Reinkarnáció? A Bibliában van erre valamiféle utalás?
Szia!
Nincs, a reinkarnáció eszméje - némely teljességgel megalapozatlan állítással szemben - semmilyen formában, még csak egy halvány utalás erejéig sem található meg a Szentírásban. Isten mindent "az ő neme szerint" teremtett. (Lásd I.Móz. 1. fejezet.) Nincs, nem lehet tehát átjárás köztük. Még ha különválhatna az emberi lélek, akkor sem lakozhatnék más, nem emberi élőlény testében.
Üdv. Péter
Nincs, de sokan nagyon szeretnék, ha lenne, ezért megpróbálják Jézus félmondatát úgy értelmezni, hogy Keresztelő János Illés reinkarnációja volt. Ez úgy ahogy van ellenkezik a Biblia logikájával, miszerint "elvégzett dolog, hogy az emberek egyszer meghaljanak, azután az ítélet." (Zsd 9,27) Ez az egész Bibliában kimutatható, szemben a reinkarnáció Biblia-ellenes tanításával.
Arra nem szoktak tudni válaszolni, hogy hogyan is lehetne Keresztelő János Illés reinkarnációja, ha a Biblia szerint Illés nem is halt meg, hanem testben ragadta el őt Isten a jelenlétébe. Arra sem szoktak tudni válaszolni, hogy amennyiben Illés nem halt meg, azaz nem lett szétválasztva az ő szelleme, lelke és teste, akkor hogyan szállhatott Elizeusra Illés szelleme, amennyiben ez alatt Illés emberi szellemét kell érteni, nem pedig a rajta levő Isten Szellemét(2Kir 2,15). Vagy ha Elizeus esetében Isten Szellemét kell érteni azon a személyen, akit a Biblia Illés szellemének nevez, akkor miért is kellene Illés emberi szellemére gondolni Keresztelő János esetében. Az hab a tortán, hogy amikor Jézus felment a hegyre három tanítványával, akkor megjelent Neki Mózes és Illés, akik beszélgettek Jézussal. A leírásból egyáltalán nem úgy tűnik, hogy Illésnek személyiségzavarai lennének, aki nem tudja, hogy kicsoda, noha a reinkarnáció tanítása szerint Illésnek az eltelt hét vagy nyolcszáz év alatt számos további inkarnáción kellett volna átesni, melyek során tökéletesedett volna és magasabb rendűként nem tért volna vissza egy sokkal korábbi, alantasabb inkarnációjához, és a Biblia sem azon a néven nevezné.
Kedves negyedik!
A Biblia szerint megszűnik létezni az ember, miután meghal? Az én Bibliámban ezt olvasom:
"Lőn pedig, hogy meghala a koldus, és viteték az angyaloktól az Ábrahám kebelébe; meghala pedig a gazdag is, és eltemetteték. És a pokolban felemelé az ő szemeit, kínokban lévén, és látá Ábrahámot távol, és Lázárt annak kebelében." (Lk 16,22-23)
Meg ezt:
"Mert nékem az élet Krisztus, és a meghalás nyereség. De ha e testben való életem munkámat gyümölcsözteti: hogy melyiket válasszam, meg sem mondhatom. Mert szorongattatom e kettő között, kívánván elköltözni és a Krisztussal lenni; mert ez sokkal inkább jobb; De e testben megmaradnom szükségesebb ti érettetek." (Fil 1,21-24)
És ezt is:
