Jehova tanúi miért tiltják a szexualitás bizonyos (egyébként kb mindneki által gyakorolt) formáit a házasfelek között is?
szövegértelmezés: egyes
belemagyarázás: ötös
stilus: hármas alá
"Eszembe jut a védőoltások megítélése."
T. 26%-os, aki szereti kiforgatni a szavainkat és ahol csak úgy érzi, félremagyarázni azokat: a védőoltásokat miért is hozod fel, ha nem tudsz róla minden részletet? Sajnos rád a kommentjeid alapján különösen igaz, hogy felületes vagy, aki csak kiragad részeket, melyeket önkényesen, a saját szája íze szerint tálal, magyarán manipulál. A védőoltások el nem fogadása annak idején a bennük lévő véralkotók miatt volt, mely ma is érvényes, ha olyanfajta injekcióval kerülnénk kapcsolatba. Azóta pedig bőségesen bizonyítást nyert, hogy Jehova Tanúi a vér nélküli kezeléssel csak nyertek, ma már minden komolyabb klinika alkalmazza annak sokkal előnyösebb és biztonságosabb tulajdonságai miatt.
Bár már olyan típusú tiltás nincs, de ennek ellenére a védőoltások mai napig is vita téma a világban, ugyanis minden ellenkező hivatalos propaganda ellenére, sok a kérdőjel azok hasznosságát és veszélytelenségét illetően. De ez most nem ide tartozik, de azért ajánlanám a figyelmedbe a Védőoltások c. könyvet, mely alaposan kitárgyalja a kételyeket.
Videó itt mindarról amit te itt félretájékozottságból felhoztál: https://www.youtube.com/watch?v=y58sYKlt8NI
az ítélet Istené. én sehol nem utaltam rá, hogy Isten véleményét írtam. ez a saját véleményem. de sajnos rontanom kell, bár van, amiben fejlődsz:
szövegértés: egyes alá
belemagyarázás: csillagosötös
stílus: kettes
Nagyon fontos látni a dolog történelmi és társadalom tudmányi oldalát!!!!
A bibliai iratok a zsidó vallás, és hitvilágot tükrözik. A zsidók annó egy sivatagban vándorló csűrhe volt, végtelenül primitiv közösség!!!! A kor nagy civlizációi egyiptom, babilón, stb... komplett városokat emeltek, fejlett civilizációk voltak. A vándorló csűrhe szexális műveltsége, és a fejlett civlizációk szexuális műveltsége is ég és föld! A fejlett társadalmakban nem voltak ilye demagóg konvenciók, a primitívben a szexualitás is primitív. Aki utána néz a zsidóság történetének nagyon pontosan tudja, hgy ez a vándorló primitív törzs(ek) hogyan hódítottak meg városokat, és kompletten írották ki. (jerikóban minden tisztátalalannak tarott élőlényt megöltek minden embert a csecsemőket is, sőt még azállatokat is kivétel nélkűl) végtelenűl barbár nép szexualitását tartjátok isten szavának! Egy barbár kor, barbár népének az alulműveltségére hivatkoztok isteni kinyilatkoztatásként. Ez a gondolkodás fejlett társadalomban nevetséges, és szánalmas! Látni kell ezt a téma objektív megítéléséhez?
"Objektív"??? Ez egy felületes és szűklátókörű vélemény csupán. Ez a szerinted "primitív csürhe", olyan törvényekkel rendelkezett - és ha hűségesek voltak Istenükhöz -, akkor olyan társadalmi és gazdasági sikereket ért el, melyet egyetlen másik nép sem akkortájt és még sokáig.
Szerinted a korlátok nélküli szabadosság "felvilágosult", a korlátok pedig elmaradott? Akkor nézz rá erre a VÉGTELENÜL BOLDOG, és felhőtlenül szeretetreméltó világra! Vagy mégsem boldogok és nincs bennük még annyi szeretet sem, mint korábban? Érdekes, az ERKÖLCSTELEN és szabadelvű filozófiájával együtt sem lett boldog, mégis mindig elégedetlen és forrong.
Nem vagyok Tanu de itt valaki azt irta,hogy a zsidok egy primitiv nep volt akik elegge visszamaradottak voltak a tobbi hatalmak,nepek mellett. En pont az ellenkezojet tudom.
A gyógyítás területén évszázadokon át nagy tudatlanság uralkodott. Sõt,
egy mai orvosi könyv megjegyzi:
"Sokan még ma is hisznek a különbözõ babonás elképzelésekben,
például: hogy a nadrágzsebbe dugott vadgesztenye megoltalmaz a reumától;
hogy a varangyos béka szemölcsöt okoz; hogy a nyak köre tekert vörös
flanel viselése meggyógyítja a torokfájást. stb."
