Miért kereszt a jelképe a keresztényeknek?
Én elfogadom!
Szerintem szinte minden ember vallástól függetlenül elfogadja,mint a kereszténység jelképét,kivéve egy-két felekezet.(A Tanúk ha jól tudom nem fogadják el,de ha tévedek,akkor elnézést kérek)
Így van.
A keresztényeknek a szeretet kell hogy legyen az azonosító jelük, nem a kereszt, vagy egy kivégző eszköz.
Látható, hogy hiába hordják ezt a kialakult eszközt, nincs béke köztük, és akár meg is ölik egymást a nacionalista szellemben.
Már Jézus előtt bálvány eszközként használtak pl. füles keresztet, Egyiptomban
Ezt az élet szimbólumának tekintették, és úgy nézett ki, mint egy „T” betű, egy ovális füllel a tetején. Valószínűleg a férfi és női szaporítószerveket együttesen jelképezte. Az egyiptomi isteneket sokszor ábrázolják crux ansatával a kezükben
John Denham Parsonsnak a The Non-Christian Cross c. könyvében ezt olvassuk: „Az Újszövetséget alkotó számos írásban egyetlen olyan mondat sincs, amely az eredeti görögben akár közvetetten is amellett szólna, hogy a Jézus esetében használt sztaurosz más lett volna, mint a közönséges sztaurosz; és még kevésbé amellett, hogy nem egyetlen szál fából, hanem két darab, keresztformában összeszegezett fából állt volna . . . Tanítóink igencsak félrevezetik az embereket azzal, hogy amikor átültetik anyanyelvünkre az egyház görög nyelvű dokumentumait, a sztaurosz szót ’keresztnek’ fordítják, és hogy az ilyen eljárást népszerűsítve a lexikonainkban is a ’kereszt’ szót adják meg a sztaurosz jelentéseként. Nem fejtik ki kellő alapossággal, hogy az apostolok idejében semmiképpen sem ez volt a szó elsődleges jelentése, és hogy utána sem vált azzá sokáig, hanem amikor felvette ezt a jelentést – ha egyáltalán felvette –, az csak azért volt, mert függetlenül attól, hogy nem álltak rendelkezésre bizonyító erejű tények, ilyen vagy olyan okból az a feltételezés nyert teret, hogy annak a bizonyos sztaurosznak, amelyen Jézust kivégezték, éppen ilyen formája volt” (London, 1896, 23–24. o.).
Amint az a New Light on the Most Ancient East c. könyvből kiderül, V. Childe archeológus Babilon vallási befolyásának nyomaira keleten, még Indiában is rátalált (1957, 185. o.). Egyebek között ezt állapítja meg: „A pecséteken és táblákon gyakran látható szvasztika [napkereszt] és kereszt vallási vagy mágikus jelkép volt a történelem előtti idők legkorábbi szakaszában, például Babilóniában és Elámban, de a mai Indiában is fennmaradt, akárcsak máshol.” Következésképpen az ókori Babilon vallási befolyása sok népre és nemzetre kiterjedt, jóval messzebbre, illetve erőteljesebben és maradandóbban, mint a politikai ereje.
Julien Ries, a belga Université Catholique de Louvain-la-Neuve professzora ezt írja: ’A kereszt megtalálható Ázsia, Európa, Észak-Afrika és Amerika ókori kultúráiban, [ideértve] Mezopotámiát, [ahol] négy egyenlő ágú keresztet használtak az ég és Anu isten jelképeként.’ Az “Expository Dictionary of New Testament Words” sokkal pontosabban leírja ezt kijelentve, hogy a kereszt „az ókori Káldeából származik és Tammuz isten jelképeként használták (a misztikus Tau betű formájában, ami nevének kezdőbetűje)”. Tehát a kereszt nyilvánvalóan keresztény kor előtti eredetű. Egyesek azt állítják, hogy Tammuz, akit Dumuzinak is neveznek, eredetileg király volt, akit halála után istenné tettek. Például O. R. Gurney ezt írja a “Journal of Semitic Studies” című művében: „Dumuzi eredetileg ember volt, Erekh királya.” Lehetséges, hogy ez utalás Nimródra, akiről a Biblia azt mondja: „És az ő birodalmának kezdete volt Bábel és Erekh”? (1Mózes 10:10). Jelenleg nem tudjuk biztosan.
W. E. Vine, egy köztiszteletben álló brit tudós ezeket a cáfolhatatlan tényeket közli: „A Kr. u. III. század közepére . . . pogányokat fogadtak be az egyházakba . . . , és nagymértékben megengedték nekik, hogy megtartsák pogány jeleiket és jelképeiket. Így meghonosodott a tau vagy T betű . . . (melyben a keresztgerenda lejjebb van csúsztatva)” (Vine’s Expository Dictionary of Old and New Testament Words).
Minden egyszerű alakzatot felhasználtak már a kereszténység előtt, nincs egyszerű jel, ami ne tűnt volna fel valamelyik pogány kultúrában.
Az egy függőleges gerenda, ahogy a nyakkendő is, pogány jelkép, fallikus szimbólum, így jelképe például Siva istennek is. Templomaiban hatalmas oszlopok állnak a tiszteletére.
Kérdező: lehet, hiszen ha nem kereszthalált hal, akkor a kereszt totál nem lenne jelkép, mert minek?
A halála után (amivel megváltott minket es ezért hálásak vagyunk) fel is támadt. Itt a lényeg, hogy legyőzte a halált. Nem a kereszt, mint jelkép a fontos...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!