Hogy állnak a vallások a tetováláshoz?
Szerintem is tiltja az Ószövetség, és Jézus nem törölte el az abban szereplő törvényeket. De tegyük fel, hogy konkrétan nem tiltja. A Biblia sok mindent nem tilt szó szerint, de mégsem egyezik a szellemiségével. Nem önmagában az a baj, hogy valakin rajta van egy ábra, vagy felirat, hanem az lehet a baj, amiért oda felrakatta. A hozzá fűződő érzelmek. A tetoválás a tulajdonosának olyan mint egy mindig magánál hordott kabala, vagy mint egy ékszer.
Mit merít belőle? Mit üzen a világ felé? Miért tölti el ez örömmel vagy megnyugvással? Milyen jelentőséget tulajdonít neki? Ezek alapján lehet a tetoválás bálványimádás, túlzott hivalkodás, vagy akár okkultizmus része. Egyik sem a kereszténység barátja.
"Azert csak jobban osmereik a sajat anyanepvuket
Te ismernéd jobban "anyanepvudet"...
"De tegyük fel, hogy konkrétan nem tiltja."
Ez nem egy hipotézis, mert konkrétan nem tiltja sehol sem. Egyetlen egy helyen sem szerepel benne a tetoválás szó, sőt még csak a tetoválást leíró rész sem.
Tehát az, hogy nem tiltja, nem egy hipotézis, hanem a valóság.
"A tetoválás a tulajdonosának olyan mint egy mindig magánál hordott kabala, vagy mint egy ékszer."
Most melyik, ékszer vagy kabala? A keresztények hordhatnak ékszereket, nincs vele semmi gond. Vagy már ezt is tiltja szerinted a Szentírás?
"vagy akár okkultizmus része"
Ezt a baromságot... tutod mi az okkultizmus egyáltalán? Vagy divat lett mindenre rámondani?
Mint írtam korábban, én nem vagyok tetkó párti, nekem sose kéne. De az az álkereszténykedés amit itt néhányan művelnek a tetoválások miatt messzemenően kiábrándító. Picit gondolkodjatok el azon, hogy Jézus mit tett volna, ha meglát valakin egy tetkót. Hozzátok hasonlóan rossz farizeus és álkeresztény módjára elkezdi szidni és megvetni? Okkultistának és bálványimádónak bélyegezni? Ti valami más Jézusban hihettek, akiben én hiszek, Ő nem vetett meg senkit, odament még a bűnösökhöz is. Ellenben a hozzátok hasonló farizeus képmutatókat megfeddte.
"#18, te elolvastad amiket írtam? A #6-os hozzászólás az enyém. Ha Bibliát olvasunk, nem árt ismerni a hátterét egy adott dolognak. Egyrészt itt vagdosásról és égetésről van szó, másrészt halott miatt, harmadrészt pedig nem vagyuk a mózesi törvény alatt."
Az volt az allitasod, hpgy jincs benne sehol a Bibliaban. Ez kamu allitas. Szintiszta nyelvtan. Kozbe mar ideoztadd a kopt keresztenyseget meg az ujszoveseget, stb. De most at idezett 3 Mozes 19:28-rol van szo. Semmi egyebrol. Annak a jelentesebn benne van a teetovalas. Reszemrol !eg lezartam a temat t9vabbi jo csures-csavarast.
Van aki kabalaszerűen tekint a tetoválására, tehát mintegy pozitív energiát merít belőle ha ránéz, és rejtve van a testén. És van, aki minél feltűnőbb helyre varratja, hogy mindenki lássa, mint egy túlzásba vitt ékszert.
Személy szerint én egy nem feltűnően elhelyzett keresztet, vagy bibliai idézetet nem tartok keresztényidegennek, pláne a kopt kultúrában, ahol van hagyománya.
A tetoválás kultúra kérdése akárcsak a különböző ékszerek, ruházat, egyes szokások stb. Az ízlés, hogy ki mit tart szépnek meglehetősen különböző és koronként is változik. Ha például az apostoloknak mondjuk öltöny nyakkendőbe kellett volna járniuk a maguk korában, alighanem hülyének nézték volna őket az emberek, s bizonyára föl nem vettek volna ilyesmit.
Én a magam részéről nem tetováltatnám magam még ha fizetnének se, ahogy mondjuk az orromba se furatnék semmiféle bennszülötteknél szokásos pálcikát. Őszintén szólva egy nyakláncot sem vennénk fel szívesen, s ha házas lennénk, komoly dilemmába kerülnék, hogy hordjam-e a jegygyűrűt. Nekem ez mind teljesen felesleges teher és kacat. S kifejezetten hálás vagyok a sorsnak, hogy már nem kell körülmetélkedni sem.
Mindazonáltal megértem, hogy valaki ékszert hord vagy akár tetováltatja magát, a bennszülöttek orrpálcikájával sincs különösebb bajom, ha nekik ez tetszik, ahogy a körülmetélkedés szokását is el lehet fogadni. Szerény véleményem szerint elég nagy hülye, aki feltűnően tetováltatja magát, mert én semmi szépet nem találok benne, de akinek ez tetszik, legyen vele boldog, csak meg ne bánja, mert nem lehet könnyen visszacsinálni, ha jól tudom.
Egyébként nincs semmi tiltás erre a Bibliában. A mindent szabad, de nem minden használ elv az irányadó ebben a kérdésben. A felhozott versek erőltetett belemagyarázások, ilyen erővel akkor kétféle anyagból szőtt ruhát se lehetne hordani, mert ezt is tiltja az Ószövetség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!