Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Akik azt állítják Jézusról,...

Akik azt állítják Jézusról, hogy Mihály ark angyal ők soha nem olvasták a zsidókhoz írt levelet?

Figyelt kérdés

  zsidókhoz írt levél


 2. A kit tett mindennek örökösévé, a ki által a világot is teremtette,

  3. A ki az ő dicsőségének visszatükröződése, és az ő valóságának képmása, a ki hatalma szavával fentartja a mindenséget, a ki minket bűneinktől megtisztítván, üle a Felségnek jobbjára a magasságban,

  4. Annyival kiválóbb lévén az angyaloknál, a mennyivel különb nevet örökölt azoknál.

  5. Mert kinek mondotta valaha az angyalok közül: Én Fiam vagy te, én ma szűltelek téged? és ismét: Én leszek néki Atyja és ő lesz nékem Fiam?

  6. Viszont mikor behozza az ő elsőszülöttét a világba, így szól: És imádják őt az Istennek minden angyalai.

  7. És bár az angyalokról így szól: Ki az ő angyalait szelekké teszi és az ő szolgáit tűz lángjává,

  8. Ámde a Fiúról így: A te királyi széked óh Isten örökkön örökké. Igazságnak pálczája a te országodnak pálczája.



#Isten #Jézus #Mihály ark angyal
2014. szept. 11. 00:41
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
0%

Kedves kérdezö...


nem a mi tanainkba nem illik be, nem illik be az emberi filozófiába :)


Nos a 3-as vers olvasd kérlek figyelmesen: Jézus aki képmása Atyjának... és a Felség jobbján ül....



Tehát kinek a jobbján ül? Miért nem ül a FÖTRÓNON? Mint legfelségesebb? Miért "csupán" a Felség jobbján

ül?


Képmása, mit jelent ez? Ugyanolyan természetben, igazságban, mint Atyja, akinek a jobbján ül.


Hányszor mondják a gyermekekre is: Tiszta apja ez a fiú.....ugye nem jelenti azt, hogy a fiúgyermek egyben a saját maga apukája is?


8-as vers: A te királyi széked óh Isten....ez sincs ellentétben a többi verssel. Tudod hogy a Biblia megadja Jézusnak az Isteni titulust? Miért nem érdemlené meg, ha még a gonosz Sátán is "e világ istene" címmel rendelkezik? ....és a sok isten, Zeusz meg a többi?


Az Isten cím hatalmasat jelent. Nem szabad kitépni a verseket, a szavakat az összefüggésböl, mert akkor nagyon könnyen félre lehet érteni a jelentését a szövegnek. :)

2014. szept. 11. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 megfelelő ***** válasza:

Nem érdekes ez a rész?


dán.10.5 Föltekintettem, és láttam egy gyolcsruhába öltözött férfit, akinek színarany öv volt a derekán. 6 Teste olyan volt, mint a drágakő, arca fénylett, mint a villám, szemei, mint az égő fáklyák. Karjai és lábai csillogtak, mint a fénylő réz, és beszéde oly hangos volt, mint egy tömeg zúgása. 7 Egyedül én, Dániel, láttam ezt a látomást. A férfiak, akik velem voltak, nem látták azt, mert nagy rémület fogta el őket; elmenekültek és elrejtőztek. 8 Én magamra maradva láttam ezt a nagy látomást, de engem is elhagyott az erőm, arcom eltorzult, és nem tudtam erőmet összeszedni. 9 Hallottam hangos beszédét, és amikor hangos beszédét meghallottam, ájultan roskadtam arcommal a földre. 10 Ekkor megérintett egy kéz, és fölsegített térdeimre és tenyereimre. 11 Ezt mondta nekem: Dániel, te kedves férfiú! Értsd meg azokat, amiket elmondok neked, és állj fel, mert neked hoztam üzenetet! Amikor így szólt hozzám, reszketve felálltam. 12 Majd ezt mondta nekem: Ne félj, Dániel, mert az első naptól fogva, hogy rászántad magad a dolgok megértésére, megalázkodva Istened előtt, meghallotta szavadat Isten, és én a te szavaid miatt jöttem. 13 A perzsa birodalom vezére ugyan utamat állta huszonegy napig, de Míkáél, az egyik legfőbb vezér, segítségemre jött. Ezért kellett ott maradnom a perzsa birodalomban,


Ki a másik személy?

2014. szept. 11. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:

Sziasztok !


Péter mikor korrigálod a tévedéseidet amiket itt beirkáltál a tevékenységeid során ?

Ugyanis Mihály arkangyal nem azonos Jézussal !!!


Üdv:Alex

2014. szept. 12. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 szp72 ***** válasza:

grkaty: Tudod hogy ugyanez a szó jelenik meg a 2.Királyok 2:15-ben is?


