Lehet e "bűn" egy angyalban, vagy akár úgy is kérde-zhetném (jogosan azt hiszem), hogy egy angyal követhet el bűnt?
Úgy gondolom,hogy ha figyelembe vesszük a Paradicsomban történteket akkor nem lehet kétségünk afelől,hogy egy angyalban is lehet bűn.
Ha ezzel egyetértünk akkor kifejteném azt amit tudni szeretnék.
-Kezdeném azzal,hogy elég sok kérdést végig "rágtam" :) és elég sok vitát találtam ami csak arról szólt,hogy "Isten e Jézus?" és "Nem! Jézus nem Isten!"
És ezek a viták nap mint nap tovább folytatódnak megállás nélkűl.
És csak azt látom,tapasztalom,hogy mindazok akik tagadják Jézus istenségét megfeledkeznek a Biblia legfontosabb kijelentéséről.
Arról ami azt tanítja nekünk,hogy Isten tökéletes,hogy Isten maga a tökéleresség,hogy Isten bűntelen és annyira Szent,hogy senki abszolút senki nem láthatja,nem érintheti meg és mégcsak fel sem foghatja azt a tökéletes Szentségét ami körűlveszi a Teremtőnket.
És jön Jézus és azt mondja magáról,hogy "Én és az Atya egy vagyunk",hogy "Az Atya bennem van,és én az Atyában.."vagy "Aki látta az Atyát engem látott" sőt azt mondja,hogy" az Istent soha senki nem látta az egyszülött Fiú aki az Atya keblén van jelentette ki Őt.."
Soha senki nem volt ennyire közel az Atyához,soha senki nem mondta magáról,hogy az Atya keblén van.
Hogy mondhat magáról egy angyal ilyeneket,hogy jelentheti ki egy angyall,hogy az Atya keblén van?
Még az a büszke kérub is akit Isten megáldott minden szépséggel és bizalommal,még ő is csak Isten hegyén tartozkodhatott de nem annál közelebb!
Hogy tudnánk megérteni azt a tökélegességet amikor szinte még azt sem tudjuk felfogni amit Jézus mondott magáról?
A Naamából való Cófár ezt kérdi vagyis inkább kérdőre vonja az Isten előtt megalázkódó Jóbot;
Jób 11:7
Az Isten mélységét elérheted-e, avagy a Mindenhatónak tökéletességére eljuthatsz-e?
De vajon egy angyal eljúthat e Isten tökéletességére?
Ez 28:14-15
Valál felkent oltalmazó kerub; és [úgy] állattalak téged, hogy Isten szent hegyén valál, tüzes kövek közt jártál.
Feddhetetlen valál utaidban attól a naptól fogva, melyen teremtetél, míg gonoszság nem találtaték benned.
Igen azt szerette volna ,hogy elérje azt ami az Istené.
A bűnbe esett angyalokról úgy gondolom,hogy nem is kell említést tegyek.
De hagyjuk most az angyalokat mert nem az angyalok érdekelnek "minket" hanem Isten.
"És tudjátok, hogy ő azért lélek meg, hogy a mi bűneinket elvegye; és ő benne nincsen bűn." (1Ján 3:5).
És ő benne nincsen bűn!
Tehát azok akik tagadják istenségét és azt hajtogatják folyamatosan,hogy Jézus egy angyal azzal az egy rövid mondattal kell szembenézniük.
És ő benne nincsen bűn!
Mondenki másban,akár anyal,akár fejedelemség,akár hatalmasság,akár ember ott van mindenkiben a bűnre való hajlam.
De ő benne nincsen bűn!
Ezzel és csakis ezzel kell szembenézni.
Minden más kimagyarázható, elferdíthető de ez nem,mert ha ehhez hozzá ér valaki akkor Istent teszi bűnössé.
"Azt is tudjátok, hogy ő azért vált nyilvánvalóvá, hogy elvegye a bűneinket, és őbenne nincsen bűn. "(1Ján.3:5)
Márcsak annyi lenne a kérdésem,hogy mi értelme van Isten ellen harcolni?
Milyen érzés Istent bűnnel vádolni?
#8 Én is pontosan erre szeretnék rámutatni! :)
Köszönöm!
