A halál után mikor ítélnek meg minket?
Egyesek azt mondják meghalunk és rögtön az ítélőszékbe kerülünk.
De ha nincs külön álló lélek akkor csak a feltámadás után ítéltethetünk meg.
Viszont feltámadni csak az arra érdemesek fognak.
Mikor van ítélet, hogy érdemes vagyok vagy sem?
Vagy nincs is ilyen?
Maga a feltámadás az ítélet? érdemesnek találtattál és kész. A többi meg porrá válik?
Van egyáltalán épp kéz láb elképzelés arról,hogy hova támadnak fel az emberek,milyen formában,tudattal?
Van ott önálló akarat?
Szerintem a temetésen. Ott sokan elgondolkoznak a vízszintesen fekvő tetteiről és jelleméről. Aztán elfelejtik. Ha jó ember volt akkor később de elfelejtik.
Az emberek oda támadnak fel ahol születésük előtt voltak.
Hogy pontos választ kapj ahhoz fel kell tenni magadnak a kérdést, hogy mit jelent az hogy élsz.
a halál után semmikor.
Isten a következőket jelentette ki:
(Róma 6:7) 7 Mert aki meghalt, azt felmentették a bűne alól.
És miért? mert:(Róma 6:23) 23 Mert a bűn zsoldja a halál,. . .
A halállal lefizette a bünért járó fizettséget, és esetleg, ha a Teremtő jónak látja feltámasztáskor vissza kapja az életét, a földön Jézus ezer éves milleniuma alatt
Aki ezt nem hiszi, a bibliát és ezzel Istent nevezi hazugnak
Kiegeszitenem Zitus valaszat azzal, hogy a Predikator konyve 27-szer hasznalja ezt a kifejezest, hogy a "nap alatt", ugyhogy nam foglalkozik tulvilagi dolgokkal, hanem csak Foldi perspektivabol kozelit meg mindent.
Aki nem fogadja el Jezus Krisztust szemelyes megvaltojanak es Uranak, es nem keri a bunei bocsanatat, az karhoztatas es harag alatt marad.. Mar a halalakor pokolba kerul, onnan pedig minden hamis ember fel fog testben tamadni es meg fogjak oket Isten elott itelni. A vegso karhoztatasuk pedig az orokke ego tuztoba vetes lesz.
"könyvében Kenneth Hagin
pontosan leírja mindezeket a részleteket, és
azt is, ahogyan három, egymást követõ
alkalommal szó szerint meg is halt a
betegágyon: szelleme elhagyta a testét, és egy
lefelé tartó pályán látta eltûnni a föld fényeit.
A zuhanórepülésben egyre sötétebb, feketébb
világ vette körül, és egyre nagyobb volt a
forróság: mindezt test nélkül is érzékelte.
Végül itt-ott fellobbanó tüzeket, fekete
üregeket látott közeledni, sõt egy valóságos
lángtenger kezdte vonzani még jobban lefelé,
mint vasat a mágnes. Világosan érezte, hogy
nem akar menni , de a szelleme nem tudott
kibújni ebbõl a magnetikus vonzásból, sõt a
szemét sem tudta levenni arról a helyrõl
(testen kívül). A rettenetes hõség megcsapta
az „arcát”. Sok évvel késõbb még mindig úgy
látta mindezt maga elõtt, mint ahogy azon a
napon történt. Hamarosan egy bejárat elé ért.
Ez volt a pokol kapuja. Ott egy kicsit
megtorpant – továbbra sem akart bemenni.