Ezt hogy érted? Az egyik héberül van a másik görögül.

2014. szept. 12. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:

Kedves Alex!


Természetesen nem vagyok tévedhetetlen. Amennyiben az általam leírt gondolatmenetet meg tudod nekem cáfolni a Szentírás alapján kész vagyok elismerni, hogy tévedtem.


Üdv. Péter

2014. szept. 12. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 szp72 ***** válasza:

megfelelő-nek


Nagyon jó az idézet. Különösen: "de Míkáél, az egyik legfőbb vezér, segítségemre jött."

Ez az "egyik legfőbb vezér" sehogy se illik a mindenség örökösére, aki Isten dicsőségének visszatükröződése, s mellesleg a világ teremtője, s szavával fentartja a mindenséget. Akiről a zsidó levél ír az senkihez, egyetlen angyalhoz sem hasonlítható, egyes egyedül az Istenhez.

2014. szept. 12. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 szp72 ***** válasza:

Tehát kinek a jobbján ül? Miért nem ül a FÖTRÓNON? Mint legfelségesebb? Miért "csupán" a Felség jobbján

ül?


Jó volna ha a Szentháromság tagadói legalább értenék azt, amit tagadnak.

Az Atya nem ugyanaz, mint a Fiú, hanem két különböző személy. A Biblia legtöbbször, amikor az "Isten" szót használja kizárólag az Atyát érti alatta. Amikor azt mondjuk, hogy az Isten Fia is Isten, nem azt akarjuk mondani, hogy a Fiú maga az Atyaisten, hanem csak azt, hogy vele teljesen egy rangban van, vagyis ebben az esetben az "Isten" szó nem személynév, hanem rangnév. A Fiú nem Atya, de teljesen olyan, mint Ő, az Ő visszatükröződése, ami az Atyáé az a Fiúé is, s minden hódolat, ami az Atyát megilleti, megilleti a Fiút is, amit a Biblia úgy fejez ki, hogy a Fiú az Atya jobbján ül. Sehol se ír főtrónról és altrónról, együtt trónolnak.

Nehéz persze megérteni, hogy ennek ellenére nincs két illetve három Isten. Azért nincs több Isten, mert mind a három személy ugyanazt az egyetlen teljességet birtokolja. A teljesség csak egyetlen egy lehet, nem lehet belőle három.

2014. szept. 12. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
50%

Szia Péter !



Mihályról tudjuk nevének jelentése Mikáél „ki olyan, mint isten”

de nem azonos vele csak (olyan).

Egyike az előkelő Fejedelmeknek (Dán 10,13) ezek szerint tehát több angyali fejedelem van ezek az arkangyalok angyali vezetők.

Dánielhez eljött valaki (Dán 10,6-13) aki nincs megnevezve de akiről a leírás Jézusra emlékeztet (Jel 1, 13-15) angyalai harcoltak perzsia gonosz angyali fejedelme ellen és jött az erősítés a Mennyből Mihály arkangyal vezetésével (Dán 10,13).

Két külömböző személy külömbséget lehet tenni a két személy között az egyik Jézus a másik Mihály (Dán 10,21).

A feltámadásbeli eseménykor szintén külömbség van az Úr személye és az arkangyal között (1 Thess 4,16).

A Mózes teste feletti vitát említi Judás apostol ahol szintén el lehet különíteni Mihályt és az Urat (Jud 1,9).

Jézusról tudjuk nem az Atyától (teremtmény) hanem az Atyából

(egylényegű vele) származik (Ján 1,18) vagyis az Istenség része

az Atya dicsőségét tükrözi vissza (Zsid 1,3) úgymond az Atya fényképe. (Zsid 1,3--Ján 14,7-9)

Felette áll az angyaloknak, neve minden teremtmény felett áll

(Zsid 1,4--Fil 2,9) minden térd meg hajol a nevére minden angyalé

és minden teremtményé (Zsid 1,6--Fil 2,10).



Az angyal szó jelentése aggelosz (hírnök,követ) az arkangyal jelentése: arkhaggelosz az előző fokozása főangyal a főangyalok akkor tevékenykednek vagy jelennek meg amikor valami nagy dolog van készülőben(Ószövetségben Úr angyala, Ábrahám, Sámson, Illés vagy

Jézus születésének hírvivője Gábriel angyal)

Jézus Krisztus nevének jelentése FELKENT SZABADÍTÓ, ezért hiába erőlködsz ebből nem lesz Mihály.



Üdv: Alex

2014. szept. 12. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:

Kedves Alex!


Bár nem a kérésemre válaszoltál, de akkor beszéljünk ezekről.

