Mit nem értek a keresztre feszítésben?
Megnéztem a Passiót és nem értek pár dolgot.
1,Jézus, hogy érti, hogy egyeteln szolga sem nagyobb az uránál?
Mert én amindenki egyenlő elve alapján arra gondolok,hogy egy úr sem nagyobb a szolgájánál, de ebből látszk, hogy nem értem.
2,Aki a kezedre adatott annak nagyobb a bűne -mondja Jézus Pilátusnak ez mit jelent. Mert, hogy Pilátusnak hatalmában áll keresztrefeszíteni, de szabadonengedni is, mir Jézus mondja, hogy felettem nincs hatamad csak amit odafentről kaptál. Így hát aki a kezedre adatott annak nagyobba bűne.(Jézus itt bűnösnek tartja magát)
3, meg, hogy hatalmában áll, hogy odaadja az életét és, hogy vissza is vegye.
-az Ő akarata-tehát, hogy meghalljon,mert csak így támadhatott fel?
vagy ez az Atya parancsolata. Tehát Isten akarta,hogy Ő adja oda az életét? mert csak így támaszthatja fel.
Na és miért azt a testet kapja vissza az ember amit az élet elhasznált és megtört? Mindenki pontosan azt a testet kapja vissza amelyikben meghalt? A mozgásképtelen 100 éve visszakapja ezt a testet, a végtaghiányos sem lesz hiánytalan a túlvilágon és a vak sem fog látni?
Aki fiatalon hal meg annak a túlvilágban is fiatal teste lesz aki aki összeaszott testben hal meg annak olyan teste lesz?
1. Először is fontos a szövegkörnyezet, hogy milyen körülmények között mondta ezt Jézus: Amiután Jézus megmosta mind a tizenkettőnek a lábát, az árulót is beleértve, felveszi a felsőruháját és újból az asztalhoz telepedik. Majd megkérdezi: „Tudjátok-e mit tettem veletek? Ti ’Tanító’-nak és ’Úr’-nak hívtok engem, és helyesen teszitek, mert az vagyok. Tehát ha én, Úr és Tanító létemre megmostam a lábatokat, nektek is megkellett volna mosnotok egymás lábát. Mert én példát mutattam nektek, hogy ahogyan én tettem veletek, ti is úgy tegyetek. Bizony, bizony mondom nektek, a rabszolga nem nagyobb az uránál, sem az akit elküldtek nem nagyobb annál, aki őt elküldte. Ha tudjátok ezeket, boldogok vagytok, ha megcselekszitek.”
Míly gyönyörű példa ez alázatos szolgálatból! Az apostoloknak nem szabadna az első helyre törekedni, azt gondolva, hogy ők olyan fontos személyiségek, hogy mások kötelesek folyton kiszolgálni őket! A Jézus által felállított modellt kellene követniük. Ez nem valamiféle szertatásos lábmosás. Nem, hanem az iránti készség, hogy részrehajlás nélkül szolgáljunk, tekintet nélkül arra, hogy mennyire jelentéktelen vagy kellemetlen legyen is a feladat.
2. János 19:11 "Jézus így válaszolt neki: „Semmi hatalmad sem volna felettem, ha nem adatott volna meg neked felülről. Ezért nagyobb bűne van annak, aki engem átadott neked.” " Meg adatott felülről, ez meg volt jövendölve és Jézus teljesíteni akarta a jövendölést, így biztos hogy ő nem akarta volna ezt megakadályozni, tehát nem magára gondolt. Akkor kire? Amikor Jézus arról a személyről beszélt Pilátusnak, aki átadta őt neki, vajon Iskariót Júdásra gondolt? Úgy tűnik, hogy Jézus nem konkrétan Júdásra vagy egy másik személyre gondolt, hanem mindazokra, akik bűnrészesek voltak a megölésében. Közéjük tartozott Júdás, „a papi elöljárók és az egész szanhedrin”, illetve még a ’sokaság’ is, melyet meggyőztek arról, hogy Barabás szabadon bocsátását kérje
1. Az, hogy te hogy gondolkodsz, még nem azt jelenti, hogy Isten is. :-)
2. A zsidóknak hatalmas volt a bűnük, mert nem akarták elfogadni, hogy itt és most a testé vált Isten jött el hozzánk. Pilátus csak azt használta, amit Istentől kapott, de a zsidók a vacak kis hatalmukat féltették. A zsidók mai napig nem ismerik el Jézust.