A könyv megjegyezi azonban: "A Bibliában nem találunk ilyen
állításokat. Ez önmagában is figyelemre méltó."
Érdekes továbbá a múltban alkalmazott kockázatos gyógymódok
összehasonlítása a Biblia tanácsaival. Az un. Ebers-tekercs, az ókori
Egyiptom orvosi dokumentuma, ürülék alkalmazását írja elõ különbözõ
állapotok kezelésére. Utasítást tartalmaz, hogy friss tejben elkavart emberi
ürülékbõl rakjanak pakolást a var lehullása után nem gyógyuló sebre.
Szilánkok eltávolítására a következõ módszert ajánlja:
"Férgek vérét olajban fõzd meg és nyomd szét; vakondokot öld meg,
fõzd meg és passzírozd szét olajban; szamártrágyát keverj el friss tejjel.
Helyezd a nyílásra."
Ma már tudjuk, hogy az ilyen kezelési módszerek súlyos fertõzést
idézhetnek elõ. Az ókori egyiptomi orvostudomány ilyen szinten állott,
Mózes ekkor élt, és szintén Egyiptomban nevelkedett, az Úr elhívására lett
Istennek prófétája. Már az a tény, hogy sem a Mózes által írt bibliai
könyvek, sem más szerzõk által írt egyetlenegy bibliai könyv sem tartalmaz
ilyen sötét orvoslást, már önmagában is figyelemfelkeltõ.
Azonban a Biblia nem hogy ilyeneket nem mond, hanem ennek az
ellenkezõjét mondja:
"Legyen valami helyed a táboron kívül, ahova félremehess. és legyen
fegyvered mellett ásó, hogy amikor kint leülsz, gödröt áshass azzal, és
azután betakarhasd azt, ami elment tõled" (Móz.V.23,13)
A Biblia utasításaitól távol áll az ürülék orvosi felhasználásnak ajánlása,
ehelyett a széklet biztonságos eltávolítását írja elõ. Egészen évszázadunkig
ismeretlen volt a legyek számára hozzáférhetõ ürülék veszélyessége. A legyek
közvetítésével terjednek a veszélyes, sok-sok ember halálát okozó járványok.
A Biblia azonban régtõl fogva tartalmazza az egyszerû eljárás leírását, amit
az izraeliták több mint 3000 éve már alkalmaztak. Ezzel szemben még a
középkori Párizs utcáin is általános volt az emberi ürülék felhalmozása,
melyet a vizelettel együtt az utcára kiöntögettek az emberek.
Ha Mózes tehát nem Istentõl kapta ezt a törvényt, ami megkímélte
Izraelt a járványok kialakulásától, akkor hogyan pattanhatott ki fejébõl ez a
tudomány? Az egyiptomi Mózes, aki az egyiptomiaktól az ürülék
gyógymódban felhasználhatóságát tanulta, miért ír merõben mást?
Ellenkezõt?
1840-ben Bécs az orvostudomány fellegvára volt. Míg kint a városban
Johann Strauss keringõinek hatása alá kerültek az emberek, addig benn a korházakban minden hatodik gyermekágyas szülõanya meghalt!!! Ez az
arányszám az egész világon általános volt! Az elhalt szülõanyákat és
nõgyógyászati betegeket levitték a boncterembe. A boncolás után az orvosok
kézmosás nélkül azonnal felmentek a szülõszobába és elkezdték
megvizsgálni a terhes anyákat. Gumikesztyût nem használtak.
Az 1840-es évek végén egy magyar orvosra Semmelweis Ignácra bízták
az egyik szülõosztály vezetését. Õ megfigyelte, hogy azok az nõk haltak
meg, akiket elõzõleg a professzor urak a boncolás után közvetlenül
megvizsgáltak. Elrendelte, hogy az orvosok és a medikusok akik a
boncolásból jönnek fel, mossák meg a kezüket. Ennek hatására megszûntek a
halálozások. Késõbb Semmelweis-t kora orvosai elbocsátották és
megvetették, mire elméje elborult. Végül a döblingi elmegyógyintézetben
fejezte be életét.
Mielõtt Semmelweis forradalmasította volna a korházi gyakorlatot,
Mózes a Bibliában több mint 3000 évvel ezelõtt leírta ugyanezt.
