Miért kell egy szerencsétlen csecsemőt megkeresztelni? Miért nem döntheti el ő majd felnőttkorában, hogy akar-e vallásos lenni?
Szia!
Ez egy babonaságból kialakult szokás, olyan mint a locsolás húsvétkor, vagy a karácsonyfa karácsonykor, a valóságban semmi köze a Szentíráshoz.
A valódi biblia keresztség a megtérés vagy újjászületés látható megpecsételése, ezért neveztetik a "megtérés keresztségé"-nek és az "újjászületés fürdőjé"-nek (Mk. 1:4; Tit. 3.5). A Szentírás a tanítványság alapvető kívánalmainak a hitbeli elfogadása alapján hozott, önkéntes választáson alapuló, alámerítéssel történő felnőttkeresztséget hitelesíti. Ez a keresztség - Jézus kijelentése és példaadása szerint - "igazság", amelyet "illik nékünk betöltenünk" (Mt. 3:15; Mt. 28:19).
A keresztség cselekedetének belső, lelki tartalma: a régi élet összes bűnének a jelképes "lemosása", vagyis a bűnbocsánat igénylése és elnyerése ezekre nézve. Ezzel együtt a múlt "eltemetése", gyökeres, végleges szakítás vele. A másik döntő eleme a jelképes "feltámadás" egy új, igaz életre, "Isten segítségül hívásával". Az új életben járás mindenkor csak a halálból megelevenítő, hatalmas isteni Lélek által lehetséges (Rm. 6:4-8; Ap. csel. 22:16).
Üdv. Péter
A csecsemőt hagyományosan nem keresztelik. Az amit művelnek vele, nem keresztség. A keresztség felvétele az egy feladat felvételét jelenti.
A csecsemőt ilyenkor a szentelt vízzel megöntözik, hogy a rontásoktól, átkoktól és az irigyektől védve legyen a gyermek. A részéről ennyit jelent.
A keresztelő elnevezést azért kapta, mert ilyenkor jelen van a leendő keresztanya és keresztapa, akik vállalják, hogy segítenek a gyermek felnevelésében, ha arra szükség kerül. Ez a vállalás az, ami keresztséggé avatja a szertartást.
Az, hogy ez úgymond az előszobája vagy előjele annak, hogy a gyermek valószínűleg az adott vallási közegbe fog becsatlakozni. De ettől, ha az utcáról betéved egy olyan ember, aki kiskorában nem esett át keresztelőn, attól még megkeresztelik.
És kihangsúlyoznám, hogy a keresztelés lényege a vállalás. Egy élet egy sors vállalása, úgy hogy nem tudjuk, hogy a végén lesz e jutalom vagy sem.
Ez a lényege a keresztútjárásnak is. Az úton, egyáltalán nem biztos, hogy lesz feltámadás, még a megfeszítés pillanatában sincs semmilyen jele annak, hogy lesz feltámadás. Pontosan erről szól az élet, képes vagy e egy életet végigjárni úgy, hogy közben elviseled a pofonokat, és semmilyen jel nem utal arra, hogy ennek az útnak a végén bármiféle jutalom várna. De közben, folyamatosan le akarnak erről a jutalomról beszélni.
---
Anonymus
Szia!
Sem a spricceléstől, sem a fürdéstől nem lesz senki keresztény.
Anonymus válasza pedig telitalálat.
Asperrimus pedig téved, mert a körülmetélés a zsidó ősatyáktól ered, nem istentől.
"szerencsétlen"
Nem értem ,de ha -felteszem azt- ateista vagy akkor nem tök mindegy? Ez csak egy adag víz...
#Pietrosol:
"Asperrimus pedig téved, mert a körülmetélés a zsidó ősatyáktól ered, nem istentől."
Persze ,Ábrahám csak ült a sivatagba és csak úgy kitalálta...
#18!
Nem tudom, hogy mit csinált. Miért van ennek jelentősége?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!