3. Csak testben, emberként születve, felnőve, élve, sátántól megkísértve tudta elhordozni a bűneinket. A világ törvényekből áll és a bűnnek a fizetsége a halál. Ne a testi halálra gondolj, hanem a szellemire, ami a pokolban végzi, ha nem fogadja el Jézus váltság áldozatát. És nem ugyanazt a testet kapjuk vissza, hanem megdicsőültet. Egy tökéletest.
És a 3. : Szintén szövegkörnyezet "Ezért szeret engem az Atya, mert a lelkemet adom, hogy újból visszakaphassam azt. Senki nem vette el azt tőlem, hanem saját magamtól adom oda azt. Hatalmamban áll azt odaadni, és hatalmamban van azt ismét megkapni. Erre vonatkozóan parancsot az Atyámtól kaptam” (Ján 10:16–18).
Jézus kész volt meghalni értünk, neki nem lett volna muszály, de mégis megtette. És még valami: „halottá lettem, de íme, örökkön-örökké élek, és nálam vannak a halál és a hadész kulcsai” (Jelenések 1:18) Isten továbbá neki adta a „halál és a hadész kulcsait”, hogy használja, és kiszabadítson másokat az emberiség közös sírjából és az ádámi bűn hatásai alól. Jézus képes feltámasztani hűséges követőit, mivel nála vannak ezek a kulcsok.
Feltámadás: Zsoltárok 104:29 Ha elrejted arcodat, megrettennek.
Ha elveszed szellemüket, kimúlnak,
És porrá lesznek újra.
30 Ha szellemedet kibocsátod, megteremtetnek,
És megújítod a föld színét.
Bár a feltámadottak ugyanazok a személyek lesznek, mint a haláluk előtt voltak, nem szükséges, hogy ugyanaz legyen a testük. Új testük kétségtelenül egészséges lesz fizikailag, és ésszerű módon hasonló az eredeti testükhöz, hogy felismerhessék őket a szeretteik.
Egy bibliai példa erre Lázár. Ő betegen halt meg, de egésségesen támasztotta fel őt Jézus.
Az idősekről nem tudjuk, hogy pontosan, hogyan támadnak fel: már fiatalon vagy esetleg idősen és ahogyan megöregedtek fognak visszafiatalodni ( azért, hogy megismerhessük őket), de bárhogyan is lesz, mindenki visszanyeri egészségét és fiatalságát.
Kedves kérdezö,
az 1. A szolga nem nagyobb az Uránál, Jézus Krisztus itt arra gondolt, hogy ahogyan üldözték és gyülölték Öt, ugyanúgy fogják gyülölne a követöit is.
Itt egy vigaszt is mondott: "A világ gyülölni fog titeket, de ne féljetek, én legyöztem a világot"
Ez azt jelenti, hogy az üldözés csak egy ideig lesz....ez várja a gonoszokat az Armageddoni csatában Zsoltárok 110
---------------
2. Tudod hogy az áruló Júdás volt, egyik a 12 apostol közül. Csúnya vége is lett. Felakasztotta magát, majd a Cselekedetek könyvében leírja hogyan történt, széjjelzúzta magát, belsörésze kifolyt Cselekedetek 1:17,18
/Úgy látszik leszakadt vele a kötél/
---------------------------
Jézus Krisztus kedves kérdezö, NEM volt bünös. A bünösök közé számolták, de ez csak tökéletlen emberi itélkezés volt.
Tudta miért jött, azért hogy váltságáldozatát halálával, vérével letegye értem, érted, az egész emberiségért.
Tudod mit kért Jehovától az Atyjától a halála elötti imájában? "Ha lehetséges Atyám vétessék el tölem ez a pohár, de NE az én akaratom legyen meg hanem a TIÉD." Márk 14:36
....és meghalt értünk. Valóban ha nem akart volna Pilátusnak abszolút semmi hatalma sem lett volna felette.
