Aki igazán kereszténynek vallja magát, az ellene van a háborúnak, illetve nem fog fegyvert? Viszont ha így van, mi történik ha támadják őket vagy betörnek az országunkba?
"A kereszténységnek régóta probléma, hogy eldöntse mennyire foghat fegyvert miért, mikor hogyan, egyáltalán szabad e."
Ez csak az ún. "kereszténységnek", vagyis a magukat önkényesen keresztényeknek nevezőknek probléma, merthogy a Biblia és benne Jézus példája és álláspontja egyértelmű! NINCS igazságos (fizikai) háború egy kereszténynek, ez teljességgel elfogadhatatlan és hamis érv a Szentírás újszövetségi része fényében - márpedig a keresztényeknek konkrét alapnak a Keresztény Görög Iratok adattak. Ugyanis a keresztények elsősorban NEM valamely nemzet tagjai - magyarok, románok, oroszok, stb., hanem mindenekelőtt EMBEREK, testvérek Krisztusban. És nem pusztán nemzetközi szinten, hanem valójában NEMZETEK FELETTI módon!
Jézus elfogásakor Jézus meggyógyította annak a római katonának a fülét, amit Péter kardal vágott le és azt mondta, hogy "aki kardot ragad, az kard által pusztul". Ezt nem pusztán csak a konkrét helyzet miatt mondta, meg azért, hogy a prófécia teljesüljön, hanem egyetemes irányelv volt a későbbi korok Krisztus-követőinek is - persze a bibliában előre megjövendölt módon, ettől később fokozatosan eltértek a hitehagyott keresztények és csak akkortól vált "probléma" és kérdés, hogy egy keresztény meddig mehet el. :-)
Hogy miért mondhatjuk, hogy általános és egyetemes irányelv volt a római katona főlének csoda általi meggyógyításakor mondott krisztusi mondat? Mivel mutatja meg egy keresztény, hogy ő „nem része a világnak”? Hogyan cselekedjen például napjaink politikai nyugtalanságait, forradalmait, háborúit tekintve? A keresztény János apostol ezt írta: „Mindaz, aki nem tart ki az igazságosság mellett, nem Istentől származik és az sem, aki nem szereti a testvérét. Mert azt az üzenetet hallottátok kezdettől fogva, hogy szeressük egymást.” Jézus pedig maga magyarázta meg, miért nem harcolnak tanítványai az ő kiszabadításáért: „Az én királyságom nem része e világnak. Ha a királyságom e világ része volna, szolgáim harcoltak volna . . . De, íme, az én királyságom nem innen való.” Sőt amikor Jézus élete forgott kockán, társai még akkor sem folyamodtak ahhoz, hogy az ellentétet a világ szokása szerint harc útján oldják meg (1János 3:10–12; János 18:36).
Tehát Jézus VILÁGOSAN megindokolta, hogy miért nem szabad fegyverrel hadakozni egy kereszténynek, ez az indok pedig nem csupán az adott szűk szituációt foglalta magában!
Az igaz keresztények ma is ebben a szellemben élnek, NEM MENNEK HÁBORÚZNI a saját országuk oldalán a másik országban élő (hit)TESTVÉREIK ellen, mert a Biblia egyértelműen kijelenti, hogy szeretnünk kell egymást. Sőt Jézus félreérthetetlenül megmondta, hogy úgy szeressük egymást, ahogy Ő szeretett bennünket! Ebbe hogyan is fér bele a nemzeti háborúskodás?! Nos, lehet mondani, hogy Jehova Tanúi véleménye ez és hiteltelen, de az igazság az, hogy önmagát csapja be az, aki ezzel a felületes váddal él. :-)
#11 tudja hogty szövegkörnyezetből kiaragad, azaz HAMISÍT, HAZUDIK.
Az EREDETI szöveg így hangzik:
"Felele Jézus: Az én országom nem e világból való. Ha e világból való volna az én országom, az én szolgáim vitézkednének, hogy át ne adassam a zsidóknak. Ámde az én országom nem innen való."
Tehát a passzus semmiképpen nem azt mondja egy keresztényzsidó nem harcol. Azt mondja, nem akadályozzák meg hogy Jesszus mártír legyen, mint Mohamed Musztafa mikor felrobbantja magával együtt a piacot.
Hogy lássuk, egy keresztény buzgón harcol mit idézzek? Az Amélek elleni háborút? Nagyjából bármit a Bírák Könyvéből? János Jelenéseiből a Jézus vezette rohamot? Amikor Jézus azt mondja "én ugyan nem hírdetek békét, és van egy kardom is hogy ezt bizonyítsam"? (utóbbit már idéztem is, heh) Esetleg a parancsolatokat arról, kiket kell megölni? (pl. az amálekitákat. Akiket márlegalább kétszer mind egy szálig kiírtottak bibliahívőim, mégis folyton visszajönnek, lol)
Egyértelmű hogy egy hithű judeokeresztény vértől iszamosan kel és fekszik szent djihadját vívva.
