"Ímé, az ember olyanná lett, mint mi közülünk egy. " Ezt kinek mondja Isten? Isten az angyalok "szintjén" van, ha hozzájuk beszél?
Mikor azt mondja Isten, hogy "Teremtsünk embert.." akkor is többes számban beszél, úgyhogy kizárt, hogy az angyalokhoz szólna mivel az angyalok nem teremtenek!
-És akkor folytatja "Ímé, az ember olyanná lett mint mi közülünk egy."
Akkor vajon kihez beszélt?
Hiszel a Szentháromságba kedves kérdező?-mert ha eddig nem hittél akkor ezután hihetsz.
Jehova Isten nyilvánvalóan önmagára és az egyszülött Fiára utalt, amikor kijelentette: „az ember olyan lett, mint közülünk egy: tudja, mi a jó és mi a rossz” (1Mózes 3:22). Vizsgáljuk meg, hogy miért mondhatjuk ezt.
E szavak azután hangzottak el Jehova szájából, hogy kimondta az ítéletet az első emberpárra. Némelyek fejedelmi többesként értelmezik a „közülünk egy” kifejezést, ahogy egy király mondaná önmagára utalva, hogy „nem örülünk ennek”. Donald E. Gowan bibliatudós azonban ezt írja az 1Mózes 1:26-ról és 3:22-ről: „A legtöbb felvetődött értelmezést nem lehet alátámasztani az Ósz[övetség]ből: sem a fejedelmi többest, sem a fontolgatás vagy nyomatékosítás miatt használt többes számot, sem azt, hogy a többes szám az istenségen belüli több személyre utalna . . . , egyik magyarázatnak sincs sok értelme a 3. fejezet 22. versében, ahol a »közülünk egy« kifejezés áll.”
Jehova Sátánra, az Ördögre utalt?
Ez nem lenne ésszerű. Jehova azt mondta, hogy „közülünk egy”. Sátán már nem tartozott Jehova hűséges angyalai közé, ezért nem lehetett azok között említeni őt, akik Jehova oldalán vannak.
1Mózes 1:26 és a 3:22 szóhasználata közötti hasonlóság sejteti a helyes magyarázatot. Az 1Mózes 1:26 szerint Jehova így szólt: „Alkossunk embert a mi képmásunkra és hasonlatosságunkra.” Kihez intézte szavait? Pál apostol ezt mondta arról a szellemteremtményről, aki Jézussá, a tökéletes emberré lett: „Ő a láthatatlan Isten képmása, az egész teremtés elsőszülötte; mert általa teremtetett minden más az egekben és a földön” (Kolosszé 1:15, 16). Ennek alapján logikusnak tűnik, hogy az 1Mózes 1:26-ban Jehova az egyszülött Fiához, a ’mestermunkáshoz’ beszélt, aki vele volt az ég és a föld megteremtésekor (Példabeszédek 8:22–31). Az 1Mózes 3:22-ben lévő hasonló megfogalmazás arra enged következtetni, hogy Jehova szintén ahhoz szólt, aki a legközelebb állt hozzá, vagyis az egyszülött Fiához.
Isten egyszülött Fia kétségtelenül tudta, hogy „mi a jó és mi a rossz”. Mivel hosszú időt töltött Jehova közelségében, bizonyára jól megismerte Atyja gondolkodásmódját, elveit és irányadó mértékeit. Jehova meg volt győződve arról, hogy a Fia tisztában van ezekkel, és ragaszkodik hozzájuk, így talán valamekkora mértékben szabad kezet adott neki, hogy eljárjon bizonyos ügyekben, anélkül hogy közvetlenül kikérné a tanácsát. A Fiú tehát ebben az értelemben képes és jogosult volt eldönteni, hogy mi jó és mi rossz. Sátántól, Ádámtól és Évától eltérően azonban nem állított fel olyan értékrendet, amely ellentétben lett volna Jehováéval.
Harmadik személy kizárt, de ez egy másik téma, hogy miért.
utóbbi egy jehova tanúja volt
ez önmagában nem baj, de azért a válasz mérlegelésénél a kérdező vegye figyelembe, hogy ez a szekta szinte semmiben nem ért egyet a keresztény felekezetekkel ,olyan kérdésekben sem amiben a katolikus egyháztól a legkisebb szektákig mindenki egyet ért
ismer tény az is ,hogy a bibliát is átírták, és jelenleg nincs olyan lelet ami azt igazolná ,hogy az ő bibliai szövegváltozatuk hiteles és mindenki másé téves(amit ők állítanak), sem arra, hogy az első kereztények az ő nézeteiket vallották volna (amit úgyszintén állítanak, véleményük szerint az apostolok halála után mindenki áruló lett, ezért van ,hogy már az apostolok utáni első generáció is egész mást tanított mint jehova tanúi)
Kérdező ne vedd fel a 30% mert Őrtorony duma.