Igen az Atya akarata volt, hogy váltságáldozatával megváltsa az emberiséget. Atyja ezután igen nagy hatalmat adott Jézusnak, Királlyá tette.
---------------------
A további kérdésed kedves kérdezö, már nem Jézusra vonatkozik, hanem arra a feltámadásra, ami itt fog történni Krisztus uralma alatt a Földön
Túl hosszú a kérdésed, kár hogy nem tetted fel részenként.
Tudod mire van Istennek szüksége ahhoz, hogy újrateremtse /feltámasztja/ az embert, aki már réges régen halott?
A halottat lehet, hogy megették a halak, az állatok, azt megint más állat....felszívta a fa...esetleg elhamvasztották
Tudod mi határozza meg hogy kik vagyunk? Tudod mi a DNA ugye? Ez szükséges és amit az agyunkban felgyüjtöttünk
Figyeld meg kérlek, a hajadat, a körmödet, a börödet. Amit most tapintasz, néhány héttel, hónappal, évvel ezelött nem volt, felujul állandóan, a régi sejt elhal és a DNA "program" segétségével ugyanaz maradsz aki voltál.
...ha akarod írod neked privát....túl hosszú a kérdés
1 Az első azt jelenti hogy Jézust megfeszítették akkor a szolgáit a keresztényeket is üldözni fogják.
Ez Magyarországon nem jellemző de vannak országok ahol gyűlölik a keresztényeket.
2 Az Atya azért áldozta fel a fiát, hogy nekünk örök életünk lehessen.
16.
Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.
17.
Mert nem azért küldte az Isten az ő Fiát a világra, hogy kárhoztassa a világot, hanem hogy megtartassék a világ általa.
18.
A ki hiszen ő benne, el nem kárhozik; a ki pedig nem hisz, immár elkárhozott, mivelhogy nem hitt az Isten egyszülött Fiának nevében.
19.
Ez pedig a kárhoztatás, hogy a világosság e világra jött, és az emberek inkább szerették a sötétséget, mint a világosságot; mert az ő cselekedeteik gonoszak valának.
4.
Pedig betegséginket ő viselte, és fájdalmainkat hordozá, és mi azt hittük, hogy ostoroztatik, verettetik és kínoztatik Istentől!
5.
És ő megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az ő sebeivel gyógyulánk meg.
6.
Mindnyájan, mint juhok eltévelyedtünk, kiki az ő útára tértünk; de az Úr mindnyájunk vétkét ő reá veté.
7.
Kínoztatott, pedig alázatos volt, és száját nem nyitotta meg, mint bárány, mely mészárszékre vitetik, és mint juh, mely megnémul az őt nyírők előtt; és száját nem nyitotta meg!
8.
A fogságból és ítéletből ragadtatott el, és kortársainál ki gondolt arra, hogy kivágatott az élők földéből, hogy népem bűnéért lőn rajta vereség?!
9.
És a gonoszok közt adtak sírt néki, és a gazdagok mellé jutott kínos halál után: pedig nem cselekedett hamisságot, és álnokság sem találtatott szájában.
10.
És az Úr akarta őt megrontani betegség által; hogyha önlelkét áldozatul adja, magot lát, és napjait meghosszabbítja, és az Úr akarata az ő keze által jó szerencsés lesz.
11.
Mert lelke szenvedése folytán látni fog, és megelégszik, ismeretével igaz szolgám sokakat megigazít, és vétkeiket ő viseli.
12.
Azért részt osztok néki a nagyokkal, és zsákmányt a hatalmasokkal oszt, mivelhogy életét halálra adta, és a bűnösök közé számláltatott; pedig ő sokak bűnét hordozá, és a bűnösökért imádkozott!
3
Mennyországban nincs bűn, betegség, félelem senki nem haragszik meg.