(János 18:36) Jézus így válaszolt: „Az én királyságom nem része e világnak. Ha a királyságom része volna e világnak, szolgáim harcoltak volna, hogy ne szolgáltassanak ki a zsidóknak. Így azonban a királyságom nem innen való.”
Nos a PONTOSSÁG kedvéért! Egyrészt KIRÁLYSÁG-ról van szó, nem "országról", a kettő nem ugyanaz, még szerintem nálatok sem, és nem keverhető össze. :) Másrészt azért nem harcoltak Jézus tanítványai, mert az Ő királysága nem innen való, nem egy földi királyság, hanem ÉGI. Tehát nem lehet azzal mentegetőznie senkinek, hogy "ugyan már, csak azért nem harcoltak a tanítványok, hogy teljesüljön az Írás, meg csak arra a szitura vonatkozott Jézus intelme", - szó sincs róla!!Jézus megadta az okot, és az egyetemes, egyértelmű és világos.
Ezen kívül van még más is, sok-sok igazság, melyet figyelmen kívül hagytál, a kérdésben, sőt meghamisítottad a tényeket.
Vajon Isten igaz imádóinak világméretű testvérisége belekeveredne a megosztottságot előidéző politikába és nacionalizmusba? Itt vannak a bibliai válaszok: (Dániel 2:44; 7:14; János 18:36; Róma 16:17; 1Korinthus 1:10).
Vajon az Isten által helyeselt imádat megengedné a nemzeti háborúkban és a faji vagy törzsi öldöklésekben való részvételt? Tessék: (2Mózes 20:13; Ésaiás 2:2–4; János 13:34, 35).
Kik mutatnak ma világszerte igazi keresztény szeretetet? Kik azok, akik nem megosztottak politikailag, fajilag vagy a nacionalizmus miatt? Akik nem vesznek részt a háborúkban? Akiknek bibliai nevük van? Akik Isten Királyságának uralmát támogatják mint az emberiség problémáinak egyetlen tartós megoldását? (Ésaiás 43:10, 12).
A Bírák könyve szerinted a keresztényeknek íródott? Nem gondolod, hogy az a társadalmi keret és rendszer, melyre az érvényes és igaz volt, Jézussal megszűnt?! Mert hogy éppen erről van szó. A zsidó korszak nemzeti teokratikus hadviselése nem lehet a nemzetek feletti kereszténységnek minta a háborúra, mivel ma EGYETLEN nemzet sem teokrácia, mint akkor Izrael volt.
Az Újszövetségben SEHOL sem olvasol olyant, hogy a földi keresztényeknek kell háborút viselniük fizikai eszközökkel, sőt éppen az ellenkezője van kijelentve, "a mi hadviselésünk fegyverei nem testiek ..."
"... a mi hadviselésünk fegyverei nem testiek, hanem Isten által erősek jól körülsáncolt dolgok legyőzésére."
"mert nem vér és test ellen van viaskodásunk, hanem a kormányzatok ellen, a hatalmak ellen, e sötétség világuralkodói ellen, az égi helyeken levő gonosz szellemi erők ellen." (Efezus 6:12)
A Jelenések könyvében sem a földi embereket használja fel Isten a végső csapásokra. Csak kiragadott szövegmagyarázattal lehet ilyen álláspontra jutni!
A keresztényi szellemben folytatott önvédelem az nem egyenlő egy nemzeti vagy faji indíttatásból folytatott háborúval, mely súlyos megosztottságon alapul, melyben egy keresztény nem vehet részt. Minden kereszténynek megvan a joga és személyes felelőssége keresztényi szellemben a jogos önvédelemre, de ennek nem lehet a fenti oka és kerete. Tehát az egy hamis, nem keresztényi érv, hogy én "megvédem a szent hazámat, mert magyar vagyok és hű hazafi"!
O'Brien, Patrick:
'A hazafiság csak egy szó; vagy azt jelenti, hogy az én hazám, ha igaza van, ha nem, ami becstelenség, vagy azt, hogy az én hazámnak mindig igaza van, ami bárgyúság.'
#14
hogy "ország" vagy "királyság", azt vitassad meg Károli Gáspárral, k?
Számodra sajnálatos módon TELJESEN MINDEGY hogy ezen diktatúra hol helyezkedik el. A lényeg, hogy az idézet - amiről el kívántad terelni a figyelmet ezzel az újabb hazugsággal - nem szól arról, mehet-e egy keresztényzsidó háborúba vagy sem.
Ha bibliai háborús uszítást akarsz, inkább ezt a listát olvasgassad:
1) Sekhem ellen elkövetett holokauszt (Gen. 34.)
2) Arad király országa ellen elkövetett holokauszt (Számok 21.)
3) Midiániták ellen elkövetett holokauszt (Számok 31.)
