Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A Jehova Tanúi tartják a...

A Jehova Tanúi tartják a böjtöt? (2. k)

Figyelt kérdés

Mennyire tartjátok biblikusnak a bőjt tartását?


"Senkit semmiben meg ne botránkoztassunk, hogy a szolgálatunk ne szidalmaztassék.

Hanem ajánljuk magunkat mindenben, mint Isten szolgái; sok tűrésben, nyomorúságban, szükségben, szorongattatásban.

Vereségben, tömlöczben, háborúságban, küzködésben, virrasztásban, bőjtölésben.

Tisztaságban, tudományban, hosszútűrésben, szívességben, Szent Lélekben, tettetés nélkül való szeretetben,

Igazmondásban, Isten erejében; az igazságnak jobb és bal felől való fegyvereivel;

Dicsőség és gyalázat által, rossz és jó hír által; mint hitetők, és igazak;"(2Kor.6:3-8)



2015. febr. 20. 18:39
1 2 3
 1/28 anonim ***** válasza:

Én nem vagyok Jehova Tanúja de szeríntem a bőjt nem butaság.



A böjt a keresztény élet szerves része, fontos fegyver a kezünkben. Ételtől való

megfosztás szellemi célokért (általában szilárd ételektől való tartózkodás, de

néha folyadéktól is). Ez a zsidó-keresztény kultúrában (és más kultúrákban is,

más célokkal) elég elterjedt. Izraelben évente legalább egyszer közös böjtöt


tartottak az engesztelés napján. Mózes, Dávid, Illés is böjtöltek. Az

evangéliumokból tudjuk, hogy maga Jézus is rendszeresen böjtölt. Az első

századi keresztények szintén rendszeresen – hetente kétszer is – gyakorolták a

böjtöt, és például vének kijelölése előtt is. Szolgáló keresztényeknek

követelmény a böjt, nincs jó keresztény szolgálat böjt nélkül.


Sokféle fajtája van a böjtnek, hasonlóan az imákhoz, és ezek kötődnek is egymáshoz. Bizonyos démoni erősségek csak böjtölés és ima által mennek ki. A hittel végzett böjtnek nagy ereje van.


A Dán 9:1-4, :20-22-ben is láthatjuk, hogy Isten angyala

is az ima, böjt és a bűnvallás után jött Dánielhez az igét tanítani (Dániel

azért böjtölt, hogy keresse az Urat, és az Igét ne értse félre

tanulmányozásakor ezért kapott kijelentéseket, csodákat, jeleket):

„Dáriusnak, az Asvérus fiának első esztendejében, aki a Médiabeliek nemzetségéből vala, aki királlyá tétetett vala a Káldeusok országán; Uralkodásának első esztendejében én, Dániel, megfigyeltem a könyvekben az esztendők számát, a melyről az Úr ígéje lőn Jeremiás prófétához, hogy hetven esztendőnek kell eltelni Jeruzsálem omladékain.

És orczámat az Úr Istenhez emelém, hogy keressem őt imádsággal, könyörgéssel, bőjtöléssel, zsákban és hamuban. És imádkozám az Úrhoz, az én Istenemhez, és vallást tevék, és mondám: Kérlek, oh Uram, nagy és rettenetes Isten, a ki megtartja a szövetséget és a kegyességet azoknak, a kik őt szeretik és teljesítik az ő parancsolatait …. És még szólék és imádkozám, és vallást tevék az én bűnömről, és az én népemnek, az Izráelnek bűnéről; és esedezésemet az Úr elé, az én Istenem elé terjesztém az én Istenemnek szent hegyéért.

És még az imádságot mondom vala, mikor ama férfiú, Gábriel, a kit elébb a látomásban láttam vala, sebességgel repülvén, megillete engem az estvéli áldozat idején.

És értésemre adá, és szóla nékem és monda: Dániel, most jöttem ki, hogy

értelemre tanítsalak.” A böjt szellemileg edzésben tart, és jobban megérted az Igét, sőt Isten is küld angyalokat segítségül.


Létezik a böjtnek egy speciális formája (Dániel gyakorlata

alapján): az, hogy az ember csak kívánatos ételt nem eszik.

