Miért vetnek az Ortodoxok három, Katolikusok egy keresztet a Baptisták egyet sem?
A kereszt az kereszt, ez gondolom egyértelmű, ezért vetnek keresztet a katolikusok. Ortodoxok azért vetnek háromszor keresztet, mert így a kereszt szimbolikája mellett ezzel a Szentháromságot is megvallják.
Nem csak a baptisták, más protestánsok sem vetnek keresztet, igazából nem tudom, miért.
Azért kedves 1. válaszoló, mert erre sem Jézus, sem pedig a korai keresztény egyház nagyjai nem tanítottak, és nem is ismerték.
A keresztvetés - bármennyire szép - egész egyszerűen nincs benne a Bibliában.
Az viszont benne van (Apcsel 20/20 - Pál apostol által), hogy Isten Igéje semmi hasznostól nem foszt meg minket.
Akkor hogy lehet, hogy a keresztvetés mégsincs benne??
Úgy, hogy - bármennyire is csodálatos tanítássá nőtte ki magát a keresztvetés - valójában nem más, mint Igei bizonyítékot nélkülöző emberi parancsolat, amivel Jézus a Márk 7/7-8 szerint nem közösködik.
Vagyis Isten szemében ez semmit nem jelent.
Mióta vetünk keresztet és miért?
A keresztvetés hitünk megvallása, amivel első sorban, az Úr Jézus kereszten való
kínszenvedéseire, halálára emlékezünk, hogy mennyit szenvedett értünk, a mi
megváltásunkért. Értünk folyt a Szent Vér és a Szent Víz a keresztfán. Kapcsolatunk
Istennel: megjelöljük magunkat Jézusnak, mint Jó Pásztorhoz tartozó nyáj és kérjük
áldását, irgalmát, óvását a gonosz lélektől. Keresztvetéssel szenteljük meg
mindennapjainkat, gyermekeinket, családtagjainkat, magunkat és emlékezünk: újra
elfogadjuk keresztségünket, amely által Isten szentel meg. A keresztség szentségét pedig
az Úr Jézus rendelte el, általa megszabadulunk az áteredő bűntől és Isten gyermekeivé
leszünk. Aranyszájú Szent János mondása szerint, keresztvetéskor a gonosz lelkek futva
menekülnek, mintha bottal ütnék őket. Keresztvetés által kaphatunk feloldozást is a
szentgyónás szentségében. Mikor keresztet vetek olyan, mintha Jézus velem együtt vetne
keresztet és mondja hogy ámen, áldása jeléül. Az evangélium előtt is kis keresztet vetünk
homlokunkra, szánkra, szívünkre, hogy Jézus megtisztítsa gondolatainkat, beszédünket,
szívünket. Tiszták legyünk előtte efféleképpen is. Tehát a keresztvetés már magában is imádság, dicsőítés. Áldjon meg mindenkit az Úr, az + Atya + Fiú + Szentlélek nevében.
Ámen.
A keresztvetés már az apostolok idejében szerepelt a liturgiában és a magánéletben a
Jézussal való közösség és a kereszthordozás jeleként.
Napjainkban a keresztvetés mint jel a Krisztus keresztjének üdvöt hozó erejében való
hitet fejezi ki, mint szentelmény pedig eltávolítja mindazt, ami Istennel ellenkezik,
megerősít a gonosz lélek támadásaival szemben és Isten kegyelmét közvetíti.
A keresztvetés, vagy a kereszt jelének írása: megszentelés, megáldás, Istennek ajánlás céljából történik. (Liturgikus Lexikon 1933 és Magyar Katolikus Lexikon 2001)
@ Előbbi
Mit mondjak... csodálatos! Gyönyörűszép tanítás, csak az a bökkenő benne, hogy a Biblia nem ír róla.
Egyébként érdekes ez az Aranyszájú-féle úgynevezett "szellemi harc". Márcsak azért is, mert a SzentÍrás teljesen másról beszél: az Efézus-levélben én nem ezt olvasom.
Most akkor felteszem magamnak azt a kérdést, hogy kinek higgyek... hmmmm... hát a Bibliát választom, aranyszájú szent-barátomnak meg fityiszt!
Kedves kérdező, ez azért van, mert Isten keresztvetés nélkül is segít, vigasztal és áld. Nem a szokások, hanem a szeretet Istene.
Engem kicsit sem zavar hogy más hogy éli meg a hitét. Téged miért?
Kzs!
