Katolikusoknál a gyónásnál meg kell gyónni a maszturbálást is?
#2, a bűn vallási értelemben nem feltétlenül az, ami rossz, hanem inkább az, ami az ösztönélet felé húz a lelki élet helyett...
A maszturbálás orvosi értelemben szükséges, egészséges. A az emberi létezés szükséglete. A szellemi létezésnek nem lenne szülkséglete, és ilyen értelemben nem is "tiszta" dolog.
Ez egy kettősség. Ha egy egészséges lelkületű vallásos ember megbánja, hogy szexuális életet élt, akkor nem magát a maszturbálást bánja meg, hanem azt, hogy ezáltal távolabb került a lelki síktól, a szellemi létezéstől...
Ha valaki ezt nem érti, és magát az önkielégítést bánja, olyankor jön az önvád, a meghasonlás, a szexuális elfojtás és a pszichés gondok.
#5, tévedés, benne van. Csakhogy a történet, ami a hivatkozási alap, kétféleképpen értelmezhető. Isten megharagszik Jákob egyik fiára, amiért "magját a földre szórta", de az is igaz, hogy eközben a felesége bent volt a sátorban, és várta volna a férje közeledését, amit viszont a férj elutasított, és ehelyett maszturbált.
Tehát értelmezhető a történet úgy is, hogy Isten amiatt haragudott meg, mert a férfi önkielégített, de úgy is, hogy amiatt, mert ahelyett önkielégített, hogy a feleségével hált volna, annak minden következményével együtt.
6.Hsz!
Te tévedtél!
Onán,nem maszturbált!...hanem "kelenföldnél kiszált",nehogy megtermékenyüljön az özvegy,és ne örökölhessék a vagyont az ő gyermekei,s ezzel,Isten polgári törvényével szembeszált.
hát nem tudom, én ezt nem olvastam ki belőle, mondjuk e téren nincs is nagy tapasztalatom, hogy ilyen kacifántosan értelmeztem volna...
a katolikusoknál mindenesetre ez a történet a fő hivatkozási alap.
Igen, szembe szállt a törvénnyel. Erre pedig meg is van szabva a büntetés:
A vének erre hívassák maguk elé, s vonják kérdőre. Ha megjelenik és kijelenti: "Nem akarom feleségül venni", a sógornő a vének jelenlétében lépjen oda, vegye le a saruját és köpje szembe e szavak kíséretében: "Ez történjék mindenkivel, aki nem akarja testvére házát fölépíteni." Az ilyen embernek ez legyen a neve Izraelben: "A mezítlábas házanépe."
Nem látom, hogy halál lenne a büntetés, ami Onant érte.
Más példát is találunk a Szentírásban, a sógori kötelesség megszegésére, egyik esetben sem szerepel halál. Isten miért alkalmazott ilyen szigorú ítéletet, ha a tőle származó törvény sokkal enyhébb? Illetve miért tett kivételt, hogy míg mást ugyan ezen dologért nem büntetett így, Onant igen?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!