Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A szentmisén miért jelenik...

A szentmisén miért jelenik meg a kenyér (ostya) és a bor, ha a biblia azt mondta ne igyanak alkoholt?

Figyelt kérdés
2015. dec. 3. 18:43
1 2
 11/15 Unari válasza:
csak abba gondolj bele abban a korban mi volt egészségesebb a bor vagy a víz.
2015. dec. 9. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim válasza:

(Bocsi az offért, 10-esnek válaszolok)

Kedves 10-es. Ezt te sem gondoltad komolyan?

Senki soha nem beszélt 3 éjről és 3 nappalról.

Péntek harmadnapja vasárnap.

Csak gondolj bele. Pl. karácsony péntekre esik, akkor karácsony másnap szombat, ebből következően a harmadnap vasárnap.

2015. dec. 15. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

Utolsó!


Jézus halálára a hagyomány alapján pénteken emlékeznek meg nagy egyházak.

Vajon melyik nap halt meg, feszítették meg Jézust?


Elöljáróban annyit kell tudni, hogy a pászkabárányt 14-én kellett leölni.

2Krón 35,1 És megtartá Jósiás Jeruzsálemben a húsvétünnepet az Úrnak; és megölék a páskhabárányt az első hónap tizennegyedik napján.


Aznap este el is kellett fogyasztani. Ez volt a pászka vacsora. Az azt követő napon kezdődött a kovásztalan kenyerek ünnepe, mely hét napon át tartott. Az első és az utolsó napja szent gyülekezés napjai voltak, szigorú nyugalomnap, azaz sabbat. Nemcsak a szombatokat hívjuk sabbatnak, hanem azokat a napokat is, mikor olyan ünnepnapra esik, mikor nyugalomnap van elrendelve. Ilyen a kovásztalan kenyerek első és utolsó napjai is.


Azt tudjuk, hogy a hét első napján, azaz vasárnap, mivel Isten népének utolsó napja a szombat, korán reggel, napfelkelte előtt, már üresen találták a sírt. De vajon pénteken halt meg?


Olvasni az evangéliumokban ilyesmit:

Jn 19,31 A zsidók pedig, hogy a testek szombaton át a keresztfán ne maradjanak, miután péntek vala, (mert annak a szombatnak napja nagy nap vala) kérék Pilátust, hogy törjék meg azoknak lábszárait és vegyék le őket.


Itt a péntek szó a παρασκευή (paraszkeué), azaz az előkészület napja, a szombatot megelőző nap. A hébereknél nem volt neve a napoknak, csak első nap, második nap, stb. Egyedül a szombatnak a neve, hogy nyugalom napja, illetve az ezt megelőző nap neve, hogy előkészületi nap. Mivel az ünnepek egy része szintén szombat napnak minősül, így ez az idézet nem azt bizonyítja, hogy péntek volt, hanem azt, hogy nyugalom napja előtti nap volt. Persze, hogy az volt, mivel 15-e a kovásztalan kenyerek napjainak első napja sabbat, azaz nyugalom napja. Ebből még nem lehet tudni, hogy melyik napon ölték meg a Krisztust.


Jézus ezt mondta:

Mt 12,40 Mert a miképen Jónás három éjjel és három nap volt a czethal gyomrában, azonképen az embernek Fia is három nap és három éjjel lesz a föld gyomrában.


Jézust este felé tették a sírba. Tehát az azt követő éjszaka az első éjjel, és még három nap volt a sírba. Ha szerda éjjel az első, akkor az első nappal a csütörtök, a második a péntek, a harmadik a szombat. Így szombat végén kellett, hogy feltámadjon, mert szerda éjjel, csütörtök éjjel, péntek éjjel szintén három.


Szerdán volt 14-e, akkor ölték meg a pászkabárányt, ahogy Jézust is akkor ölték meg, csütörtök volt 15-e, a kovásztalan kenyerek első napja, pénteken szerezhették be az olajokat az asszonyok, tervezve a vasárnapi megkenését Jézus testének. Napközben nem mertek odamenni a sírhoz, mivel féltek a Júdabeliektől. Ez látható a János 20,19-ből is. Tehát pénteken beszerezték az olajt, előkészültek a megkenésére, de naplemente után nem mehettek be, mivel Izrael népe naplemente után már a sabbatot ünnepelte, nem dolgozhatott. A szombatot munka nélkül töltötték, vasárnap kora reggel, mikor még sötét volt, látta Mária, hogy a kő a sír bejáratánál el van gördítve:

Jn 20,1 A hétnek első napján pedig jó reggel, a mikor még sötétes vala, odaméne Mária Magdaléna a sírhoz, és látá, hogy elvétetett a kő a sírról.


A katolikus hagyomány szerint pénteken tartják a keresztre feszítés napját, de ebben az esetben Jézus bizony nem mondott volna valós dolgot? Ők azzal érvelnek, hogy nem a harmadik napon, hanem harmadnapon támadt fel, hogy a péntek már eleve egy napnak számít, és azzal, hogy elkezdődött a vasárnap, az a harmadik nap. Pedig péntek este tették a sírba, és Krisztus nem azt mondta, hogy három nap és három éjjel lesz halott, hanem azt, hogy három nap és három éjjel lesz a sírban. Tehát a pénteket semmi esetre sem lehet egy napnak számolni. Ráadásul ha pénteket tekintjük a megfeszítés napjának, akkor hogy is jön ki a három éjjel? Péntek éjjel, szombat éjjel akárhogy is számolom csupán kettő éjszaka. Tehát ez már így is hamis számolás.

A harmadnapon kifejezés senkit se zavarjon, mivel ez a szó a tritosz, azaz a harmadik.


A harmadik nap pedig ha szerdát vesszük, akkor az a szombat. Szerintem szombat végén valamikor naplemente környékén támadhatott fel. De az biztos, hogy nem pénteken halt meg.

2015. dec. 15. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim válasza:
...hogy mindeni láthassa, hogy mekkora kamusok.
2015. dec. 16. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

A 13-ad választ csak ezért írtam le:

"Senki soha nem beszélt 3 éjről és 3 nappalról. "


"Csak" Jézus...

2015. dec. 17. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!