„Azokon a napokon én, Dániel, bánkódtam három egész hétig. Kívánatos étket nem ettem, hús és bor nem ment az én számba, és soha sem kentem meg magamat, míg el nem telék az egész három hét. És az első hónapnak huszonnegyedik napján, ímé én a nagy folyóvíznek, azaz a Hiddekelnek partján valék. És felemelém szemeimet, és látám, és ímé: egy férfiú, gyolcsba öltözve, és dereka ufázi aranynyal övezve.”

(Dán 10:2-5).

A böjtölés „nukleáris hadviselés".


(Derek Prince)


Üdv!

2015. febr. 20. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/28 anonim ***** válasza:

Ezt ég hozzátenném.


A böjtről való keresztény tanítás legjobb kiindulópontja a Hegyi Beszédben található meg. A Máté 6:1-18-ban Jézus három egymással összefüggő kötelességről ad utasításokat és útmutatást tanítványainak: az adakozásról, imádkozásról és a böjtölésről. Mindhárom esetben hangsúlyozza az indíték fontosságát, és óva int attól, hogy vallásos kérkedéssel az embereknek akarjunk tetszeni. Jézus feltételezi, hogy tanítványai mindhármat gyakorolni fogják. Ez szavaiból is kitűnik.

A 2. versben azt mondja: “amikor alamizsnát adsz… ” A 6.-ban: “amikor imádkozol…” (egyes számban). A 7. versben. “amikor imádkoztok… ” (többes számban, vagyis együttes imáról van szó). A 16.-ban: “amikor böjtöltök… ” (Együttesen). A 17. versben pedig: “amikor böjtölsz…”(egyénileg). Egyetlen esetben sem mondja, hogy: ha böjtölsz, hanem azt mondja: amikor. Nyilvánvaló a következtetés: Jézus Krisztus elvárja, hogy minden tanítványa rendszeresen gyakorolja mindhárom kötelességét. Különösen szoros az imádkozás és a böjtölés közötti párhuzam. Ahogyan elvárja tanítványaitól, hogy rendszeresen imádkozzanak, ugyanúgy azt is, hogy rendszeresen böjtöljenek. A böjtölés egyébként Jézus földi élete idején a zsidók között a vallási gyakorlat elfogadott része volt. Mózes óta folyamatosan gyakorolták. Mind a farizeusok, mind Keresztelő János tanítványai rendszeresen böjtöltek. Az emberek meglepődtek, amikor látták, hogy Jézus tanítványai nem böjtölnek, meg is kérdezték ennek okát az Úrtól. Ez a párbeszéd Márk evangéliumában van feljegyezve: (Márk 2:18-20)

“János tanítványai és a farizeusok tartották a böjtöt. Odamentek Jézushoz, és és így szóltak hozzá: ‘Miért böjtölnek János tanítványai és a farizeusoknak tanítványai, a te tanítványaid pedig miért nem böjtölnek?’ Jézus ezt mondta nekik: ‘Vajon böjtölhet-e a násznép, amíg velük van a vőlegény? Addig, amíg velük van a vőlegény, nem böjtölhetnek. De eljön az a nap, amikor elvétetik tőlük a vőlegény, és akkor azon a napon böjtölni fognak.”

Jézus egyszerű példázatban válaszolt, melyet helyesen kell értenünk. A vőlegény – mint ahogy az Újszövetségben mindenütt – maga Krisztus. A vőlegény barátai a tanítványok (róluk kérdezték az Urat). Az az időszak, amíg a vőlegény velük van, Krisztus földi szolgálatának napjait jelenti, amikor Ő testi valóságában együtt járt tanítványaival. Amikor elvétetik tőlük a vőlegény, az azt az időszakot jelzi, amely Krisztus mennybemenetelével kezdődött, és addig tart, amíg az Úr vissza nem tér az Eklézsiáért. Jelenleg az Eklézsia úgy várja Jézust, mint menyasszony a vőlegényét. Ez az az időszak, amelyben jelenleg is élünk, és amelyről Jézus nagyon határozottan ezt mondta: ‘és akkor azon a napon böjtölni fognak.’

