Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Kedves Jehova tanúi: Mi a...

Kedves Jehova tanúi: Mi a helyzet azokkal a versekkel, amelyek ellentmondanak a tanaitoknak?

Figyelt kérdés

Pár példa:


Lukács 1:68

„Áldott az Úr, Izrael Istene, mert meglátogatta és megváltotta népét."


Ez a vers az új világ fordításban teljesen máshogy van leírva.


Idézem:

'„Áldott legyen Jehova, Izrael Istene, mert a népe felé fordította figyelmét, és szabadítást szerzett neki.'



De ebbe a verseb már nem mert belenyúlni a társulatotok:


Ézsaiás 9:6 (Károli fordítás)


"Mert egy gyermek születik nékünk, fiú adatik nékünk, és az uralom az ő vállán lészen, és hívják nevét: csodálatosnak, tanácsosnak, erős Istennek, örökkévalóság atyjának, békesség fejedelmének!"


(Új Világ fordítás)


"Mert gyermek született nekünk, fiú adatott nekünk, és a fejedelmi uralom az ő vállán lesz. Így fogják nevezni: Csodálatos Tanácsadó, Erős Isten, Örökkévaló Atya, Béke Fejedelme"


(Idézet www.jehovatanui.blog.hu-ról)


Jézus születése az időknek előtte volt! Jézus az Ézsaiás 9,6 szerint "örökkévaló Atya", tehát nincs kezdete!


Ugyanezt támasztja alá, a Mikeás 5:2, ahol a próféta az eljövendő Messiásról jövendől eképpen!


"De te, Efratának Bethleheme, bár kicsiny vagy a Júda ezrei között: belőled származik nékem, aki uralkodó az Izráelen; akinek származása eleitől fogva, öröktől fogva van." (Mikeás 5:2) Károlyi fordítás


Tehát egyértelmű, hogy a születése révén egyenrangú az Atyával, de az is egyértelmű, hogy a születése az időknek előtte volt, különben nem lehetne "örökkévaló Isten" Jézus!


A Filippi 2:6 is azt a tényt erősíti meg, hogy Jézus mielőtt lejött a Földre, teljesen egyenlő volt az Atyával!


"Az az indulat legyen bennetek, ami Krisztus Jézusban is megvolt: 6mert ő Isten formájában lévén nem tekintette zsákmánynak, hogy egyenlő Istennel, 7hanem megüresítette önmagát, szolgai formát vett fel, emberekhez hasonlóvá lett, és magatartásában is embernek bizonyult; 8megalázta magát, és engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig. 9Ezért fel is magasztalta őt Isten mindenek fölé, és azt a nevet adományozta neki, amely minden névnél nagyobb, 10hogy Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és földalattiaké;"



Ezek után tagadjátok-e még Krisztus Istenségét?



2016. jan. 29. 11:18
1 2 3 4
 21/40 anonim ***** válasza:

19re: mert EMBER volt akkor és ott, ráadásul amíg hazug módon tanítják nektek a Szentháromságot, addig nem is fogod megérteni.

Ember volt és neki is kellett döntenie a jó mellett, ezt Ézsaiásnál olvashatjuk. Mivel ember volt, ezért imádkoznia is kellett, mert ez hozzátartozik az élethez, ahogy a többi emberi dolog is. A Károli pedig nem okoz zavart, csak annak, aki valami egészen másban hisz, mert azt tanítják neki és ezért kellett kiadni olyan Bibliát, ami át van írva és alátámasztja a hazugságokat.

2016. jan. 31. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/40 Tantételbeli ***** válasza:

Kedves kérdező!


