Az alábbiakon kívül hol idéznek még ószövetségi apokrifeket az Újszövetségben?
Pál apostol Jannész és Jambrész könyvére hivatkozik (2Tim 3,8) Júdás pedig a Mózes mennybemenetelélt (1,8) és Hénok könyvét (1,14) idézi.
Tudtok más példákat is mondani?
Például a (2Pét 2,4) idézi a (Hénok 10,11-14)-et.
Jézus pedig a (Mt 22,23-30)-az "Írásokra" hivatkozik, ahol nyilván részben a (Hénok 15,3-7)-re, hiszen ott van megírva, hogy az angyaloknak a mennyben nincs házasság.
eleve a ma protestáns körökben hazsnált maszoréta kánon és szöveg, az újszövetség keletkezésekor még nem is létezett
az "írások" a septuagintát jelentette akkoriban, az újszövetség is azt idézi
ez az oka amúgy, hogy ha megnézel egyes újszövetségi idézeteket, bizonym eglehetősen pontatlanok is lehetne néha, és ugye ez gondolkodóba ejti az embert, hogy akkor az ókorban ez miért nem tűnt fel senkinek, noss ezért
Igen, köszi, ezzel tisztában vagyok. Nem a deuterokanonikus könyvekre gondoltam apokrifek alatt, hanem azokra, amik még a hetvenes fordításban sem szerepelnek.
Ezekből is van jónéhány idézet az Újszövetségben, csak sehogy sem sikerül ismételten megtalálnom azt az írást, ahol ezek ki voltak gyűjtve.
Gondoltam hátha sikerül közösen összeszedni valamit ezekből, de úgy néz ki mégsem. (Nem baj, a zöld kéz azért megjár :)
A korai hagyományokban több példa is azt támasztja alá, hogy a 2Tim 3:8: Jannész és Jambrész mágiát űztek, és ez Mózes idejére nyúlik vissza. ( 2Mózes 7:11 )
Júdásnak a 8. verse is arra utal, hogy Istennek nem tetsző cselekedeteket vittek véghez, és a 9. nem ír arról, hogy mennybe menne Mózes.
Ezt Te mivel tudod alátámasztani? Énókról sem ír ilyent a Biblia! Te melyik fordításra utalsz?
Egyáltalán, honnan van ez a gondolat, hogy Pál idézne az Apokriffokból?
Mint ahogyan írták, az Ap iratok meghatározása később volt, mint Pál élt. Az, hogy említést tesznek egy-egy korábban élt személyről, még nem idézet az ő istenellenes írásaikból, vagy nem is utalás arra, hogy van ám egy ilyen, amit nekünk istenhívőknek figyelembe kellene venni!
Isten a 66 könyvet jelölte meg SZENT-nek, Szent Írásnak, ami tőle ihletett, amik önmagukkal támasztják alá magukat, nincs bennük ellentmondás. (mint pl. Lilith Ádám 1. felesége volt. Mi értelme lenne ilyent állítani?)
Isten nem lenne Mindenható, ha évezredeken keresztül hagyná, hogy Szent Írásként fémjelezzenek csak 66 könyvet, ha valóban több is van.
Miért gondolod, hogy kell vizsgálni az Ap iratokat, ha azok az állítások amik benne vannak, sok esetben szembe mennek a Szentírás valamelyik állításával? Azaz Isten akaratával, nincs összhangban.
Az IGAZSÁG azért igazság, mert nem lehet így is úgy is magyrázni.
Arra vonatkozólag, hogy ki megy az égbe, azaz ki lesz Jézus társuralkodója a mennyben, több gondolat is van:
A szent szellem kitöltekezése Pünkösd) és innentől kezdve akit felken Isten erre a szolgálatra. Jézusra tett kijelentést olvashatjuk a Zsid 1:8,9- ami párhuzam a Zsoltárokkal 45:16. Ha elolvasod Ábrahámról, Izsákról és Jákobról mit ír (Zsid 11:8-10, 13), akkor sejthető, hogy Mózes is ebbe a „körbe” tartozik, a következő okok miatt.
A szent szellemmel felkenteket a Róma 8:14 Isten fiaiként azonosítja. Ebbe Mózes nem tartozhat bele, hiszen őt olajjal kenték még fel. Ilyent nem is ír a Biblia.
Ahogyan Krisztus áldozatával megváltozott az áldozás is (eltöröltetett), úgy az Újszövetségben is sok minden megváltozott. Jézust sem olajjal, hanem szellemmel kente fel Isten. Rosszul tudom?
Ezek szerint a mennybe menőkről – 144000 Jelenések könyve -, csak a görög iratok írnak.
Tudjuk, hogy ezekhez a személyekhez szólt Jézus, de a tanítások, a Görög iratok (Újszövetség) ránk is vonatkoznak, bizonyos mértékben. Keresztényként krisztuskövetőknek lettünk, de nem vagyunk szellem által felkentek, hanem megkereszteltek vagyunk alámerítkezéssel. Vannak közöttünk olyanok is, akiket szellemmel is felkent Isten. Ez is jézusi példa alapján.
Van még más is, de várom a reakciót, hátha lesz
É
# Kis Éva Judit
Nem azt kértem, hogy azokba a példákba kössél bele, amit felsoroltam, hanem azt hogy írjál újakat :)
Az első ószövetségi kánont Kr. e. 2-3 században állították össze Alexandirában. Ez az "alexendriai kánon", tehát létezett már Pál idejében. A "maszoretikus kánon" még valóban nem volt akkor.
Az Ószövetség sehol nem említi Jannész és Jambrész nevét. Pál a neveiket máshonnan, egy apokrifből idézi.
Júdás pedig olyan történeteket ír le, amik szintén nem szereplenek az Ószövetségben, de szerepelnek két másik apokrifben.
További kérdés? Bár én vagyok a kérdező, elvileg :)
Jak 4:5
1 Kor 2:9
Ezeket nem fogod megtalálni az Ószövetségben.
Valóban, elnézésedet kérem, mert én arra helyeztem a hangsúlyt, h az apokriff iratok nem Istentől igletett. Én a 2Tim 3:17 alapján csak a 66 könyvet tartom fontosnak az emberiség szempontjából.
Van egy érdekes mondás: nindent szabad, de nem minden hasznos. Én ez utóbbira nem fordítok időt, mert arra sincs elég, ami fontos.
Így, amiket írtál nem is tudom kikeresni, mert ha volt is a kezemben aporiff, mára a tűz martaléka. Szembe megy Isten akaratával, mert olyan gondolatok vannak benne, ami képtelenség, ha tudomásul vesszük, h Isten a Bibliát a 40 férfival azértíratta le, h kivezesse az embert ebből a sátáni világrendszerből.
Köszi, h válaszoltál
É
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!