Ezért aztán napjainkban a böjtölés az igazi keresztény tanítványság egyik jellemző vonása, amit maga Jézus vár el tőlünk.

2015. febr. 20. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/28 anonim ***** válasza:

Nem, nem tartjuk a böjtöt. :)


A Mózesi törvény a Krisztus halálával véget ért.

Róma 10:4

Kolosszé 2:14

2015. febr. 20. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/28 anonim ***** válasza:

Apcsel 13:2 Egyszer, amikor

ezek az Úrnak szolgáltak és

böjtöltek, ezt mondta a

Szentlélek: "Válasszátok ki

nekem Barnabást és Sault arra a

munkára, amelyre elhívtam őket."


A böjt egy lehetőség Istennel szorosabb kapcsolatra. Az hazugság, hogy a törvény része volt, így véget ért. Ez egy lehetőség, amivel a jehovisták valami kamu ok miatt nem él el, de ahogy az igéből is látjuk, Jézus halála után is böjtöltek.

2015. febr. 20. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/28 A kérdező kommentje:

Kösz a válaszokat!


grkaty veled nem értek egyet.

Bizonyítanád a Bibliából amit állítsz? Mert se a Roma és se a Kolossé nem a bőjtről szól.

Ha igazad lenne akkor Pál hazudik.

2015. febr. 20. 21:19
 6/28 anonim ***** válasza:
0%

szia nem böjtölnek, s ha teszik is nem keresztény szokásból, hnem az egézségért


A nagyböjtöt feltehetőleg Jézusnak a megkeresztelkedése utáni negyvennapos böjtölésére alapozzák. Vajon ő egy rítust vezetett be ekkor, amit évről évre követni kell? Egyáltalán nem. Ez abból a tényből is nyilvánvaló, hogy a Bibliában nincs feljegyzés arról, hogy a korai keresztények körében lett volna ilyen gyakorlat. A nagyböjtöt Krisztus után a negyedik században tartották meg először. Mint ahogy a kereszténység sok más tanítása, ez is pogány forrásokból lett átvéve.


(Máté 9:15) 15 Jézus erre ezt mondta nekik: „Van-e okuk keseregni a vőlegény barátainak, amíg velük van a vőlegény? De jönnek majd napok, amikor elveszik tőlük a vőlegényt, és akkor majd böjtölni fognak.


Ez nem egy parancs volt. Jézus szavai egyszerűen arra utaltak, hogy a tanítványai a halálakor nagyon bánatosak lesznek, és nem lesz kedvük enni.

Senkinek sem szabad azt gondolnia, hogy a böjtölés valamiképpen ellensúlyozza a bűnöket. Ahhoz, hogy valaki Isten szemében elfogadható módon böjtöljön, engedelmeskednie kell a törvényeinek


A szívből jövő megbánás, nem pedig maga a böjtölés vezet bűnbocsánathoz

A Biblia hangsúlyozza, hogy a megbocsátást Jehova ki nem érdemelt kedvessége által nyerhetjük el, mely Krisztus áldozatában nyilvánult meg. Semmilyen cselekedettel sem lehet bűnbocsánatot nyerni, így böjtöléssel sem

2015. febr. 20. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/28 anonim ***** válasza:

Nem. Menjetek inkább önkéntes munkára vagy tanuljatok a gyerekkel.

A böjt nem kötelező.

2015. febr. 20. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/28 A kérdező kommentje:

A wiki ezt írja


Az ima és a böjt szorosan összekapcsolódott az Újszövetségben is a hívők életében.[22][23] Jézus kiemelte, hogy mind a kettőre szükség van a gonosz elleni küzdelemben.[24]


A hegyi beszédben Jézus a sajátos feladatok közt említi az adakozást, az imádkozást, a megbocsátást és a böjtölést. Amikor ezek helyes gyakorlata jelen van az egyén életében Isten nem késlekedik a megjutalmazással.[25]


Pál apostol figyelmeztette a hívőket a böjtölés és imádkozás fontosságára és az összetartásra, hogy ellen tudjanak állni a Sátán kísértéseinek.[26]


Az első keresztények heti két napot böjtöltek.[27] Ezeken a napokon még éberebben irányították életüket Isten felé.


