Mi volt Jézus álláspontja a teremtési beszámolóval kapcsolatban?
Te most arra vagy kíváncsi, hogy a Teremtő hisz-e a teremtésben? :D
Vagy nem egészen értem, mit akarsz kérdezni.
A falugyűlés termelési értekezletén a beszámoló
- ja nem.
Hát érdekes és fontos dologra tapintottál rá: az Újszövetségnek nincs eredetmítosza. Van viszont olyan az evangéliumokban, amiről érdemes elmélkedni. És könnyen kiderül: itt és most, egy életem egy halálom a keletkezés és elmúlás. ezeken elmélkedjünk:
Jn8,58
Jézus így felelt nekik: „Bizony, bizony, mondom néktek, mielőtt Ábrahám lett volna: én vagyok.”
„Én és az Atya egyek vagyunk” – mondta Jézus Jn10,30
Kérdező:Honnan jön a gondolat? (új, ihletett, eredeti gondolat)
Szia!
Az Úr Jézus Krisztus és apostolai úgy hivatkoznak a teremtési beszámolóra, mint valós megtörtént eseményre. Csupán a modern bibliakritika igyekszik ennek jelképessé formálására, hogy megfeleljen a modern kor tudományos elvárásainak.
Üdv. Péter
# Péter
"Az Úr Jézus Krisztus és apostolai úgy hivatkoznak a teremtési beszámolóra, mint valós megtörtént eseményre."
Sem Jézus, sem az apostolok sehol nem hivatkoznak a teremtéstörténetre. Sem a Szentírásban, sem a Szent Hagyományban.
Ettől még hihettek benne, persze, csak nem tudjuk, hogyan értelmezték.
5-nek
Róm5,2
Amint tehát egy ember által lépett a világba a bűn, majd a bűn folyományaként a halál, és így a halál minden embernek osztályrésze lett, mert mindnyájan vétkeztek
12 Mert ha egynek bukása miatt sokan meghaltak, Isten kegyelme, s az egy embernek, Jézus Krisztusnak irgalmából nyert ajándék még inkább kiárad sokakra
14 Mindamellett a halál Ádámtól Mózesig úrrá lett azokon is, akik nem vétkeztek a törvényt megszegve, mint Ádám, aki az Eljövendőnek előképe.
2-nek:
Idèzed:"Én ès az Atya egyek vagyunk"
-mondta Jèzus.10:10.
Itt most azt akarod mondani,hogy Jèzus egyenlő az Atyával.Èn pedig ugy èrtem egyek gondolatban ès akaratban,cselekedetben.De az Atya mint a hogy Jèzus mondta, nagyobb nála ès ebben már külömböznek,ès mèg sokmindenben.
A János.17:21."Hogy minnyájan egyek legyenek:amint te èn bennem,Atyám,ès èn te benned,hogy ők is egyek legyenek mi bennünk;hogy elhigyje a világ,hogy te küldtèl engam".
Hát kedves 2-es:Èn most becsapva èrzem magam,mert azt mondod a János.10:10-es szerint,hogy Jèzus egyenlő az Atyával.
Maskèppen pedig dicsekedhetnèk is a János.17:21.serint,mert ott azt irja,hogy mind,hogy mi az Atya ès Jèzus egyek ugy mi(az ember) is egyek legyünk velük.
Igy most megváltozott szerinted mèg a szentháromság is mert most az ember is bejött a Ja.17:21 szerint ès a szentháromságbol szentnègyessèg lett:Atya,Fiu,szentszellem ès az emmber.
Mivel a Ja.10:10.kèt szemèlyről beszèl akik egysègben vannak de nem egyek,ugy ahogy az emerek is egysègben legyenek velük de nem egyek,ugy a szentszellem is egysègben van velük de nem egyek.
Ès igy nem lètezik sem szentháromság,sem a biblia idèzetek szerint nègyessèg,mert külön van az Atya,külön a Fiu,külön a szentszellem ès külön az ember.
Ès ezek külön/külön egysègben vannak akaratban ès cselekedetben,mindenki a maga helyèn,fősèg ès alárendeltsèg szerint.
jó 7-es, most ne menjünk bele itt a szentháromság vitába, mert az már nagyon sok kérdésen hömpölyög és nem ide tartozik.
Nézd empirikusan. Azért írtam 2-ben a kérdést: honnan jön a teremtő gondolat? Bennünk van a Világ Világossága. Isten bennünk él. Ahogy a saját keletkezésünket sem tudjuk emlékezésből megragadni, úgy a Teremtéstörténetet sem (tapasztaltból sem, tudományosan sem) Mégis van, ami eredetében kezdetében (en arché) van életünkben és rá tudunk tekinteni: ezért itt lehe a teremtést megközelíteni az Újszövetség szerint (többek közt ezért sincs saját teremtésmítosza, mert ez nem mítikus, hanem egy olyan szellemi tevénységet igényel: amely nem múlt tudatú, hanem a keletkezésében, eredetében (en arcché) áll- abban van
Elég is János metafizikai prológusa.
Kezdetben volt az Ige, az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige (Szó. Logosz)
Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.
Amikor születik egy értelmes szó, egy VILÁGOS gondolat benned- kezdetében, eredetében ott a Teremtő, a Logosz.
De bizony utal a teremtésre.
(Máté 19:4, 5) 4 Így felelt: „Nem olvastátok-e, hogy aki teremtette őket, kezdettől fogva férfinak és nőnek alkotta őket, 5 és ezt mondta: »Ezért a férfi elhagyja apját és anyját, és ragaszkodik feleségéhez, és a kettő e g y test lesz.«
(Márk 10:5, 6) . . .. 6 De a teremtés kezdetétől fogva »Ő férfinak és nőnek alkotta őket.
Itt utal arra, hogy az Atyja az első emberpárt hogyan teremtette meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!