Szerintetek az iszlám vallás tényleg egy hamis istenképre épül, és ezért erőszakra is buzdít, a nem "igazhitűek" ellen?
Bárki, aki megöl másvalakit az olyan, mintha az egész emberiséget ölné meg!” pozitív kijelentéssel szemben számtalan teljesen ellentétes kijelentést lehet találni, mint például: ”Öljétek meg őket, ahol csak rájuk leltek…”(2. szúra 191. vers) vagy a 47, szúra 4-5. versének kinyilatkoztatása: „Amikor összetalálkoztok a hitetlenekkel, akkor vágjátok el a nyakukat! Mikor azután nagy rontást tettetek bennük, akkor szorosan kötözzétek meg őket;…”.
Nem állíthatjuk azt, hogy az iszlám békét jelent, és következő levegővétellel a 8. szúra 60. versét idézni, amely azt mondja, hogy „És készítsetek fel ellenük ami [fegyveres] erőt és csatamént csak tudtok, hogy félelmet keltsetek általuk Allah és a ti ellenségeitekben… ” vagy a 8. szúra 65. versét, ami azt mondja „Ó Próféta! Buzdítsd a hívőket a harcra! Ha akad közöttük húsz állhatatos, azok kétszáz fölött is győzelmet aratnak, és ha akad közöttük száz, akkor azok ezer hitetlen fölött is győzelmet aratnak…” Még az imámok is szeretik nyugati beszélgető társuknak (de a saját hívőik megtévesztésére is) a 2. szúra 256. versét idézni, amely azt mondja, hogy „Nincs kényszer a vallásban!” Ezt a verset gyakran az iszlámban meglévő tolerancia és a vallásszabadság megnyilvánulásaként magyarázzák, és ez megkönnyíti a nyugati újságok dolgát azzal, hogy az iszlám békességének és toleranciájának állítólagos bizonyítékaként idézik. (Süddeutsche Zeitung). Ugyanez az újság soha nem idézi azokat a verseket, ahol egy ilyenfajta béke teljesen ki van zárva, mint ahogy azt a 4. szúra 89. versében olvashatjuk:
„…Ha hátat fordítanak nektek, akkor ragadjátok meg és öljétek meg őket, ahol csak rájuk akadtok…”
Szervusz
Isten CSAK egy van. Viszont a Biblia tájékoztat, hogy "Mert még ha vannak is, akiket „isteneknek” neveznek, akár az égben, akár a földön, mint ahogy van sok „isten” és sok „úr”, számunkra valójában e g y Isten van..."1Kor.8:5,6
Az emberi erőszak soha nem Isten szolgáitól ered. Hiszen maga Jézus azt mondta, "Minden fát, amely nem terem jó gyümölcsöt, kivágnak és tűzbe vetnek. Úgy bizony, a gyümölcseikről fogjátok felismerni ezeket az embereket."Máté 7:19,20 Márpedig arról is beszélt Krisztus, hogy CSAK két út van. Ha a keskenyen vagyunk, Istennek tetsző életet élünk, és megteremjük a szellem gyümölcsét, amely a Galata 5:22 olvasható. Ez egy békés életet teremt.
A másik úton járók viszont az örök pusztulás felá menetelnek, ezt mondta Jézus. De hát ma még az iszlám vallású ember is választhat:-(
Részben igen
ALLAH, a könyörületes és az irgalmas nevében.” Ez a mondat a fenti, arab nyelvű Qurʼān-idézet fordítása. Az idézet így folytatódik: „Dicsőség Allahnak, a teremtmények Urának, a könyörületesnek és az irgalmasnak, aki az Ítélet Napját uralja! Néked szolgálunk és hozzád fordulunk segítségért. Vezess minket az egyenes úton, azoknak az útján, akik iránt kegyesnek mutatkoztál, s ne azokén, akiket haragvásod sújt, sem a tévelygőkén!” (Qurʼān, szúra 1:1–7, S. R.).
Az iszlám elnevezés fontos a muszlimok számára, hiszen „alávetettség”-et, „odaadás”-t vagy „önátadás”-t jelent (Allahnak) és — amint egy történész írja — „kifejezi azok legbelső magatartását, akik figyelmet szentelnek Mohammed prédikálásának”. A „muszlim” jelentése: „az, aki gyakorolja az iszlámot”.
A muszlimok úgy hiszik, hogy vallásuk azoknak a kinyilatkoztatásoknak a tetőpontja, amelyeket a hűséges zsidók és az első keresztények kaptak. Azonban tanításaik néhány pontban eltérnek a Bibliától, bár mind a Héber, mind a Görög Iratokból idéznek a Qurʼān-ban.
Egy muszlim életét három mértékadó dolog irányítja: a Qurʼān, a hadíszok és a saríák.
A próféta halála válságot idézett elő. Anélkül halt meg, hogy fiú utódot vagy világosan kijelölt jogutódot hagyott volna hátra. Philip Hitti ezt írja: „A kalifátus [a kalifa hivatala] ezáltal az iszlám legrégibb problémája. Még ma is élő vitakérdés . . . A muszlim történész, al-Shahrastāni [1086—1153] szavaival: ’Soha nem volt olyan iszlám vitapont, amely több vérontást idézett volna elő, mint a kalifátus (imāmah) kérdése.’
