Tanúk miről van szó az alábbi Igéknél? 1Ján 2,22 4,3 2 Ján 1,7





Azok a személyek, akik tagadják, hogy Jézus valóban Messiás
1Ján 2:22: „Ki a hazug, ha nem az, aki tagadja, hogy Jézus a Krisztus [vagyis a Messiás, a Felkent]? Ez az antikrisztus.”
Mindazok, akik tagadják, hogy Jézus az Isten különleges Fia
1Ján 2:22: „Ez az antikrisztus; az, aki tagadja az Atyát és a Fiút.” Fontos: a Lukács 9:35; és a János 10:36.
1Ján 4:3: „amely ihletett kijelentés nem vallja Jézust, az egy sem az Istentől származik. Továbbá ez az antikrisztus ihletett kijelentése, amelyről hallottátok, hogy jön, és most már a világban van.”
Ennek megírására az i. sz. első évszázad vége felé került sor.
1Ján 2:18: „már most is sok antikrisztus támadt; ebből a tényből ismerjük fel, hogy az utolsó óra ez.”
Az „utolsó óra” kifejezés alatt János nyilvánvalóan az apostoli időszak végére gondolt. A többi apostol már meghalt, és János is igen idős volt.
2Ján 7: „sok ámító ment ki a világba, olyanok, akik nem vallják Jézus Krisztus testben való eljövetelét. Ez az ámító és az antikrisztus.”
Figyeld meg, hogy az 1János 2:18-ban lévő „sok antikrisztus” itt gyűjtőnévként „az antikrisztus” megjelölést kapta.





Mit tudunk meg ezekből a szavakból? János sok antikrisztusról beszélt, amivel arra utalt, hogy az antikrisztus nem egyetlen személyt jelöl, hanem gyűjtőnév.
Igaz ugyan, hogy a múltban az emberek sokat fáradoztak azon, hogy „az antikrisztus”-t egy adott személlyel azonosítsák, például Pompeiusszal, Néróval vagy Mohameddel (ez utóbbit i. sz. 1213-ban III. Ince pápa javasolta), illetve egy bizonyos szervezettel tekintsék egyezőnek, mint mondjuk a protestánsok a pápasággal, ám János ihletett kijelentéseiből kiderül, hogy a kifejezés tág, és mindazokra vonatkozik, akik tagadják, hogy „Jézus a Krisztus”, vagy hogy Jézus – aki „testben” jött el – az Isten Fia





4:3,43 de amely ihletett kijelentés nem vallja Jézust, az egy sem az Istentől származik. Továbbá ez az antikrisztus ihletett kijelentése, amelyről hallottátok, hogy jön, és most már a világban van.
János az antikrisztus kifejezéssel azokra utalt, akik szándékosan hazugságokat terjesztenek Jézus Krisztusról és a tanításairól.
Annak tagadása, hogy Jézus a Krisztus, és hogy ő Istennek a Fia, szükségszerűen magában foglalja minden olyan szentírási tanításnak a tagadását is, amely Jézusra vonatkozik: azt, amit a Biblia ír a származásáról; az Isten elrendezésében betöltött szerepéről; a megígért Messiással kapcsolatos, Héber Iratokban lévő próféciák beteljesítéséről; a szolgálatáról és tanításairól meg próféciáiról; továbbá felöleli azt is, ha bármilyen módon szembeszegülnek Jézussal mint az Isten által kinevezett Főpappal és Királlyal, vagy mással akarják helyettesíteni ezekben a szerepekben.





(János 1:7) 7 Ő tanúság végett jött, hogy tanúskodjon a világosságról, hogy mindenfajta ember higgyen őáltala.
Itt Keresztelő Jánosról beszél, mindenfajta ember eljött, hogy hallgassa Keresztelő Jánost, amint „a megtérésnek keresztségét prédikálta Izráel egész népének”
János az eljövendő Messiásra mutatott, és követőit felé fordította. Idővel mindenféle ember lehetőséget kapott arra, hogy elfogadja a világosságot. Így Jézus nemcsak a zsidók, hanem az egész emberiség javára jött el — anyagi helyzetre és származásra való tekintet nélkül.
A Biblia különbséget tesz a szolga és a fiú között különböző szavakkal külömbőzteti meg őket, akkor amit írtál magatok-magad ellen írtad ?
Mit gondolsz ?
Rendben, akkor további exegezisre már nincs is szükség.
Az őrtorony hatalmas villágosága minden felekezet felett áll.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!