Akik a Szent Lelket valami személytelen isteni erőnek tartjátok, nem ismeritek Róma 15:13-at?
Időpont ma 20:27
Csúnya ateista! Mész a pokolra! Fúúúúúúúúúúj!!!!44444négy Ezennel kiátkozlak!
Isten szellem, és nem lélek. A lelkek, azok mi emberek vagyunk és az állatok.
A szent szellem, Isten mindenható képessége. Ezzel teremt, gyógyít, feltámaszt, stb.
Ezt nem egy külön személy teszi, hanem maga a Teremtő.
Mert bizony akkor magasabb rendűnek kellene lennie Istennél és Jézusnál is. Azonban Isten szellemét, sokszor nem említik, amikor a személyekről beszélnek.
Pl Jézus felhívja a figyelmet, hogy az örök élet, Az Atya és Jézus megismerésének egyik lehetősége.
A szellem ha személy volna, milyen igazságtalan kihagyni.
(János 17:3) 3 Az pedig az örök élet, hogy ismeretet szerezzenek rólad, az egyedüli igaz Istenről, és arról, akit elküldtél, Jézus Krisztusról.
Csak az i. sz. IV. században vált hivatalos egyházi tantétellé, hogy a szent szellem egy személy, és része egy „Istenségnek”. A korai egyházatyák nem ezt tanították
Az i. sz. II. században élt Jusztinosz vértanú azt tanította, hogy a szent szellem olyasvalami, ami által az Isten befolyásol vagy véghezvisz valamit.
Mivel Isten maga is Szellem és szent, és mivel a hűséges angyalfiai is szellemek és szentek, ezért ha a „szent szellem” személy lenne, akkor a Szentírás nyilván megkülönböztetné minden más „szent szellemtől”, és jelölné, hogy ez egy személy.
Az is további bizonyíték arra, hogy a szent szellem nem személy, ahogyan más élettelen dolgokat jelentő szavakkal együtt jelenik meg, például a víz és a tűz szóval
11 Én vízzel keresztellek titeket megbánásotok miatt, de aki utánam jön, erősebb nálam, akinek saruját sem vagyok méltó levenni. Az majd szent szellemmel és tűzzel fog keresztelni titeket.
Az pedig, hogy néha megszemélyesítenek egy fogalmat, az gyakori a Bibliában is.
A Példabeszédek könyve például, megszemélyesíti a bölcsességet
a Lukács 7:35 is megszemélyesíti a bölcsességet, amikor úgy ír róla, hogy „cselekedetei”, illetve ’gyermekei’ vannak.
"A szent szellem, Isten mindenható képessége. Ezzel teremt, gyógyít, feltámaszt, stb."
Pont ennek az elképzelésnek cáfolatára hoztam a fenti igét, kérlek olvasd el!
A szent szellem Isten ujja. (2. Móz. 8:19) Miért ne lehetne ereje?
Viszont: Hogyan lehet egy személlyel betelni egyszerre több embernek? Hogyan lehet egy személynek gyümölcse?
Kedves Kérdező
Ez nem cáfolat, csak Te látod annak.A Reménység Istene a szellemével, képességet ad, hogy megteremjék ezeket a gyümölcsöket.
Az öröm, a békesség, a hit a szellem gyümölcsének része.
(Galácia 5:22, 23) 22 A szellem gyümölcse ellenben szeretet, öröm, béke, hosszútűrés, kedvesség, jóság, hit, 23 szelídség, önuralom. Ezek ellen nincs törvény.
Isten ad a szelleméből azoknak akik kérik, hogy megteremjék ezeket a gyümölcsöket.
(Lukács 11:13) . . .akkor az égi Atya mennyivel inkább ad szent szellemet azoknak, akik kérik őt!”
Isten nem egy személyt ad, hanem képességet.
"Hogyan lehet egy személlyel betelni egyszerre több embernek? Hogyan lehet egy személynek gyümölcse?"
Istenről van szó. Hogy ne lehetne akárhány embernek betelni vele?
"Ez nem cáfolat, csak Te látod annak"
Nem, ez a leírásból következik.
Isten erejének ereje egy értelmetlen és ostoba kifejezés lenne. Ha a Szent Léleknek van isteni ereje, amivel bárki betöltekezhet, az elég nyilvánvaló kijelentése, hogy Szent Lélek = Isten.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!