A Szent Szellem hogy ne lenne már személy?
először is a tisztáznám - lélek (saját érzelem értelem akarat)
helyss forditas szerint Szent szellem, és nem lélek
Az Atya a Fiú és a Szent szellem nevében ~ in nómine Patris, at Filii, at Spiritus sancti
Patris-Atya
Filii-Fiu
Spirítus- sok nyelven hasonló, és nem lelket, hanem szellemet jelent.
ugye mikor spirituális dolgokrol beszelélünk, akkor szellemi dolgokrol van szó es nem lelkiekrŐl.
SZELLEMI LÉNY VAGYOK, VAN LELKEM(ERTELEM AKARAT) ÉS TESTBEN ÉLEK.
róma8:26- Ha ennél is valaki azt állítja, hogy nem személyröl van szó, akkor súlyos problémái vannak a nyelvtannal
Igazad van, de ne haragudj senkire, Pex et Bonum.
Az első fordításoknál Szent Szellet volt, de később elvetették, azután meg össze-vissza keverték s lélek és a szellem szó fordításánál:D
Az ember Egy- de ha beszélünk róla használhatjuk a
test-lélek-szellem
felosztást, ahol a lélek mintegy mediátor a test és a szellem közt
Úgy tudom az ÚSz-ben egy helyen van ez a három egy mondatban említve:
σῶμα - ψυχὴ - πνεῦμα -na itt legalább nem lehet keverni:D:D
1Tessz5,23
A békesség Istene szenteljen meg benneteket, hogy tökéletesek legyetek. Őrizze meg szellemeteket, lelketeket és testeteket feddhetetlenül Urunk, Jézus Krisztus eljöveteléig.
Αὐτὸς δὲ ὁ θεὸς τῆς εἰρήνης ἁγιάσαι ὑμᾶς ὁλοτελεῖς, καὶ ὁλόκληρον ὑμῶν τὸ πνεῦμα καὶ ἡ ψυχὴ καὶ τὸ σῶμα ἀμέμπτως ἐν τῇ παρουσίᾳ τοῦ κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ τηρηθείη.
aa
Szia :-)
Sokan, a háromságban hisznek. Ezért tévesen úgy gondolják, hogy a szent szellem egy személy, aki egyenlő Istennel, az Atyával. (Az 1Kor 8:6 másat ír erről.) Ezzel a nézettel összhangban sok bibliafordításban nagy kezdőbetűkkel szerepel a „szent szellem” kifejezés. Ám figyeld meg, mit mond erről egy katolikus teológus, Edmund Fortman: „Bár ezt a szellemet gyakran személyre utaló szavakkal írják le, valójában teljesen világosan kitűnik, hogy a (Héber Iratok) szent írói sohasem értelmezték vagy ábrázolták ezt a szellemet különálló személynek” (The Triune God).
Mi valójában a szent szellem? A héber rúʹach szót, mely az 1Mózes 1:2-ben szerepel, vissza lehet adni a „szellem” kifejezéssel, de „szélnek” is lehet fordítani, illetve más olyan szavakat is használnak rá, melyek jelentése egy láthatatlan tevékeny erőre utal. Ez jól megfigyelhető az 1Mózes 3:8; 8:1 versekben. Éppúgy, ahogyan a szél láthatatlan, de erőt fejt ki, úgy az anyagtalan és személytelen szent szellem is láthatatlan, de a hatása nyilvánvaló. Ez a szellem egy energia, amelyet Isten emberekre vagy tárgyakra áraszt ki, és azért működteti rajtuk, hogy bármilyen helyzetben vagy körülmények között megvalósulhasson az akarata. Vajon nehéz elhinni, hogy egy ilyen csodálatos erő árad ki a szent Forrástól, a mindenható Istentől? Egyáltalán nem!
Mi a helyzet az általad említett Róma 8:26 versel?
Károli féle fordításban így hangzik: "Hasonlatosképen pedig a Lélek is segítségére van a mi erőtelenségünknek. Mert azt amit kérnünk kell, a mint kellene nem tudjuk; de maga a Lélek esedezik miértünk kimondhatatlan fohászkodásokkal."
Hogyan segít nekünk a Lélek(szent szellem)?
Másik helyen elmondja a Biblia:
János 15:26
" Amikor megérkezik a segítő, melyet elküldök majd nektek az Atyától, az igazság szelleme, amely az Atyától jön, az tanúskodni fog rólam;"
1Korintusz 2:12
"Mi pedig nem a világ szellemét kaptuk, hanem azt a szellemet, amely az Istentől van, hogy megismerhessük azokat, amiket az Isten adott nekünk kedvesen."
Így működik, segít az embereknek is Isten szelleme.
Kedves KZitus!
Térden állva könyörgöm, ne keverd a háromságot a Szentháromsággal.
Sokféle háromság van: pl. Bramha-Visnu-Síva, vagy a filozófiában tézis, antitézis, szintézis,
de csak 1 azaz EGY Szentháromság van,
az amit ti nem hisztek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!