#9 :)
Ez egy nagyon "érzékeny" pont és te rátappintottál a lényegre!
Szép volt! :)
Köszönöm!
Gabriel! :)
"Benne van az is, hogy Károli a szent Jeromos féle Bibliát fordította - latinból magyarra, ahol már lehettek saját (fordítói szabadság) elképzelések is "
Mondja ezt az, akik minden más nyelvre a saját angol Biblia átiratukat fordították."
Igen erre én is felfigyeltem csak már nem akartam szóvá tenni mert akkor nagyon eltértünk volna a témától. De egyébként osztozom én is a véleményeddel.
Köszönöm!
LeaCasanova! :))
Háát igen! És erről beszéltem..
A bukottaknak nem lett volna kötelességük követni "A" bukottat.
Mindig van választás!
Köszönöm!
Opendoor!
Itt a válaszom;
# 16/24 ma 00:24
De köszönöm, hogy írtál! :)
#14 :)
"Egy ember többet ér a szemében,mint egy sereg angyal,ha csak egy ember élne az egész világban,azért az egyért is eljött volna,tehát - nem nagyképűségből,félre ne értsetek- de egy angyalnak semmi szükség lealacsonyodni az emberhez,mert Isten szemében eleve alacsonyabb. :)"
Így van!
"A" bukott nem véletlenűl fordúlt Isten ellen.
Nem csak az volt az ok ebben az egész történetben,hogy megírigyelte Isten hatalmát,hanem inkább az,hogy meg irigyelte az embert,féltękeny lett az emberre mert Isten az embernek olyasvalamit adott ami neki nem volt meg. Az ember fizikai testet kapott ami már irigylésre méltó lehetett a számára mivel az ember ebben a fórmában szapotodhatott,érezhetett miközben ugyan azt a szabadságot és öröklétet élvezhette mint ő,sőt ott volt az ember számára a csodálatos Édenkert.
Hát volt mit irigyelnie!
Szeríntem ő nagyon jól tudta,hogy mibe vág bele és,hogy nincs esélye Isten ellen ( mint ahogy most is tudja) de ez őt nem érdekelte mert úgy volt vele,hogy ha már vesznie kell akkor vesszen vele egyűtt az ember is.
És ezt ma sem gondolja másképp.
És igen!- az egész megváltás terve az emberért jött létre.
A bukottak már elítéltettek,nekik nincs vissza út, a megváltás rájuk nem érvényesm. Csakis az ember az aki kapott még egy lehetőséget.
Nem áll szándékomban Judit minden egyes kijelentését végigelemezni, viszont, erre azért szeretnék reagálni:
"Sajnos a Károli Bibliában - és mivel ez a legelfogadottabb Biblia - alap volt a többihez magyar fordításhoz is -, nagyon sok helytelen fordítás van, ami abból is adódik, hogy a kor vallási szellemét kellett visszatükröznie."
Kedves Judit!
Egy teológiai vitában egyik fordítás sem elfogadott [kivéve talán a legtekintélyesebb - LXX, Vulgata - fordításokat], hanem minden esetben az eredeti szövegre megyünk vissza.
A görög Újszövetség esetében ez például a Nestle Aland Novum Testamentum Graece 28. kiadása lehet, csak egy magyar fordítást ismerek, amely ebből a szövegkritikai kiadásból készült, ezért az a legpontosabb fordítás és az a birtokomban is van. Még a Magyar Bibliatársulat új protestáns fordításának 2014-es revideált kiadása is kissé elavult, hiszen ők az NA27-et használják, nem pedig az előbb említett 28. kiadást.
A Károli Biblia már nagyon elavult, a régi nyelvek kutatóinak viszont nagy kincs, és egy klasszikus fordítás, viszont csak a nagyon konzervatív gyülekezetekben elfogadott. Viszont azt is tudni kell, hogy a hibái ellenére még mindig jobb, mint a szervezeted által kiadott "fordítás", amit helyesebben inkább "ferdítésnek" neveznék, hiszen az egyértelműen teológiai állásfoglalással készült, nem pedig abból a célból, hogy az eredeti szöveget hűen visszaadja. Ezt persze nem ismerik be, de a "fordítás minőségéből" egyértelműen látszik...
