. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Még annyival egészíteném ki, hogy mindamellett, hogy a Bűnért a halál a fizettség, még Jézus megváltó halála is érvényre jut, mindezen emberk esetében. Így duplán jogosúltak az életre, akár Isten szándéka szerint éltek, akár nem.


Az ezer év végén pedig amikor Sátánt utoljára elengedik, mielőtt végleg megsemmisíti Isen, sokan fognak akkor is elesni. S azután akik akkor életben maradnak, azoknak lesz az örök életük biztosítva. Hiszen azt írja, hogy akkor lesz a "halál" is ebbe a tüzes tóba" vetve.

A halál, mint tudjuk nem élőlény, hanem egy fogalom.

ezért a Tűz a Bibliában, a végleges megsemmísülést jelenti, nem egy életben tartott személy kínzását.

ebből pedig nem lesz lehetősége újra feltámadni, mert mégegyszer Jézus halála nem lesz érvényes.

Az az ezer éves milleniumi időszakra szólt.

2018. nov. 29. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!