Tudnátok irni olyan bibliai hivatkozásokat amik tiltják a gyermek-keresztséget?
Nincs ilyen.
Egy kis érdekesség viszont:
Szent Polikárp - János apostol tanítványa - utolsó beszédei feljegyzésre kerültek a "Polikárp vértanúsága" című ókeresztény dokumentumba, amely lényegében a szmirnai egyház körlevele volt a többinek.
Szent Polikárp az utolsó beszédeiben azt állítja, hogy ő 86 éve szolgálja Krisztust. Ez a kijelentés i.sz. 155-ben hangzott el, amikor maga a püspök valóban kb. 86 éves lehetett, hiszen i.sz. 69 előtt született.
Vagyis azt állítja, hogy egész életében Krisztust szolgálta. Ez csak úgy magyarázható, ha születése után nem sokkal később megkeresztelték, és ezáltal keresztény, és egyúttal Isten gyermeke is lett. Szent Polikárp példája tehát éppen a gyermekkeresztség felé billenti a mérleget.
Talán még annyit, hogy Szent Jusztinusz kb. ebben az időszakban beszél olyan férfiakról és nőkről akik gyermekkoruk óta Krisztus tanítványai. Ez is már eleve azt feltételezi, hogy az érintettek érdekében nagyon hamar megtörtént a keresztség.
Üdv,
Dante
Nem sehol nem tiltja viszont vannak olyan igék amelyek némiképp utalnak rá mint pl ezek;
1Móz 17:12
Nyolcznapos korában körűlmetéltessék nálatok minden férfigyermek nemzedékeiteknél; akár háznál született, akár pénzen vásároltatott valamely idegentől, a ki nem a te magodból való.
Körűlmetéltetvén körűlmetéltessék a házadban született és a pénzeden vett; és örökkévaló szövetségűl lesz az én szövetségem a ti testeteken.
Persze ez nem ugyanaz viszont ez is egy Istennel kötött szövetség és mint láthatjuk nem csak zsidókra volt érvényes hanem mindazora is akiket esetleg pénzen vettek meg.
Viszont van még más is ami már talán több infót ad erről;
Mt 19:13-15
Ekkor kis gyermekeket hozának hozzá hogy kezeit vesse azokra, és imádkozzék; a tanítványok pedig dorgálják vala azokat.
Jézus pedig monda: Hagyjatok békét e kis gyermekeknek, és ne tiltsátok meg nekik, hogy hozzám jőjjenek; mert ilyeneké a mennyeknek országa.
És kezeit reájuk vetvén, eltávozék onnét.
Én azt mondom, hogy ez nézőpont kérdése de a Biblia nem tíltja a gyermekkeresztséget.
A gyermek ha felnő akkor úgyis majd ő dönti el, hogy mit kezd az életével.
Volt olyan idő amikor a gyermek keresztséget szükségesnek tartotta az Egyház mivel sok volt az elhalálózás és ezért is lett bevezetve.
Ma már ez másképp működik.
A körülmetélés nem csak abban tér el a keresztségtől,hogy ószövetségi rendelkezés,hanem egy jegye volt akkor,a "kiválasztott néphez"való tartozásnak,míg a keresztség az óember halálát,s feltámadást Krisztusban jelképezi.
A Biblia leírja Jézusról,hogy 30 éves korában keresztelkedett,s az egyéb összes kerestség("teljesen alámeríteni" magyarul),az egyén hite vallomására történt.
A kor tradíciói ismerete nélkül néhány eset volna vitatható,amikoris a megtértek "házanépével"megkeresztelkedtek hitük vallomásukra,de a kor ismerői tudják,hogy 12 éves kor alatt a gyermek nem vehetett részt,még a felolvasásban sem,hiába volt körülmetélve 8 napos korában.
Jézus,valóban megáldotta a gyermekeket,de sehol sem tanította,hogy keresztelni kellene őket.
A keresztvíz jelkép,és pont olyan érvényes pl.a víz nélküli keresztség egy megégett embernél,mint az egészségesnél,a bemerítés,de nem varázslat,aminek a megkeresztelt akarata,hite nélkül bármilyen hatása lenne.
Szia
Bibliai hivatkozást kértél a keresztelkedéésről.
Az egyik maga Krisztus, ahogyan keresztelkedett:
Máté 3:13-17
" Akkor Jézus eljött Galileából a Jordán mellé Jánoshoz, hogy az megkeresztelje+ őt. De János megpróbálta visszatartani őt, így szólva: „Nekem kell általad megkeresztelkednem, és te jössz énhozzám?” Jézus ezt felelte neki: „Engedd ez alkalommal, mert így illik teljesítenünk mindazt, ami igazságos.” Akkor nem tartotta tovább vissza őt. Megkeresztelkedése után Jézus azonnal feljött a vízből; és íme, az egek megnyíltak, és látta, amint Isten szelleme alászáll, mint egy galamb, és leereszkedik rá. Íme, hang is hallatszott az egekből, amely így szólt: „Ez az én szeretett Fiam, akit helyeslek.”
Hasonlóan van leírva a keresztelkedése másik evangéliumban is. Itt Krisztus mintát hagyott nekünk, hogyan keresztelkedjünk, és azt is látjuk a leírtakból, hogy Isten helyeselte azt, amit Fia tett.
Később, amikor a tanítványainak parancsot adott, ezt az utasíítást adta:
Máté 28:18–20
" Jézus pedig odament, és így beszélt hozzájuk: „Nekem adatott minden hatalom az égben és a földön. Menjetek hát, és tegyetek tanítvánnyá minden nemzetből való embereket, kereszteljétek meg őket az Atyának, a Fiúnak és a szent szellemnek nevében, és tanítsátok meg őket arra, hogy megtartsák mindazt, amit parancsoltam nektek. És íme, én veletek vagyok minden napon a világrendszer befejezéséig.”
Bár itt nincsen tiltva a gyermekkori keresztekés, viszont egyértelmü Krisztus parancsából, hogy azt hogyan kell tenni, és azt is, mit jelent a keresztelkedés. Végül azt is elmondja ez a bibliai rész, hogy aki ezt igy teszi, azokat Krisztus támogatja ennek a világrendszernek a végéig.
Sziasztok,
köszönöm a válaszaitokat!
Végül is a kommentek és a saját tudásom alapján nekem az jött le hogy nincs tiltva, az apcselben meg a 16,15 ben egy ember megkeresztelkedett "egész házanépével együtt", és nincs kiemelve hogy "kivéve a gyerekeket". A KZitus idézetében se köti ki Jézus az életkort, sőt, az első az, hogy felszólítja őket a keresztségre, és utána arra, hogy tanítsák őket. Ez egy babákra pont érvényes, mert őket csak az értelmük megnyílása után lehet tanítani :)
Teljesen egyértelmű Jézus parancsa:
1.Tanítvánnyá tenni.
2.Megkeresztelni.
3.Megtanítani a Jézus szerinti életre.
Az 1.és 3.pont lehetetlen egy csecsemőnél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!