Ha a halál a bűn következménye, miért halnak meg az állatok is?
"a dínók, hireten pusztultak el."
Elég "hireten", az biztos: kb. 100000 év alatt.
És persze nem az összes dinó. Hüllők, madarak pl. maradtak.
" Az állatokat nem az örök élet kilátásával hozta létre a Teremtő. "
Nagyon meghitt lehetett az Édenkert a rovarette rothadó állattetemektől. Mert ugye ha halandók voltak és meg is haltak,akkor nem csillámpor maradt vissza a testükből.
"Tulajdonképpen mikor Jehova először beszélt Ádámnak a halálról, utalt rá, hogy a halál nem az élet velejárója, hanem az Isten iránti engedetlenségért kiszabott büntetés "
Még csak azt sem lehet mondani, hogy büntetés, hanem inkább következmény. Isten maga az abszolút lét, az abszolút élet. Az embernek volt lehetősége, hogy Istentől elszakadva, saját magát "menedzselje". Csakhogy az Élettől elszakadva bizony meghalunk
A kárhozat sem büntetés, Isten pusztán megadja szívünk vágyát. Örök élet vagy kárhozat. Ki mit választ
Nem tudom a választ a kérdésre, inkább csak gondolkodnék néhány idézet alapján.
Isten Ádám bűne után nem Ádámot átkozta meg, hanem a földet (1Móz 3:17), emiatt könnyen lehet, hogy előtte a növények és állatok nem haltak meg. Ezt alátámaszthatja, hogy az Édenben előtte Ádám és Éva valószínűleg csak gyümölcsöt ettek (1Móz 2:8-9, 16-17), vagyis nem kellett "megölniük" a növényeket, az állatok megevésének a lehetősége pedig csak később lett megengedve az embereknek, tehát az Édenben még nem ettek állatot (1Móz 9:1-5).
Isten csak az embert teremtette a maga képmására, de sok más teremtménye is hordoz belőle valamit, megmutat valamit a dicsőségéből, és minden teremtménynek van valamiféle lelke, amely fel tudja fogni az örökkévalóságot, legalábbis számomra ezt mondja a Róm 8:20-22, amely így szól:
"A teremtett világ ugyanis a hiábavalóságnak vettetett alá, nem önként, hanem annak akaratából, aki alávetette, mégpedig azzal a reménységgel, hogy a teremtett világ maga is meg fog szabadulni a romlandóság szolgaságából Isten gyermekeinek dicsőséges szabadságára. Hiszen tudjuk, hogy az egész teremtett világ együtt sóhajtozik és együtt vajúdik mind ez ideig."
De ha ez így van, és az összes teremtmény örökké élt volna, ha Ádám és Éva nem esik bűnbe, miért büntetett halállal Isten ártatlan teremtményeket?
Ez jó kérdés, és rögtön az jut eszembe, hogy Jézust is ártatlanul büntette Isten. Tegnap hárman beszélgettünk Jézus kereszthaláláról, és az ApCsel 2:37-ben írtak azt mutatják, hogy amikor Péter prédikálására az emberek megértették, hogy az ők ölték meg a bűneikkel a Messiást, az szíven ütötte őket. Ez egy "Istenem, mit tettem?" érzés lehetett. Valahogy ugyanezt gondolom a növények és állatok pusztulásáról is, bár lehet, hogy tévedek. Ádámnak és Évának még nem volt ott Krisztus kereszthalála, de láthatták, hogy a bűnük ártatlan teremtmények halálát okozza, és ezáltal jobban felfoghatták a bűn súlyosságát, valamint ebből azt is remélhették, hogy Isten el fog küldeni valakit, aki ártatlanul fog szenvedni helyettük.
15: Akkor lehetne Jézus ártatlan büntetéséről beszélni, ha Jézus nem vállalta volna el, vagy feladta volna az áldozat szerepét. De akkor nem tudták volna megölni.
Másrészt egyik igazságtalanság nem menti a másikat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!