Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ezt mit jelent? Első sorban...

Ezt mit jelent? Első sorban Hitesek válaszát várom!

Figyelt kérdés

Mert maga az Úr riadóval, arkangyal szózatával és isteni harsonával leszáll az égből: és feltámadnak először a kik meghaltak volt a Krisztusban; Azután mi, a kik élünk, a kik megmaradunk, elragadtatunk azokkal együtt a felhőkön az Úr elébe a levegőbe; és ekképen mindenkor az Úrral leszünk.


1 Thessalonika 4:16‭-‬17



Tehát halálunk után közvetlen nem Istentől kirendelt helyre kerül a lélek?

Hanem csak a feltámadás után?



2018. okt. 29. 11:47
1 2 3 4
 11/31 A kérdező kommentje:
Hiszem hogy az ember= test Lélek és a Szellem.
2018. okt. 29. 15:09
 12/31 KZitus ***** válasza:
0%

Elnézésedet kérem kedves kérdező, de 2-es hszólóhoz lenne egy kérdésem: ha igaz lenne a "Nem ugyanebben a mesekönyben mondja Jézus, hogy "még ma velem leszel a paradicsomban"?" - állításod, akkor hol volt mind Jézus, mind a bűnöző 3 napig, vagyis Krisztus feltámadásáig?

Mielőtt állítunk valamit, utána kellene járni, az lenne becsületes, és bölcs is.

Példabeszédek 29:20

"Láttál már olyan embert, aki meggondolatlanul beszél? Több reményt lehet fűzni az ostobához, mint hozzá."

„Ha valaki felel valamire, mielőtt hallaná a tényeket, az butaság és megalázó” PÉLD 18:13

2018. okt. 29. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/31 anonim ***** válasza:
17%

Kedves Tappancs!


Az idézett igehelyen az igazak testben való feltámadásáról van szó, amely az Úr visszajövetelekor történik meg.

Ebből az igéből nem következik semmi arra nézve, hogy "hova kerül a lélek" a halál után.

Legyen reménységed az Úr beszédében, aki azt mondta, aki hisz Őbenne, ha meghal is: él, és aki Őbenne hisz, soha meg nem hal! :)

2018. okt. 29. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/31 anonim ***** válasza:
32%

Kedves kérdező,


Jehovista vagy, és az Őrtorony szövegeit akarod lenyomni a torkunkon, vagy azért kérdezed, mert nem tudod a választ?

2018. okt. 29. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/31 anonim ***** válasza:
53%

Ha hitesek válasza érdekel, akkor ajánlom figyelmedbe Derek Prince-től A kereszténység hat alaptanítását, annak is az utolsó kötetét, ami a feltámadással és az örök ítélettel foglalkozik. Az általad idézett ige, Jézus Krisztusnak a levegőégig való visszajövetelére vonatkozik, amikor magával ragadja az Övéit. Ekkor lesz az igazak feltámadása, és ekkor lesz a földön élő igazak elragadtatása. Ekkor az Úr még nem jön vissza a Földre, az csak a hét éves nyomorúság végén lesz. Sokan gondolják úgy, hogy az elragadtatással kezdődik meg a hét éves nyomorúság, mások azt gondolják, hogy a hét év felénél, azaz három és fél év után lesz az elragadtatás, és három és fél év marad az AK-nak. Én az első változatot tartom valószínűnek. Mindenesetre az elragadtatás során az Egyházat viszi Jézus magával, illetve a Jézus feltámadásakor fel nem támadott ószövetségi szentek is akkor fognak feltámadni, ahogy a már elhunyt keresztény hívők is. Az ember halála után valóban azonnal megkapja az örök ítélet előlegét, azaz vagy azonnal a Mennybe viszik az angyalok, vagy lezuhan a Pokolba. A feltámadás során annyi történik, hogy az ember szelleme és a lelke újra egyesül a testével, ami átmegy egy teljes metamorfózison, és halhatatlanná válik. Ez az éppen földön élő szentekkel is megtörténik, ők nem halnak meg soha, hanem úgy mennek át ezen az átlényegülésen, hogy meg sem halnak, hanem azonnal az Úr jelenlétébe emelkednek, ahogyan Illéssel történt.


Derek Prince, Kenneth E. Hagin, és más neves tanítók szerint, Jézus feltámadásáig három kivétellel senki sem került a Mennybe. Ez a három kivétel Énok, Mózes és Illés volt. Az összes többi ószövetségi szent a Paradicsomba került, amit Ábrahám kebelének is nevez Jézus a Lukács 16-ban. Ez a hely a föld mélyén, közvetlenül a Pokol tőszomszédságában volt, ezért láthatta a gazdag ember Lázárt vigasztaltatni, és ezért hallhatta meg Ábrahám a gazdag ember kiáltását. Mivel azonban Jézus a feltámadásával megnyitotta az utat a Mennybe, miután a Mennyben elfogadták az engesztelés vérét, ezért az egész Paradicsom, azaz Ábrahám keble felköltözött a Mennybe, ezért támadtak fel az ószövetségi szentek közül sokan, de nem mindenki. Aki feltámadt, az testben támadott fel, ahogy a Biblia is mondja, de ugyanúgy, ahogy Jézus teste is más volt, mint a mi testünk, ezek az ószövetségi szentek is meg tudtak jelenni, és el tudtak tűnni az emberek szeme elől, ahogyan Jézus is megtette, noha együtt evett és ivott a feltámadása után a tanítványaival, Tamás megtapogatta, de mégis át tudott menni a bezárt ajtón.


