Mi a magyarázata az alábbi Igék többesszámának?
A szentháromság hívők a hármasságra utalónak fogják hallani, aki meg szentháromság hívő az meg az angyalokra, de köztes megoldásként az Atyára és Jézusra.
Amúgy Jóbnál is olvashatod, hogy Jézus angyalokkal szállt alá, hogy elpusztítsa Sodomát és Gomorrát. Tehát ez a többes szám, hogy szálljunk alá, ez inkább ilyesmi lehet.
Sziasztok!
#1!
Idéznéd, hogy Jóbnál hol említik Jézust?
Az alábbi *i*gék esetén un. királyi többest alkalmaznak, ez szemlélteti Isten nagyságát, hatalmát. Például erre utal Isten egyik neve, az Elohím is, ami szintén többesszámban van.
Ez valóban nincs összefüggésben a Szentháromsággal, arra számtalan másik ige utal az Újszövetségben.
Pietrosol!
Elírtam, nem Jób, hanem Lót. De... Ábrahám JHVH-val beszélgetett, és üzletelt Vele. Ábrahám JHVH-nak hívta folyamatosan a beszélgetésükben azt, akivel beszélgetett. Az Atyát senki nem látta, Ábrahám viszont látta JHVJ-t. JHVH maga Jézus. Ez a JHVH már nem volt Sodománál. Ábrahámhoz két angyal és az Úr ment, Lótnál már csak a két angyal volt ott. De ez az Atya nem lehetett, mert az Atyát nem látta senki.
Szia!
A kulcs a héber nyelvben rejlik. Kevesen tudják pl. hogy amikor ezt olvassuk: "Halld Izráel: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr!" (5Móz 6,4) itt is utalást találunk a többes számra. Az 5 Mózes 6:4 egyértelműen tanítja, hogy Isten egy, de miközben az író választhatta volna a jachid kifejezést is, amellyel a magában álló „egy” fogalmát fedte volna le, a választott héber kifejezés az echad, amely az összetett „egy” fogalmát vagy a csoport egyik tagját jelöli, a magában álló illetve hangsúlyosan érthető „egy”-gyel szemben. Ugyanaz az echad szó szerepel Mózes első könyve 2:24-ben a férj és a feleség egységének kifejezésére, akik „egyek” lesznek, de úgy, hogy ezen egységen belül megőrzik egyéniségüket. Itt tehát az egy nem számszerű értelemben vett egyet jelent, hanem az az "egyedülálló, egyedi" jelentésen van a hangsúly.
Isten a Teremtéskor többes számú kijelentéssel utalt önmagára: „És monda Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra; és uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a barmokon, mind az egész földön, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.”A többes szám az isteni személyekre utal. Hasonló többes számú formulával más helyeken is találkozunk: "Mondta az Úr Isten: Íme az ember olyanná lett, mint miközülünk egy, jót és gonoszt tudván" (1Móz 3,22). "Nosza szálljunk alá, és zavarjuk ott össze nyelvüket, hogy meg ne értsék egymás beszédét" (1Móz 11,7). "Hallottam az Úrnak szavát, aki ezt mondta: Kit küldjek el és ki megy el nékünk?" (Ésa 6,8). Az Ószövetségben is van példa arra, hogy egymás mellett néven neveztetik a három személy: "Minden szenvedésüket Ő is szenvedte, és orcájának Angyala megszabadította őket, szerelmében és kegyelmében váltotta Ő meg őket, fölvette és hordozta őket a régi idők minden napjaiban. Ők pedig engedetlenek voltak és megszomorították szentségének Lelkét, és ő ellenségükké lett, hadakozott ellenük." (Ésa 63,9. 10)
Üdv. Péter
Majdnem jó, "kár", hogy ez a szó 739 esetben fordul elő, és tömegesen úgy, hogy nem valós az elképzeléseddel:
Az 5Mózes 6;4 Halld Izrael: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr!
-ben szereplő "egy" Úr a אֶחָד אַחַת ('eḥáḏ 'aḥaṯ) kifejezés. Ennek több jelentése van, a legfontosabb, primér jelentése az "egyetlen".
Lehet szépen belemászni az eredetinek hitt nyelvbe, amit már soha nem is olvashatsz, főleg nem is értelmezhetsz, de az egy az egy. Nem sok közül az egy, vagy egyetlen, hanem egy. Péter, Te hogyan értelmezed az első napot?
1Móz 1:5 És nevezé Isten a világosságot nappalnak, és a sötétséget nevezé éjszakának: és lőn este és lőn reggel, első nap.
Itt is ugyan az a kifejezés szerepel.
1Móz 2:11 Az elsőnek neve Pison, ez az, amely megkerüli Havilah egész földét, ahol az arany [terem].
De tovább megyek, még ha stimmelne is, amit mondasz, semmi, de semmi nem bizonyítja ebből, hogy nem a kis közösségéről beszélt Isten, az angyalokról, vagy akárcsak az Atya és Jézus kapcsolatáról beszélt volna. Mert ahogy ugyan ezt a többesszámot használta, mikor Lótnál alászállt Jézus a két angyalával.
#6!
Köszi, tehát nem említi Jézust, csak Te képzeled oda.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!