Mit jelent a Pápai tévedhetetlenség?
@ Erre a Máriás dologra rákerestem, biztos, hogy tévedhetetlen?
A katolikus hit szerint biztos, a többi keresztény felekezet szerint nem, mert így konkrétan nincs benne a Bibliában. Az ateisták szerint meg úgy hülyeség, ahogy van. Hogy kinek van tényleg igaza, az idővel kiderül.
@ Mit kezd ott a testével?
Nagyjából azt, amit Jézus.
#10
Ahogy azt sem írja a Biblia, hogy Mózes felvétetett a mennybe, de még is sokan állítják. Kértem is minap egy ilyen idézetet olyantól aki vallotta, de nem kaptam.
Most ha egy bűnös ember, aki bűne miatt nem léphetett be az ígéret földjére, a mennybe juthat ilyen különleges módon, ráadásul testestül, akkor egy bűntelenről sem elképzelhetetlen.
Márpedig Máriáról sokan nem tudunk, de azt igen, hogy a teljes kegyelem állapotában élt és minden asszonynál áldottabb volt. Szíve alatt hordozta Istenünket, Krisztust. Valamint a Biblia is írja, hogy Isten trónja mellett áll. Az előbbiek megadják a lehetőségét, az utóbbi pedig igazolja.
#14
Hol van ez az "ábrázolás"? 😉
Na nem már!
#11
Nem azt írja a Biblia, hogy hús és vér nem örökölhető Isten Királyságát? Vagyis hogy fizikai testben nem mehet senki az égbe?
#16
Ez inkább jehovás belemagyarázás.
Szerintem ezt a Biblia mondja Jézusról.
Azt mondja hogy Jézus Krisztus „a halottak közül az elsőszülött” (Kol 1:18). Ő volt az első olyan személy, akit örök életre támasztottak fel. Ezenkívül őt „szellemben” támasztották fel, azaz égi életet kapott (1Pt 3:18).
"Hiszen Krisztus is egyszer s mindenkorra meghalt a bűnökért, egy igazságos személy igazságtalanokért, hogy Istenhez vezessen titeket. Testben ölték meg, de szellemben kelt életre."
Ez pedig tökéletesen összhangban van Pál szavaival. 1Korintusz 15:50
"Azt mondom azonban, testvérek, hogy test és vér nem örökölheti Isten királyságát, sem romlottság nem örököl romolhatatlanságot."
Ahogy azt is mondja a Biblia, hogy Tamás apostol megérintette a sebek helyét, hogy evett és ivott az apostolokkal feltámadása után, s felhők között emelkedett az ékbe testével és lelkével együtt.
Tehát amit írsz, továbbra is jehovás belemagyarázás.
Péter és Pál is teljesen egyértelműen fogalmaz!
Tehát itt olyan opció, hogy "de azt is mondja...", mert ha látszólag ellentmondás van, akkor nyilvánvalóan az egyértelmű és biztos pontot, pontokat kell figyelembe venni és ehhez képest értelmezni a többit.
Te a feltámadása utáni időt emlegeted, mielőtt még felment az égbe. A bibliai leírás alapján senki sem tagadja, hogy ez idő alatt Jézus fizikai testet öltött, mint az ószövetségi beszámolók szerint pl a hírnök angyalok is képesek voltak erre.
Amikor emberként született meg Jézus, nem volt szellem, és nem is arról van szó, hogy csupán magára öltött egy hús-vér testet, ahogy az angyalok tették a múltban (1Mó 18:1–3; 19:1; Jzs 5:13–15). Az özönvíz előtti napokban az angyalok, akik „nem őrizték meg eredeti állásukat, hanem elhagyták a maguk megfelelő lakóhelyét”, fizikai testet öltöttek, és feleségeket vettek maguknak az emberek közül. Istennek ezek az angyalfiai valójában nem emberek voltak, hanem csupán anyagi testet öltöttek. Ezt mutatja az a tény is, hogy az özönvíz nem pusztította el őket, ugyanis levetették fizikai testüket, azután pedig visszatértek a szellembirodalomba (Júd 6; 1Mó 6:4; 1Pt 3:19, 20; 2Pt 2:4).
Krisztus testben való eljövetelét támasztja alá az, amit János apostol mondott arról, aki antikrisztus, és aki tagadja, hogy Jézus Krisztus „testben” jött el (1Jn 4:2, 3). Hogy Jézus „az utolsó Ádám” lehessen (1Ko 15:45), gondoskodni tudjon az emberiség számára a váltságról, és így segíteni tudjon azoknak, akik társai lesznek az égi elhívásban, a Szó testté lett, teljes egészében véve emberként született meg, és nem csak megtestesült. A Biblia tudatja velünk: „Mivel tehát a »kisgyermekek« vér és test részesei, ő is hasonlóképpen részesedett ugyanezekből” (Héb 2:14–16). A Szentírás úgy beszél a földi életéről, mint ’testének napjairól’ (Héb 5:7). „A kenyér, melyet én adok, a testem a világ életéért” – mondta Jézus.
Tehát teológiai hazugság "megtestesülésről" beszélni!
A Cselekedetek 2:31 ezt mondja: "előre látta a Krisztus feltámadását, és beszélt róla, hogy sem a sírban nem hagyják őt, sem a teste nem indul bomlásnak."
Mire a tanítványok a sírjához mentek, addigra Jézus teste már eltűnt, és a pólyák, amelyekkel betekerték, a sírban voltak. Jézus azonban nem vette vissza a hús-vér testét, máskülönben érvénytelenítette volna a váltságelrendezést, amelyért feláldoztatott a teste. Péter apostol tanúságot tesz arról, hogy Krisztus, „akit halálra juttattak a testben, de aki megeleveníttetett a szellemben”, az égbe ment, amely a szellemszemélyek és nem a hús-vér lények birodalma (1Pt 3:18). Az égbe menetele előtt Krisztus, mint hatalmas, halhatatlan szellemszemély, az alkalomnak megfelelő, más-más hús-vér testet öltött, hogy a tanítványainak látható és kézzelfogható bizonyítékot nyújtson a feltámadásáról. Mária összetévesztette a kertésszel (Jn 20:14, 15). Egy másik alkalommal úgy jelent meg, hogy zárt ajtókon keresztül lépett a szobába, és a testén ott voltak a sebek nyomai (Jn 20:24–29). Többször nyilvánvalóvá tette magát, és ilyenkor nem a külseje alapján, hanem a szavaiból és tetteiből ismerték fel (Lk 24:15, 16, 30, 31, 36–45; Mt 28:16–18).
Volt, hogy valamire utasította a tanítványait, és csoda történt, aminek köszönhetően felismerték őt a tanítványai (Jn 21:4–7, 12).
Tehát minden bibliai leírás ugyanarra az egy tényre mutat, vagyis hogy Jézus nem "megtestesült", hanem 100%-ban hús-vér ember volt. Amikor pedig feltámadt, egyértelműen szellemben támadt fel, akkor már olyan volt a héber szövegek fenti beszámolói példája.
Vagyis semmiképpen nem örökölheti hús -vér ember Isten Királyságát!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!