A katolikus egyház tényleg ezt mondja az abortuszról?
akkor passz. ( még a rohadt kommunista elvű iskolákban sem mondtak ilyen ökörséget, "hogy az apának joga van","Hogy a feleségemmel jobban elleszek" - egyik egyház meg soha semmikor nem mond / mondott ilyet, hogy embernek "joga van" az élet-halál felett dönteni - ahhoz Istennek van "joga") Van még egy lehetőséged, mi itt feladjuk szerintem - holnap tisztázod az iskolában.
(10-es köszönöm a választ)
Katolikus tanítás: abortusz tilos, kivéve, ha méhen kívüli a magzat (ugye az egyértelműen mindkettejük halálával járna), vagy ha az anya életét veszélyeztetheti (pl rákos az anya, nem tudják kezelni a terhesség miatt). Ez utóbbi esetben az öntudatánál lévő anya dönthet úgy, hogy ő ki akarja hordani a babát, ha lehet halasztani a kezelést akkor is, ha esetleg az életébe kerül-nyilván akut életveszélyben nem teheti ezt, mert az totál hülyeség lenne, ő is és a baba is meghalna. Ilyenre (rákos, és elhalasztja a kezelést) van példa, olyan is, hogy meggyógyult utána a nő, olyan is, hogy meghalt. Az egyiket Gianna Beratta Mollát mér szentté avatták, a másikat Chiara Corbellét valószínűleg nemsokára fogják (ő egyébként kortársunk, kb 30 éves lenne most).
Szerintem a tanárod arra a debreceni esetre gondolhatott, ahol az anyának már esélye sem lett volna, és a babát megmentették (kómában volt az anya hónapokig, amíg megérett úgy a baba, hogy világra tudták segíteni.)
Egyébként aki abortuszt követ el, annak a számára is lehet megbocsátás (pl. akit megerőszakolnak, azért én leborulok az előtt, aki megtartja az erőszakból fogant gyermeket), direkt szervez is a katolikus egyház ilyen lelkigyakorlatokat, ahol a gyógyulás, kiengesztelődés (nem a sárbadöngölés) a cél.
Itt valami nagyon félre van értve...
A Katolikus Egyház tiltja az abortuszt, mivel az életet a fogantatás pillanatától számítjuk. Az abortusz akkor megengedhető, ha az anya élete veszélyben van.
Lehet olyan helyzet, hogy szülés közben komplikáció lép fel, az anya kómában van, és választani kell, hogy az anya vagy a gyerek meneküljön meg. Ilyenkor általában az anya életét szokták választani, ami szerintem teljesen észszerű. A példa csak arra akart utalni, hogy ilyen esetekben sem gyilkosság. Az most telejsen mindegy, hogy most az orvos, vagy rokon dönt az erről, mert ilyen erővel akkor az orvos se döntsön, mert ő is ember, milyen joga van ehhez.. Viszont mint már írtam, ilyenkor muszáj dönteni, hogy ne haljon meg mindkettő.
"nyíltan maguk közt" Most akkor vagy nyíltan vagy maguk közt.
A méhen kívüli terhességgel kapcsolatban meg nagyon nagyot tévedsz. Bármely esetben, amikor az anya életét veszélyezteti a terhesség, a katolikus egyház hivatalos etikai álláspontja szerint is engedélyezett az abortusz. A méhen kívüli terhesség pl egy ilyen alap eset. Vagy-vagy esetnél az anya és a család mérlegelhet, hogy mit választanak, egyértelműen a gyerek halála, vagy rizikó, hogy életben marad-e az anya. Pl. rákos lesz a nő, és kihordja-e, ezzel esetleg lassítva a kezelést. Van, aki vállalta és belehalt, pl Gianna Beretta Molla vagy Chiara Corbelle, érdemes róluk olvasgatni, hogy mennyire nagyon kerek volt az ő életük, mennyire elfogadták, hogy életet adnak a gyermeküknek még akkor is, ha esetleg emiatt nem tudják már legyőzni a rákot. De nem kényszerítette őket senki erre a döntésre, egy pap sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!