A Filippi 2:6-ről kérdeztél. Ősszeállítottam egy kis elemzést, mi hogyan látjuk:


A Filippi 2:6 ezt írja Krisztusról:

"Mert ő Isten formájában lévén nem tekintette zsákmánynak [harpagmosz], hogy egyenlő Istennel" (Újfordítás,MBT) Vajon azt akarja közölni itt az ihletett Irás,hogy Jézus Istennel egyenlő? Nem,hiszen a Szentírás azt tanítja Jézusról,hogy ő Isten Fia volt (Máté 8:29,14:33,16:16,27:54, Márk 1:24,5:7, 14:61,62 ,Lukács 1:32,25, János 1:34,49,3:16,5:25,10:36,11:4,27, 19:7,20:30, Galácia 4:4,1Tesszalonika 1:10,1Já-nos 4:9,10,14,15,5:5,13), aki alárendeltségben van az Atyjához képest,és minden-ben engedelmes neki (Máté 20:23,26:39,János 4:34,5:19,20,30,6:38, 8:29,14:28, 31,1Korintusz 3:23,11:3,15:28,Héberek 5:8,10:9) Más fordítások pontosabban adják vissza a görög szöveg lényegét:

„aki bár Isten formájában volt, nem tekintette megragadni való dolognak azt, hogy ő Istennel legyen egyenlő”. (The New Testament, G. R. Noyes)

„Ő - aki igazán isteni természetű volt! - magabiztosan soha nem tette magát Istennel egyenlővé.” (Das Neue Testament, átdolgozott kiadás, Friedrich Pfafflin)

„aki bár isteni formában volt, az Istennel való egyenlőséget nem tekintette olyan dolognak, amit mohón ki kellene sajátítania magának”. (La Bibbia Concordata)

„Ő mindig az isteni természet birtokosa volt, de nem gondolta, hogy erőszakkal kellene kísérletet tennie az Istennel való egyenlővé válásra.” (Today’s English Version)

.„Aki, amikor isteni formában volt, nem tekintette az Istennel való egyenlőséget olyasminek, amit meg kellene ragadnia.” (The New Jerusalem Bible)

Ennek az idézetnek tehát az a mondanivalója, hogy Krisztus nem akarta magához ragadni, nem szándékozta megszerezni az Istennel való egyenlőséget, nem tekintet-te azt céljának.(Mint ahogyan Sátán meg akarta szerezni lázadásakor, vö Ézsaiás 14:12-14) A legtöbb keresztény bibliafordítás azonban pontatlanul fogalmaz és így elhomályosítja az eredeti szöveg értelmét (illetve a trinitárius dogma kedvéért szán-dékosan más értelmet ad neki)

Egyesek azonban azt állítják, hogy még ezekből a pontosabb fordításokból is ki-következtethető: 1. Jézus már egyenlőségnek örvendett, de nem akart ahhoz ra-gaszkodni, vagy hogy 2. nem kellett az egyenlőséget megragadnia (illetve az egyen-lőségért törekednie), mivel már rendelkezett vele.E tekintetben Ralph Martin a The Epistle of Paul to the Philippians című művében az eredeti görögről ezt mondja: „Vitatható, hogy az ige értelme a valóságos ’megragadni’, ’erőszakkal elvenni’ je-lentéséből átcsúszhat-e a ’ragaszkodni’ szó értelmébe.” A The Expositor’s Greek Testament is ezt mondja: „Nem találunk semmi olyan utalást, hogy a . . . ['harpazo'] vagy annak bármelyik származéka a ’birtokban tartani’ vagy ’visszatartani’ jelentés-sel bírna.Kivétel nélkül ’bitorolni’, ’erőszakkal elvenni’ jelentéssel fordul elő. Megen-gedhetetlen tehát, hogy a ’megragadni’ eredeti jelentésétől eltérve egy teljesen más, ’ragaszkodni’ jelentést kölcsönözzünk neki.” (Grand Rapids, Mich.; 1967, W. Robertson Nicoll, III. köt., 436-7.o.) A Strong's Bible Dictionary szerint a 'harpag-mosz' jelentése "(el)rablás,fosztogatás" A Thayer's Greek Lexikon szerint azt jelen-ti: "rabolni(tolvajlás), lefoglalni, megragadni, zsákmányolni (vmit és nem díjként sze-rezni)" Nincs tehát "birtokolni" vagy "megtartani" értelme. .Ez jól látszik azokból az íráshelyekből, ahol a 'harpazo' ige szerepel (Károli):

Máté 11:12: "...az erőszakoskodók ragadják el azt"

Máté 12:29: "...a hatalmasnak házába és rabolhatja el annak kincseit"


Máté 13:19: "...eljő a gonosz és elkapja azt, a mi annak szívébe vettetett vala..."