Megérezte, hogy még egy lépés, és örökre
eltûnik ott bent; azon a rettenetes helyen, és
nem tud többé onnan kijönni…
Akkor egy nehezen kivehetõ formájú szellemi
lény odalépett hozzá, és karon fogva be
akarta kísérni. Abban a pillanatban egy erõs
hang szólalt meg valahonnan felülrõl olyan
erõvel, hogy megrázta körös-körül az egész
helyet. Nem derült ki, kinek a hangja volt,
Jézus szólt-e, vagy talán egy angyal. Nem volt
érthetõ, amit mondott, mert nem angolul
beszélt. Ahogyan ez a beszéd elhangzott, a
szellemi lény levette a kezét a fiatal fiúról –
azaz a szellemérõl. Ekkor egy láthatatlan erõ,
mint egy forgószél, felkapta és felfelé
sodorta, s egyre távolodott és távolodott a
tûztõl, a hõségtõl és a teljes sötétségtõl –
valahol a sötét birodalom felsõ szélén pedig
már újra látni kezdte a föld fényeit. Látta a
nagyszülõi házat, és szelleme átmenve a falon
a hálószobába érkezett, majd visszalépett a
testébe – a száján keresztül. Ezután újra meg
tudta szólítani az odagyûlt családtagokat, de
még mielõtt akár el is búcsúzhatott volna
édesanyjától, aki kinn, a ház elõtt
imádkozott, szelleme újra elhagyta a testét,
aztán még egyszer – vagyis az elõbbi jelenet
még kétszer megismétlõdött. Hagin emlékszik
rá, ahogyan harmadik alkalommal azt
kiáltotta lefelé menet: „Istenem, én egyháztag
vagyok! Megkereszteltek vízzel!” De nem jött
válasz, csak saját visszhangja kongott a
sötétben. A tekintéllyel szóló hang azonban
újra és újra megrázta a pokol kapuit, és a
fiatal Hagin harmadszor is elhagyhatta a
kárhozat helyét – felfelé. Ahogyan ez
alkalommal a sötétség felsõ régióiba ért,
azonnal intenzíven imádkozni kezdett:
„Istenem! Hozzád jövök az Úr Jézus Krisztus
nevében. Kérlek, bocsásd meg a bûneimet, és
tisztíts meg! Én elfogadom Jézust mint
személyes Megváltómat, aki meghalt értem…
”
Ahogy újra magához tért, még súlyos beteg
volt, de a haláltól és a kárhozattól való
félelem már örökre eltûnt az életébõl:
szelleme újjászületett! Ez 1933. április 22-e
estéjén történt. Erõtlen és tehetetlen fizikai
állapota ellenére nagy boldogság töltötte el.
„Mintha egy többtonnás súlyt emeltek volna
le a mellkasomról – mondja
visszaemlékezésében. – Közben odahívták az
orvosokat, akik kijelentették, hogy
hamarosan meg fogok halni. De ez már nem
érdekelt. Tudtam, hogy készen vagyok.” A
halálosan beteg fiatalember másnap reggel
már dicsérte magában Istent, megköszönte
Neki a Napot, a fákat, a virágokat, mindent,
ami szép és kedves a világon. Aznap délután
arra gondolt, hogy este talán már nem lesz a
földön többé – de hálásan megköszönte az
Úrnak az üdvösséget, az örök életet, a
kegyelmet, azt, hogy nem hagyta ottveszni a
pokolban – és ezután mosolyogva, Istent
dicsérve aludt el. Így telt el nap nap után,
hét hét után, egyik hónap a másik után…
Õszre már az állapota annyit javult, hogy
lassan, fokozatosan elkezdhette olvasni a
Bibliát. Az Újszövetséggel kezdte, mert
orvosai szerint még mindig bármikor
meghalhatott – így aztán a legfontosabb
üzeneteket kívánta megismerni legelõször. A
Márk evangéliumhoz érve eljutott erre az
igeversre: „Azért mondom néktek: Amit
könyörgésetekben kértek, higgyétek, hogy
mindazt megnyeritek, és meglesz nektek.”
(Mk 11:24) Ez a vers számára olyan volt, mint
amikor egy sötét szobában felkattintják a
villanyt, és a fény elönti az egész helyet. Úgy
érezte, a belsejében felragyog a világosság,
sõt minden, ami körülveszi a betegágyon,
fényárban úszik. Ennek az Igének erejét,
hatalmát, jelentõségét soha nem felejtette el
többé. Természetesen az ördög rögtön a
fülébe súgta: „Ez az ígéret csak szellemi
dolgokra vonatkozik, fizikaiakra nem.” Nem
sokkal ezután pedig meglátogatta egy helyi
felekezeti pásztor, aki részvéttel el is
búcsúzott tõle, családtagjaiért pedig szintén
imádkozott, „hogy Isten adjon nekik
vigasztalást e kedves fiú elveszítése miatti
bánatukban…”
Kenneth Hagin viszont újra belemélyedt a
Bibliába, mert ezek után bizonyos volt abban,
hogy egyedül ott találhatja meg a megoldást
erre a mindenki által reménytelennek látott
állapotra. Családja már a temetését kezdte
tervezni, õ pedig egyre a Márk 11:24 versén
töprengett (és a megelõzõn: „meglesz néki,
amit mondott” – Mk 11:23). Kitartóan
imádkozni kezdett Istenhez, hogy mutassa
meg számára, hogyan válik gyakorlattá az
életében, amit olvasott. Egy napon azután
valóságos hit töltötte el: még ugyan nem
érezte testében a gyógyulást, de szellemében
történt valami, egyszerre csak megvolt a
belsõ bizonysága, s ennek alapján felkelt a
betegágyból – elõször környezete nagy
rémületére, majd ámulatára, mert nem esett
össze holtan, ahogyan várták.
