Az ősi zsidók a feltámadásban vagy az önpusztulható karmában hisznek? Mikor ítél az Isten? Mi alapján?
A prédikátor Salamon könyve » 12. fejezet
16. Mert minden cselekedetet az Isten ítéletre előhoz, minden titkos dologgal, akár jó, akár gonosz legyen az.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az ószövetségi zsidóság vallása és világképe folyamatosan változott és csiszolódott. A keresztény teológia ezt úgy fogalmazza meg, hogy a kinyilatkoztatás a Krisztus előtti időkben fokozatosan történt.
Ez a folyamat az ószövetségi iratokban is világosan kirajzolódik nagy vonalakban, azonban részletekbe menően nehéz (vagy lehetetlen) rekonstruálni, hogy melyik korszakban konkrétan mit gondolt a zsidóság a túlvilágról.
A Zsoltárokban is (melyek néhány kivételtől eltekintve egy időszakban születtek) több párhuzamos túlvilágkép él egymás mellett - ha a szövegek elsődleges értelmét vesszük. (Más értelmezési síkon természetesen nem tapasztalunk ellentmondást.)
Alapvetően a halált rossz dolognak tartották, és a túlvilág nem sok jóval kecsegtetett.
A kereszténység ezt úgy interpretálta saját magának, hogy Krisztus előtt mindenki a pokolra került, ahol bűnei mértékétől függően szenvedett vagy nem szenvedett, de ott volt. Krisztus a pokolra szállásával szabadította ki az arra érdemes lelkeket, és vitte föl a mennybe, azóta nyílt meg az emberek számára az üdvösség kapuja.
Igen ez így logikus is a keresztény nézeten mentén haladva.
De ma is vannak hivő zsidók.
Akkor most ők teljesen átreformálták a hitüket? Mert akkor mitől maradtak zsidók?
Szerintem nekik is kellett hinni a feltámadásban.
Különben a bűnösöket ma mind kivétel nélkül megítéli Isten az életben? Az nem válasz, hogy elég baj nekik, hogy bűnt követnek el.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem tudok erre precíz választ adni, mert én csak keresztény szemüvegen keresztül tudom nézni az ószövetségi zsidó vallást.
Egy azonban biztos, hogy a mai rabbinikus judaizmus rengeteg mindenben különbözik az ószövetségi és a Jézus korabeli zsidó vallástól.
A másik, ami totál biztos ezzel kapcsolatban, hogy bárhogyan is változott a zsidó vallás azóta, az egész biztos, hogy Jézus Krisztus és az ő megváltó műve ki van hagyva a sztoriból. :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Amúgy igen, hiszünk a feltámadásban, pl ezért nem szabad hamvasztani, mert a feltámadáshoz kellenek legalább a csontok. Viszont I-ten végtelen kegyelme folytán a mártírok, akiket hitük miatt égettek el, mégis fel fognak támadni.
Az itélet "az idõk végén".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!