Kinek a nevében kell megkeresztelkednünk? Az Atyának, a Fiúnak és a Szent Lélek nevében VAGY Jézus Krisztus nevében?
" néhány bibliatudós szerint szövegtorzulat."
Milyen Bibliatudósokról van szó. Nagyon nem mindegy, mert pl a mai Bibliakritika az egy materialista áltudomány. A szövegkritika az ami összeolvassa a fennmaradt kéziratokat és megpróbálja kiszűrni a hibákat, illetve felgöngyöliteni, hogy melyik szó szerepelhetett az eredetiben. Ez a rész nem egy vitatott vers. Itt Jézus emlitette a három isteni személyt, és van még jó pár hely a Bibliában ahol együtt szerepelnek. Néhol nem egy versen belül de egymás után fel vannak sorolva. Semmi rendkivüli nincs ebben a versben sem.
kérdező, ezek melyik történészek akik azt állítják megváltozott a szöveg? Nem tudom őket túl komolyan venni, hiszen van lelet a 4. század előttről is amiben a ma ismert szöveg olvasható, a másik változatról pedig tudomásom szerint nincs, utalás szinten sem
persze oké lehet mondani, hogy végül is a szenthárosmágot már 135-től bizonyíthatóan tanították a keresztények és ezért, mondjuk a második század végén megváltoztatták, hogy a szekták ellen harcoljanak, de akkor hol van erre valamilyen utalás, vagy szövegmaradvány? Miért nem változtatták meg akkor az összes helyet?
Érdekes. Ha szentháromsághívő és bibliáról mond véleményt, az bibliatudós. Ha szentháromságtagadó és bibliáról mond véleményt, az bibliakritikus és áltudós. Mármint nektek lol Ez megint nézőpont kérdése.
Egyébként "bible scholar" az bibliatudós :)
találtam egy olyan utalást, amely szerint Mt 28:19 nem így szólt eredetileg.
Néhány napon belül indítok majd erről egy új kérdést.
"Miért nem változtatták meg akkor az összes helyet?"
Tudod, a kanonizáció hosszú és időigényes folyamat és soha nem történt meg egy ADOTT időpontban pl. a II. században még nem használták a Zsidó levelet, sem az 1Péter, 2Péter és Jakab leveleket, ellenben használták Péter Apokalipszisét és Salamon Bölcsességeit, amelyek a későbbiekben apokrifoknak minősültek.
A Bibliában úgy látom, hogy a gyakorlatban Jézus Krisztus nevében kereszteltek. Erre van néhány példa az Apcselben. A másik módra nincs egy sem.
Néhány kérdés! Hogy imádkozunk? Az atyához, Jézus nevében, igaz? Hiszen Jézus az egyetlen közbenjáró ember és Isten között. Ő a mi főpapunk és csakis Ő általa van menetelünk az atyához.
A keresztségnél mi történik? A keresztséggel bizonyságot teszünk a hitünkről, hogy elfogadjuk Jézust, mint Isten fiát (lásd Filep és a komornyik példáját), elfogadjuk az ő megváltását és így az Ő áldozatán keresztül Isten fiaivá, tulajdonképpen Jézus testvéreivé lehetünk, hiszen az Atya nekünk is az atyánk lesz. (Nyilván Ő az egyszülött, mi pedig az örökbe fogadottak) Tehát mi akarok lenni? Isten fia. Hogy lehetek az? Jézus áldozatán keresztül. Vagy ahogy a Kolossé levélben olvasod Jézus halálába keresztelkedünk, és hasonlóan az ő feltámadásához, mi az Ő életét éljük (élhetjük) utána, vagyis az Ő életébe támadunk fel. Az atya elfogad Téged? Bocs, de csak Jézus vérén keresztül. Ő szeret, de nem vállal közösséget a bűnnel. Semmilyen bűnnel. Miértünk nem, mert megsemmisülnénk. Tehát szükség van Jézusra. Tehát Jézusra van szükség. Tehát a keresztségben is Jézus által juthatunk az Atyához. Teljesen logikus, ha keresztelnek csak Jézus nevében kereszteljenek. Csak kéredezem. Voltál-e a Széchenyi könyvtárban? Találtál-e valami érdekeset?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!