1. A név fordítása. Ez a név egyidejűleg egy kérdés és állítás is, és ebből adódóan egy kihívás az ellenfél számára. A “Michá'él” név jelentése a következő módon fordítható magyarra: “Ki olyan, mint Isten?”, illetve, “Aki olyan, mint Isten!” Ez a kihívás az ősellenségnek szól, azaz Sátánnak. Tekintettel arra, hogy Sátán lázadásának lényege és célja az volt, hogy önmagát Isten trónjára küzdje fel, hogy hasonló legyen a Magasságos Istenhez. (Ésa. 14:14). A Mihály név tehát a legalkalmasabb, a legtalálóbb név olyan valaki számára, aki arra vállalkozott, hogy az egész teremtett világ előtt kinyilatkoztassa Isten jellemét, és megcáfolja Sátán állításait és rágalmait.


2. Az első előfordulás Dániel 10. fejezete. Magad is elismered, hogy Dánielhez eljött valaki (Dán 10,6-13) aki nincs megnevezve de akiről a leírás Jézusra emlékeztet (Jel 1, 13-15). Azonban itt csak két személy van jelen. Az egyik Mihály, a másik pedig Gábriel. Ugyanis, ha alaposabban megfigyeled, akkor a 12. fejezet, amely a befejező szakaszát tartalmazza ennek a látomássorozatnak, szintén azt erősíti meg, hogy két mennyei lény jött el Dánielhez ekkor: 12,5-6.


A következő versekből azonban az tűnik ki, hogy újra Gábriel angyal jött el Dánielhez, hogy folytassa a magyarázatát a régebben kapott látomás egyes részleteit illetően. Gábriel magatartása és mondanivalója a két látomás alatt azt erősíti meg, hogy ugyanazt a történelmi eseményt akarja Dánielnek kinyilatkoztatni és megmagyarázni, csak most egy másik nézőpontból, újabb részleteket megvilágítva belőle. A látomás az utolsó időre vonatkozik, illetve a végső időhöz vezet el bennünket. (Lásd. 8:17 és 19, valamint 10:14. Gábriel azért jött, hogy megmagyarázzon valamit, amit Dániel nem értett. (Lásd. 8:16, 9:22 valamint 10:11 és 14.)


A mennyei angyal közelségétől Dániel most is újra és újra elerőtelenedik, éppen úgy, mint az előző látomás alkalmával. Gábriel azonban most is megerősíti a prófétát minden alkalommal. Noha felsegítette Dánielt az ájulásból, de még mindig nem volt annyi ereje, hogy remegés nélkül megállhasson előtte. (11. vers). Éppen ezért bátorítja az angyal a prófétát és biztosítja afelől, hogy a Menny szemében ő egy kedves ember, ezért nincs oka a félelemre. Az angyal első mondataiból és a bemutatkozás jellegéből úgy tűnik, mintha egy korábban megkezdett beszélgetést jött volna folytatni. Hasonlítsd össze a következő verseket a két fejezetben: 9:21-23. és 10:10-11.


Erre a látomásra és kinyilatkoztatássorozatra azért került sor, mert Dániel, mint a Perzsa Birodalom főembere meglátott valamit abból a küzdelemből, amit a sötétség erői folytattak Isten népe ellen. Ebben az időben érkeztek a királyhoz a hazatért zsidók ellen irányuló levelek azoktól a királyoktól és fejedelmektől, akiknek nem tetszett az, hogy a zsidók visszatérnek atyáik földjére. Dániel, mint a király főembere, feltétlenül tudott ezekről a zsidóellenes törekvésekről. Dániel reakciójából és az angyal küldetéséből arra lehet következtetni, hogy Círuszra hatással voltak ezek az ármánykodó levelek. Ezért Dániel már csak az Istentől remélt megoldást, és ezért fogott hozzá a három hetes böjtjéhez. Az angyal üzenetéből kiderül, hogy már az első naptól fogva meghallgattatott Dániel imája. Éppen ezért küldte el Isten Gábrielt a perzsa királyhoz, aki azonban három héten át ellenállt az isteni befolyásnak. Gábriel csak azután jöhetett el a prófétához, miután az Istennél meghallgatott imakéréssel kapcsolatban teljesítette feladatát.


A gonoszság erői olyan küzdelmet indítottak Círusz befolyásolására, hogy Gábriel nem is tudott megfelelő ellenhatást gyakorolni a királyra egyedül. A gonosz erők befolyása annyira erőteljes volt, hogy a király inkább az Isten népe ellen irányuló döntés felé hajlott inkább. Azonban a jó ügy válságát látva, egy újabb küzdőfél lépett a színre, és az Ő közbelépése eldöntötte a küzdelmet. “De Perzsiának fejedelme ellenem állott huszonegy napig, és ímé Mihály, egyike az előkelő fejedelmeknek, eljött a segítségemre.” (13. vers). Majd ennek ismertetése után még így folytatja az angyal; “és én ott maradék a perzsa királyoknál”.


