A szentmisén miért jelenik meg a kenyér (ostya) és a bor, ha a biblia azt mondta ne igyanak alkoholt?
Igaza van az előttem szólóknak. Sőt, Szent Pál a gyógyhatása miatt javasolja is a borivást Timóteusnak:
"Ne csak vizet igyál, hanem gyomrod és gyakori gyöngélkedésed miatt igyál egy kis bort is." (1Tim 5,23)
kánai mennyegzőn is berúgnak, stb
a kereszténység nem tiltja a szeszfogyasztást, csak azokat az ésszerű kereteket adja meg amiket a józan ész, a modern orvosturomány és az egyszerű közerkölcs is
Nem azt mondta, hogy egyetek kovásztalan kenyeret és igyatok bort!
Beazonosította a kenyeret, mint testét, amit megtört, és odaadta a tanítványoknak, erre mondta, hogy ezt cselekedjék az Ő emlékezetére. Tehát törjük meg a testünket, ahogy Jézus tette értünk, és adjuk oda a másiknak. Szó sem volt semmiféle okkultista jellegű hókuszpókuszról. Csak sokkal egyszerűbb hetente, évente, havonta egy öt perces szeánszon részt venni, mint az életünket adni a másikért. Ezt mondjuk megértem! :)
János 15
12. Ez az én parancsolatom, hogy szeressétek egymást, amiképpen én szerettelek titeket.
13. Nincsen senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja az ő barátaiért.
János 15, 12 Ez az én parancsolatom, hogy szeressétek egymást, amiképpen én szerettelek titeket.
János 13
15. Mert példát adtam néktek, hogy amiképpen én cselekedtem veletek, ti is akképpen cselekedjetek.
16. Bizony, bizony mondom néktek: A szolga nem nagyobb az ő Uránál; sem a követ nem nagyobb annál, a ki azt küldte.
17. Ha tudjátok ezeket, boldogok lesztek, ha cselekszitek ezeket.
# 7
"Az utolsó vacsorán ittak bort és ettek kovásztalan kenyeret"
Kovászos kenyeret ettek.
Azt utolsó vacsorát nem Széder-este (pénteken alkonyat után), hanem előző nap, csütörtökön este megtartották. Méghozzá azért, mert a pénteken nap közben vágták le az áldozati bárányt az esti vacsorához a jeruzsálemi templom udvarán, és Krisztus ezzel a rituális vágással egy időben áldozta fel magát nagypénteken a kereszten.
Így a csütörtök esti vacsorakor még nem volt tiltás a kovácsos kenyérre. Másik fontos üzenete az utolsó vacsorának, hogy ez nem csak egy Széder-este volt, hanem Krisztus ezzel Melkizedek áldozatát is bemutatta.
Ezért az Eucharisztia kovászos kenyérrel történt mindig is, és az ortodox egyházban azóta is. A katolikus egyház is csak a 12. század óta használ kovásztalan kenyeret, ostyát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!