A Hit Gyüli miért?
Nem. A politika eszköz az Egyház számára, hogy a társadalomra pozitív befolyást gyakoroljon. Aki lemond a politizálásról, az lemond a társadalomról, pontosabban kiszolgáltatja minden másnak, ezt pedig az Egyház nem teheti meg. Az állam és az egyház szétválasztása nem azt jelenti, hogy az egyházak nem politizálnak, hanem azt, hogy nem vesznek részt a hatalom gyakorlásában. A közvélemény formálásában azonban igen, ráadásul élnek a polgári jogaikkal, és szavazás idején szavaznak, sőt tiszta lelkiismerettel kampányolnak az érdekeik mellett.
Amúgy, mennyire politizál a Hit Gyülekezete?
4 Hát igen:D
tudom, hogy mi idegesíti, de az ő írásából akarom a választ, addig nem írok semmit:D
Asperrimus,
Neked mi a véleményed a pszichoterápiáròl és pszichològiáròl? Köszönöm válaszod.
Ez már egy másik kérdés, akár külön ki is lehetne írni, hogy kinek mi a véleménye.
Nekem nincs túl nagy véleményem a pszichológiáról. Mivel az ember problémái mind visszavezethetőek a bűn problémáira, ezért a pszichológia és ennek oldalágai csak tüneti kezelésre képesek, sokszor még azt is meglehetősen kétes eredménnyel.
Én úgy gondolom, hogy egy üszkösödő végtag esetében kifejezetten veszélyes megoldás, ha csak fájdalomcsillapítókkal közelítenek a problémához. Azonban az amputációt is kizárólag akkor tartom helyénvalónak, ha nincs más választás. Ennek eldöntése azonban nem ér rá, akkor kell meghozni, amikor a probléma felmerül, nem lehet előre felkészülni rá, és nem lehet hónapokig kotlani rajta. De az igazi gyógyulás az, ha az üszkösödő végtagban lejátszódó folyamatok megállnak és visszafordulnak, ami a teljes helyreállással végződik.
Nyilván sok területe van az emberi pszichének, de az összes pszichés probléma szellemi eredetű. Ha megszűnik a szellemi probléma, akkor általában külön beavatkozás nélkül megszűnik a pszichikai is. Ha azonban szellemi szinten nincs kezelve, akkor nincs az a pszichét érintő beavatkozás, ami gyógyulást eredményezhetne, ugyanis a szellemi ok továbbra is fennáll. Ha az ember csak pszichikai szinten közeledik a bűn problémájához, akkor alapvetően két út van előtte: fájdalomcsillapítás, vagy amputáció. Fájdalomcsillapítás, ha a bűnt elkezdik szocializálni. A vallásos dogmatizmus pedig az amputációt jelenti. Ha el tudom hitetni magammal, hogy a bűn többé nem bűn, akkor megszűnik a fájdalom, de maga a bűn továbbra is jelen van, csak át van keresztelve. Vagy veszem a fejszét, és levágom. Ebben az esetben levágtam ugyan a bűn kezét és lábát, de továbbra is gyötör belülről, ráadásul újra és újra visszanőnek a levágott tagjai, amelyeket minden alkalommal ugyanolyan fájdalmas dolog amputálni. Isten azonban nem ezt a módszert találta ki a bűn kezelésére, hanem azt, hogy az ember szelleme újjászületik, megkapja a bűnbocsánatot, és először az ember szelleme szabadul meg a bűntől, utána pedig a lélek is felszabadul. Nincs szükség többé fájdalomcsillapításra, de amputációra sem, mivel magától leszárad, méghozzá fájdalommentesen, vagy ha nem is teljesen magától, de kis erőfeszítéssel. Erre azonban a pszichológia soha nem lesz képes.
9 *AZ emberi lélek megreccsenése mögött nem mindig bûn áll
De mindig bűn és generációs átok, amit lehet nem te követtél el, hanem az ősöd.Lásd Freud és annak mostani leszármazottait.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!