János 6:15: "...hogy jőni akarnak és őt elragadni, hogy királylyá tegyék..."


János 10:12: "...és a farkas elragadozza azokat, és elszéleszti a juhokat"


János 10:28,29: "...és senki ki nem ragadja őket az én kezemből...senki sem ragadhatja ki azokat..."


Cselekedetek 8:39: "...az Úrnak Lelke elragadá Filepet..."


Cselekedetek 23:10: "...parancsolá, hogy a sereg alájővén, ragadja ki őt közülök..."


2Korintusz 12:2: "...elragadtatott a harmadik égig"


1Tesszalonika 4:17: "...a kik megmaradunk, elragadtatunk azokkal együtt a felhőkön az Úr elébe..."


Júdás 23: "Másokat pedig rettentéssel mentsetek meg, kiragadva őket a tűzből..."


Jelenések 12:5: "...és ragadtaték annak fia Istenhez és az ő királyiszékéhez"



A 'harpazó' ige és annak semmilyen származéka nem jelenti hát valaminek a megtartását/birtoklását, mint ami már eleve az illetőé, így nem lehet ilyen jelentése a Filippi 2:6-ban sem. Jézus tehát nem tekinthette az Istennel való (állíólagos) egyenlőségét olyan dolognak, amivel már jogosan rendelkezett/birtokolt, csakis olyannak, amit meg lehet(ne) szerezni/elbitorolni. Erre azonban még csak nem is gondolt, ez a görög szöveg lényegi mondanivalója A bibliafordítók készítői ellenben sok esetben hajlanak arra, hogy a trinitárius nézetek megtámogatása érdekében eltérjenek a szabályoktól.


A környező versek (3–5, 7, 8) szövegösszefüggéséből egyértelműen kitűnik, ho-gyan kell a 6. verset értelmezni. A filippieket Pál erre kéri: „alázattal különbnek tart-sátok egymást magatoknál” (3) Pál Krisztust kiváló példának tekintette ebben a vonatkozásban,és felszólította a keresztényeket: „Az az indulat legyen bennetek, a-mi Krisztus Jézusban is megvolt.”(5) Vajon felszólíthatók Krisztus követői arra, hogy "ne zsákmánynak", hanem jogosnak tekintsék "azt, hogy Istennel egyenlők"? Nyil-vánvalóan nem! Arra azonban felszólíthatók,hogy kövessék Mesterük példáját az alázatosság tekintetében, hiszen Jézus is "szolgai formát vett fel" (7), "megalázta magát, és engedelmeskedett [Istennek] mindhalálig."(8)

A Filippi 2:6 az eredeti görögben tehát távolról sem azt akarja állítani, hogy Jézus magát Istennel egyenlőnek gondolta volna, éppen ellenkezőleg, a szöveg tárgyilagos olvasásából az tűnik ki, hogy Jézus sohasem gondolkodott úgy, hogy Istennel egyenlővé tegye magát. Nem, hanem "Isten formájából" megüresítette önmagát, szolgai formát vett fel, s emberhez hasonlóvá lett. Emberi létét pedig alázatosan, Is-tenének és Atyjának való engedelmességben élte meg, egészen a kínoszlopon való haláláig.


Az Szentírás Új Világ fordítása pontosan adja vissza a görög szöveg értelmét: "aki, noha Isten formájában létezett, nem foglalkozott az elbitorlás gondolatával, tudniillik azzal, hogy Istennel egyenlő legyen."

Ám még ha úgy is értenénk a 'harpagmosz" szó jelentését, ahogy a háromság-val-lók szeretnék, még az sem jelentené azt, hogy Jézus abszolút értelemben egyenlő Istennel. Miért nem? Mert az "egyenlő"-nek fordított görög 'iszosz' szó nem teljes azonosságot, hanem csupán valamiben/egy bizonyos dologban való egyenlőséget jelent. Ezt igazolják a szó előfordulási helyei a görög szövegben:

Máté 20:12 - A munkások nyilván nem váltak szószerint egyenlővé/azonossá, csu-pán az elbírálásban/kifizetésben.

