A Bibliában, illetve a Szentírásban hol olvashatnék a Mindenszentek valamint Halottak napjáról? Ismertek olyan könyveket amelyek a halloween-ről szólnak?
Kedves kérdező, ezeknek semmi közük sincs a Bibliához. Sőt, annak ellentmondó szokások.
A The Catholic Encyclopedia meghatározása szerint a mindenszentek az az ünnep, melynek alkalmával az emberek „tisztelettel adóznak mind az ismert, mind pedig az ismeretlen szenteknek”. A második század végén a magukat keresztényeknek vallók tisztelettel kezdték övezni azokat, akik mártírhalált haltak a hitükért, és mivel ezek a „keresztények” úgy gondolták, hogy a mártírok már Krisztussal vannak az égben, imáikban arra kérték őket, hogy járjanak közben az érdekükben. Akkor kezdtek rendszeresen megemlékezni róluk, amikor i. sz. 609. vagy 610. május 13-án IV. Bonifác pápa a Panteont — azaz a minden istenek templomát Rómában — Máriának és a mártíroknak szentelte. „Róma istenei kénytelenek voltak átengedni helyüket a győzedelmes vallás szentjeinek” — jegyzi meg Markale.
A dátumot III. Gergely pápa (i. sz. 731—741) tette át novemberre, amikor felszentelt egy római kápolnát az összes szentnek, és elrendelte, hogy november 1-jén tisztelettel adózzanak nekik. Hogy mi indította erre, azt pontosan nem tudjuk, mindenesetre lehetséges, hogy azért választotta ezt a napot, mert Angliában ezen a napon már tartottak egy hasonló ünnepet. A The Encyclopedia of Religion rámutat: „míg Nagy-Britannia fokozatosan áttért a keresztény vallásra, Samhain ünnepe mindvégig népszerű maradt a kelták között. A brit egyház megpróbálta elterelni az emberek érdeklődését a pogány szokásokról, méghozzá úgy, hogy a naptárban ugyanerre a napra iktatott be egy keresztény ünnepet . . . Meglehet, hogy a középkori brit mindenszentek ünnepére vezethető vissza, hogy ma a keresztény egyházon belül mindenhol megtartják ezt az ünnepet.”
Markale felhívja a figyelmet arra, hogy ez idő tájt Európa-szerte megnőtt az ír szerzetesek befolyása. Egy katolikus enciklopédia a következőkről számol be: „ Az írek gyakran a hónap első napjára tették a fontosabb fesztiváljaikat, és mivel a kelta tél kezdete is november 1-jére esett, ezért ez a nap igen kedvezőnek bizonyulhatott arra, hogy az összes szent tiszteletére megrendezett ünnepet ekkor tartsák” (New Catholic Encyclopedia). Végül i. sz. 837-ben IV. Gergely pápa egyetemessé nyilvánította az ünnepet.
Ami a halottak napját illeti — melyen a purgatóriumban sínylődő lelkekért imádkoznak, hogy elősegítsék üdvözülésüket és égbe jutásukat —, a Cluny nevű francia település szerzetesei tették november 2-ára a XI. század folyamán. Noha a halottak napja állítólag egy katolikus ünnep, egyértelmű, hogy az átlagembernek nem volt minden teljesen világos az ünneppel kapcsolatban. A New Catholic Encyclopedia megjegyzi, hogy „a középkorban az a népszerű hiedelem járta, hogy a purgatóriumban lévő lelkek lidércek, boszorkányok, varangyok és egyebek formájában meg tudnak jelenni ezen a napon”.
Mivel az egyház képtelen volt kiölni hívei szívéből a pogány hiedelmeket, egyszerűen csak „keresztény” álarc mögé rejtette őket. Erre világít rá a The Encyclopedia of Religion, amikor elmondja: „ A keresztények ünnepe, mindenszentek a kereszténység ismert és ismeretlen szentjeiről emlékezik meg csakúgy, mint ahogy Samhain elismerte és tisztelettel övezte a kelta istenségeket.”
Szia!
A Szentírásban nincs ezekről szó. Ezek nem bibliai ünnepek.
"A Bibliában, illetve a Szentírásban"
LOL
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!