ahhoz hogy megértsük az Iszlámot sokat kell olvasni róla és össze hasonlitani a Bibliával Isten szavával
Mivel utód nélkül halt meg innentől kezdtek el harcok először belül aztán kiterjedt kivülre is nehogy más Vallások átvegyék a "hatalmat"
A VII. század elejétől kezdve az iszlám nyugat felé az észak-afrikai területekig, kelet felé pedig Pakisztánon, Indián és Bangladesen át egészen Indonéziáig elterjedt. (Lásd a térképet a könyv belső borítóján.) Ezáltal összeütközésbe került a harcos katolikus egyházzal, amely keresztes hadjáratokat szervezett, hogy visszafoglalja a Szentföldet a muszlimoktól. A spanyol Izabella királynő és Ferdinánd király 1492-ben befejezte Spanyolország katolikus visszahódítását. A muszlimoknak és a zsidóknak át kellett térniük, különben kiűzték őket Spanyolországból. Az a kölcsönös türelem, amely a muszlim uralom idején jellemezte Spanyolországot, a katolikus inkvizíció befolyása alatt elpárolgott. De az iszlám mégis fennmaradt, s a XX. században újjáéledése és komolMialatt az iszlám terjeszkedett, a katolikus egyház nehéz időket élt át azon fáradozva, hogy megtartsa soraiban híveit. De két erő mégiscsak utat tört magának, és szétzúzta az egyház egységes képét: a nyomtatott kiadványok és a nép nyelvére lefordított Biblia.
a többit pedig már ismerjük.
DE az iszlám közelebb van Jehovához mint némely keresztény vallás
Érdekes, hogy a muzulmán Korán és a keresztény Biblia egyaránt utal a legnagyobb névre.
Sokan szerették volna megismerni e nevet. Kutattak utána, kérdezősködtek felőle, de nem találták meg
A Korán beszél valakiről, „akinek tudása volt az Írásból” (27:40, Simon Róbert fordítása). Ezt a verset magyarázva egy Tafsīr Jalālayn néven ismert szövegmagyarázat ezt mondja: „Asaf, Barkhiyā fia igazságos ember volt. Ismerte Isten mindenekfelett álló nevét, és bármikor hívta is segítségül, választ kapott.” Ez Aszáfra, a bibliaíróra emlékeztet minket, aki ezt mondta a Zsoltárok 83:19-ben: „Hogy megtudják, hogy te, a kinek neve Jehova, egymagad vagy felséges Isten az egész földön.”
A Koránban a 17:2-ben ezt olvassuk: „És mi adtuk Mózesnek az Írást és útmutatássá tettük az Izráel fiainak” (Simon). Ezekben az Írásokban így szól Mózes az Istenhez: „Imé, ha elmegyek Izrael’ fiaihoz, és azt mondom nékik, a ti atyáitok’ Istene küldöt engem hozzátok, ők pedig kérdik tőlem: Mi neve? mit feleljek nékik? Monda ismég Isten Mósesnek: Ekképen szólj Izrael’ fiainak; Jehova a ti atyáitok’ Istene, Ábrahám’ Istene, Izák’ Istene, Jákob’ Istene küldöt engem hozzátok. Ez az én nevem mind öröké” (2Mózes 3:13, 15, Báró Szepesy féle fordítás, 1835).
A Koránhoz fűzött híres szövegmagyarázatában Bayḍāwī a Korán 2:87-et magyarázva azt mondja, hogy Jézus „halott személyeket keltett életre Isten mindenekfelett álló neve által”.
Köszönöm a válaszokat! Tanulságos volt.
Csak annyit, hogy remélem senkit sem bántottam meg a kérdéssel, az iszlám vallásúakat sem.
Hiszen különböző istenképekről van szó, Jézus is bemutatott egyet, és Mohamed is. És ezek nagyon nem egyeznek, sőt nagyon is eltérnek, különösen, ha az emberi gondolkodásra, és cselekedetekre kifejtett hatásait nézzük.
Nekem sokkal szimpatikusabb az amit Jézus tanított az Istenről. De persze az már egy külön másik kérdés, hogy a keresztények mit valósítottak meg ebből.
De a keresztényeknél legalább elmondható, hogy a forrásuk tiszta, míg ugyan ez az iszlámról, mint kívülálló nem tudom elmondani, hiszen Mohamed egy olyan istenképet mutatott be, amely alapvetően ellentmondásos az isten szeretetével, könyörületességével, és irgalmával szemben.
De lehet, hogy én tévedek...
Kedves Kérdező
Az az istenkép amit Jézus és Mohamed mutatott ugyanaz. Nem tér el semmiben, mert mindketten próféták voltak és Isten ugyanazzal az üzenettel küldte az emberekhez őket, ahogy korábban sok más prófétát. Csak Istenhez imádkozzunk és úgy éljünk ahogy az szerepel a Koránban és szerepelt a Bibliában.
Sajnos egyesek, mint Digo nevű válaszadó tudatlanságból vagy szándékosan úgy próbálja meg értelmezni a Koránt hogy kiragad egy-egy mondatot.Igy olyan következtetéseket von le amiknek köze nincs a valósághoz. Az Iszlám egyáltalán nem buzdít erőszakra, ellenkezőleg békére és toleranciára.
"Ha valaki megöl másvalakit az olyan, mintha az egész emberiséget ölné meg" Iszlámban az egyik legnagyobb bűn az emberölés. Van kivétel, amit Digo kiirt, de azok önvédelemre és háború esetére vonatkoznak. Ha végigolvassátok, látni fogjátok hogy miről is van szó. Digonak is ezt javaslom. Nem egy mondatot kellene kiragadni és erre hivatkozva belemagyarázni valótlan dolgokat.
Kérdező mi az ami ellentmondásos az Iszlámban szerinted? És hogy érted hogy a keresztényeknél a forrásuk tiszta? Ahány keresztény felekezet annyi nézőpont, magyarázat és alap dolgokban is. Még a Biblia sem egységes, sok változat létezik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!