Dante
Sziasztok!
A tegnapi nap folyamán kaptam pár prívát üzenetet.
Az egyik ilyen üzenetben felszólítottak,hogy ha nem tudom elfogadni az üzenet írója álltal felhozott "érvet" akkor semmi értelme a további beszélgetésnek. :)
Nos én alaposan átgondoltam 24 óra alatt,hogy akkor hogyan tovább és beláttam,hogy tényleg nincs értelme ezt tovább folytatni,ês úgy döntöttem,hogy itt írom meg az "epilógusomat" :) egyrészt azért mert tiszteletben szeretném tartani egy ember kívánságát,másrészt meg azért mert nem szeretném,hogy ha azt gondolnák rólam,hogy nem tudom alátámasztani álláspontomat.
Eddig arra próbáltam fektetni a hangsulyt, (többé kevésbé sikeresen),hogy akár egy angyalban is ott lehet a bűn,sőt még akár Mihályban is ott lehet elrejtve a bűn mert ő is csak egy teremtmény aki szólgálatot teljesít miközben döntéseket kell hoznia ami eleve magába foglalhatja a rossz döntéseket is nemcsak a jókat.
De most hanyagolnám az angyalokat és inkább Jézusról szeretnék írni pár sort,hogy mi az én meglátsom.
Nos a keresztény ember szó szerínt Krisztushoz tartozik! Nem csak "majdnem" Krisztushoz hanem csakis Őhozzá és nem egy angyalhoz vagy valláshoz szervezethez.
Nem aról van szó,hogy a tanítása hatással van rá,hanem arról,hogy számára Jézus a legfőbb Úr,hisz ettől lessz keresztény egy keresztény.
Már a legkorábbi időkben is "KRISZTOSZ KÜRIOSZ"volt a keresztények hitvallása.
És ez azokban az időkben történt amikor azt kellett mondani "Kaiszer Küriosz" (a császár az úr".
Egy korai keresztény himnusz így fogalmaz:
"Jézus nem csupán egy isteni küldöt angyal volt,hanem az Ő neve minden névnél nagyobb..."(Fil.2:9) "..benne lakik az istenség egész teljessége testileg."
Ez egy óriási kijelentés,de akkármilyen hihetetlen is de van benne logika!:))
Például Bono az U² szolóénekese megtalálta ezt a logikát.
Egy alkommal megkérdezték tőle,hogy;
"Krisztusnak ott a helye a világ nagy gondolkodói között,de nem túlzás azt állítani róla,hogy Isten volt?
Bono:
Nem, számomra nem az.
A Krisztus történetre a világ válasza mindig így hangzik;
Nagy próféta volt,nyilvánvalóan érdekes fickó,sok mindent mondott ami a nagy prófétákra emlékeztet,legyen az a próféta Illés,Mohammed,Buddha vagy Konfuciusz.
Krisztus azonban ezt nem hagyja jóvá.
Ezeket mondja:
Nem .nem vagyok tanító ne hívjatok tanítónak.
Azt sem mondom,hogy próféta vagyok.
Azt mondom "Én vagyok a Messiás." azt mondom "Én vagyok a mevtestesűlt Isten".
Az emberek így reagálnak:
"Ne,ne mardj inkább próféta. A prófétákat el tudjuk fogadni, de ne halljuk az "M"-mel kezdődő szót! Mert tudod akkor meg kell feszítenünk."
Mire Ő;
”Nem,nem,tudom,hogy arra számítótok,hogy egy hadsereggel térek vissza,és megszabadítalak titeket ezektől a gonoszoktól,de tényleg én vagyok a Messiás."
Ezen a ponton az emberek a cipőjüket kezdik nézni és azt mondják:
"Jaj Istenem ez nem tudja abbahagyni."
Vagyis vagy elhisszük,hogy Krisztus az volt akinek vallotta magát,a megtestesűlt Isten,vagy totálisan elmebeteg volt.
És nem viccelek. Nekem az volna túlzás,ha azt kellene elbinnem ha a földrészünk felének teljes civilizációját egy idióta változtatta meg,állította feje tetejére."
Bono a fentiekben arról beszélt,hogy Jêzus önmagáról kapcsolatos kijelentései minden embert egy mindent,vagy semmi választás elé kényszeríti.