Az, hogy "ma velem leszel a Paradicsomban", azért volt lehetséges, mert akkor még a föld mélyén volt, ahova Jézus a halála után került. Az, hogy "bizony mondom neked ma, velem leszel..." igencsak erőltetett, a Jehova Tanúi szokták szándékosan így központozni Jézus mondatát, hogy belepasszoljon a nézeteikbe, miszerint az ember a halála során megszűnik létezni, a feltámadáskor az történik, hogy Isten újrateremti azokat, akiket akar, másokat pedig nem. Azon kívül, hogy ez az értelmezés távol áll a Biblia egészétől, az is elmondható, hogy a görög kéziratokban nem volt központozás, vagyis ez mindenképpen az ihletett szöveg megerőszakolása, úgyhogy óva intelek ettől.

2018. okt. 29. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/31 anonim ***** válasza:
11%

Akármennyire trollkodás, az előző oldalon író felvetése jogos, Jézus azt mondta a megtérő bűnözőnek, hogy még aznap vele lesz a paradicsomban. (Gondolom a vessző ilyen elhelyezése "mondom neked ma, velem leszel..." ugyanolyan hülyén hangozhat ógörögül, mint magyarul. Ugyan, ki szokta ahhoz hozzáfűzni ahhoz, amit mond, hogy ma mondja? Ilyet senki sem csinál, ez egyértelmű.)


Sokáig én is a "lélekalvás" tanában hittem, de most már inkább azt gondolom, hogy nagyon össze vannak kutyulva a vallásos világban a dolgok ebben a tekintetben, ugyanis semmi nem utal arra, hogy az Éden, a Paradicsom és a Mennyország közül bármelyik ugyanaz lenne.


Az Éden egy kert volt a földön, ez fizikai (A Biblia két ma is ismert folyót említ, a Tigrist és az Eufráteszt, amelyek közelében volt az Éden).

A Paradicsom (paradeiszó) egy hely a túlvilágon, ez lelki (?)

A Mennyország, ahol Isten van.


A paradicsom a túlvilág azon része, ahol azok a lelkek vannak, akik vagy hitben (Krisztus előtt) vagy már Krisztusban haltak meg, és ők erről a helyről fognak feltámadni, amikor az új világ a mennyországban elkészül. A túlvilág másik része az "alvilág", (ami nem azonos a pokollal), itt az elveszettek lelkei vannak, akik az ítéletre fognak feltámadni.


Jézus a gazdag és Lázár példabeszédében a túlvilág mindkét helyén levő lelkeket úgy írja le, mint akik éreznek, tehát nem "alszanak". Lázár érezte Ábrahám kebelén a megkönnyebbülést és a vigasztalást, a gazdag pedig érezte a gyötrelmet. Ezért nem gondolom, hogy a túlvilágon semmit nem éreznek az ott levő lelkek.


A mennyországba egyelőre csak Jézus ment be, mindenki más csak a testi feltámadás után mehet be, ami az utolsó napon lesz. A pokol meg lehet, hogy még nem is létezik a végső formájában, úgy tűnik, hogy azt az Úr eljövetelekor az Ő lehelete fogja lángra lobbantani.

2018. okt. 29. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/31 anonim ***** válasza:
61%
Nem tudom miért szóltad le kedves kérdező a 2. válaszolót, mert ha nem is túl igényes stílusban írta, de igaza volt. Természetesen a halál után ki-ki a megérdemelt helyre kerül. A jobb lator is így juthatott a mennybe már akkor.
2018. okt. 29. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/31 A kérdező kommentje:

#16 Ige ezt a vesszős dolgot valamelyik oldalon írták..ez is bekavart...



Mindenkinek köszönöm a válaszát. ;)

2018. okt. 29. 19:57
 19/31 A kérdező kommentje:

#14



Kedves kérdező,



"Jehovista vagy, és az Őrtorony szövegeit akarod lenyomni a torkunkon,"


-Nem!


vagy azért kérdezed, mert nem tudod a választ?"


Igen! Én nem írok ki unalomból kérdést.

2018. okt. 29. 20:00
 20/31 anonim ***** válasza:
29%

Kedves Kérdező,


Örülök, hogy nem estél bele a JTanús hamis értelmezésbe, azért kérdeztem ezt, mert amit idéztél Jézus beszédéből a kereszten (mondom neked ma, velem leszel a Paradicsomban), és a vesszőről, az egy JTanús hamis értelmezés, az eredeti szövege kiforgatása, meghamisítása.

Itt már elhangzott a helyes válasz, az Istenben hívő emberek lelke és szelleme (pneuma) elköltözés után (aznap, ahogy Jézus mondta) a mennybe kerül, viszont test nélkül, arról a hozzátartozók gondoskodnak. Az idézet jelenetkor viszont az elhunyt testek feltámadnak, újra egyesülnek a lélekkel és szellemmel, és innentől már testben lesznek az Úrral. Azt még fontos megjegyezni, hogy sok hamis értelmezéssel ellentétben a menny az egy valós fizikai hely, Jézus például fizikai testben van ott jelen, tehát ez nem egy anyagtalan valami, vagy felhő szélén lebegés (jaj, le ne essünk.:) )

2018. okt. 29. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!