A sivatagi atyák (az egyiptomi őskeresztény szerzetesek)[28] naponta csak egyszer étkeztek. Úgy mondták, hogy "aki szüntelenül megtölti a hasát étellel és itallal, az elhanyagolja az imádságot és nem tud hadat viselni a gondolatai ellen. Az éhezés és a virrasztás megtisztítja a szívet a rossz gondolatoktól, a testet a betegség támadásaitól, hogy a Szentlélek lakhelyévé tegye."[29] Gyakori volt köztük a több napos böjtölés is. Kezdetben a leggyakoribb szokás a minden másnap az ételektől való teljes tartózkodás volt. Később az a gyakorlat alakult ki, hogy jobb mindennap enni egy keveset mértékletesen, mint kétnaponta többet. Ahogy mondták: "Ha valaki egyszer eszik naponta, az szerzetes; ha kétszer, az testi ember, ha háromszor, az állat."[30][31]


Tertullianus korai egyházíró úgy ír a böjtről, mint amely közel visz bennünket Istenhez és hozzásegít, hogy tisztábban lássuk Istent és az Ő titkait, lehetővé teszi a vele való bizalmas viszony kiépítését.[32]


A Didakhé felszólította a keresztényeket, hogy keresztség előtt egy vagy két napot böjtöljenek.[33]


Az őskeresztényekre hivatkozott John Wesley a metodista mozgalom kezdetén és senkit sem szentelt fel lelkésznek, aki nem vállalta, hogy minden szerdán és pénteken délután 4 óráig böjtöl[34].


[link]

2015. febr. 20. 23:41
 9/28 anonim ***** válasza:

hogy a Wiki mit ir az egy dolog, Sátánt nem lehet csak bőjtel távol tartani főleg ha az emberek nem ismerik a támadás jellegét,

az éhezéssel vagy a gyér táplálkozással csak az egészséget lehet befolyásolni nem az ördögöt.


az ördögnek z az akarata hogy elforditson minket Isten magas erkölcsi irányadó mértékétől és tagadjuk meg őt ha probléma adódik


Régen a Mózesi törvény alatt azért kellett böjtölni, hogy elismerjék bűnös mivoltjukat, és nehogy túlzásokba essenek a falánkság, a dorbézolás csapdájába.

Ám a törvény Jézus halálával hatályát vesztette, és a keresztényi szeretet gyakorlásával és az erkölcsi értékek betartásával lehet az ördögöt távol tartani, nem éhezéssel.

2015. febr. 21. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/28 A kérdező kommentje:

T. utolsó akkor mégegyszer idézném azt a részt amit nem értettél meg.


"Pál apostol figyelmeztette a hívőket a böjtölés és imádkozás fontosságára és az összetartásra, hogy ellen tudjanak állni a Sátán kísértéseinek.


Az első keresztények heti két napot böjtöltek.[27] Ezeken a napokon még éberebben irányították életüket Isten felé.


A sivatagi atyák (az egyiptomi őskeresztény szerzetesek)[28] naponta csak egyszer étkeztek. Úgy mondták, hogy "aki szüntelenül megtölti a hasát étellel és itallal, az elhanyagolja az imádságot és nem tud hadat viselni a gondolatai ellen. Az éhezés és a virrasztás megtisztítja a szívet a rossz gondolatoktól, a testet a betegség támadásaitól, hogy a Szentlélek lakhelyévé tegye."


Itt nem CSAK bőjtről an szó,hanem bőjtről és imáról.

Elég érthetően leírja,hogy MIÉRT kell bőjtőlni,és miért HASZNOS a bőjt.


"(Mert nem azok igazak Isten előtt, a kik a törvényt hallgatják, hanem azok fognak megigazulni, a kik a törvényt betöltik."{róm.}


"Mert bizony mondom néktek, míg az ég és a föld elmúlik, a törvényből egy jóta vagy egyetlen pontocska el nem múlik, a míg minden be nem teljesedik."{mt 5,18}

2015. febr. 21. 07:58
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!