Ha Ádám és Éva nem bukott volna el, most hol lennének?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sem Ádám, sem pedig Éva nem léteztek abban a formában, ahogyan a Genezis elején olvashatjuk, így a kérdésnek nincs értelme. A Genezisben a szent szerző nem világtörténelmet ír, hanem választ ad azokra a kérdésekre, amik a zsidóságot abban az időben érdekelték. Izrael ugyanis akkor Babilonban van fogságban, ahol találkozott egy óriási nagy kultúrával, így elérkezettnek látták az időt, hogy megfogalmazzák saját maguk számára is az élet nagy kérdéseire a válaszokat a kezdeteket illetően. A szent szerző a művében felhasználja Izrael történelmi tapasztalatait, és a korabeli pogány világ képanyagát, amelyeket rendszerint antimitologikus tartalommal tölt meg, szemléltetve így a különbséget a pogány istenek és Izrael Istene között. Az Ádám-Éva story műfaja azonban az idők során feledésbe merült, így a későbbi kommentárok már szó szerint értelmezték. Ma azonban a modern bibliatudomány alaposan feltárta ennek a szakasznak a történelmi hátterét, így tudjuk, hogy a Genezist nem akkor olvassuk helyesen ha világtörténelmet látunk benne, hanem akkor, ha megértjük azt a mondanivalót, amit a képek mögött rejtőzik.
Dante
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyetértek Dante válaszával, azzal a különbséggel, hogy azért mégiscsak megpróbálom értelmezni ezt a kérdést. :)
Először is, a Paradicsom, azaz az Éden-kert földi helyszín. (Az is igaz, hogy néhány helyen a Mennyországot is Paradicsomnak nevezi a Biblia, de ennek ellenére a két hely nem ugyanaz.)
A Paradicsom négy folyójából hármat ismerünk: a Tigrist, az Eufráteszt és a Nílussal azonosított Gihont. (Kús földe a mai Etiópia, a Nílus forrásvidéke.) A negyedik folyó a Pison (valójában héberül Fison-nak, görögül Fiszon-nak ejtik) nem beazanosított.
Mindenesetre a három folyó területe az úgynevezett termékeny félhold tágabb környezete, az emberi civilizáció bölcsője.
A Paradicsomból való kiűzetés jelképesen értendő, nem térbelileg, hanem időbelileg kell értelmezni. Hiszen ezen a területen folyamatosan élnek emberek, csak a paradicsomi állapotok szűntek meg. Megszűnt az, hogy a fák gyümölcseit fogyasztva elvoltak, mint a befőtt, hanem kemény munkával kellett megtermelniük a napi élelmiszert.
A legenda a saját műfaji keretei között azt a valós történelmi eseményt meséli el, amikor a neolitikumban a termékeny félholdban a gyűjtögető életmódról áttértek a jól szervezett mezőgazdasági termelésre és megszülettek az első civilizációk. A tudomány ezt nevezi neolitikus agrárforradalomnak.
Káin és Ábel története pedig az első városállamok és birodalmak egymással rokon népeinek folyamatos háborúskodásaira is utal, minden egyéb más mellett, de ebben is megjelenik a földművelés győzelme (Káin) a nomadizáló állattartás fölött (Ábel).
Nos, ha nem esett volna bűnbe Ádám és Éva, akkor nem szűntek volna meg a legenda szerinti paradicsomi állapotok, nem lenne mezőgazdasági művelés, az emberek örökéletűek lennének, és nem lenne fájdalmas a szülés.
Ja, és valóban nem lenne Éjjel-Nappal Budapest, de nem is lenne rá igény :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Dante egy bizonytalan törtènelemre èpitette a bejegyzèsèt, amihez semmiköze a hitnek.Èn ugy gondolom,hogy ez az oldal vallásos dolgokkal foglalkozik.
Mivel Dánte nem hitszemekkel nèzi a tèmát,igy ha hitet szeretnènk meriteni a bejegyzèsèből,az már lehetetlen.
Mèg azt is mondhatom nyugodtan,hogy a tèma is ès a bejegyző is egyszoval hitetlen.
Ez az ő dolga mert a hit nemmindenkinek adatott,ès mèg akit nem èrdekel az Isten dolgai ès szava az csak törtènelmet kreál belőle.De tudjuk mi a törtènelem mindenki a maga javára irja meg.Amikor egy 6000 èves törtènelemről van szó ès minden iro a maga szájize szerint ujrairja akkor már az utolsó törtènet az elsőhöz viszonyitva a malacbol szárnyas állat lessz.
De a bibliát a forditok Isten fèlelemben irták forditották .
Mert töbször átolvastam a bibliát,èn nem találtam ellentmondást benne.
Kèrdès az,hogy mièrt lehetne a Dánte fèle törtènet hitelesebb az Isten által gondosan őrizett ihletett,iratott Szó.
Ezt azèrt nem vitatom mert a profèták,Jèzus ,az apostolok a Jelenèsek könyve amelyek ihletettek azok szilárd talajon állnak az ingoványos világi törtènelemhez amit hatalomsovárgo buszkèlkedő a kudarcot fel nem válaló emberek irtak,ami a hitetlensèg tükre.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
# 6
Tulajdonképpen mit akarsz ezzel te mondani?
Esetleg nem akarsz inkább a kérdésre válaszolni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
De mièrt is ne válaszolnèk:
Ha Ádám ès Èva nem buktak volna el,most örök èletet èlnènek itt a földön.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A mostani kereszténység szerint NEM volt Ádám és Éva, jelképes a történet.
A Biblia szerint pedig a Földön éltek, így ma is itt lennének.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!