Ha Adamnak es Evanak csak fiugyermekei voltak (Kain, Abel es utolag Seth), akkor hogy terjedt el az emberiseg?
Úgy, hogy elkezded olvasni a Bibliát, és megpróbálsz eljutni egészen az ötödik fejezetig, ami nagyjából negyed óra lassú, odafigyelt olvasással:
4. És telének Ádám napjai, minekutánna Séthet nemzette, nyolczszáz esztendőre, és nemze fiakat és leányokat.
Innen kiderül, hogy voltak lányai is. És ha megrökönyödnél a vérfertőzésen, akkor elolvashatod az ilyen kérdésekre adott válaszokat, nagyjából lassan ezres nagyságrendben, és választ kapnál arra, hogy a vérfertőzés honnan is van... De ha nem megy, leírom újra...meg újra, meg újra....meg újra, meg újra.. meg újra...
De böngéssz ezek között:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kereses.php?keres=%E1d%E1m+%E9..
"Innen kiderül, hogy voltak lányai is"
A szövegben azt olvassuk, hogy Ádám pontosan Ábel halála és Sét születése után nemzett más gyermekeket, köztük lányokat is. Kain és Ábel esetében nincs másokról szó, csak róluk.
Szia!
A Biblia kezdetben látszólag egyáltalán nem tesz említést leánygyermekek születéséről, csupán közli, hogy "Kain ismerte az ő feleségét..." (1Móz 4,17). Az 1Móz 5,4-ben azonban már azt olvassuk, hogy "Ádám... nemzett fiakat és leányokat".
Annak az oka, hogy a Biblia alig tesz említést a lányokról, a korabeli társadalmi szemléletben és értékrendben keresendő, ami gyakorlatilag az egész Biblián végigvonul, és érezteti hatását, hogy a férfiak társadalmi szerepét, jelentőségét és felelősségét többre értékeli. (Ez a jelenség nem is olyan régen még nálunk is ismert volt.)
A probléma másik oldala a vérfertőzés, azaz a vérszerinti testvérek házasságkötése, amelyből köztudottan nagy valószínűséggel fogyatékos utódok születése várható, ezért a mai polgári törvények tiltják is. Itt ismét a Biblia szemléletét kell figyelembe vennünk, amely gyökeresen eltér az általában uralkodó történelemszemlélettől. Az evolúciós felfogás szerint egy folyamatos fejlődés, felívelés jellemzi az emberiséget és annak történelmét, míg a Biblia ennek éppen az ellenkezőjéről, a szüntelen és egyre erősödő hanyatlásról beszél, amelynek kiindulópontja a kezdeti tökéletes állapot volt, és gyökere az erkölcsi hanyatlásban keresendő, de bizonyos vonatkozásokban az anyagi világra is kihat (lásd pl. "Átkozott legyen a föld temiattad... Tövist és bogáncskórót teremjen tenéked..." 1Móz 3,17-18). Így azok a ma ismeretes rendellenességek, amelyek testvérházasság esetén az utódok genetikusan meghatározott megbetegedései hátterében meghúzódnak (a sérült DNS, amely a különböző örökletes tulajdonságok átörökítésért felelős molekulalánc), minden bizonnyal ismeretlenek voltak egy olyan világban, ahol "minden igen jó" volt, illetve amikor még éppen csak megindult a romlás folyamata a bűnesetet követő időkben. Hogy a Biblia üzenete ebben a vonatkozásban is mennyire valószerű, éppen az bizonyítja, hogy Mózes idejére - i.e. XV. sz., azaz kb. 2500 évvel a teremtés után később - már ugyanúgy megjelenik a testvérházasság tilalma, ahogyan az napjainkban is ismert (3Móz 18,6. 9). Ebből kitűnik, hogy a Biblia előtt sem ismeretlen a jelenség és az általa hordozott veszély, de arra is utal, hogy ez nem volt mindig így.
Üdv. Péter
Szóval nem tudod a saját szavaiddal elmagyarázni? Akkor gyanítom, hogy Te sem érted, illetve a mű belső logikájával van a gond.
Már a második kérdés, ahol a kérdező abban a tévedésben van, hogy Ádámnak és Évának csak fiai születtek, és kijavítjuk, hogy a Biblia is említi, hogy lányaik is születtek. Te meg leírod, nem, mert a lányok később születtek. Ha saját szavaiddal nem tudod leírni, miért jogos az első látásra teljesen irreleváns megjegyzésed, akkor nem lehet komolyan venni az elméletet sem, amelyre hivatkozol.
@15:31 - te most szándékosan játszod a tájékozatlant vagy tényleg az vagy?
A Szentírás szövege szerint Kain és Ábel idejében más gyerekeknek híre-hamva nincs! Tehát Kain megnősülni sem tudott, mivel a szöveg szerint Ádám csak Sét születése után nemzett csajokat. Vagyis ellentmondás van a szövegben, ha történelmileg értelmezzük. Ha azonban elfogadjuk, hogy a Kain és Ábel story a régi, kenita hagyományból lett önállóan a Szentírásba illesztve etiológiaként, akkor nincs semmiféle baj.
Most visszanéztem a múltkori kérdést: ott a legutolsó megjegyzésedből az jön le, hogy a kérdés valójában arról szól, hogyan alapíthatott Káin családot. De nem értem, miért magyarázol ilyet bele a kérdésbe. Ha Káinra vonatkozna a kérdés, akkor azt az igehelyet idézte volna a kérdező itt és amúltkori kérdésnél is.
Hozzáteszem, nem értem azt sem, miért probléma, ha később születtek Ádámnak és Évának lányai, hiszen nem írja le a Biblia, mennyi idővel a száműzetése után alapított családot Káin. De ez tényleg nem ide tartozik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!