Isten, illetve Jézus miért várja el tőlünk, hogy megbocsássunk az ellenségeinknek, mikor Ő maga ezt nem teszi?
Köszönöm! Hogy bocsáthatna meg a hármas kérdésemben mindenkinek, amikor már ittlétekor végig vonult az ítélet és kárhoztatás a beszédeiben?
Mt 11,24
De mondom néktek, hogy Sodoma földének könnyebb dolga lesz az ítélet napján, hogynem néked.
Ha igen a hármasra a válaszod, akkor nem lenne ítélet. Ítélet és kárhozat azért lesz, mert lesz olyan aki a feltételét nem teljesíti. Ami nem gond, de akkor a válasz a mindenkinek megbocsát nem kell legyen. Viszont tőlünk meg a feltetel nélküli megbocsátást várja el. Ez képmutatás lenne.
Akkor is ugyanoda lyukadunk ki, ahova néhány órával ezelőtt, és csak ismételni tudom azt, amit te mellébeszélésnek tartasz.
.
Aki elkárhozik, az nem azért kárhozik el, mert Isten haragszik rá, hanem azért, mert ő maga úgy döntött a földi élete során, hogy nem kér abból, amire Isten meghívta.
.
Ez a képmutatás dolog nagyon furcsa, amikor Istent és embert hasonlítasz össze. Te nemi életet élsz. A 8 éves gyerekednek viszont megtiltod. Akkor képmutató vagy? Erre írtam már kétszer is a latin bölcsességet.
"hanem azért, mert ő maga úgy döntött a földi élete során, hogy nem kér abból, amire Isten meghívta."
Ilyen nincs a Bibliában ezt te költöd hozzá. Jézus feltételeket szabott, aminek ha nem felelsz meg, elkárhozol. Ilyen formán nem létezik Jézus szempontjából a feltetel nélküli szeretet és megbocsátás, ellenben veled, akitől ezt elvárja, sőt pont ezen feltételnek megfelelve teljesíted az ő feltételét. Ez kettős mérce.
A szexuális példád azon kívül hogy minősít, nagyon hibás. A szex a 8 éves gyerekemnek egészségtelen és sok esetben kivitelezhetetlen, törvénytelenséget már ne is említsünk. Addig a feltetel nélküli szeretet számunkra kivitelezhetetlen szinte, míg Jézus számára kivitelezhető. Ennek ellenére fordítva követeli meg, ami képmutató így.
Igen, teljes joggal mondod, hogy Jézus szeretete nem végtelen, hiszen az örök kárhozatra vet. Annyiban mondjuk sántít a dolog, hogy nem Jézus ítél az idők végezetén, hanem az Atya, de ne ragadjunk le ilyen apróságon. Ha viszont Isten mindenkit feltétel nélkül beengedne az országába, kiírnád a kérdést, hogy Isten miért nem igazságos, mikor itt és itt benne van a Bibliában, hogy Isten igazságos. Miféle igazság az, hogy nem csak azok jutnak mennybe, akik egész életükben törekszenek Istent követni, hanem azok is, akik fütyülnek rá egész életében. Szóval ez olyan trükkös dolog, mint a híres kérdés, hogy tud-e Isten akkora követ teremteni, amekkorát nem tud felemelni. Ha azt válaszolod, hogy nem, akkor Isten nem mindenható, ha viszont azt, hogy igen, akkor Isten megint csak nem mindenható, mert nem bírja felemelni a követ.
.
Sajnálom, hogy a szexuális hasonlattal (ami nem tudom, hogyan minősít engem) sem sikerült megértetnem veled, hogy Isten nem egyenlő ember. Isten ítélkezhet, és csak ő ítélkezhet. Nagy igazságtalanság, hogy te nem lehetsz Isten. Majd tedd szóvá neki, ha találkoztok.
Isten nem bocsát meg végtelenségig, és ez így van jól. Én sem kolompár. Miért is tehetném, ha erre isten sem képes. A végén Jézus ítél, nem az atya mert az ítéletet egészen a fiúnak adta.
A köves példád megint zátony. Jézus nem kért meh arra hogy teremtek olyan követ amit nem tudok megemelni, viszont kért olyat, hogy bocsássak meg mindig, de ő még érintőlegesen sem tesz ilyet,csak annak aki bocsánatot kér. Tehát ha valaki nem bán meg bűnt ellenem, arra haragudhatok? Kolompár ne példálózz, nem megy neked. Azt meg minden válaszodba kapkodni kell felém ombudsmannal meg tegyed majd szóvá neki dumával? Ha nem tudsz válaszolni, ami egyértelmű eddig, akkor ne válaszolj. Nem kötelező.
Én meg azt mondom, hogy értelmetlen végsősoron a kérdésfelvetésed, vagy okafogyott, ha úgy tetszik, s egy téves alapfeltevésből indul ki; de nevezhetjük ezt csúsztatásnak is, sőt...
Jézus által ugyanis Isten már megbocsátott, ami történelmi esemény is(...), ezért az a cselekvő magatartás, illetve annak az esetleges hiánya, amit a kérdésedben felteszel, már bevégzett dolog Isten által. Vagyis a cselekvést, illetve annak hiányát, amelynek esetleges kővetkezménye a kárhozat, vagy az űdvösség, kizárólag a bűnbocsánatot elfogadó, vagy el nem fogadó emberen kérhetnéd számon.
Amennyiben pedig nem "szimplán" időbeni, tehát nem történelmi eseményként tekintünk a dologra, hiszen Isten az időn kívül él, akkor is azt kell mondjuk, hogy a bűn megbocsátása, -a tieid is-, amit te Istenen számon szeretnél kérni, már akkor megtörtént, amikor te még kéjes gondolat se voltál. Ennek a cselekvő elfogadását, vagy el nem fogadását milyen alapon kérheted számon Istenen? Legfeljebb olyan alapon, hogy miért nem kényszeríti rád az űdvösséget.
Tehát, ami az időbeniséget illeti, jelesül, hogy már megtörtént, de a te döntésed hiányában adott esetben, a saját, az idő keretei közt tőltött életedben esetleg mégsem történt meg, ez az a paradoxon, amit legfeljebb szembe tudsz állítani azzal a másik paradoxonnal, amit a kérdésedben állítasz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!