Az sincs bent a Bibliában, hogy busszal, kocsival, bringával vagy gyalog járj a 'higgyüli' szeánszaira. Te mégis megteszed, pedig erre nincs utasítás. Sőt arra sincs, hogy minden szeánszon huhogni kell és fetrengeni, Te mégis megteszed. Szerintem Te babonaságból jársz járművel vagy a nélkül és babonaságból huhogsz.
Na...kb ennyire reális az hősies ostobaság, hogy Te nem vetsz keresztet es szarkázzon be a világ a Te nagyságod előtt.
A keresztvetéskor kvázi magukra rajzoljuk a kereszt jelét, ami Jézus halálára és feltámadására emlékeztet minket. A kereszt a legősibb szimbóluma a kereszténységnek, már az ókeresztények is használták. Többféleképpen is használták, és használják ma is, pl. a homlokra is rajzolják.
Én katolikus vagyok, ezért az ortodoxokat nem ismerem annyira, de úgy tudom, hogy a Szentháromságra való emlékeztetés miatt szoktak háromszor keresztet vetni és három ujjal. A protestánsok meg (nem csak a baptisták) a reformációkor úgy gondolták, hogy nem követik ezt a szokást, mert ők úgy látták, hogy a keresztvetés sokszor "gépies" és az imának nem ilyen szokásokhoz kell kapcsolódni.
@ Kérdező
Asperrimus válasza(#6) teljesen igaz. Kérlek gondolkodj el rajta.
Továbbá: A #3-as válaszadó ezt írja: "A keresztvetés már az apostolok idejében szerepelt a liturgiában és a magánéletben a Jézussal való közösség és a kereszthordozás jeleként."
> Na ez úgy hazugság, ahogy van. Ilyen nincs: a SzentÍrásban - mint ahogy már említettem - egyáltalán nem szerepel, erről sem Pál leveleiben, sem pedig a korai keresztény egyház bemutatását célzó "Apostolok Cselekedetei" könyvben nem olvasol.
-----------
A #3-as válaszadó ezt írja: "(a keresztvetés)...szentelmény pedig eltávolítja mindazt, ami Istennel ellenkezik, megerősít a gonosz lélek támadásaival szemben és Isten kegyelmét közvetíti."
> Na ez megint egy hazugság, mert az Efézus-levélben leírt szellemi harc egyáltalán nem erről beszél.
Úgyhogy mindaz, amit a Magyar Katolikus Lexikon leírt, nem más, mint egy csodálatos-szépen leírt, keresztény öltözetbe burkolt ERETNEK tanítás. Egy olyan, ami indokolatlanul és jogtalanul szembemegy mindazzal, amit a SzentÍrás elénk tár.
A keresztvetést a korai keresztény egyház nagyjai (Péter, János, Júdás, Pál, Jakab) egyáltalán nem tanították, minthogy Jézus sem tanította ezt (még a búcsúbeszédében SEM).
És minthogy az Apcsel 20/20-ban az van, hogy Isten Igéje semmi hasznostól nem foszt meg minket, és hogy tévedhetetlen (Máté 24/35; János 5/46, 7/16, 8/14-; 12/48-50, 14/6; Titus 2/13; 2Péter 1/20-21; János 1/14), valamint nem hazudik (Titus 1/2)--> na innentől kezdve teljességtelen elfogadhatatlan és abszurd a SzentÍrás igazságát lecserélni olyan eretnek hazugságra, mint ez az "Aranyszájú Szent János" tanított.
Jézus soha, soha nem tett olyat, hogy valamely Igét tévesnek ítélt volna, és rábízta volna a tanító egyházra, hogy majd az kijavítsa.
Jézus a SzentÍrást (noha akkoriban az Újszövetségi írások még nem léteztek) abszolút tekintélynek kezelte, és semmilyen más írásnak a követésére nem buzdított. Később az apostoli időkben (lásd pl. János ev. eleje) az Igét egyértelműen a testet öltött Krisztussal (Jézussal) azonosították.
Ó kedves Pietrosol, hát máris itt vagy a sokatmondó válaszoddal...
Tudod amit írtál, arról az jut szembe, mintha valaki a Pitagorasz tételét kérdezte volna, én meg válaszolnék rá a víz képletével :D
Vagyis semmi köze a feltett kérdésnek ahhoz, amit te válaszoltál.
Egyébként az utazás valóban nincs benne, de hogy megtérj, és letedd a kereszténnyé válás 3 alappilléreit, az viszont IGENIS benne van.
Huhogni nem szoktunk, és a fetrengést sem tervezzük be soha.
Jó lenne, ha nem írnál baromságokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!