Az Ószövetség "Istene" és Jézus két különböző személy?
Értem ez alatt a rengeteg ellentmondást, illetve a
"szemet szemért, fogat fogért" és a "szeresd ellenségeidet" elvek ellentétességét.
Én úgy tudom, a legtöbb keresztény szerint egy és ugyanaz az entitás. Jézus valójában maga Isten, aki a fia képében jelent meg emberi formában. Persze vannak ezzel ellentétes nézetek is.
Az ellentmondás természetesen igaz, és fent áll, de ehhez nem kell megkülönböztetni az ószövetségi Istent és Jézust, hiszen Jézus maga is azt vallotta, hogy nem azért jött, hogy eltörölje a törvényeket, hanem azért, hogy betartassa azokat. Ez nyilván ellentmond a későbbi tanításainak, de ugye a Biblia sosem a következetességéről volt híres.
Az világos, hogy Jézus Isten fia, és Jézus Isten.
Az nem világos, hogy Jézus miért áll szinte szöges ellentétben azzal az Istennel, aki az Ószövetségben van.
#1: Te meg a hülyeségeidről
Kérdező:
Természetesen nem.
A "ószövetség" I-tene és Jézus különböző személy. Annyi a különbség ,hogy míg a TN"CH-ba nincs szó Jézusról ,addig az Újszövetségbe szó van az "ószövetség" I-tenéről.
"szemet szemért, fogat fogért" és a "szeresd ellenségeidet" elvek ellentétességét."
A "szemet szemért ,fogat fogért" úgynevezett "elvet" (bár nem ez a helyes kifejezés) az amerikai akció filmekből levezetve sokan úgy gondolják ,mint valami "bosszú állás".
De közel sem erről van szó. Hanem (ahogy a dél-kelet ázsiai vallások közül sok tanítja) a "karmáról". Azaz amit adsz ,azt várj. Ha bunkó vagy az emberekkel ,ne lepődj meg ha veled is bunkók lesznek. Vagy ha jófej vagy másokkal ,nagy eséllyel veled is jófejek lesznek. És így tovább...
Az pedig "nem szeresd az ellenségedet" ,hanem "felebarátodat" ,vagy mai kifejezéssel más embereket. Ezt sokan elképzelhetetlenek tartják ,hisz valljuk be őszintén minden embernek vannak olyan ismerősei akiket ki nem állhat. Ez a parancsolat ,inkább a nyitottságot tanítja és azt ,hogy az esetek nagy többségében az ügyeinket (hogy is írjam) kezdetben ne "erősen" kezeljünk (helyesebb szót nem találtam erre).
Azt ,hogy nagy többségében pedig azért írtam ,mert vannak kivételek. Pl. ha meg akarnak ölni ,akkor gondolkozás nélkül van jogod megvédeni magad -egyértelműen-.
Üdv.
#4-5
Fogalmam sincs, miről beszélsz. Az ázsiai vallások misztérium-vallások, mint az ókori egyiptomi. Démonokat és közvetve a sátánt imádják, ezt ők maguk is nyíltan felvállalják (kérdezd meg őket, a jelképeikről és figuráikról teljes nyugodtsággal megmondják, hogy azok démonok).
Ellenben én az elsőt felpontoztam, de azért magyarázatot várnék.
"Az ázsiai vallások misztérium-vallások, mint az ókori egyiptomi. Démonokat és közvetve a sátánt imádják, ezt ők maguk is nyíltan felvállalják (kérdezd meg őket, a jelképeikről és figuráikról teljes nyugodtsággal megmondják, hogy azok démonok). "
A buddhisták szerinted mióta imádják a "Sátánt"? Nem hisznek személyes I-tenbe ,Buddhát sem tartják I-tennek ,hanem tanítójuknak fogadják el.
Egyébként utána néztem és nem találtam semmit arról ,hogy "imádnák":
De ez teljesen független a kérdésről. Nem erről szólt a kérdés ,hanem arról ,hogy egyenlő e I-ten Jézussal. A válasz egyértelműen nem.
"Ellenben én az elsőt felpontoztam, de azért magyarázatot várnék."
Mire? Arra ,hogy miért nem egyenlő I-ten Jézussal? Vagy ,hogy miért nem I-ten fia? Vagy ,hogy a buddhisták (és más dél-kelet ázsiai vallások ,de én a buddhistákat emeltem ki) "imádják e" a "Sátánt"?
Egyébként ,ha így nézzük a keresztény vallás is ázsiai (ezért írtam direkt dél-kelet ázsiait). No ,de ez már részlet kérdés.
Hát úgy látszik te sem vagy beszélgetésre alkalmas.
Vannak itt katolikusok, akik meg tudnák válaszolni a kérdésem?
"Természetesen nem.
A "ószövetség" I-tene és Jézus különböző személy. Annyi a különbség ,hogy míg a TN"CH-ba nincs szó Jézusról ,addig az Újszövetségbe szó van az "ószövetség" I-tenéről."
->Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy az Újszövetség bizonyos helyeken egyértelműen, vagy hallgatólagosan, de azonosítja Jézust a Tanak Istenével, tehát keresztény szempontból ugyanaz a személy.
Zsidó szempontból nyilván nem így van, mint ahogyan az is érthető, az említett szempontból, hogy a Tanak-ban nincs szó Jézusról. A zsidóknak bizonyos mértékben valóban igaza van, hiszen néhány igeszakasz, amit az evangélisták messiási próféciaként értelmeznek, eléggé erőltetett (pl Hós 11,1), mindazonáltal nem merném meg azt mondani, hogy Jézusról nincs szó a Tanakban. A (Zak 9,9)-ről például feltételezhető, hogy Jézus életében teljesedett be.
Dante
#9:
"Hát úgy látszik te sem vagy beszélgetésre alkalmas.
Vannak itt katolikusok, akik meg tudnák válaszolni a kérdésem?"
Szóval ,ha nem olyat írok olyat ,ami neked nem tetszik akkor már nem vagyok alkalmas beszélgetésre?
Gratulálok...
#Dante:
"Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy az Újszövetség bizonyos helyeken egyértelműen, vagy hallgatólagosan, de azonosítja Jézust a Tanak Istenével, tehát keresztény szempontból ugyanaz a személy."
Ez igaz. Szentháromság ugyebár...
"mindazonáltal nem merném meg azt mondani, hogy Jézusról nincs szó a Tanakban. A (Zak 9,9)-ről például feltételezhető, hogy Jézus életében teljesedett be. "
Ez meggyőződés kérdése ,de szerintem erről felesleges vitát folytatni ,mert nem jutnánk dűlőre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!