Márk 14:56,59 - a tanúvallomások nem egyeztek. Nos a tanúvallomások soha nem lehetnek teljesen azonosak, legfeljebb lényegi mondanivalójukban lehetnek meg-egyezők.

Lukács 6:34 - A kölcsönadott pénz sem lehet ugyanaz- hiszen az elköltésre kerül - csupán a visszaadott összeg értéke lehet ugyanannyi

János 5:18 - A vád, miszerint ember létére Istenné teszi magát, holott Krisztus nem abszolútizálta a saját isteni jogkörét/illetékességét/eredetét, hanem azt csupán olyan isteni szintű kategóriába sorolta, mint Izrael bíráinak istenségét – amit meg éppen Isten Szava erősít meg, hiszen arra hivatkozva utasította vissza a vádat (lásd János 10:33-36)


Cselekedetek 11:17 - a szellemi ajándékok sem voltak teljesen azonosak (Károli már eleve csak "hasonlónak" fordítja az 'iszosz'-t), bár mindegyik a szellem által ered, mégis különbözőek, és különböző mértékűek voltak (vö 1 Korintusz 12:4-11)

Jelenések 21:16 - a mértékegységek számértéke megegyezik, azonban az oldalak nyilvánvalóan nem lehetnek azonosak, hiszen pl. a bal oldali az nem a jobb oldali és fordítva.

Ha ilyen, szentírási értelemben vesszük az 'iszosz'-t a Filippi 2:6-ban is, akkor még inkább kidomborodik az a gondolat, hogy Jézus nem hogy nem akart abszolút érte-lemben egyenlővé válni Istennel, hanem az Atyja iránt érzett nagyfokú alázatából ki-folyólag arra sem vágyott, hogy bármiben is/bármilyen dologban Vele egyenlő le-gyen. Ezért kitűnő példa Jézus az alázatban, és ez Pál fejtegetésének (2:3-8) a lé-nyege.

Az, hogy Jézus a földrejövetele előtt "Isten formájában [morphé] létezett", szintén nem igazolja, hogy egyenlő lett volna Istennel. A gr. 'morphé' szó jelentése: 'alak', 'forma','külső megjelenés' (Strong's concordance) Milyen Isten "formája"? A János 4:24 szerint Jézus ezt mondja az Atyáról: "Az Isten Szellem [pneuma]" Mit jelent ez? Azt, amit egyik alkalommal ő maga magyarázott a tanítványainak: "Nézzétek meg a kezemet és a lábamat, hogy én magam vagyok az; tapintsatok meg, és lássátok, mert a szellemnek [pneuma] nincs húsa és csontja, mint ahogy látjátok, hogy nekem van.” (Lukács 24:39) Isten tehát szellemi lény (vö 2Korintusz 3:17), azaz nincs fizikai-anyagi teste. A Szentírás ezért "romolhatatlan"-nak " és "láthatatlan"-nak is nevezi (1Timóteusz 1:17) Jézus, mielőtt a földre jött, ily-en létformában ('morphé') létezett az egekben. Ettől azonban még nem volt az Atyá-val, Jehova Istennel egyenlő. Miért nem? A Szentírás az angyalokat, Isten teremtett mennyei fiait is "szellemek"-nek nevezi (1Királyok 22:21; Héberek 1:7)., akik "Isten-hez hasonlók" (Zsoltárok 8:5 [6,Károli] Az 'elohim, szó szerint "istenek" itt szellemi lényeket jelent, vö.Jéberek 2:7) Ahogyan Isten égi szellem-fiai nem voltak vele egyenlők, úgy Jézus sem volt az azzal, hogy hozzájuk hasonlóan "Isten formájában létezett" (A Héberek 1:9 a szövegösszefüg-gés szerint az angyalokat a Fiú "társainak" nevezi, aki azonban felettük áll az Isten-től kapott állása miatt [Vö. Filippi 2:9-11-et a Héberek 1:4-el.] Ha tehát Jézusnak az egekben "társai" az angyalok ('metokhúsz', ahogyan a Genezáreti tavon halászók is egymás társai ['metokhoisz'] voltak- Lukács 5:7) - bár Istentől kapott rangjában fe-lettük áll - akkor ő nem lehet a Mindenható Isten [Neki nem lehetnek csupán "társai" az angyalok, hiszen Ő a Teremtőjük és életadójuk] -, hanem hozzájuk hasonlóan te-remtett lény! Továbbá az ősi zsidó nép történelme alatt Krisztus angyali szerepet töltött be, és Pál is tett rá célzást, hogy angyal volt, lásd Galácia 4:14, 1Korintusz 10:4)


