Mit tanít a RFORMÁTUS egyház a halálról, a halál utáni létről? Hogyan értelmezi a Bibliának ezekre vonatkozó szakaszait?
Most nem az érdekel, hogy tagadja a reinkarnációt.
Inkább ezek érdekelnek konkrétabban:
Mit tanít a közvetlen halál utáni létről?
Tanít-e olyat, hogy az elhunytak lelkei még X ideig körülöttünk volnának?
Hová kerülnek az elhunytak lelkei közvetlenül a fizikai halál után? (Pl. azt tudom, hogy elutasítja a purgatórium létét. De akkor azonnal a mennyországba vagy pokolba kerülnek a lelkek?)
Mit tanít a holtak lelkei és az élők közötti "kommunikációról"? Pl. tudomásom szerint elutasítják azt, hogy a szenteket segítségül hívhatnánk. De akkor valójában teljesen le van zárva az élők és holtak világa?
Tanít olyat a református egyház, hogy a holtak aludnának (mint ahogy azt pl. a Jehova tanúi állítják)?
A halottak "alvását" a reformátusság hivatalosan elutasítja, ha hallasz ilyen ostobaságot reformátustól akkor az gyakran azért van mert nagyon alul marad egy vitában és kétségbeesetten kapálózik, de ha felhívod a figyelmét általában korrigálja magát
reformátusok szerint a halál után közvetlenül ítélet alá kerül az illető legyen az felmentő vagy terhelő, és ezen már soha semmi nem változtathat
A szentek megszólítását elutasítják, és úgy álltalában bármiféle halottét, pl temetésen a halott "jelképes" megszólítását is.
Szerintük a halottat nagyon szerényen kell eltemetni, és keveset foglalkozni vele, csak annyira hogy a hozzátartozókban ne keltsen megütközést h pl "anyám sírja egy szemétdomb lett"
a gyertya gyújtás és más szokások is tilosak elvileg, de manapság Magyarországon legalább is, ez már felhígult
Tartják ,hogy a megdicsőült szentek jelen vannak tudatosan Isten előtt, sőt imádkoznak is a földiekért, de megszólítani őket nem szabad
Bocs, az offért, azt ne tudom, mit tanít a református egyház, de arra tudok mondani egy jó (és rövid) angol nyelvű cikket, hogy mit ír erről a Biblia:
#1 Köszönöm szépen! Várom még mások válaszát is, konkrétan a REFORMÁTUS tanításokra vonatkozóan.
#2 Ez a válasz valóban off, ráadásul, illő volna megjelölni, hogy melyik felekezet tanításait képviseli az adott lelkész. Addig oké, hogy a Bibliára alapoz, de mégis melyik magyarázatot képviseli? Vagy ha nem köthető felekezethez, akkor elmondhatjuk, hogy személyes értelmezésről van szó. De arról hogyan tudható meg, hogy valóban helyes-e?
Ahogy beleolvastam, az biztos, hogy nem Református felekezet tagja.
Református egyház "hivatalos" álláspontja bármivel kapcsolatban is a Heidelbergi Káté, meg a Második Helvét Hitvallás. Ezek ilyen témákat nem boncolgatnak, csak az "alapvető témákat". Általános nézet (amibe előbb említett okok miatt némi szabadság is belefér), ez:
-Halál után nincs alvás, nincs purgatórium, senki nem kísért még a Földön. Vagy "világosságban" halsz meg, vagy "sötétségben". Ez pedig Isten kegyelmén múlik, nem rajtad. Ami rajtad múlik, hogy Isten megígérte, hogy ha te Krisztusban bízol hogy helyetted is elszenvedett minden büntetést, akkor üdvösséget garantál neked.
-Krisztus második eljövetelekor viszont van ítélet. Nem ekkor dől el a sors, csak ekkor lesz kihirdetve. Ekkor új testet kapunk, "feltámadunk". Továbbá arról is ír a Biblia (2Korinthus 5:10), hogy tettek alapján jutalmat kapsz. Az üdvösség nem a tetteiden múlik reformátusok szerint hanem a hiteden múlik, de ezen kívül van szó jutalomról.
#5
"Isten megígérte, hogy ha te Krisztusban bízol hogy helyetted is elszenvedett minden büntetést, akkor üdvösséget garantál neked."
Akkor mégsem csak úgy "hasraütés szerűen" dönti el az Atya, hogy kit mire rendel? Hanem van úgymond szabad választásunk, hogy elfogadom-e vagy sem? És annak megfelelően munkálja ki a többit Isten?
"Az üdvösség nem a tetteiden múlik reformátusok szerint hanem a hiteden múlik, de ezen kívül van szó jutalomról."
Számomra ez a mondat tette világossá, hogy ha az üdvösségünk nem a mi tetteinktől függ, hanem csak a hitünktől, akkor miért is kell mégis a jóra törekedni, amennyiben tőlünk függ...
Köszönöm szépen!!!
"Számomra ez a mondat tette világossá, hogy ha az üdvösségünk nem a mi tetteinktől függ, hanem csak a hitünktől, akkor miért is kell mégis a jóra törekedni, amennyiben tőlünk függ..."
Bár nem vagyok református, de megpróbálok erre válaszolni.
A protestáns felekezetek hagyományosan azt vallják, hogy csak a hit üdvözít "Sole fide". Azonban a hitből cselekedetek fakadnak. Ezt a Biblia is írja, majdnem pont szó szerint. Így ha nem társulnak hited mellé cselekedetek is, akkor megkérdőjelezhető hited is.
"5
"Isten megígérte, hogy ha te Krisztusban bízol hogy helyetted is elszenvedett minden büntetést, akkor üdvösséget garantál neked."
Akkor mégsem csak úgy "hasraütés szerűen" dönti el az Atya, hogy kit mire rendel? Hanem van úgymond szabad választásunk, hogy elfogadom-e vagy sem? És annak megfelelően munkálja ki a többit Isten?"
Az ebből a szempontból lényegtelen, hogy szabad akaratodból jön-e a hited, vagy Istentől származik.
""Az üdvösség nem a tetteiden múlik reformátusok szerint hanem a hiteden múlik, de ezen kívül van szó jutalomról."
Számomra ez a mondat tette világossá, hogy ha az üdvösségünk nem a mi tetteinktől függ, hanem csak a hitünktől, akkor miért is kell mégis a jóra törekedni, amennyiben tőlünk függ... "
Nem igaz. Igaz hited csak akkor lehet, ha cselekedeteidben is meglátszik.
Kedves Kérdező!
A jót azért tesszük,mert jó azt tenni.Nem a jutalomért,hanem magáért a jóért.
A jutalom,nem ugyanaz,mint az érdem.
A krisztusi kegyelem természetes,és következetes eredménye az engedelmesség az Üdvözítőnek.
Az nem érdemszerző,hanem következmény.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!