Mint mond Isten?
"Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra;"(ATYA)
(1Móz.1:26)
Mint mond János?
"Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge...Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett."(FIÚ)(Ján.1:1-3)
Mit mond a Zsoltáros?
"Az Úr szavára lettek az egek, és szájának leheletére
minden seregök."(SZENT LÉLEK)
(Zsolt.33:6)
Hosszú értelmetlen Őrtorony hazugságokat másolnak be ahelyett, hogy elfogadják az egyszerű igazságot!
Amikor az ószövetségi szerző megírta a könyveit nem gondolt semmilyen Szentháromságra. Tehát az Ószövetség eredeti értelmében, vagyis az író által szándékolt értelmében NINCS utalás sem a Szentháromságra, sem a Fiúra, sőt a Szentlélekre sem, legalábbis mint külön személyre.
Az Újszövetség fényében mi már ugyan átértelmezhetjük, de a tény, hogy az eredeti értelmezésben nincs a Szentháromságról szó az örök tény marad.
@ "Teremtsünk embert!"
Ez az úgynevezett "töprengő többesszám". Uralkodói többesszám azért nem lehet, mert azt a héber nyelv nem ismeri.
Mi magunk is szoktunk egymagunkban így beszélni: Megcsináljuk? Ne csináljuk? Jól van, csináljuk meg!
@ "Lám, az ember olyan lett, mint egy közülünk, ismer jót és rosszat."
Isten itt, mint a Seregek Ura az angyalai nevében beszél. Az ember ugyanis egy isteni lény szerettet volna lenni: "olyanok lesztek, mint az istenek, akik ismerik a jót és a rosszat." (Ter 3,5) Természetesen nem lett az, ezt csak a kígyó hazudta. Isten is csak gúnyból, megjátszott ijedtségből mondja, hogy "olyan lett, mint egy közülünk", mert szórakoztatja az ember lázadása, akárcsak egy felnőttet, akit meg akar verni egy kisgyerek: Hűha, micsoda félelmetes tudás, micsoda rettentő hatalom, pont olyan, mint a miénk. Végén még ő lesz itt az úr, akadályozzuk meg, amíg nem késő!
"A jó és a rossz tudás" egy magasabb rendű tudást jelent: "Hiszen uram, királyom olyan, mint az Isten angyala, tudja, mi jó s mi rossz." (2Sám 14,17)
Szia
Vedd kérlek figyelembe Krisztus, és Pál apostol szavait:
Kol 1:15–17, Kat.: „Ő [Jézus] a láthatatlan Isten képmása, minden teremtmény elsőszülötte . . . Mindent általa és érte teremtetett. Ő előbb van mindennél.”
Ján 17:5, Kat.: Jézus egy imájában ezt mondta: „Most te is dicsőíts meg, Atyám, magadnál: részesíts abban a dicsőségben, amelyben részem volt nálad, mielőtt a világ lett.”
Ezek az idézetek IS arra angednek következtetni, hogy Isten első teremtméénye a Fia, Jézus volt. Akkor miért ne gondolhatnánk, hogy az általad idézett mondatot a Fiának mondta, hiszen mindent "általa és érte teremtetett"?
Amit feljebb idézett valaki, "Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge...Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett."(FIÚ)(Ján.1:1-3) Szintén ugyan ezt igazolja. Mert mit jelenthet az, hogy kezdetben volt az Ige? Nem beszédet jelent? És miért tételezzük fel Istenről, hogy magában beszélt? Hiszen volt neki kivel megbeszélni a "teremtett" gplgogat, mert a Példabeszédek 8:22–31 úgy beszél Krisztusról, mint mestermunkásról az Atyja mellett, ahol arról olvashatunk, milyen örömet jelentett neki a teremtéés munkájában való közreműködés, sőt azt olvashatjuk, "amiben gyönyörűségemet leltem, az az emberek fiaihoz fűződik."
Vajon mit érezhetett a Fiú, amikor azt látta, hogy az "ember" elesett....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!