Gábrielnek ez a tájékoztatása azt jelenti, hogy a küzdelemben “felülmaradni”, “ottmaradni”. Mert Mihály segítségével az ellenfél megfutamodott, és így én maradhattam ott a küzdőtéren, mint győztes.


Mihály azonban nem valamilyen földi és evilági király vagy fejedelem. Ez abból is kitűnik, hogy a láthatatlan világ erőivel folytatott küzdelemben Gábriel segítségére siet, tehát erősebb és hatalmasabb nála.

Gábriel el is ismeri azt, hogy Mihály felette áll. (21. vers). A történelem különböző korszakaiban találkozhatunk Mihállyal, aki minden esetben Isten népe oldalán lép fel a gonoszság erőivel szemben. Már a Mennyben is Ő volt az, aki az Isten oldalán felvette a küzdelmet a lázadó angyal-fejedelemmel Sátánnal, és azokkal az angyalokkal, akik az Isten elleni lázadásban mellé álltak. (Lásd. Jel. 12:7-9). A halott Mózes teste felett is Ő vetekedett Sátánnal, valószínűleg akkor, amikor feltámasztotta őt a halálból, hogy elvigye a Mennybe. Az utolsó nagy küzdelemben is Mihály lesz az, aki azért lép a küzdőtérre, hogy Isten népét végleg megszabadítsa a bűn világának gyötrő szorításából. (Dán. 12:1).


3. A feltámadás kinek a szavára fog történni? Az I. Thesszalonika 4:16 szerint "maga az Úr riadóval, arkangyal szózatával és isteni harsonával leszáll az égből és feltámadnak először akik meghaltak volt a Krisztusban." Mit mondott erről Jézus? János 5:27-29:

"És hatalmat adott néki az ítélettételre is, mivelhogy embernek fia. Ne csodálkozzatok ezen: mert eljő az óra, amelyben mindazok, akik a koporsókban vannak, meghallják az ő szavát, és kijönnek; akik a jót cselekedték, az élet feltámadására; akik pedig a gonoszt művelték, a kárhozat feltámadására."


A feltámadás Jézus szavára történik, aki "arkangyal szózatával" jön le az égből. Szerintem ezt nem lehet félreérteni!


4. A Júdás 1:9 "Pedig Mihály arkangyal, mikor az ördöggel vitatkozván Mózes teste felett vetélkedett, nem mert arra káromló ítéletet mondani, hanem azt mondta: Dorgáljon meg téged az Úr!" Ez a mondat már egyszer szerepel a Bibliában, mégpedig Zakariás könyvében a 3:2-ben: "És mondta az Úr a Sátánnak: Dorgáljon meg téged az Úr, te Sátán; dorgáljon meg az Úr, a ki magáévá fogadja Jeruzsálemet. Avagy nem tűzből kikapott üszög-é ez?" "az ÚR" mondja ezt! :-)


5. Kicsoda az "Úr angyala" az Ószövetségben? Lásd előző pont... :-) Ki beszélt Hágárral? "És nevezte Hágár az Úrnak nevét, aki ő vele szólott: Te vagy a látomás Istene." (I.Móz. 16:13). Ki beszélt Ábrahámmal? " Megjelenék pedig ő néki az Úr a Mamré tölgyesében... és monda az Úr Ábrahámnak...Ábrahám pedig még az Úr előtt állt... És elment az Úr, minekutánna elvégezte Ábrahámmal való beszélgetését" (I.Móz. 18. fejezet).

Kivel harcolt Jákob? "láttam az Istent színről színre, és megszabadult az én lelkem." (I.Móz. 32:30) - vesd össze: Hóseás 12:4-5.

Ki beszélt Mózessel a csipkebokorból? (II.Móz. 3:2 szerint "az Úr angyala"). Kivel találkozott Bálám? (IV.Móz. 22:22-35) - vesd össze Józsué 5:13-15 - vesd össze az előbb említett Mózesi jelenettel!


Lehetne még sok-sok példát sorolni, de talán ennyiből is látszik miről beszélek. Hogy teljes legyen a kép: mit olvasunk János 1:18-ban? "Az Istent soha senki nem látta; az egyszülött Fiú, a ki az Atya kebelében van, az jelentette ki őt" - akivel Mózes beszélt: II.Móz 33:11 "Az Úr pedig beszélt Mózessel színről színre, a mint szokott ember szólani barátjával."


Üdv. Péter

2014. szept. 12. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:

Kedves Péter !


A kérdésedre válaszoltam csak te nem értetted meg a

választ !!! A többit privátba..... )


Üdv: Alex

2014. szept. 13. 01:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!