"Azért nem csüggedünk; sőt ha a mi külső emberünk megromol is, a belső mindazáltal napról-napra újul. Mert a mi pillanatnyi könnyű szenvedésünk igen-igen nagy örök dicsőséget szerez nékünk; Mivelhogy nem a láthatókra nézünk, hanem a láthatatlanokra; mert a láthatók ideig valók, a láthatatlanok pedig örökkévalók. Mert tudjuk, hogy ha e mi földi sátorházunk elbomol, épületünk van Istentől, nem kézzel csinált, örökké való házunk a mennyben. Azért is sóhajtozunk ebben, óhajtván felöltözni erre a mi mennyei hajlékunkat; Ha ugyan felöltözötten is mezíteleneknek nem találtatunk! Mert akik e sátorban vagyunk is, sóhajtozunk megterheltetvén; mivelhogy nem kívánunk levetkőztetni, hanem felöltöztetni, hogy ami halandó, elnyelje azt az élet. Aki pedig minket erre elkészített, az Isten az, aki a Lélek zálogát is adta minékünk. Azért mivelhogy mindenkor bízunk, és tudjuk, hogy e testben lakván, távol vagyunk az Úrtól.(Mert hitben járunk, nem látásban); Bizodalmunk pedig van, azért inkább szeretnénk kiköltözni e testből, és elköltözni az Úrhoz. Azért igyekezünk is, hogy akár itt lakunk, akár elköltözünk, néki kedvesek legyünk." (2Kor 4,16-5,9)
A Prédikátor nem azt mondja, hogy aki meghal megszűnik létezni, hanem ezt: "többé semmi részök nincs semmi dologban, amely a nap alatt történik" (Préd 9,8), a Nap pedig jellemzően ennek a látható világnak a tartozéka, azaz sem a Menny nincs a Nap alatt, sem pedig a Pokol.
Az, hogy az ószövetséggel mi ellenkezik és mi nem azt súlyos hiba belekeverni a dologba, mert bem csak a reinkarnációban ellenkezik. Tény azomban, hogy eléggé jól kigyomlálták a reinkarnációt, helyette inkább bevezették a kénköves, tüzes pokol képzeletkörét, ahova a "gonosz" lelkek kerülnek. Ezzel több gond van, mint a reinkarnációval, dehát, mivel az egyház ezt hirdeti, biztos úgy van.
Aztán ott az apró pici probléma még, hogy előbb azt kellene meghatározni, hogy mi is az a reinkarnáció. Az nem igaz, hogy keleti tanítás, meg fantazmagória, mert a keleti tanítás az lélekvándorlás, ez meg reinkarnáció. Csak a nyugati konzumidióta szeret összemosni dolgokat. Nem ért meg egy vallást ezért rámondja, hogy reinkarnáció. Inkább harapta volna le a nyelvét.
Az inkarnáció azt jelenti magyarul, hogy "testet öltés", "megtestesülés". A re egy szótag, amely egy ismétlődést fejez ki, általában a kapcsolt szó ismétlődését, reformáció, replikáció, return, rehabilitáció stb. Ilyen a re-inkarnáció is, ami így azt jelenti "újra testet öltés", "újra megtestesülés".
Így aztán máris érzékelhető, hogy újra testet ölteni és lélekvándorolni nagyon nem ugyan az.
Nah, akkor nézzük ezt az Illés kérdést. Kezdjük talán ezzel:
Malakiás egyik jövendölése szerint "Illés visszatérte fogja megelőzni a Messiás megérkezését."
Aztán itt van ez is:
"Jézust, illetve Keresztelő Jánost a zsidók közül sokan Illés megtestesülésének gondolták."
Fenébe ezek szerint mégis hittek a reinkarnációban. Ami ugye nem lélekmászkálás, hanem újra testet öltés.
Aztán pedig ott van a másik történet miszerint Nikodémus megkérdezi Jézust: "bemehet e még egyszer az ember, anyja méhébe, ha már vén?"
Egyértelmű rákérdezés arra, van e reinkarnáció? Erre persze mi a válasz? "Ejnye Nikodémus, hát nem olvastad a legújabb egyházi pletykákat, hogy a reinkarnáció az egy bűnös pogány keleti hit?"
Nyilván nem ezt válaszolja. Nem mond nemet, persze igent sem. Ki tudja, hogy mit mondhatott valójában, de ha nem létezne nagy valószínűleg csak annyit mondott volna, hogy nem létezik és kész. Sőt, ha nem hisznek benne és nem is létezik, ezek sem lennének a bibliában. Fel sem merülne ilyen kérdés, ha nem hinnének benne.
Anonymus
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!