"És szól az Úr Mózeshez... Aki hozzáér holttesthez, az tisztátalan lesz hét
napig. Az olyan tisztítsa meg magát vízzel harmadnapon és hetednapon, és
tiszta lesz... Valaki holtat illet, bármely embert aki meghalt, és meg nem
tisztítja magát, az megfertõzteti az Úrnak hajlékát, ... mivel hogy a
tisztulásnak vize nem hintetett õreá... Ez legyen a törvény, mikor valaki
sátorban hal meg: mindaz aki bemegy a sátorba és mindaz aki ott van a
sátorban, tisztátalan legyen hét napig. Minden nyitott edény is, amelyen
nincs lezárható fedél, tisztátalan. Mindaz aki érint fegyverrel megöletettet,
vagy megholtat, vagy emberi csontot, vagy sírt, tisztátalan legyen hét napig...
és töltsenek arra (az emberre) folyó vizet edénybe,... ezután mossa meg
ruháit, és mossa le magát vízzel (az az ember). Ez legyen nálatok örök
rendtartásul" Isten rendelése tehát a következõ volt.
a. Meg kellett mosakodjon az, aki halotthoz vagy annak tárgyához ért
b. Ezután egész testét meg kellett mosnia.
c. Külön a ruháit is ki kellett mosnia.
d. Valamennyi tárgyat, edényt meg kellett tisztítani, ami a halott
közelében volt. Ezután még hét napig tisztátalannak számított a nemzeten
beül aki halottat érintett. Ez annyit jelentett, hogy nem mehetett közösségbe
és nem érinthetett senkit. Tehát elkülönítették a többitõl. (Ez nem kitaszítás
volt, sem nem szeretetlenség. Környezete élete függött ezektõl az
intézkedésektõl.)
Így együttesen ezek a szabályok tökéletes biztonságot nyújtottak a
fertõzésekkel, a baktériumokkal és a kórokozókkal szemben...
Ha nem az Isten szólt Mózeshez, hanem pl. Mózes találta ki ezeket a
feljegyzéseket, akkor honnét írt ilyen tökéletes biztonsági feltételeket már
3000 évvel Semmelweis felfedezése elõtt? (S ha megint meggondoljuk azt,
hogy Mózes Egyiptomból származott, ahol fentebb láthattuk, hogy milyen
szinten állt az orvoslás, akkor még nyomatékosabb a kérdés...)
"Az egyik New-Yorki kórházban végzett vizsgálatok során
megállapították, hogy a zsidó nõknél viszonylag ritkán fordul elõ méhrák.
Meglepõ eredmény! A korházban egy olyan csoport volt éppen együtt,
akiknél aránylag ritkábban fordult elõ ez a félelmetes betegség.
Dr. Ira Kapian kollégáival együtt figyelemmel kísérte ezt a nyomot és
egy másik New-York-i kórházban átnézte az összes zárójelentéseket. Az
orvosok valósággal megrökönyödtek, mikor megállapították, hogy mily
ritkán fordul elõ méhrák a zsidó nõk között!
A Mayo-kórház nõgyógyászai 1949-ben megdöbbenten tapasztalták,
hogy az egymás után fellépõ rákos eseteknél 568 személy között egyetlen
zsidó nõ sem szerepelt. A más betegek 7%-a rendszerint zsidó származású s
ebbõl következtetve jogosan feltehetõ lenne, hogy a rákban megbetegedett
nõk között 7%, vagyis 40 nõ zsidó. Ezzel szemben egyetlen egy zsidó nõ
sem volt köztük!’
Egy 1954-ben, Bostonban végzett széleskörû vizsgálat kiderítette, hogy a
nem zsidó nõknél a zsidó nõkhöz viszonyítva nyolc és félszer több méhrákos
eset fordul elõ.
Mi lehet az oka, illetve mire vezethetõ vissza ez a jelenség? A rákkutatók
nyíltan bevallják, hogy ez a zsidó férfiak körülmetéltségére vezethetõ vissza.
Arra a rendelkezésre, melyet ábrahám, Isten parancsára, négyezer évvel
ezelõtt honosított meg.
A nemrég lefolytatott vizsgálatok egész sora szintén arra az eredményre
vezetett, hogy az altesti rákmegbetegedések nincsenek összefüggésben a faji
tulajdonságokkal, a táplálkozás módjával, a környezettel, vagy egyéb
befolyást gyakorló tényezõkkel, hanem kizárólag a körülmetélésre
vezethetõk vissza.
Nna szoval azert igy egesszen mas szemmel lehet ertelmezni a dolgokat, nem?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!