Bebizonyosodott, hogy nem holmi színlelt,
magára erõltetett helyzet volt ez, hanem
valódi gyógyulás Isten erejével! Napról napra
erõsödött, enni kezdett, és hamarosan
nemcsak az ágyat tudta elhagyni, hanem a
városba is saját lábán sétált be. Ahogy az
utcán állva nézte a nyüzsgõ, vásárló tömeget,
könnyek folytak végig az arcán a hálától, a
boldogságtól, hogy Isten beszéde ennyire
igaz, ennyire valóságosan mûködik, és hogy
ez az igazság megcáfol és fölülhalad minden
emberi gondolatot, tudást, tapasztalatot,
érzést és ítéletet…
Hagin soha nem bátorította az embereket
arra, hogy bebeszéljék maguknak a
gyógyulást, aztán kidobják a gyógyszereket,
elutasítsák az orvosi segítséget, és utána
esetleg belehaljanak a kísérletbe. Mindig
hangsúlyozta, hogy a hit igazi mûködése a
szellemben történik, és konkrét,
megtapasztalható esemény, nem az akarat és
a képzelet mûve. Õ is sokáig akarta a
gyógyulását, sokáig kereste az útját – de
akarati, képzeleti szinten ez a dolog számára
sem mûködött. A Szentlélek konkrét,
nyilvánvaló érintése, a hit belsõ
bizonyosságának félreérthetetlen valósága
kellett ahhoz, hogy megtegye elsõ lépéseit az
ágyról lefelé. Ezt nem szabad értelemmel
utánozni, mivel ez hamis útra vezetheti azt,
aki csupán követni kíván egy másik hívõt,
„mivel neki sikerült”. Ugyanakkor ehhez
sokszor „érezni” sem kell semmit, nem is kell
semmilyen drámai eseménynek történnie.
Gyógyulásának ez a bizonysága ezreket, sõt
talán milliókat bátorított arra, hogy
megtalálják a hitnek a maguk számára
megoldást hozó mértékét, hogy Istenre
nézzenek bajaikban, és a lehetetlent is
megvalósítsák, amikor már minden emberi
segítség hiábavalónak bizonyul. Kenneth
Hagin egy idõ után megvizsgáltatta magát, és
az orvosok a betegség nyomát sem találták –
saját elmondása szerint egyszer volt ezután
még egy komolyabb szívpanasza, amely rövid
ideig tartott, és amelynek oka tisztázódott
számára – késõbbi évtizedeit pedig
makkegészségesen, fejfájások, influenza és
ehhez hasonlók nélkül élte le..."
A feltett kérdésre a különböző felekezetek más-más választ adnak. Én az ortodox egyház tanítását tudom elmondani.
A halálkor elválik a testtől a lélek. A test a földbe kerül és elenyészik.
A lélek 40 napig a mennyország és a pokol különböző szférai között bolyong, hogy megtapasztalja azokat a lehetőségeket, hogy mi várhat rá.
A halál utáni 40-ik napon kerül a lélek az Úr ítélőszéke elé. Ekkor bírálják el földi tetteit, és ekkor kell a léleknek "jó feleletet adnia". Ezért a halál utáni 40-ik napon is tartunk egy szertartást a halott lelki üdvéért. A 40 nap földi időben értendő, de a túlvilágon másképpen telik az idő, valószínűleg a lélek ezt nem 40 napnak érzékeli.
Azután a lélek vagy üdvözül és a mennyországba jut, vagy a pokolra kerül. (Az ortodox tanításban nincs purgatórium.) A pokolban a léleknek lelki és nem testi, kínokat kell kiállnia, azaz nincs üstben főzés, nyárssal böködés.