1.A minden ember egyenlő elve hazugság. Minden ember ugyanazon kritériumok alapján minősül jónak, jobbnak még jobbnak, vagy akár rossznak, attól függően, hogy hogyan viszonyul ezekhez a kritériumokhoz. Ezt jelenti az, hogy Isten előtt nincs személyválogatás. Ezen kívül az egész Mindenség, beleértve a látható és láthatatlan világot hierarchikus rendszer, amelynek a csúcsán Isten van. Vannak urak és vannak szolgák. Amit te említettél a világi humanizmuson alapul, amit még senki sem látott működés közben. Jézusnak az általad említett mondata a Bibliából van, és arra utal, hogy Jézus követői, vagyis a "szolgák" ugyanazzal a bánásmóddal fognak találkozni a világ részéről, mint amivel Jézus találkozott, vagyis a tanítványokat meggyűlöli a világ, sokakat meg is ölnek, ahogy a történelem is igazolta ezt az állítást.
2. Nem azt mondta Jézus, hogy "annak nagyobb a bűne, aki a kezedbe adatott", hanem azt, hogy "annak nagyobb a bűne, aki a kezedbe adott". Ha a filmben az is szerepelne, hogy "adatott" - már régen láttam a filmet - akkor sem szenvedő, hanem műveltető értelemben. Vagyis nem a farizeusok adták Jézust Pilátus kezébe, hanem a pribékeikkel adatták át.
3. Jézus engesztelő halála nélkül egyetlen ember sem tudna megtérni és kijönni a bűnből. Azért halt meg, hogy lehetővé tegye Jézus az Istennel való kibékülést és a Sátán uralma alól való megszabadulást. Jézus nem önmagáért halt meg, sőt! Az Ő halála nem egy baleset következménye volt, hogy nem tudott elrejtőzni az ellenségei elől, hanem éppen ezért jött a világra, hogy életével, vérével fizessen minden emberért, aki ezt elfogadja. De nem csupán meghalt, hanem fel is támasztotta Őt Isten. A feltámadáskor ugyanazt a testet kapjuk vissza, de nem ugyanabban az állapotban, lásd az 1 Korinthus 15. fejezetét.
1. Az úr rangban nagyobb a szolgánál, ő parancsol, a szolga pedig engedelmeskedik. A szolga eleve nem lehet nagyobb az uránál, mert akkor nem ő lenne a szolga, hanem az úr.
2. Pilátusnak nem volna hatalma Jézus felett, ha Isten nem engedné. De a zsidó vezetőségnek, amely a kezére adta, nagyobb a bűne, mivel ők jobban tudhatták, hogy Jézus ennek az Istennek a Fia.
3. Jézus nem azért halt meg, mert erősebbek voltak nála. Azért engedte, hogy az emberek megöljék, mert így vált az emberi gonoszság legjobban nyilvánvalóvá. Így mutatta meg, hogy azt a büntetést szenvedte el, amit igazából ők érdemelnének.
A feltámadt test egészen más milyen, mint amelyik meghal, de Jézus esetéből úgy tűnik valahogy magán viseli azt is. Tehát ahogy a feltámadt Jézus magán viselte a sebeket, de egyáltalán nem fájtak neki, hanem a dicségére váltak, úgy valószínűleg valamiképp a feltámadt aggastyánon is látszani fog a hosszú földi élete, de ez őt abszolút nem fogja zavarni, hanem neki is dicsőségére válik.
köszönöm a válaszokat.
1, mi van ha valaki nem akarja a földi testét visszakapni. Mondjuk, mert nem szereti.
2, Mi van ha Jézuson csak azért volt ott a sebhely, hogy ezzel is bizonyíthassa valóban feltámadt, aztán már a Mennyben másmilyen teste van.
Na, de először mindenki erre a földre fog feltámadni Jézus 1000 éves királyságában. Ha ott nem lesz halál akkor mindenki ezer évig fog élni?
Majd ha ennek is vége mennek az "emberek" a Mennybe és ott kapnak más testet?
Igazából nem tudjuk milyen a feltámadt test, az biztos, hogy egészen másmilyen, mint az itteni, de valahogy, valamennyire mégis annak a folytatása.
Vannak felekezetek, akik szerint a feltámadott test eléggé hasonló a mostanihoz, csak fiatal és egészséges, s meglehetősen földies életmódot folytat. Tehát amikor feltámad a nagymamám, rá se fogok ismerni, mert egy vidám fruska lesz, akár feleségül is vehetném, feltéve ha a szintén fiatal nagypapám nem tart rá igényt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!