Hogy lehet megváltást nyerni a Korán, a Tóra és a Biblia szerint?
Mi a különbség a Mennybe jutás tekintetében?
Kiknek sikerülhet is kik vannak kizárva belőle?
Mit látnak hasonlóan és miben térnek el(akár gyökeresen)
ezek a vallások?
hogy a modernkori Judaizmus mit tanit az egy dolog, az eredeti Isteni tanitás szerint az ember ha vétkezik meg hal és ennyi ahogy irja is visszatér ahonnan vétetett
Ádám nem az égből jött ide, és nem is oda megy vissza, vagy valami büntető helyre egy másik formában
A Bibliában a Tűz az örök megsemmisitést jelképezi, vagy is a nemlétezés állapotát.
A gyehenna tüzét jól ismeték a Zsidók, hiszen az egy szemét égető telep volt ahová a szemetet öntötték illetve azoknak a halottaknak a maradványait, akik méltatlanok voltak a tisztességes temetésre.
Ezt a telepet kénnel táplálták, hogy folyamatosan égjen...
Na innen ered a sok buta félre magyarázás...
"ezzel viszont azt állitod, hogy a Teremtő nem ihlette az iratokat, és nem tudta az általa akart útmutatót létre hozni,"
-->Miért állítanék ilyet? Nem állítok ilyet. A magam részéről elfogadom, hogy az a 66 könyv, ami a protestáns kánonban van bent, isteni eredetű. Azt viszont tagadom, hogy ugyanez a kánon volt a korai egyház Bibliája is, mert mint olvashattad, nagyon nem így volt.
Azt belemagyarázni, a (2Tim 3,16)-ba, hogy Pál a protestáns kánonra gondol, egyenlő a történelemhamisítással. Pál idejében nem volt még meg minden újszövetségi könyv, újszövetségi kánon sem volt, ráadásul az Ószövetség is különbözött attól, ami a protestáns kánonban van. Amint elmondtam az előző kommentemben, ismét mondom, hogy a korai egyház ószövetségi kánonja máshogy nézett ki, tartalmazott olyan könyveket is, amik ma apokrifnak vannak minősítve. Aki tehát mindenképpen ragaszkodik a korai egyház Bibliájához, annak figyelembe kell venni azt, hogy különbözött attól, ami ma a protestáns kánonban van. Régen Római Szent Kelemen levele kánoni tekintéllyel bírt, ma nem sokan beszélnek róla. Ma például általában sugalmazottnak fogadják el a 2Pétert, azonban régen vitatták?
Tehát próbáld megérteni, hogy az apostolok és a korai keresztények idejében más volt a Biblia. A most kézben tartott 66 könyvből álló protestáns kánon évszázadokkal később alakult ki, tehát nem annyira mérvadó a korai keresztények szempontjából.
Mi a különbség a Mennybe jutás tekintetében?
Korán:
Aki hisz az Egy Istenben, és nem társit mellé semmit(pl Jézust), és az összes prófétában, mint Isten küldötte(és nem fia, vagy Isten része), és Mohamedben, mint az utolsó prófétában, annak jár a Mennyország.
Kiknek sikerülhet is kik vannak kizárva belőle?
Korán:
Azok, akik istentársítók, és nem fogadják el Mohamedet, mint az utolsó küldöttet.
Mit látnak hasonlóan és miben térnek el(akár gyökeresen)
ezek a vallások?
Korán:
Az egyetlen valóságosan egyistenhitet hirdető szentírás.
Változatlan, és logikus.
A legjobban 3-as foglalta össze.
9-es rosszul tudja.
A Szentháromság nem osztható, hanem egylényegű, oszthatatlan.
Továbbá nem feltétele az üdvösségnek a dogmák ismerete, hiszen nem is jut el minden emberhez a tanítás.
Viszont akik ismerik a dogmákat, nekik nem elég az üdvösséghez azok elfogadása. Nagyon szigorúan vett erkölcsös életvitel is szükséges hozzá.
Szóval 9-es mindent írt a kereszténységről, csak az igazat nem :)
Az eredeti kérdésre - részlegesen - válaszolva:
Az ószövetségi iratokat olvasva az derül ki, hogy az akkor zsidóságnak nem volt határozott elképzelése a túlvilágról. A halál utánra valami kellemetlen helyet vizionáltak.
Ezt a kereszténység is átvette és megőrizte. Ez lenne a pokol. A keresztény tanítás szerint Krisztus feltámadásáig, tehát az ószövetségi időkben, mindenki, még az igaz emberek is a pokolba kerültek.
A szenvedésük súlya a bűnük mértékétől függött, de a jó életű igaz embereknek sem volt azért kellemes hely a pokol. Bennük a közelgő megváltás éltette a reményt, amiről a próféták ott is prédikáltak. Például Keresztelő Szent János is ezen az ikonon:
Aztán Krisztus feltámad, alászáll a pokolra, széttöri a pokol bilincseit, a halottakat kiszabadítja, és fölviszi a mennybe. Azóta kerülhet a mennyországba is a földi halandó lelke.
A hivatalos mai zsidó tanítást nem ismerem.
# 15
A Szentháromság nincs háromfelé osztva. Az Oszthatatlan Szentháromsághoz imádkozunk, ez szó szerint is elhangzik a liturgián, hogy oszthatatlan. Pontosan azért hangzik el, hogy a jámbor hívő megjegyezze egy életre azt a teológiai tételt, hogy a Szentháromság oszthatatlan.
A Szentháromság-tan valóban nem a legkönnyebb teológiai témák közé tartozik. Éppen ezért nem szerencsés, ha olyan valaki nyilatkozik a témában, aki az ide vonatkozó teológiai alapfogalmakat sem ismeri.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!