Nem egyformán szenvednek a pokolban a lelkek, hanem mindenki a bűnei arányában. Ha az élők imádkoznak értük, akkor azzal is enyhíteni lehet a szenvedésükön.
Majd Krisztus második eljövetelekor (amit nem tudhatunk mikor lesz, és az idejét nem is szabad kutatni) feltámadnak a testek, de nem az általunk jól ismert biológiai testek (szarx), hanem egyfajta még ismeretlent "szellemi testek" (szóma) formájában. Ezért például nem lesz biológiai életkoruk a feltámadott testeknek. Ezek a feltámadt testek egyesülnek a lelkeikkel, a pokolbéliek a pokolban, a mennybéliek a mennyben.
Krisztus második eljövetelekor a pokolbéli lelkek egy része (a feltámadt testükkel) fölkerülhet a mennybe, azok, akiknek bűnei kisebbek voltak és/vagy sokat imádkoztak értük.
Ekkor azonban minden történés lezárul, akik a mennybe jutottak ott maradnak az idők végezetéig, és még azon is túl, akik viszont a pokolban maradtak, ők ott maradnak örökkön-örökké.
Mindezt az ortodox tanítás mondja, a többi felekezet ettől nagyon eltérően gondolkodik a témáról.
A halál után az ember szelleme általában azonnal elindul felfelé vagy lefelé, és megkapja az utolsó ítélet előlegét, vagy a Mennyben, vagy a Pokolban, attól függ, hogy Krisztusé volt-e akkor, amikor meghalt. Az utolsó ítélet az ezer éves királyság után lesz, amikor minden egyes valaha élt ember feltámad testben, és akik elmarasztaló ítéletben részesülnek, azok a feltámadott testükkel együtt kerülnek a Gyehennába. Ez a test azonban már halhatatlan test.
"Aki megfizet mindenkinek az ő cselekedetei szerint: Azoknak, akik a jó cselekedetben való állhatatossággal dicsőséget, tisztességet és halhatatlanságot keresnek, örök élettel; Azoknak pedig, akik versengők és akik nem engednek az igazságnak, hanem engednek a hamisságnak, búsulással és haraggal. Nyomorúság és ínség minden gonoszt cselekedő ember lelkének, zsidónak először meg görögnek; Dicsőség pedig, tisztesség és békesség minden jót cselekedőnek, zsidónak először meg görögnek: Mert nincsen Isten előtt személyválogatás." (Rm 2,6-11)
"Ne csodálkozzatok ezen: mert eljő az óra, amelyben mindazok, akik a koporsókban vannak, meghallják az ő szavát, És kijőnek; akik a jót cselekedték, az élet feltámadására; akik pedig a gonoszt művelték, a kárhozat feltámadására. Én semmit sem cselekedhetem magamtól; amint hallok, úgy ítélek, és az én ítéletem igazságos; mert nem a magam akaratát keresem, hanem annak akaratát, aki elküldött engem, az Atyáét." (Jn 5,28-30)
"És sokan azok közül, akik alusznak a föld porában, felserkennek, némelyek örök életre, némelyek pedig gyalázatra és örökkévaló útálatosságra." (Dán 12,2)
Ján 5:24 Ámen, Ámen mondom néktek: hogy aki az én szavamat hallja, és hisz annak, aki engem küldött, (világ)korszakra szóló élete van és NEM MEGY ÍTÉLETBE, hanem átment a halálból az életbe.
Akik Krisztuséi, azok az ítélet (ciklus) megkezdése előtt elragadásban részesülnek.
A még élő hívők nem előzik meg a Krisztusban elhunytakat, azok feltámadnak, az élők pedig elváltozva csatlakoznak hozzájuk. (1Kor 4 15-17)
Az Ítéletre kerülő hitetlenek pedig (ahogy Asperrimus idézte) cselekedeteik alapján ítéltetnek meg, ott már nem játszik szerepet a Hit.
Asperrimus - akinek hozzászólásait szoktam becsülni - most megint nagyobb teret engedett válaszában a fantáziájának, mint amit biblikus keretek nyitnak, javasolom a mostani hozzászólásának első bekezdését is mellőzni...
(bocs Asperrimus, de így gondolom, ha gondolod privát levelezésben leírom, hogy miért)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!