Tehát nincsenek olyan középútak,hogy egy angyal volt vagy próféta volt vagy csupán egy gondolkodó volt.
Nem,nem,csak két út van!- vagy elfogadod amit mondott magáról vagy pedig megtagadod középútakon járva.
Az igaz hit azzal kezdődik,hogy felismerjük ,majd megtagadjuk alternativ erőfórásainkat isteneinket és az Atyához fordulunk,hogy fogadjon be,nem erkől si próbálkozásaink vagy teljesítményeink miatt hanem azért amit Jézus tett ért7nk.
Én vissza emlékszem amikor megtettem az első hitbeli lépésem valahogy így imádkoztam;
Atyámnén mindig hittem benned és Jézus Krisztusban,de a szívem mélyén nem benned bíztam hanem a saját képességeimben meg abban,hogy rendes ember vag,ok. De ebből csak baj származott.
Amennyire ismerem a szívem ma neked adom. Benned fogok bízni és arra kérlek fogadj el,fogadj magadhoz,nem azért amit tettem,hanem azért amit Jézus tett értem.
És ennyi,és ez a kezdete egy életre szóló folyamatnak közted és Jézus között.
Számtalan példát hozhatnék fel,hogy alátámasszam azt amit mondok,de mint ahogy írtam az elején is ,nem célom a győzkődés,és tulajdonképpen ez az az ok amiért nem vállaltam a beszélgetést a prívát üzenet írójával.
De még egy utolsó gondolatot engedjetek meg nekem.
A gyerekek a teljes függösség állapotában jönnek a világra,ezt nem lehet vitatni. Képtelenek önállóan,függetlenűl élni, a szüleiknek (nekünk) évekig fel kell adnunk saját függetlenségünket,szabadságunkat.
Ha nem engedjük,hogy a gyermekünk korlátozza a szabadsávunkat,akár munkáról,akár szorakozásról van szó,és csak akkor foglakozunk. velük amikor nek7nk megfelel,csupán fizikailag fognak felnőni.
Nagyon sok tekintetben érzelmileg kiszolgáltatott marad,tűlzottan függő,problémás ember lesz belőle.
A választás egyértelmű,vagy az ők,vagy a magunk szabadságát áldozzuk fel. Vagy ők,vagy mi. Ha helyesen akarjuk gyerekeinket akkor nekünk alább kell szállnunk ahhoz,hogy ők fel tudjanak emelkedni.
Ha részt vállalunk az életükből,gyengeségeik miránk hárulnak,ők pedig a mi erősségeink által meg erősödnek.
John Stott írja a The Cross of Christ (Krisztus Keresztje) című könyvében,hogy a keresztény üzenet lényege a helyetesítés.
A bün lényege tehát az,hogy helyetesíteni próbáljuk Istent,míg a megváltás lényege az,hogy Isten helyetesít minket.
[Mi] Isten helyére szeretnénk állítani magunkat. Isten oda állította magát ahol nek7nk lenne a helyünk.
Isten másképp nem lehet a szeretet Istene ha nem vesz részt személyesen az általunk tapasztalt erőszakban,elnyomásban,gyászban,gyengeségben és fájdalomban!
Ahhoz,hogy megértsük Jézus szenvedését,melyről az evangéliumok végén olvashatunk,emlékezn7nk kell arra,hogy az elején hogyam mutatják be Őt.
János evangelista az első fejezetben bevezeti a Szentháromság titkozatos fogalmát.
Isten Fia nem teremtett lény,hanem ô maga is részt vett a teremtésben,és örök időktől fogva létezik. "Az Atya keblén van"(Jan.1:18) Élete végén azonban elyzakad az Atyától.
Ha tehát magunkévá tesszük a keresztény tanítást,hogy Jézus Isten volt,akkor tidhatjuk,hogy Isten valóban "Immanuel" -velünk az Isten- még a legborzalmasabb pillanatainkban is.
Nem egy hatalmas angyal áldozta fel magát miértünk,hanem a Szentháromság hatalmas Istene.
Aki ezt nem tudja êrtékelni az nem is érdemel mást csak egy angyalt...
Örültem! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!