A Filippi 2:6-ban szereplő görög ige megfelelő értelmezése tehát nem azt igazol-ja,hogy Jézus egyenlő volt Istennel, hanem éppen az ellenkezőjét.

2016. febr. 7. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/40 A kérdező kommentje:
Szép munka, már csak a Lukács 1:68 maradt hátra. Várom a válaszod.
2016. febr. 7. 11:42
 24/40 anonim ***** válasza:

12-ős:Nem látod,hogy KZitus menyire es türelmesen,harag nélkül a Bibliából megmagyarázta a kérdést?

Es nem látod,hogy analfabéta modon se bibliára de még a te dogmádra sem támaszkodsz,csak levegőt vagdosol?

2016. ápr. 17. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/40 anonim ***** válasza:

9-es.Vissza olvastad azt amit irtál:

Azzal a lealacsonyodott hangvételel.

Mind ha parancsolgatnál a Tanulnak,hogy feleljenek a kérdésedre.

Hát nagyon inteligens lehetsz,s hát még aki nevelt ugy a szüleid mint a vallásod.

Ha az keresztény mind te vagy,akkor milyen az aki nem keresztény ott körülötted.

Remélem szégyelnek a szüleid es a vallásod is.De ha nem akkor velük is baj van! Büzlenek a szavaid az oldalon.

El vadászod azokat a hittársaidat is akik tévedésből veled voltak.

2016. ápr. 17. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/40 anonim ***** válasza:

Szomorú ténymegállapítás,hogy sokan nem tudnak Bibliát értelmezni,mert az egyén ,legyen bármilyen vallású,a saját gondolkodásmódjához keres bibliai idézeteket,és alátámasztja vele azt amit tanítani akar ,vagy azt amit hírdet.


Evvel szemben Jézus az emberek gondolkodását szeretné megváltoztatni,a helyes irányba.Ebben segít Isten Szent Szelleme is.

Legyetek Krisztuscentrikusak,hogy felragyogjon nektek Isten ismerete Jézus arcán.

2016. ápr. 17. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/40 KZitus ***** válasza:

Szia


Lukács 1:68

„Áldott az Úr, Izrael Istene, mert meglátogatta és megváltotta népét."


Lukács 1:68

„Áldott legyen Jehova, Izrael Istene, mert a népe felé fordította figyelmét, és szabadítást szerzett neki."


Az értelme ugyan az, hiszen Izraelnek Jehova volt és ma is az(zsidó népnek) Isene.

2016. ápr. 17. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/40 anonim ***** válasza:
Kérdező.Rá épültél arra,hogy az UVF.hibásan van forditva,eltér a Károlitol.
2016. ápr. 18. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/40 anonim ***** válasza:

Flytatás a 28-as.De ha nemakarsz rossz indulati lenni látod,hogy se szöveg összefüggésben se utalásnál nincs értelmezési külömbség.

És nem gondoltál arra,hogy tökéletesebb a mai fordítás mint ezelőtt 600-700 évvel?.Nembeszélve az akkori és a mostani nyelvezetrő.

2016. ápr. 18. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/40 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező:Honan tudod melyik a tökéletesebb fordítás.

Remélem nem az előítélet vezet,mint egy rossz keresztényt?

2016. máj. 15. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!