4) Hesbon ellen elkövetett holokauszt (Második Törvénykönyv 2.)
5) Básán ellen elkövetett holokauszt (Második Törvénykönyv 3.)
6) Jerikó ellen elkövetett holokauszt (Józs. 6.)
7) Ai ellen elkövetett kolokauszt (Józs. 8.)
8) Makedda ellen elkövetett holokauszt (Józs. 10.)
9) Libna ellen elkövetett holokauszt (Józs. 10.)
10) Lákis ellen elkövetett holokauszt (Józs. 10.)
11) Eglon ellen elkövetett holokauszt (Józs. 10.)
12) Hebron ellen elkövetett holokauszt (Józs. 10.)
13) Debir ellen elkövetett holokauszt (Józs. 10.)
14) Több, nem részletezett elkövetett holokauszt (Józs. 10.)
15) Hásor ellen elkövetett holokauszt (Józs. 11.)
16) Mádon ellen elkövetett holokauszt (Józs. 11.)
17) Simron ellen elkövetett holokauszt (Józs. 11.)
18) Aksáf ellen elkövetett holokauszt (Józs. 11.)
19) Több, nem részletezett elkövetett holokauszt (Józs. 11.)
20) Anákok ellen elkövetett holokauszt (Józs. 11.)
21) Jeruzsálem ellen elkövetett holokauszt (Bír. 1.)
22) Efraimiták ellen elkövetett holokauszt (Bír. 12.)
23) Egy meg nem nevezett nép ellen elkövetett holokauszt (Bír. 18.)
24) Benjáminiták ellen elkövetett holokauszt (Bír. 20.)
25) Jábes-Gileádiak ellen elkövetett holokauszt (Bír. 21.)
26) Amálekiták ellen elkövetett holokauszt (1Sám. 15.)
27) Meg nem nevezett ország ellen elkövetett holokauszt, melynek lakói girzeusok, gessureusok és amálekiták (!?) voltak (1Sám 25.)
28) Moábiták ellen elkövetett holokauszt (2Sám. 8.)
29) Ammoniták ellen elkövetett holokauszt (2Sám. 12.)
30) Baal hívei ellen elkövetett holokauszt (1Kir. 18.)
31) Baal hívei ellen elkövetett holokauszt (2Kir. 10.)
32) a "magaslatok papjai" ellen elkövetett holokauszt (2Kir. 23.)
33) Babilónia ellen elkövetett holokauszt (Eszter 9.)
Az asszonyok méhéből a szektád tagjai által kivágott amálekita csecsemőknek mondogassad hogy "nem földiek a mi fegyvereink"!
PS: miért hozol ószövetségi idézeteket bármilyen kérdésben, ha szerinted Jézus eltörölte az Ószövetséget? Miért hivatkozol az ószövetségre egyáltalán? Minek nyomtatod ki?
Álságos hazug vagy.
A semlegesség kérdése
A Bibliakutatók nem akartak részt venni a háborúban. Ám akkor még nem teljesen értették, hogy mit jelent semlegesnek lenni. Önként nem jelentkeztek a hadseregbe, ha viszont besorozták őket, néhányuk vállalta a katonai szolgálatot, de arra törekedett, hogy lehetőleg ne harci alakulatokhoz osszák be. Volt, aki úgy gondolta, hogy ha mégis lövészárokba küldik, egyszerűen csak az ellenség fölé lő.
Az Őrtorony 1915. július 15-ei száma beszámolt egy magyar katona történetéről. Ő akkor keresztelkedett meg, amikor épp felépülőben volt a sérüléséből, majd visszakerült a frontra. A beszámoló így írja le a történteket: „[A magyar katonák] 240 méterre megközelítették az oroszokat, amikor elhangzott a parancs: »Szuronyt szegezz!« A magyar testvér a balszárny szélén volt. Csupán meg akarta védeni magát, ezért arra törekedett, hogy kiüsse a szembenálló orosz férfi kezéből a szuronypuskát. De azt látta, hogy az orosz fél szintén ezt teszi. . . Az orosz katona kiejtette a szuronypuskát a kezéből, és sírt. A testvérünk jobban megnézte az »ellenségét«, és meglátta a koronát és keresztet ábrázoló jelvényt a zubbonyán. Az orosz férfi is Urunk szolgája volt!”*
A „Keresztény kötelesség és a háború” című cikk, mely Az Őrtorony 1915. szeptember 1-jei számában jelent meg, a semlegesség kérdésével foglalkozott. Arra hívta fel a figyelmet, hogy „ha valaki a hadsereg tagja lesz, és felölti a katonai egyenruhát, azzal vállalja a katonák általánosan elfogadott feladatait és kötelezettségeit . . . Vajon felvállalhatja ezeket egy keresztény?” Idővel egyértelművé vált, hogy a keresztények semmilyen szerepet sem vállalhatnak a háborúban. (Jehova Tanúi évkönyve 2015)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!